Test vozu: Toyota RAV4 2.0 D-4D

Petr Horák, 8. května 2004, 02:13 Google+

Toyota RAV4 je v Evropě nejprodávanějším vozem kategorie SUV.

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
RAV4 2.0 D-4D

RAV4 2.0 D-4D | foto: Toyota

Sdílejte článek

Nedávno prošla lehkou modernizací, která ji má zaručit místo na výslunní. Čeho se dotkly poslední změny a jaký vlastně je lídr jednoho z nejrychleji rostoucích segmentů jsme zjišťovali v redakčním testu.

Toyota RAV4 už dávno není autem s pověstí vozítka pro manželky a milenky bohatých podnikatelů a provedený facelift tento trend jen potvrzuje. V žádném případě to ovšem neznamená, že by tratila něco na své svěžesti. Právě naopak! Nově pojaté přední partie, pozměněné koncové svítilny, nové designy litých kol, to vše „ravku“ patřičně omladilo. Na výbornou hodnotím tvarování pátých dveří. Jejich spodní okraj sahá až pod vůz a při otevření se tak nezamažete o špinavý nárazník. Navíc díky rezervě na vnější straně je hrana zavazadlového velmi nízko a zavazadelník pojme solidních 520 litrů. Trochu nešťastné je ovšem stranové otevírání pátých dveří v evropských poměrech směrem k chodníku.

Svěží duch panuje také uvnitř vozu. Palubní deska převzala některá řešení z většího land cruiseru, použity jsou kvalitnější materiály a celkové zpracování je zase o krok dál. Celistvost tmavých plastů vkusně rozbíjejí prvky v imitaci hliníku. Najdete je na řadicí páce, středové konzole, madlech dveří a nebo v přístrojové kapličce, kde tvoří rámečky sportovně pojatých kruhových přístrojů. Zajímavě působí i nové látkové potahy sedadel.

Druhý směr provedených změn byl zaměřen na vyšší bezpečnost a komfort. Nově se tak objevuje ve výbavě brzdový asistent, kontrola trakce a stabilizační systém, velké množství nejrůznějších airbagů a bezpečnější konstrukce sloupku řízení. Systém důrazně žádající zapnutí bezpečnostních pásů zesilujícím se pípáním donutí i notorické zapomětlivce připoutat se hned po usednutí do vozu.

Pod kapotou testované Toyoty RAV4 se skrýval dvoulitrový turbodiesel D-4D s vysokotlakým vstřikováním common rail. Jeho výkon 85 kW je přenášen přes pětistupňovou převodovku na všechna kola. Točivý moment 250 N.m je k dispozici v rozmezí 1800 – 3000 ot./min. Vzhledem k tomu, že podobných parametrů dosahují i srovnatelné agregáty konkurence, dvoulitrový turbiodiesel je pro takové auto naprosto vyhovující, disponuje dostatečným zátahem a lidově řečeno moc nežere. V případě našeho testu to bylo mezi sedmi a osmi litry nafty na 100 km, a to jsme hodně kilometrů najeli po německých dálnicích rychlostí okolo 150 – 160 km/h.

A jak se s novou Toyotou RAV4 jezdí? Změny provedené na podvozku ji činí na silnici velmi stabilní. Vyšší posaz se samozřejmě příznivě odráží v přehledu řidiče v dění na silnici a větším pocitu bezpečí celé posádky. Kůží potažený volant padne dobře do ruky a příjemné je i ovládání rádia na něm. Oranžové podsvícení přístrojů v kombinaci se světlejším pozadím „budíků“ působí sportovně, stejně jako celý vůz. V případě dieselové verze tomu ještě přidává otvor pro vstup vzduchu na přední kapotě. Podtrženo sečteno, Toyota RAV4 má i po faceliftu všechny předpoklady k tomu, aby udávala krok v kategorii SUV.

Foto: Toyota
Google+ Vytisknout

Diskuze: Test vozu: Toyota RAV4 2.0 D-4D

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Subaru XV 2018

První jízda: Nové Subaru XV není jen vysoká Impreza. V offroadu zvládne víc, než si troufnete!

USSV Rhino GX Executive

Rhino GX Executive: Tak trochu jiný obrněný transportér nabídne kožená sedadla i obří televizi

Tatra JK 2500

Jediný svého druhu? Tatra JK 2500 je nejkrásnější vůz, který česká automobilka nevyrobila

Ilustrační fotografie

Zamrzlé či zaseknuté zámky u auta? Nové řešení

Ilustrační foto

Nejdelší dálnice světa? Mají tisíce kilometrů a stejně jsou většinou v lepším stavu než D1

Historie modelů Lamborghini

Znáte historii Lamborghini? Naučíme vás ji během pěti minut

reklama
reklama

Doporučujeme

Speedster

Návrat modelu Porsche 356 Speedster?

Čtěte dále

Nejčtenější články

  1. Karosa NO 80 vedla dvojí život. Ráno a večer přepravovala lidi, přes poledne náklad

  2. Techniku za miliony oklamal pomerančem, cestování má teď mnohem příjemnější

  3. Z vysněného auta se stala noční můra: Chtěla jen pár oprav, místo toho dostala hromada šrotu

  4. Nevíte co se starým náklaďákem? Šikovný kutil si z něj postavil dům na kolech, včetně garáže

  5. Testovací jezdec Bugatti měl děsivou nehodu. Vysvětluje, co se stalo v rychlosti 400 km/h

  6. Vybuchující Octavia, létající Lancia a dvě mlátičky. Nový díl Grand Tour bude impozantní show

reklama

Zprávy odjinud