Volkswagen rekordmanem ve výdajích na výzkum

Marek Litzman, 16. srpna 2011, 12:50 Google+

Přestože je Volkswagen až třetím koncernem v pořadí dle velikosti, jeho výdaje na výzkum jsou nejvyšší. A to se slušným náskokem.

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
Volkswagen

Volkswagen | foto: Archiv AutoRoad.cz

Sdílejte článek

156 miliard korun. To je suma, kterou utratil koncern Volkswagen v minulém roce za vývoj a výzkum. Lehko tak překonává své největší rivaly, Toyotu (144 miliard) i General Motors (118 miliard).

Dále v pořadí můžeme najít Daimler s hodnotou 110 miliard korun, Hondu s 96 miliardami a Ford (84 miliard). Žebříček naopak uzavírá koncern Fiat s účtem 23 miliard, v čemž však nejsou započítány výdaje dnes již koncernového Chrysleru s výdaji 25 miliard.

V trochu jiné perspektivě se však vše ukáže, postavíme-li výdaje vůči celkovému obratu. Zde vedou BMW a Honda. Z ceny každého vozu vracejí 5,5 % zpět do vývoje. Následuje Volkswagen s poměrem 5,4 %. Toyota se krčí až uprostřed žebříčku s hodnotou  3,8 %.

Na chvostu žebříčku se nacházejí Hyundai a Kia, jejichž výdaje na výzkum jsou 2,1, resp. 2,0 %. Nad nimi najdeme Fiat s výdaji 2,8 %.

Celkové výdaje čtrnácti největších automobilek do vývoje jsou rovny bilionu korun.

Vytisknout

Diskuze: Volkswagen rekordmanem ve výdajích na výzkum

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Peugeot 508

TEST Peugeot 508 GT Plug-in Hybrid 225 – jeden z nejlepších liftbacků na trhu?

Cupra Formentor VZ

TEST: Cupra Formentor VZ 2.0 TSI 310k – sportovní SUV, které dá stovku pod 5 vteřin

Ilustrační foto

Zelená karta v mobilu. Vystačíte s ní v zahraničí?

citroën berlingo

Akční ceny u nového Citroënu Berlingo - je k mání s benzínem, dieselem i elektromotorem

volkswagen caddy

TEST Volkswagen Caddy 2.0 TDI Life – rodinný univerzál s kompromisy

Citroen C4 X

TEST: Citroen C4 X 1.5 BlueHDI 130 Shine – moderně vypadající retro za skvělou cenu

For Caravan

Na karavany a lodě? Již tento víkend v PVA EXPO PRAHA

Volkswagen Polo

TEST: Volkswagen Polo 1,0 TSI – stačí základní motor s 5 stupňovým manuálem?

peugeot 408

Test Peugeot 408 Hybrid 225 e-EAT8 GT: sázka na styl a hi-tech pohon

Ilustrační foto

Toyota znovu nejlepší ze všech. A nejde o výrobu, bezpečnost ani emise

Cupra Leon Sportstourer

TEST: Cupra Leon SP 2.0 TDI – vymírající druh se skvělou spotřebou

Ilustrační foto

Výše stravného je k smíchu, změny cestovních náhrad

on-line prodej

Máte ho doma? Tahle auta se prodávají nejrychleji

První snímky nového Volva XC90 - vše pro nízký odpor vzduchu

Volvo má nový způsob značení některých svých vozů

MG5 Electric

TEST: MG5 Electric Excite – kombík na baterky do milionu, jde o dobrou volbu?

reklama

Doporučujeme

Prius

Produkční Toyota Prius plug-in se představí ve Frankfurtu

Čtěte dále

Nejčtenější články

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud