TEST: Je lepší v benzínu nebo naftě? - Volkswagen Caddy 1.4 TSI Four Generation

ar5, 28. prosince 2015, 08:00 Aktualizováno 29.12.2015, 08:29 Google+

Letošní rok se dostala na automobilový trh v pořadí již čtvrtá generace populární dodávky VW Caddy. Ta vsadila všechny karty na jemnou evoluci a proto se může někomu zdát, že se vlastně na autě toho zas tolik nezměnilo. Opak je ale pravdou a my jsme testu podrobili verzi s pěti sedadly, benzínovým motorem 1.4 TSI a ve výbavovém stupni Generation Four.

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
Volkswagen Caddy 1.4 TSI Generation Four

Volkswagen Caddy 1.4 TSI Generation Four | foto: Roman Havlín

Sdílejte článek

Změnilo se tady něco?

Leckdo by mohl tvrdit, že tohle přece není nová generace, ale pouhý facelift. Do jisté míry to tak i vypadá, protože hodně věcí je zde sice jiných, jenže ve výsledku to spíš vypadá jako decentní omlazení. Rozhřešení může přinést výrok samotného Volkswagenu, který nového Caddyho prezentuje jako novou generaci. Ta se hlavně po technické stránce zaměřila na podstatnou modernizaci předchůdce, vzhledově se pak novinka odlišuje jen v některých oblastech.

img-responsive

Volkswagen Caddy 1.4 TSI Generation Four | foto: Roman Havlín

Díky tomu zde máme téměř stejný tvar karoserie, vnitřní a vnější rozměry a například rozvor náprav narostl jen o jeden milimetr. Možná jste čekali převratný nový vzhled, jenže předchůdce byl díky svému vzhledu a technice na trhu jedenáct let a sbíral prodejní úspěchy. A co se tedy vlastně změnilo? Počítat se dá příď s více ostřejšími rysy a pozměněným tvarem předních světlometů. Další změny se pak objevily vzadu, kde jsou nově uložené svítilny s modernější grafikou.

Tím ale výčet změn zvenku končí. Všimnou si pak lze maximálně decentních log výbavového stupně na B sloupcích a také se do nabídky dostala zajímavě vypadající červená litá kola. Ty mohou někomu přijít nevkusná, ale nám se celkem líbila.

Hromada prostoru pro každého

Co se týče kabiny, v té s novou generací přibyly nové výplně dveří, byla sem instalována nová palubní deska a potěšil i krásně zpracovaný kožený volant s leskle černým dekorem. Na vrchu palubní desky se vám bude možná hodit vypolstrovaná přihrádka, kam schováte například cennější věci. Z přiložených snímků si můžete všimnout červeného dekoru, na kterém je ale vidět opět každý otisk prstu. Interiéru vládnou neměkčené plasty, což se dalo s předpokládaným využitím Caddyho počítat a snad jen zadní tvrdá lavice moc nepotěší přítomné cestující.

img-responsive

Volkswagen Caddy 1.4 TSI Generation Four | foto: Roman Havlín

Podstatně lépe se sedí vpředu, kde má řidič a spolujezdec víc než hromadu místa a to ve všech směrech.  Volant má dostatečný rozsah nastavení, to samé platí i o sedadle řidiče a celkově je z nového Caddyho vynikající výhled vpřed a do stran. Důležitým faktorem je zavazadlový prostor se základním objemem 750 litrů.

Ten má čtvercový tvar, nízkou nakládací hranu a pokud chcete převést nadměrný náklad, po sklopení sedaček se vám podaří objevit prostor o objemu 3030 litrů. Opět zde ovšem platí poznámka ohledně víka zavazadelníku, jako u dříve testovaného Citroenu Berlingo. Víko kufru je totiž dost rozměrné a na jeho otevření potřebujete okolo jednoho metru místa směrem vzad. Koho by to vyloženě iritovalo, za příplatek 5735 Kč dostanete zadní křídlové dveře.

A co vlastně znamená označení Generation Four? Jedná se o třetí nejvyšší výbavu vozu, která přináší některé stylové prvky s cílem vůz odlišit od běžných verzí. Díky tomu tady jsou již zmíněná sedmnáctipalcová kola s červeným chromováním, zatmavené zadní svítilny a nebo přední halogenové světlomety. Ve výbavě nechybělo ani nevypínatelné ESP, šestice airbagů, stříbrně lakované ližiny a přední mlhovky s přisvěcováním do zatáček.

Nafta by se hodila víc

Pod kapotou nového Caddyho se objevila i široká škála různě výkonných dvoulitrových dieselů, dále pak verze na CNG a nabídku završují tři benzínové jednotky. My jsme do testu zvolili nejvýkonnější zážehový agregát 1.4 TSI s výkonem 92 kW a točivým momentem 220 Nm. S ním pak byl spojen šestistupňový manuál s přesnými a poměrně krátkými drahami.

Při pohledu do technických tabulek si možná budete říkat, že maximálka 185 km/h a zrychlení z nuly na stovku za 10,9 sekundy jsou dostatečné, jenže to platí jen z půlky. Ve městě se totiž z Caddyho stává velice živý společník a nechybí mu zátah již od 1600 otáček. Vše je skvělé až do chvíle, kdy chcete vyjet na dálnici a nebo vůz naložit až po střechu. Tehdy má totiž dotyčný motor s autem hromadu práce, spotřeba roste raketově nahoru a celkově se dostaví pocit, že auto i přes výkon 125 koní skoro nejede.

img-responsive

Volkswagen Caddy 1.4 TSI Generation Four | foto: Roman Havlín

Právě spotřeba může být pro někoho odstrašujícím faktorem. Pokud jsme totiž Caddyho projížděli nenaloženého a jezdili úsporně, spotřeba se ustálila na 6 litrech na sto. Jenže po polovičním obsazení, vyjetí na okresní silnice a lehce dynamickém tempu se spotřeba rázem dostala na 8,5 litru a to je celkem dost. Kdo si pak chce na úkor spotřeby s Caddym užít trochu té sportovní jízdy, musí zážehovou jednačtyřku točit skoro podobným stylem, jako například atmosférické jednotky od japonské Hondy.

Samotné řazení však bylo naštěstí velkou radostí, dráhy jsou přesné a příjemné a snad jen zbytečně dlouhý převod z dvojky na trojku způsobuje mírnou ztrátu tahu. Při případném předjíždění je tak potřeba pamatovat na to, že motor musíte držet ve vysokých otáčkách, a to i při skoro prázdném obsazení.

Podvozek čtvrté generace Caddyho dostal vzadu tuhou nápravu odpruženou listovými pery, což je skutečně dobrá kombinace. Na nerovnostech totiž prázdné auto skoro neodskakuje. Velmi mile mě překvapila samotná ovladatelnost vozu na okresních silnicích, kde jsem Caddyho vážně nešetřil. S trochou přehánění by pak šlo tvrdit, že s výkonnějším motorem by jste stíhali i leckterému osobnímu autu. Nechybí mu ochota zatáčet, dostatečná přilnavost a vše podtrhuje přesné a komunikativní řízení.

Výraznější problémy jsme však zaznamenali na špatně udržovaných silnicích plných výmolů. Na nich totiž podvozek vozu nestíhal a od zadní nápravy se do kabiny dostávaly poměrně nepříjemné rázy. Caddymu tak svědčí hlavně klidnější jízda, kvalitnější povrchy silnic a pokud možno nějaký ten náklad v kufru. Se zatíženým zadkem se totiž chová sebejistěji a snad jen naftový motor pod kapotu by mu svědčil o hodně víc.

