Ford Focus je nově kinetický (facelift)

Marek Litzman, 12. září 2007, 08:09 Google+

Focus se dostal do druhé poloviny svého životního cyklu, takže nadešel ten pravý čas na facelift.

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
Focus

Focus | foto: Ford

Sdílejte článek

Focus a nedávno faceliftovaný C-max jsou modely, které byly jako poslední produkovány ve Fordově stylu New Edge. Nyní je však doba kinetického designu a podobně, jak se gotické pevnosti přestavovaly na barokní zámky, i pohrobci New Edge se musejí podrobit kinetické přestavbě.

Kinetický design jsem si oblíbil při testu Mondea, který jsme uveřejnili před několika dny. Pěl jsem samou chválu na vyváženost, elegantní, ale i dynamickou siluetu vozu. Právě takto měl vypadat i nový Focus. Jak tomu ale někdy bývá, výsledek faceliftu je poměrně bezpohlavní, stojí na pomezí dvou poměrně vydařených designů a nesnaží se směřovat ani vpřed, ani vzad. S konečným soudem počkejme však až na reálnou zkušenost.

Co však Focus po faceliftu zaručeně nabídne, to je nové složení zadních svítilen z LE diod a nové nárazníky na obou stranách. Blinkry jsou nyní módně v zrcátkách.

V interiéru byla optimalizována přístrojová deska, novými prvky výbavy je zásuvka na 230 V v interiéru, bezzátkové hrdlo nádrže, bezklíčové startování tlačítkem a kontrola tlaku v pneumatikách.

Pravděpodobně největší změny se udály pod kapotou, kde přibyla nová převodovka PowerShift. Jde o obdobu známé dvouspojkové DSG, zde však za vývojem stojí společnost Getarg. Oproti klasickému automatu má šetřit až 10% paliva a to už je dost.

Představena navíc bude i verze ECOnetic, což je Focus 1,6 TDCi, který produkuje pouhých 115 g CO2/km.

Vytisknout

Diskuze: Ford Focus je nově kinetický (facelift)

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Volkswagen Golf People

TEST Volkswagen Golf People – čtyřválec, hezká výbava a cenovka 687 tisíc

Citroen C5X

DLOUHODOBÝ TEST: Citroen C5 X Plug-in Hybrid aneb francouzský křižník očima Terezky

Nový motor Honda V3

Společnost Honda na veletrhu EICMA 2024 představuje nový průlomový koncept spalovacího motoru

Ilustrační foto

Co ovlivňuje cenu vašeho havarijní pojištění?

Lexus UX300h

TEST Lexus UX300h F Sport – stále oblíbenější prémiový crossover po modernizaci

Toyota Corolla TS 1,8 Hybrid Style

TEST Toyota Corolla TS 1,8 Hybrid Style – univerzální kombík pro klidné řidiče

Škoda Enyaq Sportline 85

TEST Škoda Enyaq Sportline 85 – vylepšená vlajková loď z elektrické rodiny Škoda

Škoda Octavia Combi

TEST Škoda Octavia Combi 1,5 TSI m-HEV – faceliftovaná verze se spotřebou pod 5 litrů

Ilustrační foto

V čem se liší povinné ručení pro mladé?

Citroen C5X plug-in hybrid

DLOUHODOBÝ TEST: Citroen C5 X Plug-in Hybrid – cesta na dovolenou + spaní v autě

Cyklokaravan

Elektrokolo s mini karavanem, hodně stylové cestování

Škoda Kodiaq II

TEST Škoda Kodiaq 2,0 TDI 142 kW 4x4 – český sen podruhé, je ale lepší než Superb?

EcoWheel Diabel

TEST EcoWheel Diabel – elektrická motorka s drsnou tváří

Kontrola okresů

10 nejzvláštnějších dopravních předpisů, které byste měli před svými cestami do zahraničí znát

Ilustrační foto

Co je CarPlay a jak ho nejlépe využít? Plus další vychytávky do auta

reklama

Doporučujeme

Corsa ecoFLEX

Koncept Opel Corsa Hybrid

Čtěte dále

Nejčtenější články

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud