Absurdita dosáhla vrcholu. Proč vlastně Kodiaq Scout existuje?

ar6, 26. ledna 2017, 11:34 Google+ Geneva International Motor Show 2017

Pokud s vám Škoda Kodiaq nezdá dostatečně „off-road“, již brzy dostanete příležitost sáhnout po variantě Scout. Ta se představí na ženevském autosalonu a podobně jako v případě Fabie, Octavie nebo Rapidu zdůrazňuje především robustnost automobilu.

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
Škoda Kodiaq Scout je dokonalou ukázkou absurdity automobilového průmyslu.

Škoda Kodiaq Scout je dokonalou ukázkou absurdity automobilového průmyslu. | foto: Škoda Auto

Sdílejte článek

Ty tam jsou doby, kdy i SUV byla svým vzezřením brána tak trochu za off-roady. Dnes se musí jejich dobrodružný charakter zdůrazňovat všemožnými doplňky, což postihlo i 4,7 metru dlouhou Škodu Kodiaq. Základem verze Scout jsou stříbrně lakované středy obou nárazníků, stříbrné kryty zrcátek, stříbrné lišty kolem oken, stříbrné střešní ližiny a konečně maska chladiče, zasazená do stříbrného rámečku. Touto barvou se u Scoutu tedy rozhodně nešetřilo. Vzhledově pak SUV dále odlišují specifická 19palcová kola, zatmavená zadní okna, standardní full-LED světlomety a mlhovky nebo specifická loga verze Scout uvnitř i zvenku.

Čtěte také: PRVNÍ DOJMY: Škoda trefila do černého, z Kodiaqu bude celosvětový hit

Pod kapotou najdeme nabídku motorů, osekanou na dva benzínové a dva naftové motory. Základem bude 1.4 TSI o výkonu 110 kW (150 k) se zrychlením za 9,8 sekundy a spotřebou 6,8 l/100 km. Následuje vrcholný čtyřválec 2.0 TSI o výkonu 132 kW (180 k) se zrychlením za 8,0 sekundy a spotřebou 7,3 l/100 km. Slabší ze dvoulitrových turbodieselů má 110 kW (150 k), na 100 km/h zrychluje za 9,5 sekundy a spotřebuje 5,3 l/100 km. Silnější TDI má 140 kW (190 k), zrychlení z 0 na 100 km/h za 8,9 sekundy a průměrnou spotřebu 5,7 l/100 km. Všechny čtyři motory mají standardně pohon všech kol s elektronicky řízenou lamelovou spojkou a elektronickou uzávěrkou diferenciálu EDS. Při jízdě v terénu se budou hodit také světlá výška 194 milimetrů, přední nájezdový úhel 22 a zadní nájezdový úhel 23,1 stupně, sériově dodávaný paket pro špatné cesty i specifický režim Offroad, upravující ABS, pohon všech kol i volitelné adaptivní tlumiče.

Základní výbava vozu vychází ze stupně Ambition, který se vedle již zmíněných terénních prvků chlubí i multifunkčním volantem, ambientním LED osvětlením v deseti odstínech, infotainmentem Bolero s osmi reproduktory, sedadly, potaženými Alcantarou s logem Kodiaq, výplněmi dveří z Alcantary, pedály z ušlechtilé oceli, textilními koberečky a logem Kodiaq na předních prahových lištách. Komfort posádky vylepšuje elektricky nastavitelné sedadlo řidiče, bezklíčkový systém KESSY, barevný MaxiDOT displej a parkovací kamera.

Volič s jízdními profily Normal, Sport, Eco, Comfort, Individual a Snow pak ovlivňuje ovlivňující reakce motoru, automatické převodovky, posilovače řízení, klimatizace a případně adaptivních tlumičů. Do příplatkové výbavy Kodiaqu Scout se poprvé dostává také navigace Columbus s 9,2palcovou obrazovkou ve skleněném designu, WLAN hotspotem, LTE připojením a službami Škoda Connect. Premiéra vozu se odehraje v březnu na ženevském autosalonu.

Vytisknout

Diskuze: Absurdita dosáhla vrcholu. Proč vlastně Kodiaq Scout existuje?

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Volkswagen Golf People

TEST Volkswagen Golf People – čtyřválec, hezká výbava a cenovka 687 tisíc

Citroen C5X

DLOUHODOBÝ TEST: Citroen C5 X Plug-in Hybrid aneb francouzský křižník očima Terezky

Nový motor Honda V3

Společnost Honda na veletrhu EICMA 2024 představuje nový průlomový koncept spalovacího motoru

Ilustrační foto

Co ovlivňuje cenu vašeho havarijní pojištění?

Lexus UX300h

TEST Lexus UX300h F Sport – stále oblíbenější prémiový crossover po modernizaci

Toyota Corolla TS 1,8 Hybrid Style

TEST Toyota Corolla TS 1,8 Hybrid Style – univerzální kombík pro klidné řidiče

Škoda Enyaq Sportline 85

TEST Škoda Enyaq Sportline 85 – vylepšená vlajková loď z elektrické rodiny Škoda

Škoda Octavia Combi

TEST Škoda Octavia Combi 1,5 TSI m-HEV – faceliftovaná verze se spotřebou pod 5 litrů

Ilustrační foto

V čem se liší povinné ručení pro mladé?

Citroen C5X plug-in hybrid

DLOUHODOBÝ TEST: Citroen C5 X Plug-in Hybrid – cesta na dovolenou + spaní v autě

Cyklokaravan

Elektrokolo s mini karavanem, hodně stylové cestování

Škoda Kodiaq II

TEST Škoda Kodiaq 2,0 TDI 142 kW 4x4 – český sen podruhé, je ale lepší než Superb?

EcoWheel Diabel

TEST EcoWheel Diabel – elektrická motorka s drsnou tváří

Kontrola okresů

10 nejzvláštnějších dopravních předpisů, které byste měli před svými cestami do zahraničí znát

Ilustrační foto

Co je CarPlay a jak ho nejlépe využít? Plus další vychytávky do auta

reklama

Doporučujeme

Nissan Juke Nismo RS

Nový Juke od Nissanu nabírá zpozdění. Navíc zklame milovníky nafty

Čtěte dále

Nejčtenější články

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud