Automobilka o finanční injekci požádala poté, co "určitá technická vylepšení" hybridního supersportu Artura způsobila zpoždění dodávek, uvedl McLaren na začátku tohoto týdne ve výsledcích hospodaření za třetí čtvrtletí.
Prodej některých historických vozů hlavnímu akcionáři potvrdil mluvčí automobilky, podrobněji se ale k věci nevyjádřil. Podle výroční zprávy za rok 2021 čítala sbírka McLarenu 54 vzácných závodních vozů formule 1 a supersportů F1. Ve stejné zprávě se uvádí, že společnost čas od času vozy ze své sbírky prodává.
"Vedeme aktivní rozhovory se všemi akcionáři ohledně rekapitalizace skupiny," uvedl McLaren. Firma naznačila, že dodatečné prostředky nebudou stačit. Pokračuje také v jednáních o dalších možných partnerstvích.
Automobilka zvýšila za devět měsíců do září ztrátu na 203 milionů liber ze 69 milionů liber v odpovídajícím období loni. Hotovost společnosti na konci třetího čtvrtletí klesla na 87 milionů ze 171 milionů liber před rokem.
Britská značka v posledních letech několikrát žádala akcionáře o nouzové financování kvůli dlouhým odkladům uvedení modelu Artura na trh. Poslední kolo financování přichází jen několik měsíců poté, co její akcionáři, například investiční společnost Ares Management a saúdskoarabský státní investiční fond PIF, poskytli 125 milionů liber prostřednictvím konvertibilních prioritních akcií.