Sériové výrobě předcházela řada zkoušek. Jedna z posledních fází testování proběhla také u norského Osla. Lokalita nabízí na relativně krátkém úseku celou řadu různých povrchů a silnic odpovídajících většině běžných komunikací ve všech evropských a klíčových mimoevropských zemích. Rozmanitost trati a klimatických podmínek ověřila důležité systémy ve voze – nastavení systému jízdní stability, topný výkon ventilační soustavy, klimatizace atd. Testy tak na malém prostoru poskytují obraz o souhře všech řídících jednotek, nastavení podvozku, akustickém komfortu a také sladěnosti off-road systémů.
K dispozici byl benzinový agregát 1.8 TSI a dieselový 2.0 TDI, v obou případech ve verzi s náhonem všech kol. V terénu bylo testováno chování vozu na lesních cestách a extrémní sjezdy a výjezdy spojené s novou funkcí asistent sjezdu z kopce, která řidiči umožňuje bezpečně překonat prudká klesání. Všechny motory v nabídce pro model Yeti jsou přeplňované turbodmychadlem a dodávají vozu agilní charakter. Díky světlé výšce 180 mm a širšímu rozchodu kol má Yeti výjimečné jízdní vlastnosti nejen na silnici, ale také velmi dobrou prostupnost v terénu. Vůz nabízí nízkou spotřebu a emise CO2 a přináší tak odpověď na ekologické a ekonomické otázky spojené s třídou SUV. S modelem Yeti dostává zákazník kompaktní (rozvor 2578 mm), pokrokové a chytré SUV využívající Simply Clever řešení, jako například systém zadních sedaček VarioFlex, známý z modelu Roomster. Rozměry vozu (délka 4223 mm, šířka 1793 mm a výška 1691 mm) umožňují zavazadlový prostor snadno zvětšit až na 1760 litrů.