Nový Citroen C5 se představuje

Marek Litzman, 19. října 2007, 11:20 Google+

Nepřekvapí, nešokuje, přesto se líbí. Tak bych vystihl své první dojmy z prvníchoficiálních fotografií nového Citroenu C5.

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
C5

C5 | foto: Citroën

Sdílejte článek

Podobně jako největší konkurent ze země galského kohouta, Renault, i Citroen si pro tento rok připravil představení vozu vyšší střední třídy. A právě srovnání těchto dvou automobilek je velmi na místě, oba vozy jsou si poměrně dost podobné.

Citroen hned na počátku představuje hned dvě karoserie své novinky. Tou první je sedan. Jeho rozměry jsou 4,78 (délka) x 1,86 (šířka) x 1,45 (výška) metru, rozvor se pohybuje na skvělé hodnotě 2,82 metru. Kombi je o 5 centimetrů delší a 3 vyšší.

Design jistě nejlépe posoudíte sami, můžete nejen o něm diskutovat v našem novém diskuzním fóru zde. Pojďme tedy na něco technických údajů.

Pod kapotou najdeme tři benzínové motory a čtyři diesely. Vše začíná na 1,8 se 127 koňmi, pokračuje přes dvoulitr 143 koní a na vrcholu se skrývá třílitrový šestiválec a jeho 215 koní.

1,6 HDi bude dieselovým základem, jeho výkon je 110 koní, dvoulitr HDi dosáhne výkonu 136 koní, 2,2 HDi 173 koní a na vrcholu bude stát 2,7 HDi se svými 208 koňmi.

Bohužel, Citroen se rozhodl hrát více na sportovní notu řidiče. Mimo tradičního hydropneumatického odpružení Hydractive ve své nejnovější generaci nabídne i klasické odpružení, které by mělo nabídnout více sportovních zážitků. Doufejme, že s tím nezmizí i jeden z posledních komfortních křižníků této třídy, který je schopen nést se nad silnicí takovým způsobem, že posádka nepozná je-li pod ní silnice, kamení, beton či skála.

V interiéru nalezneme nový volant, který je po vzoru jiných Citroenů s pevným středem. Citroen slibuje sportovnější pozici za volantem s výrazněji tvarovanými sedačkami (opět odklon od maximálního komfortu), novou generaci navigace a velmi zajímavý interiér.

Velké úsilí bylo vynaloženo na potlačení okolního hluku.

Vytisknout

Diskuze: Nový Citroen C5 se představuje

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Volkswagen Golf People

TEST Volkswagen Golf People – čtyřválec, hezká výbava a cenovka 687 tisíc

Citroen C5X

DLOUHODOBÝ TEST: Citroen C5 X Plug-in Hybrid aneb francouzský křižník očima Terezky

Nový motor Honda V3

Společnost Honda na veletrhu EICMA 2024 představuje nový průlomový koncept spalovacího motoru

Ilustrační foto

Co ovlivňuje cenu vašeho havarijní pojištění?

Lexus UX300h

TEST Lexus UX300h F Sport – stále oblíbenější prémiový crossover po modernizaci

Toyota Corolla TS 1,8 Hybrid Style

TEST Toyota Corolla TS 1,8 Hybrid Style – univerzální kombík pro klidné řidiče

Škoda Enyaq Sportline 85

TEST Škoda Enyaq Sportline 85 – vylepšená vlajková loď z elektrické rodiny Škoda

Škoda Octavia Combi

TEST Škoda Octavia Combi 1,5 TSI m-HEV – faceliftovaná verze se spotřebou pod 5 litrů

Ilustrační foto

V čem se liší povinné ručení pro mladé?

Citroen C5X plug-in hybrid

DLOUHODOBÝ TEST: Citroen C5 X Plug-in Hybrid – cesta na dovolenou + spaní v autě

Cyklokaravan

Elektrokolo s mini karavanem, hodně stylové cestování

Škoda Kodiaq II

TEST Škoda Kodiaq 2,0 TDI 142 kW 4x4 – český sen podruhé, je ale lepší než Superb?

EcoWheel Diabel

TEST EcoWheel Diabel – elektrická motorka s drsnou tváří

Kontrola okresů

10 nejzvláštnějších dopravních předpisů, které byste měli před svými cestami do zahraničí znát

Ilustrační foto

Co je CarPlay a jak ho nejlépe využít? Plus další vychytávky do auta

reklama

Doporučujeme

BS4

Čína se neodvratně blíží. Již v březnu.

Čtěte dále

Nejčtenější články

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud