Lancer Sportback&Lancer Ralliart - hnací síla

Marek Litzman, 12. června 2008, 01:03 Google+

Pařížský autosalon bude pro Mitsubishi Motors důležitým momentem zhodnocení práce v průběhu let, neboť společnost bude slavit 35. výročí názvu Lancer a 30 let svého působení ve Francii a současně představí plány do budoucnosti.

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
Lancer Ralliart

Lancer Ralliart | foto: Mitsubishi Motors

Sdílejte článek

Mitsubishi odhalí 2 evropské a 3 světové premiéry, čímž dá návštěvníkům expozice možnost, aby posoudili střednědobou strategii osobních vozů značky Mitsubishi v Evropě – přinášejíce sportovní dědictví společně s tzv. „zeleným“ designem – a to pod nezvyklým názvem „jeden segment / jedno (zelené) řešení“. 

Mezi první dva klíčové modely představené v Paříži bude patřit Lancer Sportback (světová premiéra) a Lancer Ralliart (evropská premiéra).

Tito dva noví členové rodiny Lancer, kteří jsou pojítkem mezi Sportsedanem a Lancerem Evolution, se stanou hnací silou v oblasti osobních vozů, a to přímo v srdci tak výbojného evropského trhu:

Lancer Sportback:

-nejevropštější Lancer (Sportback = 70% objemu prodejů Lancer v regionu / Evropa = 70% celkového prodeje Lancer Sportback).;

-jedinečný sportovní hatch, tak odlišný od tradičního 5-dveřového hatchbacku – přesně v souladu se sportovní pozicí značky


Lancer Ralliart:

-most mezi modely Lancer a Lancer Evolution, který doplňuje kompletní “rodinu” sportovních modelů Lancer, a to poprvé od konce 80. let;

-je to model, který přináší sportovní geny značky Mitsubishi a její dědictví mnohem širšímu publiku; je jasnou ukázkou toho, jak spojit vlastnosti a hodnoty modelu Lancer Evolution s Lancerem Sportsedan a Sportback

První ukázkou nového přístupu Mitsubishi „jeden segment / jedno (zelené) řešení“ bude to, že vůz C/D segmentu Lancer (Sportsedan a Sportback) budou později vybaveny technologií EURO V dieselu, zatímco nový motor 4N13 vlastněný Mitsubishi – vyvinutý spolu s Mitsubishi Heavy Industries, Ltd. – bude uveden do Evropy na jaře příštího roku.

Sportovní hatch

V podstatě jako „produkční“ verze tak chváleného konceptu z roku 2005 Concept-Sportback, byl Lancer Sportback vytvořen pro Evropu, kde je 5-dveřové povedení velice populární (75% celkového C-segmentu, výsledky EU-Top 5), ačkoliv v kabátě sportovního hatche, který bude pozici Mitsubishi odpovídat lépe než tradiční a čistě funkční tvar hatchbacku.

Vůz o délce 458.5 cm (vs. 457 cm provedení Lancer Sportsedan) kombinuje styl a přítomnost s dostatečnou flexibilitou (upravitelná výška dna podlahy zavazadlového prostoru, automatické sklápění zadních sedaček,…) spíše než snahu o největší vnitřní objem (od 288 l – nebo 344 l, když je podlaha zavazadlového prostoru ve své nízké pozici – až po 1 394 l – dle měření VDA).

Pokud jde o design, tak Lancer Sportback představuje další variaci přední masky vozu „proudová stíhačka“ (plný tvar, v matné černé barvě, s chromovaným rámečkem), zatímco zadní část vozu navazuje na designové téma konceptu Concept Sportback z roku 2005 se značně zkoseným úhlem (58 °) zadních dveří, které jsou opatřeny sportovním střešním spoilerem (standard pro všechny varianty). Protáhlé zadní kombinované svítilny rozšiřují postoj vozu tím, jak opticky obtékají zadní nárazník. Samostatným prvkem je nárazník sám o sobě, který běží naprosto paralelně se spodní hranou otevírání dveří.