Závěr

Nový Volkswagen Caddy je i přes tvrzení VW spíše velkým omlazením, ale považovat jej za novou generaci je možná trochu nadsazené. Hned několik přátel z mého okolí totiž vůz označilo za  faceliftovaný a intenzivně se zajímali, v čem je vlastně Caddy „nový“. Tak či tak, stále se mu nedá upřít fakt, že je hodně příjemným společníkem na cesty, má solidní ovladatelnost, komfort na palubě a ve srovnání s francouzským Citroenem Berlingo nabízí mnohem lepší zpracování interiéru. Velkou výhodou by ale zcela jistě byl jeden z naftových motorů, který nabídne více výkonu, zaručeně nižší spotřebu a nebo lepší tah za téměř každé situace.

Celkové hodnocení: 86 %

Základní cena vozu: 517 633 Kč (Caddy Trendline 1.4 TSI 92 kW)

Cena testované verze s příplatky: 655 716 Kč

KLADY

- skvělá ovladatelnost

- prostorný interiér

- skvělá převodovka

- praktičnost

ZÁPORY

- spotřeba paliva

- jízdní komfort na horších silnicích

Motorizace
přeplňovaný zážehový čtyřválec
objem: 1395 cm3
nejvyšší výkon: 92 kW při 5000 ot/min.
největší točivý moment: 220 Nm při 1500 - 3500 ot/min.
 
Výkon
nejvyšší maximální rychlost: 185 km/h
zrychlení z 0 na 100 km/h: 10,9 sekundy
spotřeba dle výrobce (město, mimo, kombinovaná): 7,2 l / 5,1 l / 5,9 l
objem palivové nádrže: 55 litrů

 

Vytisknout

Diskuze: TEST: Je lepší v benzínu nebo naftě? - Volkswagen Caddy 1.4 TSI Four Generation

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Volkswagen Golf People

TEST Volkswagen Golf People – čtyřválec, hezká výbava a cenovka 687 tisíc

Citroen C5X

DLOUHODOBÝ TEST: Citroen C5 X Plug-in Hybrid aneb francouzský křižník očima Terezky

Nový motor Honda V3

Společnost Honda na veletrhu EICMA 2024 představuje nový průlomový koncept spalovacího motoru

Ilustrační foto

Co ovlivňuje cenu vašeho havarijní pojištění?

Lexus UX300h

TEST Lexus UX300h F Sport – stále oblíbenější prémiový crossover po modernizaci

Toyota Corolla TS 1,8 Hybrid Style

TEST Toyota Corolla TS 1,8 Hybrid Style – univerzální kombík pro klidné řidiče

Škoda Enyaq Sportline 85

TEST Škoda Enyaq Sportline 85 – vylepšená vlajková loď z elektrické rodiny Škoda

Škoda Octavia Combi

TEST Škoda Octavia Combi 1,5 TSI m-HEV – faceliftovaná verze se spotřebou pod 5 litrů

Ilustrační foto

V čem se liší povinné ručení pro mladé?

Citroen C5X plug-in hybrid

DLOUHODOBÝ TEST: Citroen C5 X Plug-in Hybrid – cesta na dovolenou + spaní v autě

Cyklokaravan

Elektrokolo s mini karavanem, hodně stylové cestování

Škoda Kodiaq II

TEST Škoda Kodiaq 2,0 TDI 142 kW 4x4 – český sen podruhé, je ale lepší než Superb?

EcoWheel Diabel

TEST EcoWheel Diabel – elektrická motorka s drsnou tváří

Kontrola okresů

10 nejzvláštnějších dopravních předpisů, které byste měli před svými cestami do zahraničí znát

Ilustrační foto

Co je CarPlay a jak ho nejlépe využít? Plus další vychytávky do auta

reklama

Doporučujeme

Jedno z nejstylovějších aut současnosti, Daihatsu Copen Cero Coupé.

Daihatsu ukazuje Copen stokrát jinak, nechybí kupé, shooting brake ani off-road

Čtěte dále

Nejčtenější články

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud