Podle šéfa prodeje skupiny AAA Auto Petra Suchánka byl vloni zájem našich východních sousedů spíše výjimečný. V tomto roce už ale tvoří asi 15 procent zákazníků zejména v moravských autobazarech, které se nacházejí blízko hranic se Slovenskem. Jedná se hlavně o autocentra v Ostravě, Brně a Zlíně. Množství telefonátů ze Slovenska na zákaznickou linku podle něj dokonce stouplo o 40 procent.
Důvod je jednoduchý - posilování eura vůči koruně. Například od listopadu si česká měna pohoršila o více než 3 Kč a oproti cenám na Slovensku tak lze ušetřit až desetinu pořizovací ceny. Nákup v České republice se proto vyplatí spíše u dražších modelů.
Nejvíce na odbyt jdou tradičně vozy Škoda. Další místa potom obsazují Ford Focus a Mondeo, Citroen C5 a Xsara Picasso a také Renault se svým modelem Scénic.