TEST: Mitsubishi Outlander 2.0i LPG 2WD: Samuraj s předepsanou dietou

ar5, 18. července 2016, 08:10 Google+

Mitsubishi Outlander je tady s námi již ve třetí generaci a v naší redakci je na test vůbec poprvé. Jako první variantu jsme zvolili benzinové provedení s atmosférickým dvoulitrem, který skrýval jedno překvapení. Měl totiž přestavbu na LPG. A naší otázkou bylo, zda propan-butan (LPG) pomůže k tomu, aby se z jinak žravého Outlandera stal dálniční křižník. Příplatek za přestavbu činí 37 900 korun a podle výrobce by to mělo prodloužit dojezd vozu o 530 km. V testu se dozvíte, jak je to ve skutečnosti.

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
Mitsubishi Outlander 2.0i LPG (2015)

Mitsubishi Outlander 2.0i LPG (2015) | foto: Roman Havlín

Sdílejte článek

Už mu chybí jen meč

Pokud jste příznivci japonských aut, pak vás jistě napadne, že již po druhé omlazený Outlander vypadá jako Samuraj. Ostře řezaná přední vykrojená světla, úzká maska chladiče, nejen to vypadá vskutku dobře, ale ne každého to může dostat do kolen. Vůz se tváří tak nějak agresivně, což trošku zlehčuje jeho bílý lak karoserie. S černou by mu to slušelo mnohem víc, ovšem to je věc názoru a vkusu každého z nás.

img-responsive

Mitsubishi Outlander 2.0i LPG (2015) | foto: Roman Havlín

Ostatně, příď vozu designéři nazývají jako Dynamický štít (Dynamic Shield). Novinkou u současného Outlandera jsou LED diodové světlomety, které ale dostanete až od výbavového stupně Instyle+. Nepotěší jen fakt, že i v nejvyšší výbavě dálková světla zůstala opět halogenová.

Zpátky do minulosti

Při usednutí do kabiny pak nastává typická japonská atmosféra. Výrobce omladil především venek auta, ale do kabiny se tak nějak zapomněl podívat. Palubní deska tak svým tvarem jako z 90.let a to samé platí o středovém panelu a displeji. Zkrátka a dobře, Outlander se nesnaží být nejmodernějším zástupcem SUV z Japonska, jde mu hlavně o komfort a pohodlí posádky.  A právě v této oblasti nabírá na bodech.

Jeho sedadla jsou totiž hodně komfortní, disponují optimální měkkostí a najdeme zde i náznak bočního vedení. Navíc, nad hlavou zbude i vyšším postavám královské množství místa. Totéž platí o zadní lavici, kam se pohodlně usadí tři dospělí lidé a pokud každý z nich nebude mít přes 100 kg, nenastane zde jediný problém. Vzadu se hodí možnost posouvání sedáků o 250 mm a polohování opěradel.

img-responsive

Mitsubishi Outlander 2.0i LPG (2015) | foto: Roman Havlín

Jelikož ale testujeme provedení s přestavbou na plyn, někomu může způsobit zástavu dechu objem kufru. Výrobce uvádí objem 667 litrů, jenže v tom není započítána nádrž na plyn. Ta vyplňuje celý prostor pro náhradní rezervní kolo a tak tu najednou máme objem lehce pod 600 litry. Pokud pak sklopíte zadní řadu sedadel, už je to podstatně lepší a v tu chvíli objem překročí 1500 litrů.

Další změnou u Outlanderu 2016 je volant. Ten se dočkal nového leskle černého dekoru, jenže stále tu zůstal poněkud tenký věnec. Alespoň, že kůže na volantu je poměrně jemná a příjemná na dotek.

Plyn je u něj plusem

Náš testovaný Outlander poháněl již jednou zmíněný benzinový dvoulitr o výkonu 110 kW a s točivým momentem 195 Nm. Politika výrobce je pak taková, že v případě manuální převodovky dostanete výhradně pohon přední nápravy, v případě automatu pak pořídíte výhradně čtyřkolku. Auto si s tímhle motorem ale celkem rozumí a my jsme do testu dostali právě verzi s manuálem.

To nás na jednu stranu potěšilo, protože není nad to si sám řadit a využívat přesnosti a krátkých drah dotyčné převodové skříně. Za tu musíme Mitsubishi pochválit, až na jednu drobnost. Šestý převodový stupeň tady nehledejte, jedná se totiž o pětikvalt. Na druhou stranu jsme se ale raději nevydali do horšího terénu, přeci jenom jsme nechtěli Outlandera s náhonem na předek někde zahrabat.

img-responsive

Mitsubishi Outlander 2.0i LPG (2015) | foto: Roman Havlín

Během cest jsme ale postupně zjišťovali výhody přestavby na plyn. U madla ruční brzdy je díky tomu instalováno tlačítko na přepnutí pohonu, jenž navíc disponuje kontrolkami, které ukazují, kolik zbývá v nádrži plynu. Nebýt LPG, tak by vás atmosférický dvoulitr asi sežral, protože ani při velmi poklidné jízdě se ztěží dostanete pod průměrnou spotřebu osm litrů. Pokud se pak rozhodnete pro dálniční přesun, v rychlosti 90 km/h motor točí na pětku 2650 otáček, což ještě jde. Jenže při 130 km/h už je na otáčkoměru 3750ot./min a v tu chvíli není dobré se dívat na okamžitou spotřebu, která se blíží na rovině k deseti litrům. Navíc, ačkoliv je Outlander celkem dobře odhlučněn, v kabině je v této rychlosti poměrně velký hluk od motoru.

Jakmile ale přepnete na LPG, rázem se výsledný dojezd přestane tak rychle zkracovat. Na plnou plynovou nádrž jsme pak při průměrně rychlých přesunech ujeli přibližně 480 km, což je velmi solidní hodnota! Na benzinovou nádrž to pak bylo dalších 420, takže ve výsledku zde máme dojezd podobný naftovému motoru.

Vynikající vlastností Outlanderu je ale jízda po hladších typech silnic. Ačkoliv jeho tlumiče a podvozek celkově zvládá i horší nerovnosti s grácií, na hladké silnici se dočkáte až neskutečně plavné jízdy. Doslova se dá říci, že Outlander pluje krajinou a do kabiny se nedostává tolik hluku od kol. Jinak díky velkým rozměrům je vůz stvořen především pro klidnější jízdy, kdo bude chtít sportovní dynamickou jízdu, díky větší nedotáčivosti a velkým náklonům v zatáčkách se jí moc nedočká. Ačkoliv tedy vypadá drsně a divoce, na ostrou jízdu a krájení zatáček spíše zapomeňte.

Závěr

I přes některá negativa je nový Outlander velmi dobrým autem. Nabízí doslova obrovskou kabinu, bez přestavby na LPG nabídne v základu velký objem kufru a s benzinovým motorem mu nechybí výkon. Největším kladem je ale právě LPG. To vám zaručí, že na obě nádrže ujedete okolo 900 km v reálném provozu a přitom se nedočkáte toho, že by při jízdě na plyn auto nemělo dynamiku, nebo by škubalo. Snad jen pětistupňová převodovka je největším mínusem, který kazí celkové hodnocení a dojem z auta. Ve vyšších rychlostech díky tomu motor příliš řve a nesmíme zapomenout na to, že si nekoupíte benzinovou verzi s manuálem a pohonem všech kol.

Celkové hodnocení: 86 %

Základní cena: 608 450 Kč

Cena testované verze vč. přestavby: 646 350 Kč

KLADY

- komfortní podvozek

- prostorný interiér

- divoký vzhled

- spotřeba na LPG

ZÁPORY

- spotřeba bez LPG

- postarší vzhled kabiny

- pouze pětistupňová převodovka

Pohonná jednotka
Objem motoru 1998 cm3
Palivo: benzín 
Převodovka: manuální 5st. 
Výkon: 110 kW při 6000 ot./min 
Točivý moment:  195 Nm při 4200 ot./min 
Zrychlení z 0 na 100 km/h:  10,6 sekundy
Maximální nejvyšší rychlost: 190 km/h 
Spotřeba (město, mimo, kombinovaná): 8.4 l / 5.7 l / 6.7 l 
Emise CO2:  155 g/km 
Rozměry  
Délka x šířka x výška: 4695 x 1810 x 1680 mm
Rozvor:  2670 mm
Objem kufru:  550 / 1608 l
Objem palivové nádrže: 63 l
Vytisknout

Diskuze: TEST: Mitsubishi Outlander 2.0i LPG 2WD: Samuraj s předepsanou dietou

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Peugeot 508

TEST Peugeot 508 GT Plug-in Hybrid 225 – jeden z nejlepších liftbacků na trhu?

Cupra Formentor VZ

TEST: Cupra Formentor VZ 2.0 TSI 310k – sportovní SUV, které dá stovku pod 5 vteřin

Ilustrační foto

Zelená karta v mobilu. Vystačíte s ní v zahraničí?

citroën berlingo

Akční ceny u nového Citroënu Berlingo - je k mání s benzínem, dieselem i elektromotorem

volkswagen caddy

TEST Volkswagen Caddy 2.0 TDI Life – rodinný univerzál s kompromisy

Citroen C4 X

TEST: Citroen C4 X 1.5 BlueHDI 130 Shine – moderně vypadající retro za skvělou cenu

For Caravan

Na karavany a lodě? Již tento víkend v PVA EXPO PRAHA

Volkswagen Polo

TEST: Volkswagen Polo 1,0 TSI – stačí základní motor s 5 stupňovým manuálem?

peugeot 408

Test Peugeot 408 Hybrid 225 e-EAT8 GT: sázka na styl a hi-tech pohon

Ilustrační foto

Toyota znovu nejlepší ze všech. A nejde o výrobu, bezpečnost ani emise

Cupra Leon Sportstourer

TEST: Cupra Leon SP 2.0 TDI – vymírající druh se skvělou spotřebou

Ilustrační foto

Výše stravného je k smíchu, změny cestovních náhrad

on-line prodej

Máte ho doma? Tahle auta se prodávají nejrychleji

První snímky nového Volva XC90 - vše pro nízký odpor vzduchu

Volvo má nový způsob značení některých svých vozů

MG5 Electric

TEST: MG5 Electric Excite – kombík na baterky do milionu, jde o dobrou volbu?

reklama

Doporučujeme

Rezvani Beast

Rezvani postaví novou verzi supersportu Beast. V čem se bude lišit?

Čtěte dále

Nejčtenější články

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud