Svět má nového nejdražšího veterána. Ferrari pokořil odvěký rival

ČTK / AutoRoad.cz, 21. května 2022, 01:13 Google+

Mimořádně vzácný exemplář závodního automobilu Mercedes-Benz 300 SLR Uhlenhaut z roku 1955 se na soukromé aukci podle sdělení ČTK prodal za 135 milionů eur (3,3 miliardy Kč). Stal se tak nejdražším prodaným automobilem všech dob, oznámila automobilka. Na světě existují pouze dva takové vozy.

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
Mercedes-Benz 300 SLR Uhlenhaut z roku 1955 se stal nejdražším prodaným automobilem všech dob

Mercedes-Benz 300 SLR Uhlenhaut z roku 1955 se stal nejdražším prodaným automobilem všech dob | foto: Mercedes-Benz

Sdílejte článek

Aukce se konala v utajení už 5. května v muzeu Mercedes-Benz ve Stuttgartu, firma o ní ale informovala až teď. Aukci zajistila kanadská společnost RM Sotheby's, která se specializuje právě na sběratelské automobily.

Vítěznou nabídku podal britský sběratel aut Simon Kidston, který ale postupoval podle pokynů jiného zájemce. Ten jako skutečný vítěz aukce zůstal v anonymitě. Kidston, který je mimo jiné i poradcem, komentátorem a novinářem, německou automobilku rok a půl přesvědčoval, aby vůz prodala.

Dosavadní rekord u auta prodaného v aukci držel vůz Ferrari 250 GTO z roku 1962, který se před čtyřmi lety prodal za 48,5 milionu dolarů. Rekord u auta prodaného soukromě činil 70 milionů dolarů a týkal se vozu Ferrari GTO z roku 1963, uvedl server CNBC.

O prodeji už ve čtvrtek informoval server Hagerty Insider. Aukce se konala za mimořádných okolností, vstup na ni měli pouze vybraní sběratelé a zákazníci Mercedes-Benz.

Prodané coupé Mercedes-Benz 300 SLR Uhlenhaut je jedním ze dvou takových aut, která byla v roce 1955 vyrobena, a je považováno za jeden z nejvíce ceněných automobilů. Vůz je výsledkem práce týmu designérů, který se v Mercedesu specializoval na závodní auta. V jeho názvu je příjmení hlavního konstruktéra Rudolfa Uhlenhauta.

Vytisknout

Diskuze: Svět má nového nejdražšího veterána. Ferrari pokořil odvěký rival

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Lexus UX300h

TEST Lexus UX300h F Sport – stále oblíbenější prémiový crossover po modernizaci

Toyota Corolla TS 1,8 Hybrid Style

TEST Toyota Corolla TS 1,8 Hybrid Style – univerzální kombík pro klidné řidiče

Škoda Enyaq Sportline 85

TEST Škoda Enyaq Sportline 85 – vylepšená vlajková loď z elektrické rodiny Škoda

Škoda Octavia Combi

TEST Škoda Octavia Combi 1,5 TSI m-HEV – faceliftovaná verze se spotřebou pod 5 litrů

Ilustrační foto

V čem se liší povinné ručení pro mladé?

Citroen C5X plug-in hybrid

DLOUHODOBÝ TEST: Citroen C5 X Plug-in Hybrid – cesta na dovolenou + spaní v autě

Cyklokaravan

Elektrokolo s mini karavanem, hodně stylové cestování

Škoda Kodiaq II

TEST Škoda Kodiaq 2,0 TDI 142 kW 4x4 – český sen podruhé, je ale lepší než Superb?

EcoWheel Diabel

TEST EcoWheel Diabel – elektrická motorka s drsnou tváří

Kontrola okresů

10 nejzvláštnějších dopravních předpisů, které byste měli před svými cestami do zahraničí znát

Ilustrační foto

Co je CarPlay a jak ho nejlépe využít? Plus další vychytávky do auta

Škoda Superb Combi IV

TEST Škoda Superb Combi L&K 2,0 TDI 142 kW 4x4 – vrchol nabídky, stojí za to ?

Citroen C5X plug-in hybrid

DLOUHODOBÝ TEST: Citroen C5 X Plug-in Hybrid – život ve městě a elektrický provoz

reklama

Doporučujeme

MG EHS

Závodní premiéra nového MG EHS s výkonem 258 koní

Čtěte dále

Nejčtenější články

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud