Více výkonu ne, razantní zdražení ano. Toyota uvádí na trh zmodernizovanou GT86

ar6, 21. října 2016, 19:17 Google+

Toyota GT86, potažmo jeho dvojče od Subaru, platí od uvedení na trh za relativně dostupnou cestu k jednomu z nejzábavnějších aut vůbec. Zapomeňte na trubo, řízení zadních kol a moderní elektroniku, „Toyobaru“ je hlavně o řidiči a jeho umění přenést 200 koní skrze zadní kola na vozovku. Nyní se na trh dostává omlazená podoba GT86, zásadní změny se jí však vyhnuly obloukem.

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
Toyota GT86 prošla omlazovací kúrou, více výkonu nemá, vyšší cenu ano.

Toyota GT86 prošla omlazovací kúrou, více výkonu nemá, vyšší cenu ano. | foto: Toyota

Sdílejte článek

Potřebuje vůbec Toyota GT86 nějakým způsobem omladit? Styl, jakým poskytuje řidiči radost z jízdy je i dnes unikátní, takže i Japonci naznali, že přílišných zásahů do čtyřmístného kupé netřeba. Přesto hned na úvod nutno podotknout, že na rozdíl od severoamerické specifikace se ta evropská nedočkala byť jen decentního navýšení výkonu. Dvoulitrový čtyřválec typu Boxer tak má i nadále 147 kW (200 k) a 205 Nm místo amerických 155 kW (208 k) a 212 Nm. Inženýři se však na jízdní výkony přece jen zaměřili, a to prostřednictvím zvýšení tuhosti karosérie, přepracovaného zavěšení kol a zlepšené aerodynamiky. Komfort a stabilitu přinášejí pro změnu nové pružiny a jinak naladěné tlumiče Showa.

Technické údaje

  2.0 D-4S 2.0 D-4S
Výkon: 147 kW 147 kW
Toč. moment: 205 Nm 205 Nm
Převodovka: 6 MT 6 AT
Zrychlení: 7,6 s 8,2 s
Max. rychlost: 226 km/h 210 km/h
Spotřeba: 7,8 l/100 km 7,1 l/100 km
Rozměry (d x š x v): 4240 x 1775 x 1320 mm
Rozvor: 2570 mm
Kufr: 243 l

Změny aerodynamiky se zároveň podepsaly i na vzhledu celé karosérie, přední partie s novým nárazníkem i širším a níže uloženým nasávacím otvorem jsou tak celkově posazeny níže. Vzadu pak čeká upravený nárazník s výraznějším difuzorem. Vpředu a na bocích jsou pak umístěny lamely, usměrňující obtékající vzduch kolem vozu, vzadu je „ve jménu“ aerodynamiky nový spoiler. Standardem obou výbavových stupňů jsou bi-LED přední světlomety s novým tvarem i optikou. Diodové jsou rovněž blinkry a denní svícení, respektive skupinové svítilny. Paletu litých kol pak doplnily sedmnáctky v novém designu.

Kabinu zdobí nový multifunkční volant s průměrem 362 milimetrů, což je historicky nejméně v kterémkoliv sériovém osobním voze Toyota. Před ním se skví kaplička přístrojů, volitelně čalouněná semišem, se třemi budíky, u vyšší výbavy Executive je pak pravý ciferník nahrazen 4,2palcovým TFT displejem. Otáčkoměr má nově maximální hodnotu 7000 ot./min zobrazovanou v nejvyšším bodě kruhového ukazatele. Toyota rovněž upozorňuje na tlačítko, aktivující režim Track, jehož prostřednictvím může řidič navolit citlivost systému elektronického řízení stability a trakce, včetně jeho úplného vypnutí. Na středové konzoli je 6,1palcový displej infotainmentu Toyota Touch 2 s navigací Go (+ 17 000 korun) a intuitivnějším rozhraním. Celkové změny dotváří černý dekor palubní desky, potlačující odrazy a odlesky světla, karbonový povrch kolem ovladačů ve dveřích a ventilace na středové konzole a čalounění v kombinaci kůže a Alcantaray v čistě černém nebo černočerveném provedení.

Ceník - Toyota GT86 2017

  Sport Executive
2.0 D-4S (147 kW) 819 900 Kč 919 900 Kč
2.0 D-4S AT (147 kW) 859 900 Kč 959 900 Kč

Vstupní výbava Sport obsahuje sedm airbagů, Isofix pro zadní sedadla, dálkově ovládané centrální zamykání, elektricky sklopná a vyhřívaná zrcátka, elektrická přední okna, manuální klimatizaci, infotainment Toyota Touch 2 s 6,1palcovou obrazovkou, Bluetooth a audiem se šesti reproduktory, tříramenný kožený multifunkční volant, látkové čalounění, bi-LED přední světla, diody pro denní svícení, LED zadní světla, mlhovky nebo 16palcová litá kola. Linie Executive přidává tempomat, světelný senzor, dvouzónovou automatickou klimatizaci, 4,2palcový TFT displej v pravém ciferníku, čalounění v kombinaci kůže a Alcantary, dva inteligentní klíče, ventilované kotouče nebo 17palcová litá kola. Jakkoliv je však auto jízdně stabilnější a aerodynamicky vyspělejší, cena srovnatelné výbavy stoupla oproti provedení před faceliftem o nezanedbatelných 105 000 korun. Na to, že těch změn zase tolik není…  

Google+ Vytisknout

Diskuze: Více výkonu ne, razantní zdražení ano. Toyota uvádí na trh zmodernizovanou GT86

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Lamborghini Aventador S Roadster 50th Anniversary Japan

Lamborghini oslavilo 50 let na japonském trhu velkolepě, došlo i na speciální limitovanou edici

Volkswagen T-Cross Breeze ukazuje, jak bude vypadat SUV na základech malého Pola.

VW Polo jako SUV? Termín možné premiéry je stejně překvapivý

Alfa Romeo G1 z roku 1921

První produkční Alfa Romeo. Je původní, krásná, rychlá. Jaká je asi cena?

Motor Mugen-Honda V10 pro formule F1

Chcete pořádný motor do vašeho projektu? Máme pro vás skvělý tip!

Porsche 911 Carrera T

Nové Porsche 911 Carrera T: Konečně puristický model pro masy?

Ford F-150

Tento Ford F-150 Shelby mají pouze v Tennessee. Má 750 koní a vypadá úžasně

Toyota, Kobe Steel

Ocel z Kobe Steel sice nebyla prvotřídní, stále však splňuje bezpečnostní normy, tvrdí Toyota

reklama
reklama

Doporučujeme

Suzuki Ignis je nejnovějším přírůstkem do segmentu těch nejmenších SUV.

Nejstylovější malé SUV je z Japonska. Suzuki Ignis mění evropské standardy

Čtěte dále

Nejčtenější články

  1. Československá Tatra 805 "kačena"? Dnes budí rozruch v Kanadě

  2. Desatero pro bezpečnou jízdu v zimě od profesionálního závodníka. Na co si dát pozor?

  3. Luxusní BMW M550i neujelo ani kilometr. Proč ho nikdo nechce ani za 23 tisíc?

  4. Nový Hummer má za sebou silniční premiéru, vypadá absolutně famózně

  5. Mohl si za to koupit druhé auto, místo toho investoval do výfuku. Stálo to za to?

  6. Vyzkoušeli jsme novou Škodu Karoq. Tady jsou první dojmy z pravého českého SUV

reklama

Zprávy odjinud