Bernstein anketu provádí několik posledních let vždy ve třetím čtvrtletí. Letos se dotazoval zhruba 1600 respondentů. Většina z nich žije ve větších čínských městech, jejich průměrný věk činí 32 let a měsíční příjem mají zhruba 19.000 jüanů (přes 65.000 Kč).
Téměř polovina oslovených uvedla, že při příštím nákupu automobilu budou uvažovat o elektromobilu. Mezi důvody jsou nižší provozní náklady, lepší zážitek z jízdy a šetrnost k životnímu prostředí.
Záměr koupit si elektromobil od čínského start-upu, jako jsou Nio nebo Xpeng, se letos meziročně zdvojnásobil na přibližně 9,5 procenta dotázaných. V posledních několika letech se pohyboval kolem pěti procent.
Čínské start-upy obsadily první místo v segmentu elektromobilů, jejichž cena přesahuje 150.000 jüanů. Další nejoblíbenější značkou v této kategorii byla Tesla, následovaná prémiovými německými značkami jako BMW a Audi, zjistil průzkum.
Mezi vozy všech kategorií kralovaly německé prémiové značky, následované japonskými automobilkami Toyota, Honda a Nissan a čínskými vozy BYD a Geely. V tomto případě se start-upy umístily až šesté.
Čína je největším automobilovým trhem na světě a mnoho evropských automobilových společností si z této země udělalo výchozí bod pro svůj nástup na trh s elektromobily.
Podle Goldman Sachs generuje Volkswagen v Číně přibližně 41 procent svých prodejů. Automobilka Porsche, která spadá do koncernu Volkswagen, považuje Čínu za svůj největší jednotlivý trh a v prvních třech čtvrtletích letošního roku vykázala jedenáctiprocentní růst oproti stejnému období před rokem. Během této doby v celosvětovém měřítku německá luxusní automobilka uvedla, že její nedávno představený elektrický model Taycan překonal v prodeji její ikonický model 911.