Toyota, Daihatsu a FHI spojují své síly

AutoRoad.cz, 11. dubna 2008, 20:30 Google+

Společnosti TOYOTA MOTOR CORPORATION (TMC), DAIHATSU MOTOR CO., LTD. (Daihatsu) a FUJI HEAVY INDUSTRIES LTD. (FHI) oznámily, že dospěly k dohodě na posílení spolupráce v oblasti výzkumu a vývoje i dodávek výrobků.

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
Toyota

Toyota | foto: Toyota

Sdílejte článek

Uvedené společnosti chtějí posílit svoji konkurenceschopnost dosažením synergického efektu díky využití technologického know-how jednotlivých subjektů. Společnosti se proto konkrétně dohodly na následujícím:   

1.TMC a FHI společně vyvinou kompaktní sportovní vůz s pohonem zadních kol, který bude prodáván pod značkami TMC i FHI.

2.TMC poskytne FHI kompaktní vůz formou dodávek OEM („Original Equipment Mmanufacturing“).

3.Daihatsu bude dodávat FHI miniautomobily a také verzi kompaktního vozu Daihatsu „Coo“ upravenou pro FHI, a to formou dodávek OEM.

Kompaktní sportovní vůz s pohonem zadních kol, který mají společně vyvinout TMC a FHI, nabídne dosud nepoznaný zážitek z jízdy, daný zcela novou platformou vozidla a použitím plochého motoru s protilehlými válci, který představuje základní technologii FHI. Uvedení na trh je naplánováno na konec roku 2011. Výroba bude probíhat v novém závodu, který se má postavit v prostorách výrobní divize společnosti FHI v japonské prefektuře Gunma. TMC pověří výrobou společnost FHI.

Kompaktní vůz, jenž má TMC poskytovat společnosti FHI formou dodávek OEM, vhodně doplní modelovou řadu FHI. První dodávky by měly začít koncem roku 2010.

Dodávky minivozů Daihatsu určených pro japonský trh společnosti FHI formou OEM umožní FHI soustředit výzkum a vývoj i veškeré výrobní kapacity na své hlavní produkty. Tyto dodávky by měly být spuštěny ve druhé polovině roku 2009. Navržené schéma by rovněž mělo zlepšit efektivitu podnikání společnosti Daihatsu, jako je např. zlepšení nákladové struktury díky vyššímu objemu výroby.

V souladu s plánem FHI rozšířit svoji modelovou řadu (od letošního října) bude Daihatsu dodávat společnosti FHI 6 000 kompaktních vozů „Coo“ ročně, a to formou dodávek OEM. Tento model se vyrábí v hlavním závodě Daihatsu (Ikeda) v ósacké prefektuře.

Toto oznámení je nejnovějším výsledkem obchodního vztahu založeného v říjnu 2005, kdy TMC a FHI spojily své zdroje v oblasti výzkumu a vývoje i výroby. Díky této spolupráci mj. došlo k předání výroby do závodu Subaru v rámci společnosti Indiana Automotive, Inc. – ta je severoamerickou výrobní základnou FHI ve Spojených státech – a dodávkám kompaktních vozů Daihatsu (formou OEM) společnosti FHI, určených pro evropské trhy.

Z důvodu posílení dobrých obchodních vztahů se TMC a FHI – se zachováním stylu vedení i firemní identity FHI – společně dohodly na převodu 61 mil. akcií FHI z majetku FHI do vlastnictví společnosti TMC. Tato transakce čeká na schválení japonského úřadu pro ochranu hospodářské soutěže. Po uskutečnění této transakce by TMC měla držet 16,5 % akcií FHI.

TMC, Daihatsu a FHI plánují i do budoucna široce diskutovat na téma dlouhodobého posilování konkurenceschopnosti a komplexní spolupráce zaměřené na celosvětový růst.

Převod akcií FHI do vlastnictví TMC – základní fakta

Načasování převodu
Po schválení japonským úřadem pro ochranu hospodářské soutěže

Metoda převodu
Prodej vlastních akcií přidělením třetí straně 

Počet předmětných akcií
61 milionů

Hodnota transakce
31,11 mld. jenů

Cena za kus
510 jenů za akcii

Způsob výpočtu ceny transakce
Cena byla stanovena tak, aby o 10 % přesahovala průměrnou závěrečnou cenu 
(zaokrouhleno nahoru na nejbližších 10 jenů) akcií FHI na Tokijské burze cenných papírů v období od 11.12.2007 do 10.3.2008.

Toyota Motor Czech

Vytisknout

Diskuze: Toyota, Daihatsu a FHI spojují své síly

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Ilustrační foto

V čem se liší povinné ručení pro mladé?

Citroen C5X plug-in hybrid

DLOUHODOBÝ TEST: Citroen C5 X Plug-in Hybrid – cesta na dovolenou + spaní v autě

Cyklokaravan

Elektrokolo s mini karavanem, hodně stylové cestování

Škoda Kodiaq II

TEST Škoda Kodiaq 2,0 TDI 142 kW 4x4 – český sen podruhé, je ale lepší než Superb?

EcoWheel Diabel

TEST EcoWheel Diabel – elektrická motorka s drsnou tváří

Kontrola okresů

10 nejzvláštnějších dopravních předpisů, které byste měli před svými cestami do zahraničí znát

Ilustrační foto

Co je CarPlay a jak ho nejlépe využít? Plus další vychytávky do auta

Škoda Superb Combi IV

TEST Škoda Superb Combi L&K 2,0 TDI 142 kW 4x4 – vrchol nabídky, stojí za to ?

Citroen C5X plug-in hybrid

DLOUHODOBÝ TEST: Citroen C5 X Plug-in Hybrid – život ve městě a elektrický provoz

Subaru Outback

TEST Subaru Outback Geyser – unikátní kříženec kombíku, offroadu a prémiovky

Citroen C5X plug-in hybrid

DLOUHODOBÝ TEST: Citroen C5 X Plug-in Hybrid – co vše budeme testovat a zkoumat?

Škoda Kamiq Monte Carlo

TEST: Škoda Kamiq 1,0 TSI DSG Monte Carlo – definice ideálního stylového crossoveru?

reklama

Doporučujeme

Masarykův okruh je na prodej! - anotační foto

Masarykův okruh je na prodej!

Čtěte dále

Nejčtenější články

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud