Jak správně jezdit s hybridy? Chcete-li excelentní spotřebu, tohle pomůže

Antonín Marek / AutoRoad.cz, 24. února 2018, 12:33 Google+

Jednou z nejvýznamnějších výhod automobilů na hybridní pohon je nízká spotřeba pohonných hmot, ovšem abyste ji dosáhli, budete se muset trochu snažit. My vám ale přinášíme několik jednoduchých rad od automobilky Lexus, jak toho jednoduše docílit.

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
Pohonný systém Toyoty Prius z roku 1997

Pohonný systém Toyoty Prius z roku 1997 | foto: Toyota

Sdílejte článek

Hybridi se na našich silnicích objevují stále častěji, ovšem řada lidí stále nevěří údajům o jejich mnohdy neuvěřitelně nízké spotřebě.Ostatně i my jsme během testovacích jízd měli nejprve problém se k ní byť jen přiblížit. Jakmile ovšem člověk přizpůsobí svůj jízdní styl a začne se více snažit, odměna v podobě zvyšujícího se dojezdu ho nemine.

Automobilky Toyota a Lexus, které mají s prodejem hybridních automobilů bohaté zkušenosti a těší se rekordním prodejům, se proto rozhodly připravit několika bodů, které vám na cestě za slibovanou spotřebou pomohou bez zbytečných experimentů.

Dobře se seznamte s autem a naučte se využívat ukazatelů parametrů práce hybridního systému. Pomůže to při získávání návyků, které umožní optimalizovat hospodaření s energií. Důležité je také jemné zacházení s akcelerátorem. Pokuste se na plynový pedál šlapat tak, aby vůz co nejdéle využíval elektropohon.

Nezbytná je rovněž rozumná práce s brzdou. Pokud začnete včas brzdit pomocí jemného stlačení pedálu, automobil bude využívat rekuperační brzdění. Pohybová energie se přemění na elektrický proud, který se bude ukládat v trakčním akumulátoru a později se využije k pohánění elektromotoru.

K nižší spotřebě pohonných hmot rovněž přispívá i zachování stálé rychlosti, a proto není od věci používat tempomat. Při zastavení třeba na červenou nezařazujte neutrál, protože v této pozici se trakční akumulátor nenapájí. Stačí podržet sešlápnutou brzdu.

Nezapomínejte, že každé další zapnuté zařízení, jako je klimatizace nebo vytápění zadního okna, zvyšuje spotřebu paliva. Využívejte je tedy pouze v situaci, kdy je to potřeba. Jestliže je interiér vozu hodně vychlazený (nebo vyhřátý), lze zvýšit účinnost topení (nebo klimatizace) zastavením oběhu vzduchu.

img-responsive

Velice oblíbeným hybridem na našich silnicích se stala i Toyota C-HR | foto: Toyota

Pro nižší spotřebu bude příznivé i přepnutí automobilu do ekonomického režimu Eco. Řídící počítač zmírní reakce vozidla na prudké zacházení s plynovým pedálem a pomůže omezit spotřebu pohonných hmot i řidičům, kteří mají „těžkou nohu“. Eco režim pomáhá snižovat spotřebu energie také při zapnuté klimatizaci.

Tyto rady se osvědčí nejen u vozů Lexus nebo Toyota, jež mají analogický systém pohonných jednotek. Pomohou úsporně jezdit i řidičům všech ostatních hybridních aut.

Vytisknout

Diskuze: Jak správně jezdit s hybridy? Chcete-li excelentní spotřebu, tohle pomůže

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

For Caravan

Na karavany a lodě? Již tento víkend v PVA EXPO PRAHA

Volkswagen Polo

TEST: Volkswagen Polo 1,0 TSI – stačí základní motor s 5 stupňovým manuálem?

peugeot 408

Test Peugeot 408 Hybrid 225 e-EAT8 GT: sázka na styl a hi-tech pohon

Ilustrační foto

Toyota znovu nejlepší ze všech. A nejde o výrobu, bezpečnost ani emise

Cupra Leon Sportstourer

TEST: Cupra Leon SP 2.0 TDI – vymírající druh se skvělou spotřebou

Ilustrační foto

Výše stravného je k smíchu, změny cestovních náhrad

on-line prodej

Máte ho doma? Tahle auta se prodávají nejrychleji

První snímky nového Volva XC90 - vše pro nízký odpor vzduchu

Volvo má nový způsob značení některých svých vozů

MG5 Electric

TEST: MG5 Electric Excite – kombík na baterky do milionu, jde o dobrou volbu?

MG4 XPOWER

MG4 XPOWER: za bezkonkurenční cenu nabízí 435 koní a "stovku" za 3,8 s

Vodíkové vozy Stellantis

Stellantis rozšiřuje své portfolio vodíkových užitkových vozů

Citroen C5X plug-in hybrid

Citroen C5X MAX plug-in hybrid 225 - francouzský křižník s famózním podvozkem

Lincoln Nautilus a 48 palcová obrazovka

Lincoln Nautilus (2024): Taková obrazovka v autech ještě nebyla. A s podporou CarPlay a Android

Opel Frontera

Nový Opel Frontera bude nejnovějším a plně elektrickým SUV značky

Honda 0 Series

Honda 0 Series je elektrická vesmírná loď. Japonci s novým elektromobilem mají vysoké ambice

reklama

Doporučujeme

Peugeot Rifter 4x4 Concept

Peugeot se konečně odvázal? Na koncept jako Rifter 4x4 jsme čekali roky

Čtěte dále

Nejčtenější články

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud