Nové Volvo C70 - kabriolet a kupé v jednom

ar1, 15. září 2005, 17:36 Google+

S novým Volvem C70 přichází druhá generace kabrioletu od společnosti Volvo Cars. IAA Frankfurt

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
C 70

C 70 | foto: Volvo

Sdílejte článek

Jedná se o moderní kabriolet s klasickými proporcemi, čtyřmi pohodlnými sedadly a se sklopnou trojdílnou pevnou střechou. "Chtěli jsme vytvořit dva automobily v jednom a bez kompromisů," říká Patrik Widerstrand, manažer projektu. "Úspěšně jsme vytvořili vůz, který slouží jako elegantní kabriolet, ale také jako sportovní kupé."

Zcela nové Volvo C70 je možné snadno přeměnit z kupé na kabriolet. Pevná střecha se rychle a snadno sklopí do zavazadlového prostoru.  "Je to skutečně zvláštní zážitek vidět, jak se polovina auta zvedne a spolkne druhou," říká Fedde Talsma, vedoucí týmu odpovědného za design nového Volva C70. "Stačí stisknout jediné tlačítko a přeměna proběhne plně automaticky. Celý proces přitom trvá pouhých třicet sekund." Kromě flexibility, kterou pevná sklopná střecha nabízí, je díky ní možné z automobilu vytvořit tišší a pohodlnější kupé. Zadní skleněné okno běžné velikosti poskytuje dobrý výhled vzad a zvyšuje tuhost karosérie.

Zaoblené tvary a dynamický profil
Nové Volvo C70 je o něco kratší a nižší než jeho předchůdce, ale stejně široké. V kombinaci s kratší přední částí tak automobil získal dynamický profil. Hrany jsou v souladu se stylem všech moderních vozů Volvo jemně zaobleny. Boční linie se směrem k zádi zvedá, vytváří dynamický dojem a v cestujících na zadních sedadlech posiluje pocit bezpečí. Tento sklon boční linie je vizuálně kompenzován zvlněnou linií prahů. "Vytvořit harmonické linie u vozu se střechou i bez ní není snadný úkol," říká Fedde Talsma. "Rozhodli jsme se navrhnout nové Volvo C70 nejprve jako kupé. Když jsme byli s výsledkem spokojeni, provedli jsme potřebné změny, abychom z linií kupé mohli vytvořit kabriolet. Podle našich zkušeností je tento přístup nejvhodnější."

Záď vozu je ostře zakončena a její součástí jsou skupinové svítilny charakteristické pro všechny vozy Volvo. U nového Volva C70 však mají nižší profil než u sedanů, aby byl zdůrazněn ‚C faktor'.

Interiér se skandinávským duchem
Interiér nového Volva C70 se vyznačuje moderním a inovativním designem inspirovaným skandinávskou tradicí hladkých povrchů, původních materiálů a dobré funkčnosti. "Rozhodli jsme se dát novému Volvu C70 mladistvého ducha s nejnovější technologií," říká Fedde Talsma. "Inspiraci jsme čerpali v oblasti designu skandinávských produktů a ne pouze v oblasti automobilového designu."

Mimořádně tenká a volně uložená konzola, která byla poprvé představena u Volva S40 a V50, byla použita také u nového Volva C70. Zákazník může podle svých představ vybírat ze čtyř variant: hliník, imitace dřeva, slonovinová barva a šedá Bauxite.

Pro nové Volvo C70 bylo vyvinuto speciální čalounění. Vulcaflex je syntetický materiál se strukturou povrchu připomínající kůži. Vulcaflex se používá jak v kombinaci s textilními materiály, tak v kombinaci s měkkou kůží. Třetí možností je celokožené čalounění.

Dostatečný komfort pro čtyři dospělé
Nové Volvo C70 bylo navrženo tak, aby v něm mohly cestovat čtyři dospělé osoby. Zadní sedadla mají pohodlně skloněná opěradla a velkorysou šířku. Tvar předních sedadel je velmi ergonomický. Díky praktickému ovládání na opěradle mohou být navíc snadno sklopena, čímž se usnadní nastupování dozadu. Elektricky ovládaná sedadla (volitelná výbava) se pohybují vpřed dvakrát rychleji než v případě předchozího modelu C70. Prostor pro nohy na předních sedadlech je velkorysý.

Flexibilní a pečlivě promyšlený design
V prostoru pro cestující jsou v blízkosti všech sedadel rozmístěny odkládací schránky. Některé z nich jsou napojeny na systém centrálního zamykání vozidla, takže je možné je pomocí dálkového ovladače rovněž uzamknout. Automobil je navíc vybaven zcela novým systémem "Private Locking", kdy je možné některé schránky uzamknout pomocí klíče z přihrádky před spolujezdcem. Tento systém oceníte zejména tehdy, pokud vůz parkujete se sklopenou střechou. 

Zavazadlový prostor je na kabriolet této velikosti neobvykle prostorný. Při vytažené střeše je jeho kapacita 400 litrů, po sklopení střechy se tento objem sníží na 200 litrů. Praktická přepážka v zavazadlovém prostoru usnadňuje odhad množství zavazadel při sklopené střeše. Pro pohodlné nakládání a vykládání předmětů u vozidla se sklopenou střechou je možné celý díl střechy pomocí elektromotoru a ovládacího tlačítka nadzdvihnout přibližně o 200 mm. Přepravu dlouhých předmětů uvnitř vozidla usnadňuje vak na lyže, který je skryt v opěradle zadního sedadla.

"Opravdu jsme se snažili využít každý centimetr ke zvýšení komfortu cestujících," říká Fedde Talsma. "Bez ohledu na kompaktní rozměry vozidla je k dispozici dostatek místa a prostor pro všechny osobní předměty."

Fakta o sklopné pevné střeše nového Volva C70
o Střešní panely jsou vyrobeny z oceli.
o Střecha je rozdělena na tři části.
o Spoje mezi střešními díly jsou opatřeny gumovým těsněním.
o Střecha se otevírá a zavírá pomocí elektromotoru, hydraulického čerpadla a celý systém je řízen počítačem.
o Otevření/zavření střechy trvá přibližně 30 sekund
o Automobil by měl při otevírání/zavírání střechy stát na místě
o Boční okna po zvednutí střechy "zapadnou" na svá místa.
o Tuhost karosérie se po zvednutí střechy zvýší přibližně o 15 procent.
o Víko zavazadlového prostoru je vyrobeno z hliníku a otevírá se dvěma různými způsoby - pro sklopení/zvednutí střechy a pro přístup do zavazadlového prostoru.

Rozměry nového vozu Volvo C70 v porovnání s předchozím modelem
Délka: 4580 mm (4716 mm)
Šířka: 1820 mm (1820 mm)
Výška: 1410 mm (1429 mm)
Rozvor náprav: 2640 mm (2664 mm)
Rozchod kol vpředu: 1550 mm (1521 mm)
Rozchod kol vzadu: 1560 mm (1521 mm)

Volvo

Vytisknout

Diskuze: Nové Volvo C70 - kabriolet a kupé v jednom

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Peugeot 508

TEST Peugeot 508 GT Plug-in Hybrid 225 – jeden z nejlepších liftbacků na trhu?

Cupra Formentor VZ

TEST: Cupra Formentor VZ 2.0 TSI 310k – sportovní SUV, které dá stovku pod 5 vteřin

Ilustrační foto

Zelená karta v mobilu. Vystačíte s ní v zahraničí?

citroën berlingo

Akční ceny u nového Citroënu Berlingo - je k mání s benzínem, dieselem i elektromotorem

volkswagen caddy

TEST Volkswagen Caddy 2.0 TDI Life – rodinný univerzál s kompromisy

Citroen C4 X

TEST: Citroen C4 X 1.5 BlueHDI 130 Shine – moderně vypadající retro za skvělou cenu

For Caravan

Na karavany a lodě? Již tento víkend v PVA EXPO PRAHA

Volkswagen Polo

TEST: Volkswagen Polo 1,0 TSI – stačí základní motor s 5 stupňovým manuálem?

peugeot 408

Test Peugeot 408 Hybrid 225 e-EAT8 GT: sázka na styl a hi-tech pohon

Ilustrační foto

Toyota znovu nejlepší ze všech. A nejde o výrobu, bezpečnost ani emise

Cupra Leon Sportstourer

TEST: Cupra Leon SP 2.0 TDI – vymírající druh se skvělou spotřebou

Ilustrační foto

Výše stravného je k smíchu, změny cestovních náhrad

on-line prodej

Máte ho doma? Tahle auta se prodávají nejrychleji

První snímky nového Volva XC90 - vše pro nízký odpor vzduchu

Volvo má nový způsob značení některých svých vozů

MG5 Electric

TEST: MG5 Electric Excite – kombík na baterky do milionu, jde o dobrou volbu?

reklama

Doporučujeme

Eos

VW na IAA: 16 světových a výstavních premiér

Čtěte dále

Nejčtenější články

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud