Po odstoupení na domácí Bohemce si posádka Filip Mareš – Jan Hloušek spravila chuť na dalším podniku evropského šampionátu. V náročné Rally di Roma Capitale skončili členové ACCR Czech Rally Teamu pátí v absolutním pořadí a v hodnocení ERC1 Junior zvítězili. Na srpnové Barum Czech Rally Zlín tak budou v šampionátu pro jezdce do 28 let bojovat o celkové vítězství!
Filip Mareš zahájil své italské tažení sedmým místem v kvalifikaci a úvodní sekci tří rychlostních zkoušek dokončil jako šestý nejrychlejší. V druhých průjezdech Filip s Honzou zrychlili a v závěru prvního dne jim, po minutové penalizaci Lukyanuka, patřila skvělá třetí pozice průběžného pořadí. „Po havárii na Rally Bohemia nebylo snadné dostat se zpět do správného tempa. Začali jsme opatrně, za žádnou cenu jsme nechtěli riskovat,"prozradil taktiku pro úvod soutěže Filip a pokračoval: „Erzeta Pico byla jednou z nejtěžších, které jsme na asfaltu jeli. Z hlediska rozpisu a vyvarování se defektu se jednalo o skutečnou výzvu. V prvních průjezdech jsme si ověřili, že v našich poznámkách sedí vše na sto procent. Pro druhé průjezdy jsme obuli nejtvrdší směs pneumatik Michelin a to se vyplatilo. Vyhnuli jsme se jezdeckým chybám i defektům a i proto jsme byli s našimi výkony ve druhých průjezdech spokojenější."
V desáté erzetě se před naší posádku dostal Alexey Lukyanuk a zezadu začal dotírat také domácí rychlík Andrea Crugnola. Hlavním soupeřem posádky Mareš – Hloušek v juniorské kategorii byl ale Chris Ingram, kterého si Filip hlídal a udržel před ním náskok až do cíle. Konečné páté místo a vítězství v ERC1 Junior patří mezi další výrazné výsledky mladé posádky ACCR Czech Rally teamu. „Nedělní etapa už nebyla naštestí tak záludná a riziko defektu bylo minimální. Sice jsme přišli o nějakou pozici v absolutním pořadí, vše jsme ale podřídili výsledku v juniorské kategorii. Jeli jsme rozvážně a náskok před soupěři si bezpečně pohlídali," líčil spokojený Mareš v cíli závodu. „Vítězství z Říma je přesně ten výsledek, ve který jsme doufali a věřili. Po Bohemii to nebylo snadné. Hlavní cíl se ale podařil vyplnit a před barumkou jsme stále ve hře o juniorský titul mistrů evropy," neskrýval radost z výsledku navigátor Honza Hloušek.
Účast na Rally di Roma Capitale byla po nehodě na Rally Bohemia do poslední chvíle ohrožena. Skvělou práci odvedl tým KRESTA RACING, který během dvou necelých dvou dnů dokázal Fabii R5 opravit a připravit do stoprocentního stavu před náročnou italskou soutěží. „Výsledek z Říma patří především našim mechanikům. Havárii na bohemce jsme všem přidělali hodně práce i starostí a nebýt nasazení každého člena týmu, v Itálii bychom nestartovali. Naše obrovské díky patří rovněž všem sponzorům, kteří náš start v Římě podpořili," neopomněl Filip Mareš a Roman Kresta k tomu dodává:„Filip splnil všechny pokyny, které jsme si před touto náročnou soutěží stanovili a dokázal je proměnit v nad očekávání dobrý výsledek. Udržet se na tratích takového charakteru v necelé minutě a půl za Bassem je velmi dobrý výkon. Obzvláště s ohledem na to, že na neděli jsme si jasně stanovili zbytečně neriskovat a udržet za sebou Chrise Ingrama, který je hlavním soupeřem Filipa v boji o titul v juniorech. Barum rally bude tedy velmi zajímavá a v ERC se bude bojovat do posledního kilometru letošní sezóny. Děkuji celému týmu za velké nasazení."
Velké letošní finále si posádka Mareš – Hloušek užije na legendární Barum Czech Rally Zlín, která zakončí nejen naše domácí mistrovství, ale také kalendář ERC1 Junior. Devětačtyřicátý ročník „barumky" se koná už 16. – 18. srpna.
PR ACA Škoda Autoklub Team
Čínská automobilka BYD pracuje na své expanzi v Německu a přivádí na trh kompaktní SUV Atto 2. Zároveň plánuje výrazné posílení své dealerské sítě ještě před koncem roku.
Lamborghini chystá revoluci – jeho první elektromobil bude zároveň nejsilnějším vozem v historii značky. Italská automobilka vsadí na špičkovou platformu koncernu VW Group, která slibuje extrémní výkon i luxusní technologie.
Xiaomi, známý především jako výrobce mobilních telefonů a elektroniky, se loni odvážně pustil do automobilového průmyslu se sedanem SU7. Jeho ambice ale nezůstaly u prvního kroku – brzy následovala prémiová verze Ultra, která se právě dostala do prodeje. Nový model překvapil trh svou výrazně nižší cenou, než se původně očekávalo.
Společnost Nissan potvrdila, že k 1. dubnu letošního roku skončí ve funkci generálního ředitele Makoto Uchida. Jeho nástupcem se stane Ivan Espinosa, dosavadní ředitel plánování, který se tímto krokem stane čtvrtým generálním ředitelem společnosti za posledních osm let.
Po delší době se do našeho testu dostala čtvrtá generace Škody Octavia v oblíbené konfiguraci s dvoulitrovým turbodieselem o výkonu 110 kW a automatickou převodovkou DSG. Oproti verzi před modernizací přináší osvěžený design, nové motorizace, lepší infotainment a pár dalších detailů. Je dieselová verze optimální volbou nebo má smysl sáhnout spíše po levnější benzínové variantě 1.5 eTSI s totožným výkonem?
Audi A6 e-tron, čistě elektrická verze, byla loni v létě jedním z nových přírůstků do portfolia, ale to neznamená konec spalovacích motorů. K elektrické variantě se nyní připojuje nový model A6 Avant, který stále využívá tradiční naftové a benzínové motory. I když je vybaven mild-hybridním systémem, stále patří k nejtradičnějším pohonům, které si můžete pořídit v segmentu prémiových vozů.
Škoda Scala je na trhu už několik let a vždy byla mezi svými rivaly tak trochu opomíjenou volbou. Není vnímána tak prestižně, jako třeba Golf a ani není extravagantní jako třeba Peugeot 308, ale přesto bychom si v této kategorii vybrali právě Scalu, proč?
Šéf Škody Auto Klaus Zellmer dnes oznámil zásadní redukci pracovních míst, která postihne zhruba 15 % zaměstnanců automobilky v Česku. To by znamenalo ztrátu téměř 6000 pracovních míst, přičemž největší dopad se očekává na agenturní pracovníky, kteří tvoří asi desetinu celkového počtu. Redukce však zasáhne i kmenové zaměstnance. Uvedl to ekonom Lukáš Kovanda.
Prodej Tesly v Evropě dramaticky klesá – jen minulý měsíc se propadl o polovinu. Za útlumem zájmu nemusí stát jen konkurence, ale i kontroverzní výroky a politická angažovanost samotného Elona Muska, upozorňuje The Guardian.
V poslední kapitole naší recenze hybridního modelu DS 4 si vše hezky shrneme. Nebude chybět ani srovnání s Lexusem UX, který by se dal nazvat hlavním rivalem. V čem je lepší DS, jaké má slabší stránky a který crossover bychom si koupili?
Peugeot se vrací do boje! Tým Peugeot TotalEnergies vstupuje do své třetí sezóny FIA WEC a hned na úvod ho čeká výzva v podobě maratonu 1812 km Kataru.
BMW Group posouvá hranice elektromobility a na Tech Days v Landshutu odhaluje detaily nové generace elektrického pohonu. Inovativní 800voltová technologie slibuje rychlejší nabíjení a vyšší efektivitu, přičemž bude součástí všech modelů připravované řady Neue Klasse. První vozy s revolučním pohonem zamíří do výroby ještě letos v maďarském Debrecínu.