Jak vzniká hybridní sportovní kupé? Lexus se pochlubil technikou modelu LC 500h

-mao / AutoRoad.cz, 3. února 2018, 14:00 Google+

Hybridní technologie vozů Lexus proslula hladkým chodem, důmyslností a efektivitou, jakou lze od luxusních automobilů očekávat. Když ale došlo na vývoj hnacího ústrojí pro novou vlajkovou loď, kupé LC, bylo potřeba něco jiného.

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
Lexus LC 500h

Lexus LC 500h | foto: Lexus

Sdílejte článek

Hlavní konstruktér Kodži Sato a jeho kolega Kodži Ošima, který má na starost hybridní hnací ústrojí, se shodli, že musí oslovit automobilové nadšence. Cílem modelu LC koneckonců bylo změnit vnímání značku Lexus. Jak toho lze ale docílit u hybridu?

„Nemohli jsme jednoduše převzít stávající technologii a beze změny ji použít v modelu LC,“ vysvětluje Sato. „Potřebovali jsme vymyslet nový způsob, jak aplikovat celou koncepci hnacího ústrojí s vyvážením síly motoru a elektrické energie, abychom vytvořili něco zcela nového.“

Zásadní otázkou bylo, „co je třeba udělat pro to, aby měl řidič z hybridu příjemný pocit?“. Pro Ošimu to znamenalo vytvoření emotivnějšího zvuku, který se bude lépe hodit k akceleraci vozu. Také měl za to, že stěžejním prvkem bude snížení pocitu prodlevy, který se může dostavit, když se auto blíží k zatáčce a řidič ubere plyn.

Silnější hybrid

Plán obou konstruktérů se vracel přímo k základům a byl v něm využit výzkum, jenž začal už téměř před deseti lety. Cílem bylo vytvořit hybridní hnací ústrojí, které bude lépe využívat elektrickou energii a posílí výkon všech součástí systému.

img-responsive

Hybridní pohon modelu Lexus LC 500h | foto: Lexus

O více než osm let později a po mnoha tisících kilometrů zkušebních jízd se zrodil inovační Lexus Multi Stage Hybrid System. Jedná se o systém, který v maximální možné míře využívá hybridní know-how značky Lexus, a vnáší tak do zážitku z řízení hybridního vozu více emocí a vzrušení. Zachovává si ty nejlepší vlastnosti této technologie, co se týče nízké spotřeby a tichého a hladkého chodu. Díky vyššímu krouticímu momentu a novému způsobu využití elektrické energie také poskytuje vysoký výkon.

Inteligentní využití čtyřrychlostního řadicího zařízení v tomto systému LC 500h v podstatě dodává výkon desetistupňové převodové skříně s plynulou změnou rychlostních stupňů, která trvá méně než 100 milisekund. Jde o jeden z nejvyspělejších automobilů současné doby, který rovněž překonal problém s prodlevou akcelerace.

Akcelerace je rychlejší

Díky dalším rychlostním stupňům dokáže hnací ústrojí měnit otáčky motoru tak, aby co nejlépe vyhovovaly potřebám řidiče. Akcelerace je ihned po startu rychlá a přímější a lineárnější, protože je lépe synchronizovaná s tím, jak řidič používá pedál plynu.

Důležitou roli hraje také vyspělá technologie baterie. LC 500h obsahuje lithium-iontové články uspořádané v nové „satelitní“ konfiguraci. Výsledkem je lehčí a kompaktnější baterie s větším výkonem. Hmotnost, která byla ušetřena díky designu baterie, zcela kompenzuje hmotnost převodového systému Multi Stage Hybrid.

„Na rozdíl od konvenčního hnacího ústrojí, jež využívá pouze benzínový nebo naftový motor, používá systém Multi Stage Hybrid jako hlavní prostředek přenosu energie na kola elektrické motory, a to prostřednictvím jedinečného uspořádání a pokročilou automatickou převodovkou,” vysvětluje Ošima.

img-responsive

Hybridní pohon modelu Lexus LC 500h | foto: Lexus

„Díky svému vysokému krouticímu momentu dodávají elektrické motory energii mnohem rychleji než spalovací motory. To znamená, že model LC 500h s hybridním pohonem výjimečně dobře reaguje a proto řidičům nabízí hladkou a zábavnou jízdu.“

Google+ Vytisknout

Diskuze: Jak vzniká hybridní sportovní kupé? Lexus se pochlubil technikou modelu LC 500h

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Škoda 1000 MB

Škoda MB Wankel jezdila a měla řadu výhod. Proč revoluční novinku v AZNP zamítli?

Volvo XC40 brzy nabídne nový tříválcový motor a prémiový stupeň výbavy Inscription

Volvo následuje trendy, poprvé v historii představí 3-válcový motor

Podoba nové generace Porsche 911 se objevila na Instagramu

Nové Porsche 911 odhaleno? Tady jsou fotky, které se neměly dostat ven

Volkswagen I.D. VIZZION

Volkswagen rozšiřuje rodinu konceptů I.D., v Ženevě představí prémiový sedan VIZZION

Velmi netradičně upravená Mazda MX-5 slouží jako stylový stánek s občerstvením

Že jsou roadstery nepraktické? Tenhle chlapík připravuje na kufru své Mazdy Mx-5 místní delikatesu

Tatra 613 Police Special

Policie zkoušela jedinečný prototyp Tatry! Ta předběhla dobu o desítky let

reklama
reklama

Doporučujeme

BAZ MNA 1000

První československé MPV 80. let? Škoda 1203 a nebo BAZ MNA 900/1000

Čtěte dále

Nejčtenější články

  1. Úspěšný útěk do západního Berlína bez jediného výstřelu? Hlavou kroutili na obou stranách

  2. Největší limuzína světa? Váží přes 25 tun a uveze až 40 lidí

  3. Putinovo nové auto? Má ho hlídat nejošklivější SUV světa

  4. První československé tanky? Zlaté české ručičky je stavěly z odstavených vraků

  5. Parkování v přeplněné Praze? Do Česka míří novinka, která si s tím hravě poradí

  6. Auto, které jezdí po schodech? Tenhle Range Rover vyjel to, co bychom nešli ani pěšky

reklama

Zprávy odjinud