AC Schnitzer BMW 1 kupé - ACS1 3.5i

Jan Fiala, 30. listopadu 2007, 08:00 Google+

Nejen proporcemi, ale rovněž technicky je nové BMW 1 kupé následovníkem modelu BMW 2002. Podobně jako v sedmdesátých letech je totiž nejvýkonnější verze tohoto modelu standardně poháněna přeplňovaným benzinovým motorem.

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
1 Coupé

1 Coupé | foto: AC Schnitzer

Sdílejte článek

Již tehdy bylo přitom ke zvýšení prestiže vozu při předjíždění využito výrazné poznávací znamení pro předjížděného - ve zpětném zrcátku mohl každý vidět na předním spoileru BMW 2002 logo Turbo. U současného BMW 1 kupé jsou však možnosti mnohem širší, a to také díky tuningové společnosti AC Schnitzer, sídlící v německém Aachenu a založené v roce 1987.

Pro kupé řady 1 je připraven rozsáhlý balíček úprav. Ten začíná novým kitem dílů karoserie, který zahrnuje upravenou přední mřížku chladiče, přední spoiler, nebo spoilery a přítlačné křídlo na zadní části vozu, které zvyšují přítlak a zlepšují tak kontakt vozu s povrchem.

Další změny se odehrávají na podvozku, jehož sportovní vlastnosti byly Manfredem Wollgartenem, technickým ředitelem AC Schnitzer, navrženy a ověřovány na proslulé severní smyčce okruhu Nürburgring. Podvozek dostal nové stabilizátory, které redukují náklon v zatáčkách.

Uvnitř vozu byl volant nahrazen sportovním tříramenným volantem AC Schnitzer s airbagem. Hlavní změna se však odehrála pod kapotou, protože motor s přeplňováním dvěma turbodmychadly produkuje výkon 360 koní namísto původních 306 koní (265 namísto 225 kW) a zrychlení malého kupé z klidu na 100 km/h tak je kratší než 5 sekund. Současně se zvýšil také maximální točivý moment motoru, a to ze 400 na 450 Nm, a rovněž byl odstraněn elektronický omezovač, takže maximální rychlost se z obligátních 250 km/h vyšplhala na působivých 300 km/h.

Některé změny jsou nejen vidět, ale i slyšet. K nim patří bezesporu sportovní výfuk AC Schnitzer s jeho "závodním" barytonem. Takřka samo sebou se rozumí, že AC Schnitzer nabízí pro malé kupé rovněž několik typů sportovních kol z lehkých slitin v různých designech. Perfektně s vozem ladí například kola Type IV "BiColor" o rozměru 8,5Jx19 a pneumatikami 225/35 R19. A k dispozici jsou rovněž ovládací i dekorativní prvky interiéru z leštěného hliníku nebo karbonu.

Zdroj: AC Schnitzer

Vytisknout

Diskuze: AC Schnitzer BMW 1 kupé - ACS1 3.5i

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Lexus UX300h

TEST Lexus UX300h F Sport – stále oblíbenější prémiový crossover po modernizaci

Toyota Corolla TS 1,8 Hybrid Style

TEST Toyota Corolla TS 1,8 Hybrid Style – univerzální kombík pro klidné řidiče

Škoda Enyaq Sportline 85

TEST Škoda Enyaq Sportline 85 – vylepšená vlajková loď z elektrické rodiny Škoda

Škoda Octavia Combi

TEST Škoda Octavia Combi 1,5 TSI m-HEV – faceliftovaná verze se spotřebou pod 5 litrů

Ilustrační foto

V čem se liší povinné ručení pro mladé?

Citroen C5X plug-in hybrid

DLOUHODOBÝ TEST: Citroen C5 X Plug-in Hybrid – cesta na dovolenou + spaní v autě

Cyklokaravan

Elektrokolo s mini karavanem, hodně stylové cestování

Škoda Kodiaq II

TEST Škoda Kodiaq 2,0 TDI 142 kW 4x4 – český sen podruhé, je ale lepší než Superb?

EcoWheel Diabel

TEST EcoWheel Diabel – elektrická motorka s drsnou tváří

Kontrola okresů

10 nejzvláštnějších dopravních předpisů, které byste měli před svými cestami do zahraničí znát

Ilustrační foto

Co je CarPlay a jak ho nejlépe využít? Plus další vychytávky do auta

Škoda Superb Combi IV

TEST Škoda Superb Combi L&K 2,0 TDI 142 kW 4x4 – vrchol nabídky, stojí za to ?

Citroen C5X plug-in hybrid

DLOUHODOBÝ TEST: Citroen C5 X Plug-in Hybrid – život ve městě a elektrický provoz

reklama

Doporučujeme

Enzo

Ferrari - nástupce Enza nebude dvanáctiválec

Čtěte dále

Nejčtenější články

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud