Smrtící airbagy Takata jsou stále v milionech aut. V čem se od bezpečných liší?

-mao / AutoRoad.cz, 18. září 2017, 16:02 Aktualizováno 19.9.2017, 09:58 Google+

Společnost Takata se do historie automobilového průmyslu zapsala nesmazatelným písmem, když kvůli jejím vadným airbagům muselo být svolána do servisů několik desítek milionů automobilů. Jde tak o největší svolávací akci, jakou automobilový průmysl pamatuje. Nejhorší na celé situaci je, že se nejednalo o žádnou malichernost, ale dlouho utajovaný problém.

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
Vadný Airbag Takata

Vadný Airbag Takata | foto: youtube.com

Sdílejte článek

Paradoxní je, že kvůli závadě na nafukovacím zařízení se z airbagů stávaly místo zachránců životů spíš životu nebezpečné zbraně. Vadné airbagy podle některých odhadů stály životy více než 10 lidí a více než 100 jich bylo zraněno. Tato čísla ale stále nemusí být považována za konečná.

Na začátku celé kauzy byla vytvořena svolávací akce pro cca 3,5 milionu automobilů, ovšem po zásahu amerických úřadů bylo zjištěno, že problémové nafukovače airbagů by mohlo mít až 46 milionu automobilů. Problém se nevyhnul ani ČR, ovšem zde se jednalo jen o stovky, maximálně tisíce automobilů.

Hlavní nebezpečí spočívalo v kapsli která uvolňuje plyny, které následně naplní vzduchový vak. Zatímco klasická kapsle uvolňuje tyto plyny rovnoměrně, u vadné série Takaty došlo doslova k explozi, která vymrštila proti řidiči plastové i ocelové střepiny.

Zveřejněné video sice nepatří k nejnovějším, ovšem skvěle znázorňuje rozdíl mezi nezávadným nafukovačem airbagů a výbušným "nafukovačem" od Takaty. Ten se nakonec stal osudným i samotné společnosti, která před několika měsíci zažádala o ochranu před věřiteli z důvodu bankrotu.

Google+ Vytisknout

Diskuze: Smrtící airbagy Takata jsou stále v milionech aut. V čem se od bezpečných liší?

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Tekuté stěrače vám mohou za volantem hodně pomoci, ovšem jejich aplikaci byste neměli podceňovat

Tekuté stěrače mají smysl. Jaké zvolit a jak je správně aplikovat?

Dodge Charger Pursuit

Víte, proč mají americké policejní vozy přední rámy? Tohle by si s Octavií nikdo nedovolil

Fiat Punto během crash testů Europ NCAP absolutně pohořel

Euro NCAP poprvé udělilo nulové skóre, tohle si Fiat za rámeček nedá

Volkswagen Crafter 4Motion v barvách týmu BARTH Racing

Na Dakar s dodávkou? Nový Crafter 4Motion už je připraven

Závodní Cadillacy urazily za 67 let pořádný kus cesty, jak krásně demonstruje srovnání závodních speciálů Le Monstre a DPi-V.R

Cadillac se pochlubil svou závodní historií, za 67 let urazil pořádný kus cesty

Dieter Zetsche

Kam odejde šéf Daimleru Dieter Zetsche? Budete se divit!

reklama
reklama

Doporučujeme

Tesla Model X

Nemáte čas na nabíjení? Nevadí, Tesla vám vymění baterie na počkání

Čtěte dále

Nejčtenější články

  1. Jak vybrat kapalinu do ostřikovačů? Některé vám mohou rozežrat auto

  2. TEST: Mitsubishi ASX 2018 facelift prospěl. Pozornost ale věnujte výbavě a motorizaci

  3. Test: Peugeot 5008 je sice SUV bez 4x4, má ale něco, co mu konkurence může jen závidět

  4. Senna, nejextrémnější vůz automobilky McLaren byl představen

  5. Jak připravit vaše auto na silné mrazy? Tyhle kroky nepodceňujte

  6. Jakou naftu v zimě natankovat? Problémy můžete mít už při -7 °C

reklama

Zprávy odjinud