Po odstoupení na domácí Bohemce si posádka Filip Mareš – Jan Hloušek spravila chuť na dalším podniku evropského šampionátu. V náročné Rally di Roma Capitale skončili členové ACCR Czech Rally Teamu pátí v absolutním pořadí a v hodnocení ERC1 Junior zvítězili. Na srpnové Barum Czech Rally Zlín tak budou v šampionátu pro jezdce do 28 let bojovat o celkové vítězství!
Filip Mareš zahájil své italské tažení sedmým místem v kvalifikaci a úvodní sekci tří rychlostních zkoušek dokončil jako šestý nejrychlejší. V druhých průjezdech Filip s Honzou zrychlili a v závěru prvního dne jim, po minutové penalizaci Lukyanuka, patřila skvělá třetí pozice průběžného pořadí. „Po havárii na Rally Bohemia nebylo snadné dostat se zpět do správného tempa. Začali jsme opatrně, za žádnou cenu jsme nechtěli riskovat,"prozradil taktiku pro úvod soutěže Filip a pokračoval: „Erzeta Pico byla jednou z nejtěžších, které jsme na asfaltu jeli. Z hlediska rozpisu a vyvarování se defektu se jednalo o skutečnou výzvu. V prvních průjezdech jsme si ověřili, že v našich poznámkách sedí vše na sto procent. Pro druhé průjezdy jsme obuli nejtvrdší směs pneumatik Michelin a to se vyplatilo. Vyhnuli jsme se jezdeckým chybám i defektům a i proto jsme byli s našimi výkony ve druhých průjezdech spokojenější."
V desáté erzetě se před naší posádku dostal Alexey Lukyanuk a zezadu začal dotírat také domácí rychlík Andrea Crugnola. Hlavním soupeřem posádky Mareš – Hloušek v juniorské kategorii byl ale Chris Ingram, kterého si Filip hlídal a udržel před ním náskok až do cíle. Konečné páté místo a vítězství v ERC1 Junior patří mezi další výrazné výsledky mladé posádky ACCR Czech Rally teamu. „Nedělní etapa už nebyla naštestí tak záludná a riziko defektu bylo minimální. Sice jsme přišli o nějakou pozici v absolutním pořadí, vše jsme ale podřídili výsledku v juniorské kategorii. Jeli jsme rozvážně a náskok před soupěři si bezpečně pohlídali," líčil spokojený Mareš v cíli závodu. „Vítězství z Říma je přesně ten výsledek, ve který jsme doufali a věřili. Po Bohemii to nebylo snadné. Hlavní cíl se ale podařil vyplnit a před barumkou jsme stále ve hře o juniorský titul mistrů evropy," neskrýval radost z výsledku navigátor Honza Hloušek.
Účast na Rally di Roma Capitale byla po nehodě na Rally Bohemia do poslední chvíle ohrožena. Skvělou práci odvedl tým KRESTA RACING, který během dvou necelých dvou dnů dokázal Fabii R5 opravit a připravit do stoprocentního stavu před náročnou italskou soutěží. „Výsledek z Říma patří především našim mechanikům. Havárii na bohemce jsme všem přidělali hodně práce i starostí a nebýt nasazení každého člena týmu, v Itálii bychom nestartovali. Naše obrovské díky patří rovněž všem sponzorům, kteří náš start v Římě podpořili," neopomněl Filip Mareš a Roman Kresta k tomu dodává:„Filip splnil všechny pokyny, které jsme si před touto náročnou soutěží stanovili a dokázal je proměnit v nad očekávání dobrý výsledek. Udržet se na tratích takového charakteru v necelé minutě a půl za Bassem je velmi dobrý výkon. Obzvláště s ohledem na to, že na neděli jsme si jasně stanovili zbytečně neriskovat a udržet za sebou Chrise Ingrama, který je hlavním soupeřem Filipa v boji o titul v juniorech. Barum rally bude tedy velmi zajímavá a v ERC se bude bojovat do posledního kilometru letošní sezóny. Děkuji celému týmu za velké nasazení."
Velké letošní finále si posádka Mareš – Hloušek užije na legendární Barum Czech Rally Zlín, která zakončí nejen naše domácí mistrovství, ale také kalendář ERC1 Junior. Devětačtyřicátý ročník „barumky" se koná už 16. – 18. srpna.
PR ACA Škoda Autoklub Team
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.
Sháníte-li ojeté SUV se silným motorem, tak máte v nabídce sekundárního trhu s auty rozhodně z čeho vybírat. Mnoho lidí má rozpočet na rodinné SUV přibližně milion korun, což na nového Kodiaqa nestačí, na prémiové značky už vůbec ne. Dnešní recenze se podívá na zoubek 6 let staré Audi Q7, kterou za milion pořídíte. To je mimochodem podobná částka, za jakou koupíte modernizovaný Kodiaq RS první generace – co je lepší volba?
Čtyřková Octavia se po pěti letech dočkala faceliftu v rámci kterého přišlo několik inovací. Důležité ovšem je, že byl zachován charakter vozu, který si stále drží velice dobrou kombinaci praktičnosti a zábavy za volantem. Jedná se o nejsilnější Octavii, která kdy vznikla. Měli byste si ji koupit nebo se vyplatí porozhlédnout u sourozenecké Cupry, která nabízí ještě podstatně silnější exempláře?
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?