Nevěří vlastním očím, dobíjení elektromobilů zdražilo i o 80%

ČTK / AutoRoad.cz, 15. září 2022, 00:35 Google+

Dobíjení elektromobilů u veřejných dobíjecích stanic od začátku roku podražilo až o 80 procent. V některých případech je tak jízda na elektřinu dražší než na benzin či naftu. Při dobíjení elektromobilů doma nebo v práci ale motoristé stále proti vozům se spalovacím motorem ušetří. Vyplývá to podle ČTK z informací firem z oboru.

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
Škoda Auto zprovoznila veřejné rychlodobíjecí stanice u Zákaznického centra v Mladé Boleslavi

Škoda Auto zprovoznila veřejné rychlodobíjecí stanice u Zákaznického centra v Mladé Boleslavi | foto: Škoda Auto

Sdílejte článek

Největší provozovatel dobíjecích stanic ČEZ zvýšil od července ceny u veřejných dobíječek podle výkonu z šesti, respektive osmi nebo deseti Kč za kilowatthodinu na osm, 13 nebo 18 korun. "Důvodem k tomuto kroku jsou především bezprecedentní pohyby na trhu energií, které ČEZ pro síť dobíjecích stanic nakupuje za tržních podmínek. Vliv má také skutečnost, že síť dobíjecích stanic ČEZ se za poslední dva roky rozrostla na dvojnásobek," řekl ČTK mluvčí Martin Schreier.

Podobně až o 50 procent od srpna zdražil i E.ON, Pražská energetika měnila ceník od 1. dubna. I ona přešla na rozdílné ceny podle typu použité dobíjecí stanice.

Podle automobilového experta EY Petra Knapa stále motoristé většinou dobíjí doma nebo v práci za cenu do pěti korun za kWh. Na dobíjení mimo veřejnou síť podle Knapa připadá zhruba 80 procent dobití. Cena jízdy jednoho kilometru s elektromobilem dobitým doma tak vyjde na méně než jednu korunu, zatímco u vozů se spalovacím motorem je to kolem 2,50 Kč na km. "Při veřejném dobíjení s cenou mezi 13 a 20 Kč za kWh se ale řidič elektromobilu dostane lehce i nad úroveň vozu na konvenční paliva z ropy," podotkl Knap.

Také podle Schreiera nelze u elektromobilů cenu za ujetý kilometr odvozovat od cen za dobíjení v síti veřejných stanic, protože řidiči většinově dobíjí elektromobily přes noc doma nebo ve firmě za přiznaný tarif. Veřejné dobíjecí stanice jsou doplňkem pro cesty na delší vzdálenosti. "Cena za ujetý kilometr se tak v současnosti pohybují cca v intervalu 1,10 až 1,40 Kč/km a provoz elektromobilu zůstává i nadále výrazně levnější než jízda klasickým autem," dodal Schreier.

Letos v pololetí bylo v České republice registrováno 12.183 osobních bateriových elektrických vozidel. Počet dobíjecích bodů se pohybuje okolo 1900. Elektromobily tvoří necelá dvě procenta prodávaných osobních vozů.

Vytisknout

Diskuze: Nevěří vlastním očím, dobíjení elektromobilů zdražilo i o 80%

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Ilustrační foto

V čem se liší povinné ručení pro mladé?

Citroen C5X plug-in hybrid

DLOUHODOBÝ TEST: Citroen C5 X Plug-in Hybrid – cesta na dovolenou + spaní v autě

Cyklokaravan

Elektrokolo s mini karavanem, hodně stylové cestování

Škoda Kodiaq II

TEST Škoda Kodiaq 2,0 TDI 142 kW 4x4 – český sen podruhé, je ale lepší než Superb?

EcoWheel Diabel

TEST EcoWheel Diabel – elektrická motorka s drsnou tváří

Kontrola okresů

10 nejzvláštnějších dopravních předpisů, které byste měli před svými cestami do zahraničí znát

Ilustrační foto

Co je CarPlay a jak ho nejlépe využít? Plus další vychytávky do auta

Škoda Superb Combi IV

TEST Škoda Superb Combi L&K 2,0 TDI 142 kW 4x4 – vrchol nabídky, stojí za to ?

Citroen C5X plug-in hybrid

DLOUHODOBÝ TEST: Citroen C5 X Plug-in Hybrid – život ve městě a elektrický provoz

Subaru Outback

TEST Subaru Outback Geyser – unikátní kříženec kombíku, offroadu a prémiovky

Citroen C5X plug-in hybrid

DLOUHODOBÝ TEST: Citroen C5 X Plug-in Hybrid – co vše budeme testovat a zkoumat?

Škoda Kamiq Monte Carlo

TEST: Škoda Kamiq 1,0 TSI DSG Monte Carlo – definice ideálního stylového crossoveru?

reklama

Doporučujeme

Mercedes

Němečtí ekologové neuspěli s žalobou proti Mercedesu

Čtěte dále

Nejčtenější články

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud