Česká posádka Erik Cais – Jindřiška Žáková zahájila letošní sezonu ve Iberijském poloostrově, kde startovala s Fordem Fiesta R5 Mk2 týmu Orsák Rallysport na úvodní soutěži španělského superšampionátu. I když hlavním cílem bylo nastavení vozu před úvodní soutěží mistrovství Evropy, v konkurenci 13 speciálů kategorie R5 obsadili bronzovou příčku.
„Rallye Tierras Altas de Lorca pro nás byla letošní první rally s vozem Ford Fiesta R5 MkII a zároveň perfektním testem před ERC Rallye Azores,“ vysvětloval volbu soutěže dvacetiletý fryštácký jezdec. „Španělská rally měla ideální harmonogram – shakedown se mohl projet čtyřikrát a po něm následovala stejně jako v ERC kvalifikace. Na ní jsme zajeli druhý čas absolutně se ztrátou 0,1 s na úřadujícího španělského šotolinového mistra Xaviho Ponse se stejným vozem. Na základě doporučení jsme si vybrali startovní pozici 17. To se později na místní specifické šotolině ukázalo jako velmi dobrá volba.“
„Samotný závod byl rozdělen na osm rychlostních zkoušek a čtyři servisy. To bylo ideální pro vyzkoušení set-upů. První, druhá a čtvrtá sekce pro nás byly perfektní, dokázali jsme držet minimální odstup za vedoucím Solansem, Lopezem nebo Ponsem. Ve třetí sekci jsme vyzkoušeli úplně jinou, velmi odlišnou filosofii set-upu a bohužel to nebylo správné rozhodnutí. Auto přestalo být přesné na brzdách a na jednom z pomalých úseků jsme šli i mimo trať. Ztráta nebyla nijak dramatická, ale na špičku jsme už nedosáhli. V cíli z toho bylo 3. místo absolutně a vítězství místo v juniorech. Nejvíc nás samozřejmě těší fakt, že se nám podařilo najít optimální set-up pro nadcházející evropskou Rallye Azores.“
9. RALLYE TIERRAS ALTAS DE LORCA
1. Nil Solans - Marc Martí (E - Škoda Fabia R5) 1:02:06.5
2. Pepe López - Borja Rozada (E - Citroën C3 R5) + 7.3
3. Erik Cais - Jindřiška Žáková (CZ - Ford Fiesta R5 Mk2) + 1:18.1
4. Alexander Villanueva - Xavier Amigò (E - Škoda Fabia R5 Evo) + 2:25.3
5. Gorka Eizmendi - Diego Sanjuan (E - Škoda Fabia R5) + 3:14.5
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.