Toyota to s palivovými články nevzdává, jejich přednosti vyzdvihuje koncept Fine-Comfort Ride

-mao / AutoRoad.cz, 19. října 2017, 11:10 Google+

Společnost Toyota Motor Corporation uvádí koncepční vozidlo „Fine-Comfort Ride“ na palivové články (FCV), které ukazuje možný prostředek mobility s nižší uhlíkovou stopou, a to díky intenzivnímu využívání vodíku a obnovitelných zdrojů energie. Koncept Fine-Comfort Ride představuje novou podobu prémiového sedanu s využitím výhod flexibilního uspořádání, typického pro elektromobily, a vysoké kapacity elektrické energie získávané díky vodíku.

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
Toyota Fine-Comfort Ride

Toyota Fine-Comfort Ride | foto: Toyota

Sdílejte článek

Koncept Fine-Comfort Ride vyvinula Toyota s cílem zkoumat další potenciál vozů na palivové články. Koncept se pyšní příkladnými ekologickými parametry, neboť neprodukuje žádné provozní emise CO2 či jiných škodlivých látek, a kromě toho přináší výhodu dlouhého dojezdu na vodíkové palivo, jehož tankování nezabere více než tři minuty.

Exteriér

Toyota Fine-Comfort Ride používá kabinu na půdorysu diamantu, která se směrem dozadu zužuje, ale současně je celkově širší od přídě ke středu vozidla, čímž vzniká maximální prostor na sedadlech druhé řady při současném zlepšení aerodynamiky.

Koncept využívá flexibilní uspořádání, pro elektromobily typické, zde s elektromotory zabudovanými přímo do kol, s minimálními převisy karoserie a zakrytováním spodku vozidla, čímž se dosahuje vysoké jízdní stability a tichého chodu v duchu prémiového sedanu.

Interiér

Návrháři vyšli z námětu „pohodlného oděvu“, a tak tento vůz ukazuje budoucí mobilitu přinášející další přidanou hodnotu nad rámec přesouvání cestujících z místa na místo, kdy nejde pouze o jízdu samotnou.

Kolem předních sedadel je k dispozici inteligentní Agent a dotykový displej. Sedadla dovolují flexibilní přenastavení podle postavy. K pohodlnému sledování informací slouží řidiči i cestujícím různé displeje. Uspořádání sedadel je možné upravovat, aby bylo možné koncept Fine-Comfort Ride využívat jako individuální prostor i místo k pohodlné komunikaci více lidí.

Přednosti palivových článků

Koncept Fine-Comfort Ride se chlubí tichým a hladkým chodem i účinným využíváním vysoké elektrické kapacity zprostředkované vodíkovým palivem. V interiéru zaujme bohatá výbava, stejně tak jako dojezdová vzdálenost cca 1000 km na jedno natankování (dle japonského testovacího cyklu JC08).

Toyota plánuje představit svůj koncepční model Fine-Comfort Ride na letošním 45. ročníku Tokijského autosalonu, který se koná v prostorách výstavního centra Tokyo Big Sight. Motivem akce, která se uskuteční od 25. října do 5. listopadu, je motto „Beyond the Motor“ (Za hranicemi motorů).

Google+ Vytisknout

Diskuze: Toyota to s palivovými články nevzdává, jejich přednosti vyzdvihuje koncept Fine-Comfort Ride

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

MAZ-7907

Největší monstrum Sovětského svazu? Brutální pohon 24x24 a na korbě jaderné rakety

Volkswagen Type 1, nebo-li Brouk

VW zaplatil Tatře? Pokuta se vyplatila, z lidového auta vznikla legenda

Na charitativní aukci Barrett-Jackson se podařilo vydražit automobily v hodnotě přesahující 128.8 milionu Kč

Nová auta za nesmyslné částky? Jediné místo na světě, kde si za vozy parádně připlatíte

Nové policejní vozy Škoda Superb

Dálniční policie si převzala nové vozy, Superbům s výkonem 280 koní nebude snadné ujet

tesla model s

Proč známý kritik Tesly otočil? Jeho doporučení přišlo nečekaně

Ilustrační foto

Jarní prázdniny se blíží. Poradíme vám, jak připravit auto na cestu do hor doma i v zahraničí

reklama
reklama

Doporučujeme

Škoda 120 Turbo šokuje!

VIDEO: Škoda 120 Turbo potrápila silné konkurenty na Drag Wars

Čtěte dále

Nejčtenější články

  1. Šestnáctiletý synek miliardáře prodal své Ferrari. Místo sporťáku si pořídil Rollse

  2. Jediný svého druhu? Tatra JK 2500 je nejkrásnější vůz, který česká automobilka nevyrobila

  3. Techniku za miliony oklamal pomerančem, cestování má teď mnohem příjemnější

  4. Z vysněného auta se stala noční můra: Chtěla jen pár oprav, místo toho dostala hromada šrotu

  5. Testovací jezdec Bugatti měl děsivou nehodu. Vysvětluje, co se stalo v rychlosti 400 km/h

  6. Škoda 120: Proč mizí legenda českého automobilismu ze silnic?

reklama

Zprávy odjinud