Česká posádka Erik Cais – Jindřiška Žáková zahájila letošní sezonu ve Iberijském poloostrově, kde startovala s Fordem Fiesta R5 Mk2 týmu Orsák Rallysport na úvodní soutěži španělského superšampionátu. I když hlavním cílem bylo nastavení vozu před úvodní soutěží mistrovství Evropy, v konkurenci 13 speciálů kategorie R5 obsadili bronzovou příčku.
„Rallye Tierras Altas de Lorca pro nás byla letošní první rally s vozem Ford Fiesta R5 MkII a zároveň perfektním testem před ERC Rallye Azores,“ vysvětloval volbu soutěže dvacetiletý fryštácký jezdec. „Španělská rally měla ideální harmonogram – shakedown se mohl projet čtyřikrát a po něm následovala stejně jako v ERC kvalifikace. Na ní jsme zajeli druhý čas absolutně se ztrátou 0,1 s na úřadujícího španělského šotolinového mistra Xaviho Ponse se stejným vozem. Na základě doporučení jsme si vybrali startovní pozici 17. To se později na místní specifické šotolině ukázalo jako velmi dobrá volba.“
„Samotný závod byl rozdělen na osm rychlostních zkoušek a čtyři servisy. To bylo ideální pro vyzkoušení set-upů. První, druhá a čtvrtá sekce pro nás byly perfektní, dokázali jsme držet minimální odstup za vedoucím Solansem, Lopezem nebo Ponsem. Ve třetí sekci jsme vyzkoušeli úplně jinou, velmi odlišnou filosofii set-upu a bohužel to nebylo správné rozhodnutí. Auto přestalo být přesné na brzdách a na jednom z pomalých úseků jsme šli i mimo trať. Ztráta nebyla nijak dramatická, ale na špičku jsme už nedosáhli. V cíli z toho bylo 3. místo absolutně a vítězství místo v juniorech. Nejvíc nás samozřejmě těší fakt, že se nám podařilo najít optimální set-up pro nadcházející evropskou Rallye Azores.“
9. RALLYE TIERRAS ALTAS DE LORCA
1. Nil Solans - Marc Martí (E - Škoda Fabia R5) 1:02:06.5
2. Pepe López - Borja Rozada (E - Citroën C3 R5) + 7.3
3. Erik Cais - Jindřiška Žáková (CZ - Ford Fiesta R5 Mk2) + 1:18.1
4. Alexander Villanueva - Xavier Amigò (E - Škoda Fabia R5 Evo) + 2:25.3
5. Gorka Eizmendi - Diego Sanjuan (E - Škoda Fabia R5) + 3:14.5
Čtyřková Octavia se po pěti letech dočkala faceliftu v rámci kterého přišlo několik inovací. Důležité ovšem je, že byl zachován charakter vozu, který si stále drží velice dobrou kombinaci praktičnosti a zábavy za volantem. Jedná se o nejsilnější Octavii, která kdy vznikla. Měli byste si ji koupit nebo se vyplatí porozhlédnout u sourozenecké Cupry, která nabízí ještě podstatně silnější exempláře?
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.