Hummer: Auto, které by chtěl snad každý, má spotřebu jako tank

-jka / AutoRoad.cz, 12. srpna 2017, 11:59 Google+

O Hummeru dnes můžeme zcela oprávněně mluvit jako o opravdové legendě. Značka firmy General Motors vyrábějící off-roadové vozidla již od roku 1992 procházela neustálými změnami a jednotlivé modely přizpůsobovala poptávkám zákazníků a podmínkám trhu. Hummer se tak nejen postupně zmenšoval, ale především ztrácel své terénní schopnosti. Jeden jmenovatel byl ale pro všechny verze společný – příliš vysoká spotřeba.

Počet komentářů:  8 komentářů (Poslední 13.08. 14:27) Napište svůj názor
Hummer H3, H1, H2

Hummer H3, H1, H2 | foto: Wikipedia

Sdílejte článek

Celá historie Hummeru začíná po válce v Perském zálivu, kde byl velmi úspěšně nasazen vůz označený jako HMMWV, nebo-li Humvee. Na tomto základě začala automobilka AM General vyrábět v roce 1992 civilní verzi Hummeru, později označenou jako H1. Značnou zásluhu na uvedení civilní verze má dokonce i Arnold Schwarzenegger, který si koupil 5 vozů H1 hned po jejich uvedení na trh. Průměrná roční produkce se tehdy pohybovala kolem 1000 vyrobených kusů ročně.

img-responsive

Hummer H1 | foto: Wikipedia

V roce 1999 začal původní výrobce AM General spolupráci s General Motors a odstartoval tím tak vývoj dalšího modelu Hummer H2. Původní Hummer se ale vyráběl až do roku 2006, během kterých vystřídal celkem pět typů pohonných jednotek a tři automatické převodovky. K dispozici byl naftový osmiválec o objemu 6,2 litru spřažený s třístupňovým automatem. Ten později vystřídal čtyřstupňový automat, který mohl spolupracovat s naftovým motorem 6,5 L V8; 6,5 L turbo V8 a benzinovou 5,7 L V8.

V posledním roce výroby (2006) dostala H1 silnější motor 6,6 L turbo Duramax V8, který pod názvem Hummer H1 Alpha konečně poskytoval dostatek výkonu a točivého momentu. Společným jmenovatelem pro všechny motory je ale vysoká spotřeba, která se naprosto běžně pohybovala kolem 25 litrů při silničním provozu. Pokud ale vezmeme v úvahu i hmotnost vozu, která se pohybuje mezi 3000 a 4000 kg, nemůžeme se tak vysoké spotřebě divit.

Výroba Hummeru H1 byla zastavena v roce 2007 kvůli nesplnění emisních limitů. Nově jsme se tak mohli dočkat už pouze mladších nástupců, v podobě Hummeru H2, H3 a dalších upravených verzí. Ty už ale bohužel postupně přišly o veškeré vlastnosti, které vozidlu H1 vynesly obdiv – atraktivní robustní vzhled a nekompromisní terénní schopnosti. Vysoká pořizovací cena spolu s neekologičností motorů pak stojí za postupným úpadkem zájmu o nastupující modely H2 a H3, který vyvrcholil v roce 2010 celkovým zastavením produkce.

To bylo způsobeno i postupným bankrotem, se kterým automobilka General Motors bojovala již od konce roku 2009. Poslední záchranou značky Hummer mělo být její odkoupení čínskou firmou Sichuan Tengzhong Heavy Industrial Machinery Company Ltd. za 150 mil. USD. Než se však povedlo zařídit souhlas čínské vlády, z prodeje sešlo. 7. dubna byl tedy definitivně oznámen konec produkce vozidel Hummer a na zbývajících 2 200 vozidel byly dány velké slevy.

Google+ Vytisknout

Diskuze: Hummer: Auto, které by chtěl snad každý, má spotřebu jako tank

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 8, poslední 13.08.2017 14:27 Vložte komentář

Zobrazeno posledních 8 komentářů. Vstupte do diskuze Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

plug-in hybridní pohon, Škoda Auto

Hybridní Škoda Superb? Již brzy

Dingo 2 CZ

Obrněné vozidlo Dingo 2 CZ chrání životy českých vojáků

GAZ 69 HEMI

Nezničitelné ruské off-roady? Nový GAZ nastartuje i v třeskutých mrazech

Létající auto

Létajícím autům dáváme rok, maximálně dva

Tesla Semi

Tahač Tesla Semi byl představen. Akcelerace sporťáku, dojezd 800 km a přežije i jaderný výbuch

reklama
reklama

Doporučujeme

Zloděj aut v akci

Ukradli vám auto? Jak postupovat a jaké máte šance na nalezení?

Čtěte dále

Nejčtenější články

  1. Proč je Autopilot Tesly roky napřed? Stačilo jedno odvážné rozhodnutí

  2. Nejrychlejší automobil v Dubaji? Ještě není hotový, přesto budí neskutečnou pozornost

  3. Nezničitelné ruské off-roady? Nový GAZ nastartuje i v třeskutých mrazech

  4. Co nám Škoda tají? Po Nürburgringu se prohání tajemný Kodiaq

  5. Pickupy pomalu zaplavují Evropu, na vině je paradoxně EU

  6. První Tesla kombi už dostává jasné tvary. Co vedlo autora k jejímu stvoření?

reklama

Zprávy odjinud