Bentley představilo nový Continental GT, kandidáta na krále cestovních vozů

-mao / AutoRoad.cz, 30. srpna 2017, 09:22 Aktualizováno 30.8.2017, 09:42 Google+

Bentley Continental konečně odhodil poslední maskovací folie a my se tak konečně můžeme naplno vychutnat jeho nový design. Kromě nového a vcelku slušivého vzhledu však nový Continental nabízí i řadu technických úprav a vylepšení, díky čemuž by se rád stal králem všech cestovních vozů

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
Nový Bentley Continental GT

Nový Bentley Continental GT | foto: Bentley

Sdílejte článek

Už při prvním pohledu na nový Continental je jasné, že Bentley se plně inspirovalo svým konceptem EXP 10 Speed 6 - a nutno říci, že výsledek vypadá skvěle. Continental působí dynamičtěji a z některých úhlů skoro jako umělecké dílo.

Ostatně jeho proporce byly kompletně přepracovány, díky čemuž je teď vůz delší a také nižší. Například nízké a protáhlé přídi dosáhli konstruktéři posunutím přední nápravy o 135 mm dopředu. Zadní tvary pak ozvláštňují lampy v podobném tvaru, jako mají koncovky výfuku. Je to možná maličkost, ovšem záď tak působí mnohem elegantněji.

Rozvor automobilu narostl o 110 mm a jeho šířka o 25 mm, což také pomohlo k dynamičtějšímu designu. Hlavním důvodem těchto změn byl ale přechod na novou platformu MSB, kterou využívá už například Porsche Panamera a která vozu umožňuje použit 48 voltový elektrický systém.

I přes použití sdílené platformy ale Bentley hrdě prohlašuje, že cca 82 % procent vozu pochází z jejich vlastní produkce. Mimo jiné se také Bentley pochlubilo tím, že nový model W12 oproti svému předchůdci zhubl o 85 kilogramů, ovšem i tak se jeho váha pohybuje okolo 2.250 kilogramů.

Co se pohonných jednotek týče, první modely by měly být vybaveny upravenou verzí dvakrát přeplňovaného twin-turbo motoru W12 TSI o objemu 6.0 litru, který je poprvé spojen s osmistupňovou dvojspojkovou automatickou převodovkou. Výkon by se tak měl pohybovat okolo 635 koní a točivý moment by měl dosahovat až 900 Nm, díky čemuž se Continental rozhýbe z 0 na 100 km/h za 3.7 sekundy a maximální rychlost se zastaví až na hranici 333 km/h.

Díky využití 48 voltového elektrického systému navíc Bentley slibuje zcela nové zážitky z dynamické jízdy. Nová generace by měla řidiči nabídnout  mimo jiné i systém Bentley Dynamic Ride, který kontroluje a upravuje stabilizátory na obou nápravách, díky čemuž by jízda měla být hladší a řízení pohodlnější a přesnější.

Tento systém totiž zajišťuje minimální náklony vozidla, takže by všechny pneumatiky měly mít maximum kontaktu s povrchem silnice. Díky 48 voltovému systému by navíc systém Dynamic Ride neměl mít žádné zpoždění ve svých reakcí. To ale není jediná novinka u podvozku - Bentley také nasadilo zcela přepracovaný systém vzduchového podvozku, který v nejměkčím nastavení nabídne o 60% vzduchu více, díky čemuž by jízda s Continentalem měla naplnit vaše představy jak o sportovní jízdě, tak o komfortu limuzíny.

Co se interiéru týče, Bentley rozhodně nezklamal. V kabině jsou použity ty nejmodernější a také nejvybranější materiály, včetně klasické kůže, dýhy a detailů z ručně leštěného chromu. V celém interiéru naleznete na 10 m2 dřeva, které tvoří podstatnou součást interiéru.  Vše je navíc tvořeno ručně a instalace některých dílů vyjde klidně i na 9 hodin.

Nechybí však ani moderní a hlavně kvalitní informační systémy. V kapličce přístrojů se tak usídlil velký digitální přístrojový štít a uprostřed palubní desky se nachází 12,3 palcový display infotainmentu s prémiovou kvalitou rozlišení, který nabídne vše potřebné.

Produkce nového Continentalu GT začne letos koncem roku a první vozy budou doručeny na jaře roku 2018. O cenách nemám žádné zprávy, ovšem předpokládá se, že lehce přesáhnou ceny minulé generace.

Google+ Vytisknout

Diskuze: Bentley představilo nový Continental GT, kandidáta na krále cestovních vozů

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Nejdelší balancování s autem na hlavě? John Evans zvládl udržet 160 kg vážící Mini 33 sekund

Nejabsurdnější motoristický rekord v historii? Postaral se o něj tenhle šílenec

Ilustrační foto

Jak se vyhnout nehodě na sněhu? Zkuste tyto triky

Aspark Owl předvedl neuvěřitelnou akceleraci

Japonský Aspark pokořil novou Teslu Roadster. Z na 100 km/h zvládl za 1.9 sekundy

BMW otevřelo školící centrum na základně Mariňáků Camp Pendleton

BMW cvičí vojáky na základně Mariňáků Camp Pendleton. Buduje snad vlastní armádu?

Nepříliš známé zajímavosti z historie automobilky Mercedes-Benz

První řidičský průkaz a raketová auta narážející do zdi? Mercedes-Benz odhaluje tajemství minulosti

Tesla Model X kanadské policie vyvolala velkou kontroverzi

Policie se pochlubila novými elektrickými služebáky. Veřejnost zuří vzteky

reklama
reklama

Doporučujeme

Močovina AUS 32 (AdBlue, registrovaná obchodní známka německého VDA) je v Evropě a zemích přejímajících evropské emisní limity používaný obchodní název kapalného aditiva, využívaného technologií selektivní katalytické redukce, která se užívá při úpravě výfukových plynů vznětových motorů na úroveň emisních limitů Euro IV a vyšších. Jedná se o chemicky vysoce čistý vodný roztok syntetické močoviny.

Co se stane s automobilem, když dojde AdBlue?

Čtěte dále

Nejčtenější články

  1. Úspěšný útěk do západního Berlína bez jediného výstřelu? Hlavou kroutili na obou stranách

  2. Škoda Octavia byla v tichosti přestavěna. Co nového nás čeká?

  3. Největší limuzína světa? Váží přes 25 tun a uveze až 40 lidí

  4. Putinovo nové auto? Má ho hlídat nejošklivější SUV světa

  5. První československé tanky? Zlaté české ručičky je stavěly z odstavených vraků

  6. Parkování v přeplněné Praze? Do Česka míří novinka, která si s tím hravě poradí

reklama

Zprávy odjinud