Zcela nový S-Cross
Zcela nový S-Cross je nejnovějším přírůstkem v řadě SUV s pohonem všech kol, kterou Suzuki rozvíjí již 50 let.
„Výrazný, propracovaný, všestranný. Nový S-Cross je SUV, které tyto tři vlastnosti rozvíjí na velmi vysoké úrovni,“ zdůraznil na světové premiéře šéf vývoje Shigeru Aoyama. Výrazný design ze všech úhlů znázorňuje propracovanou formu drsného SUV. Velká leskle černá maska chladiče, ostře tvarované světlomety s efektním světelným podpisem tvořeným trojicí segmentů LED a hranaté lemy blatníků doplněné o stříbrné ozdobné prvky na předním a zadním nárazníku dávají zřetelně najevo drsnou povahu SUV, která je novému S-Crossu vlastní.
S-Cross je plný nejmodernějších technologií. Silný motor 1.4 BoosterJet s přímým vstřikováníma a přeplňováním turbodmychadlem doplněný o 48V mild-hybridní systém SHVS je úsporný a výkonný zároveň. Pohon všech kol AllGrip Select, 9palcový dotykový displej a celá řada pokročilých asistenčních systémů se starají jak o zábavu, tak o klid a jistotu při řízení.
Prostorný interiér má trojrozměrně pojatý design. Pojme pět dospělých pasažérů, variabilní prostor pro 430 litrů zavazadel je jako stvořený pro nejrůznější outdoorové a volnočasové aktivity. Velké otevíratelné střešní okno dále umocňuje potěšení z jízdy.
U příležitosti světové premiéry prezident automobilky Toshihiro Suzuki prohlásil: „V Evropě nyní nabízíme všechny naše osobní automobily s mild-hybridním pohonem. Od příštího roku rozšíříme také přítomnost strong hybridů v našem portfoliu.“ V druhé polovině roku dostane i nový S-CROSS strong hybridní pohon a online služby.
Zcela nový S-Cross se bude vyrábět v továrně Magyar Suzuki a bude se vyvážet i do Latinské Ameriky, Oceánie a Asie. Prodej v Evropě odstartuje na konci letošního roku.
STRONG HYBRID
Nový pohonný systém strong hybrid od Suzuki spojuje nově vyvinutý spalovací motor, jeden elektrický motor-generátor (MGU) a samočinnou převodovku (AGS). V zájmu snížení spotřeby nabídne jízdu v hybridním režimu i v režimu EV (jízda s vypnutým spalovacím motorem).
Výkonný elektromotor pomáhá hladkým rozjezdům a živé akceleraci už od nízkých otáček. Stejně tak dokáže pohánět vůz samostatně (režim EV s vypnutým spalovacím motorem) při popojíždění, jízdě ustálenou rychlostí a při couvání. Díky tomu je v těchto chvílích pohonný systém tichý a vykazuje minimální okamžitou spotřebu paliva.
Zajímavostí tohoto řešení je umístění MGU na výstupní část převodovky AGS. Převodovka AGS má konstrukci podobnou manuální převodovce, řazení a ovládání spojky však probíhá automaticky. Díky umístění MGU k výstupní hřídeli může elektromotor hladce vykrývat poklesu točivého momentu během změny převodu. Při zpomalování účinně přeměňuje kinetickou energii na elektřinu, zatímco spalovací motor je automaticky vypnutý a odpojený od zbytku pohonného ústrojí. Tím se prodlužuje dostupný dojezd v režimu EV.
Řidič může přepínat mezi jízdními režimy Standard a Eco. V režimu Standard MGU pomáhá spalovacímu motoru při zrychlování, v režimu Eco se v zájmu snížení spotřeby častěji aktivuje jízda v režimu EV.
Nový strong hybrid bude v Evropě dostupný během příštího roku. Nejprve se objeví v modelu Vitara, S-Cross jej bude následovat.