Používaje jméno, které se poprvé ve výrobní řadě u Mitsubishi Motors objevilo ve Spojených státech v roce 2003, bude Lancer Sportback uveden do Evropy na podzim 2008 a bude sdílet pohonné jednotky spolu se 4-dveřovým Lancerem Sportsedan. Tato nabídka obsahuje portfolio 3 motorů (1.5/109 k, 1.8/143 k, 2.0 Diesel/140 k), 4 převodovky (5 MT, 6 MT, 4 AT, 6stupňová automatizovaná CVT), stejně jako sportovní platformu.

Chybějící článek …

U příležitosti 35. výročí se rodina Lancer obrací ke svému dědictví nejenom v rámci celkového konceptu výrobků a integrace modelu Evolution, ale také uvedením nových dvou verzí Ralliart.

Jako most mezi Lancerem a Lancerem Evolution bude model Lancer Ralliart více dostupný než Lancer Evolution, ale bude současně výkonnější než Lancer Sportsedan / Lancer Sportback, přinášejíce tak sportovní geny a dědictví jména ve prospěch celé rodiny Lancer, poprvé od 80. let.

Je to technologie a provedení, které umístí Lancer Ralliart mezi Lancer Sportback / Lancer Sportsedan a Lancer Evolution:

  • design:karoserie Lancer z materiálů ocel, vysokopevnostní a super vysokopevnostní ocel, při použití některých dílů z Lancer Evolution – hliníková kapota motoru s otvory pro lepší odvádění tepla z motorového prostoru, která snižuje hmotnost o 7.9 kg.

  • motor:upravená verze nového motoru 4B11 2.0 l Turbo MIVEC: 240 k / 6 000 ot/min a 353 Nm / 3 000 ot/min (vs. 295 k / 6 500 ot/min a 366 Nm / 3 500 ot/min);

  • převodovka:podobná jako dvojspojková převodovka TC-SST u Lancer Evolution, avšak bez super sportovního modu;

  • platforma:trvalý pohon 4x4 AWC, ale méně sofistikovaný než systém u Lancer Evolution (bez Active Yaw Control, bez Sport ABS);

  • brzdy: vylepšený systém Lanceru Evolution s předními odvětranými dvoupístkovými brzdami a větším hlavním brzdovým válcem s rychlejší odezvou

K dispozici ve 4-dveřovém a 5-dveřovém provedení bude Lancer Ralliart uveden na evropský trh v průběhu roku 2009.

 

t.z. Mitsubishi

Vytisknout

Diskuze: Lancer Sportback&Lancer Ralliart - hnací síla

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Subaru Forester

OFF ROAD TEST: Subaru Forester – jak zvládá náročný terén ?

Peugeot 508

TEST Peugeot 508 GT Plug-in Hybrid 225 – jeden z nejlepších liftbacků na trhu?

Cupra Formentor VZ

TEST: Cupra Formentor VZ 2.0 TSI 310k – sportovní SUV, které dá stovku pod 5 vteřin

Ilustrační foto

Zelená karta v mobilu. Vystačíte s ní v zahraničí?

citroën berlingo

Akční ceny u nového Citroënu Berlingo - je k mání s benzínem, dieselem i elektromotorem

volkswagen caddy

TEST Volkswagen Caddy 2.0 TDI Life – rodinný univerzál s kompromisy

Citroen C4 X

TEST: Citroen C4 X 1.5 BlueHDI 130 Shine – moderně vypadající retro za skvělou cenu

For Caravan

Na karavany a lodě? Již tento víkend v PVA EXPO PRAHA

Volkswagen Polo

TEST: Volkswagen Polo 1,0 TSI – stačí základní motor s 5 stupňovým manuálem?

peugeot 408

Test Peugeot 408 Hybrid 225 e-EAT8 GT: sázka na styl a hi-tech pohon

Ilustrační foto

Toyota znovu nejlepší ze všech. A nejde o výrobu, bezpečnost ani emise

Cupra Leon Sportstourer

TEST: Cupra Leon SP 2.0 TDI – vymírající druh se skvělou spotřebou

Ilustrační foto

Výše stravného je k smíchu, změny cestovních náhrad

on-line prodej

Máte ho doma? Tahle auta se prodávají nejrychleji

První snímky nového Volva XC90 - vše pro nízký odpor vzduchu

Volvo má nový způsob značení některých svých vozů

reklama

Doporučujeme

ilustrační foto

VIDEO: Opilec za volantem

Čtěte dále

Nejčtenější články

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud