Česká posádka Erik Cais – Jindřiška Žáková zahájila letošní sezonu ve Iberijském poloostrově, kde startovala s Fordem Fiesta R5 Mk2 týmu Orsák Rallysport na úvodní soutěži španělského superšampionátu. I když hlavním cílem bylo nastavení vozu před úvodní soutěží mistrovství Evropy, v konkurenci 13 speciálů kategorie R5 obsadili bronzovou příčku.
„Rallye Tierras Altas de Lorca pro nás byla letošní první rally s vozem Ford Fiesta R5 MkII a zároveň perfektním testem před ERC Rallye Azores,“ vysvětloval volbu soutěže dvacetiletý fryštácký jezdec. „Španělská rally měla ideální harmonogram – shakedown se mohl projet čtyřikrát a po něm následovala stejně jako v ERC kvalifikace. Na ní jsme zajeli druhý čas absolutně se ztrátou 0,1 s na úřadujícího španělského šotolinového mistra Xaviho Ponse se stejným vozem. Na základě doporučení jsme si vybrali startovní pozici 17. To se později na místní specifické šotolině ukázalo jako velmi dobrá volba.“
„Samotný závod byl rozdělen na osm rychlostních zkoušek a čtyři servisy. To bylo ideální pro vyzkoušení set-upů. První, druhá a čtvrtá sekce pro nás byly perfektní, dokázali jsme držet minimální odstup za vedoucím Solansem, Lopezem nebo Ponsem. Ve třetí sekci jsme vyzkoušeli úplně jinou, velmi odlišnou filosofii set-upu a bohužel to nebylo správné rozhodnutí. Auto přestalo být přesné na brzdách a na jednom z pomalých úseků jsme šli i mimo trať. Ztráta nebyla nijak dramatická, ale na špičku jsme už nedosáhli. V cíli z toho bylo 3. místo absolutně a vítězství místo v juniorech. Nejvíc nás samozřejmě těší fakt, že se nám podařilo najít optimální set-up pro nadcházející evropskou Rallye Azores.“
9. RALLYE TIERRAS ALTAS DE LORCA
1. Nil Solans - Marc Martí (E - Škoda Fabia R5) 1:02:06.5
2. Pepe López - Borja Rozada (E - Citroën C3 R5) + 7.3
3. Erik Cais - Jindřiška Žáková (CZ - Ford Fiesta R5 Mk2) + 1:18.1
4. Alexander Villanueva - Xavier Amigò (E - Škoda Fabia R5 Evo) + 2:25.3
5. Gorka Eizmendi - Diego Sanjuan (E - Škoda Fabia R5) + 3:14.5
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.