VW Polo BlueMotion – 99 gramů pro TDI

Marek Litzman, 19. července 2007, 09:48 Google+

Jednotlivé automobilky se poslední dobou jen předhánějí v nových značkách pro ekologicky smýšlející zákazníky. Volkswagen je v tomto poměrně daleko.

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
Polo BlueMotion

Polo BlueMotion | foto: Volkswagen

Sdílejte článek

Před pár dny jsem vydával zprávu o nové značce Eko2 pro Renaulty, ta sice nepřinášela téměř nic nového, ale alespoň označila ty úspornější modely a oddělila je od „pleva“. Zanedlouho tu možná budu představovat ekologickou řadu Škody, ale o tom zatím pst.

Volkswagen má svoji řadu Bluemotion už delší dobu. Její zakladatel bylo Polo, které s motorem 1,4 TDI dokázalo stlačit svoji průměrnou spotřebu až na hranici čtyř litrů a to jen za pomoci malých změn, jakými jsou třeba změna zpřevodování, optimalizace aerodynamiky, použití kol s menším valivým odporem apod. Obdobným způsobem se pozměnil i Passat a na řadu přijde zanedlouho i Golf.

Když jsem četl včerejší tiskovou zprávu Volkswagenu, musel jsem se jít rychle podívat, jestli jsem se nedostal o několik let zpět. Ve zprávě totiž bylo povídání o úspornosti Pola Bluemotion. Napřed jsem nechápal, za jakým účelem se může snažit automobilka vydávat další tiskovou zprávu o modelu, který se již nějakou dobu prodává. Pochopil jsem posléze. Volkswagen se chlubí tím, že se mu další úpravou podařilo srazit spotřebu z původních 3,9 litrů nafty na sto ujetých kilometrů na pouhých 3,8. Ano, o celou desetinu litru. Nejsem si jist, zda je to to pravé téma, které by mělo plnit motoristické žurnály, ale jak je vidět, daří se jim to. Na webu AutoNewsNetwork se o tom článek právě objevil.

Díky snížení spotřeby se snížily i emise oxidu uhličitého a to pod magickou hranici 100 gramů na kilometr. Výsledná hodnota činí 99 gramů a já se jen těším na to, až vás budu moct informovat o tom, že nejúspornější Polo v nabídce se opět přiblíží k devadesátigramové hranici. Co třeba 98 gramů, no nestálo by to za článek?

 

zdroj: Volkswagen

Vytisknout

Diskuze: VW Polo BlueMotion – 99 gramů pro TDI

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Peugeot 508

TEST Peugeot 508 GT Plug-in Hybrid 225 – jeden z nejlepších liftbacků na trhu?

Cupra Formentor VZ

TEST: Cupra Formentor VZ 2.0 TSI 310k – sportovní SUV, které dá stovku pod 5 vteřin

Ilustrační foto

Zelená karta v mobilu. Vystačíte s ní v zahraničí?

citroën berlingo

Akční ceny u nového Citroënu Berlingo - je k mání s benzínem, dieselem i elektromotorem

volkswagen caddy

TEST Volkswagen Caddy 2.0 TDI Life – rodinný univerzál s kompromisy

Citroen C4 X

TEST: Citroen C4 X 1.5 BlueHDI 130 Shine – moderně vypadající retro za skvělou cenu

For Caravan

Na karavany a lodě? Již tento víkend v PVA EXPO PRAHA

Volkswagen Polo

TEST: Volkswagen Polo 1,0 TSI – stačí základní motor s 5 stupňovým manuálem?

peugeot 408

Test Peugeot 408 Hybrid 225 e-EAT8 GT: sázka na styl a hi-tech pohon

Ilustrační foto

Toyota znovu nejlepší ze všech. A nejde o výrobu, bezpečnost ani emise

Cupra Leon Sportstourer

TEST: Cupra Leon SP 2.0 TDI – vymírající druh se skvělou spotřebou

Ilustrační foto

Výše stravného je k smíchu, změny cestovních náhrad

on-line prodej

Máte ho doma? Tahle auta se prodávají nejrychleji

První snímky nového Volva XC90 - vše pro nízký odpor vzduchu

Volvo má nový způsob značení některých svých vozů

MG5 Electric

TEST: MG5 Electric Excite – kombík na baterky do milionu, jde o dobrou volbu?

reklama

Doporučujeme

ilustrační foto

Komentář: ekošílenství, omezíme rychlost?

Čtěte dále

Nejčtenější články

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud