Když se na snímky podíváme podrobněji, neujde naší pozornosti agresivní přední nárazník, který byl speciálně navržen tak, aby omezoval turbulenci vzduchu kolem předních kol. Dále také pomáhá ke zvýšení stability ve vysokých rychlostech. Honda zároveň potvrdila, že Type R bude mít přední splitter, odvětrávané přední blatníky a boční aerodynamické prahy. Chybět nesmí prominentní zadní křídlo a zakrytování podvozku.
Honda je stále docela ostýchavá ohledně technických specifikací, ale potvrdila, že nastupující Civic Type R dostane brzdový systém Brembo s čtyřpístkovými třmeny s vrtanými kotouči o rozměru 350mm. Ty budou skryty za specifickými koly z lehkých slitin o rozměru 19 palců.
Pod kapotou zcela jistě najdeme přeplňovaný 2,0-litrový čtyřválcový motor, stále ale není jasné, jaký výkon vůz dostane. Civic Type R má dosáhnout maximální rychlosti 270 km / h, čímž se má stát jasným vítězem nad všemi konkurenty v oblasti "hothatch" s náhonem na přední kola.