Po odstoupení na domácí Bohemce si posádka Filip Mareš – Jan Hloušek spravila chuť na dalším podniku evropského šampionátu. V náročné Rally di Roma Capitale skončili členové ACCR Czech Rally Teamu pátí v absolutním pořadí a v hodnocení ERC1 Junior zvítězili. Na srpnové Barum Czech Rally Zlín tak budou v šampionátu pro jezdce do 28 let bojovat o celkové vítězství!
Filip Mareš zahájil své italské tažení sedmým místem v kvalifikaci a úvodní sekci tří rychlostních zkoušek dokončil jako šestý nejrychlejší. V druhých průjezdech Filip s Honzou zrychlili a v závěru prvního dne jim, po minutové penalizaci Lukyanuka, patřila skvělá třetí pozice průběžného pořadí. „Po havárii na Rally Bohemia nebylo snadné dostat se zpět do správného tempa. Začali jsme opatrně, za žádnou cenu jsme nechtěli riskovat,"prozradil taktiku pro úvod soutěže Filip a pokračoval: „Erzeta Pico byla jednou z nejtěžších, které jsme na asfaltu jeli. Z hlediska rozpisu a vyvarování se defektu se jednalo o skutečnou výzvu. V prvních průjezdech jsme si ověřili, že v našich poznámkách sedí vše na sto procent. Pro druhé průjezdy jsme obuli nejtvrdší směs pneumatik Michelin a to se vyplatilo. Vyhnuli jsme se jezdeckým chybám i defektům a i proto jsme byli s našimi výkony ve druhých průjezdech spokojenější."
V desáté erzetě se před naší posádku dostal Alexey Lukyanuk a zezadu začal dotírat také domácí rychlík Andrea Crugnola. Hlavním soupeřem posádky Mareš – Hloušek v juniorské kategorii byl ale Chris Ingram, kterého si Filip hlídal a udržel před ním náskok až do cíle. Konečné páté místo a vítězství v ERC1 Junior patří mezi další výrazné výsledky mladé posádky ACCR Czech Rally teamu. „Nedělní etapa už nebyla naštestí tak záludná a riziko defektu bylo minimální. Sice jsme přišli o nějakou pozici v absolutním pořadí, vše jsme ale podřídili výsledku v juniorské kategorii. Jeli jsme rozvážně a náskok před soupěři si bezpečně pohlídali," líčil spokojený Mareš v cíli závodu. „Vítězství z Říma je přesně ten výsledek, ve který jsme doufali a věřili. Po Bohemii to nebylo snadné. Hlavní cíl se ale podařil vyplnit a před barumkou jsme stále ve hře o juniorský titul mistrů evropy," neskrýval radost z výsledku navigátor Honza Hloušek.
Účast na Rally di Roma Capitale byla po nehodě na Rally Bohemia do poslední chvíle ohrožena. Skvělou práci odvedl tým KRESTA RACING, který během dvou necelých dvou dnů dokázal Fabii R5 opravit a připravit do stoprocentního stavu před náročnou italskou soutěží. „Výsledek z Říma patří především našim mechanikům. Havárii na bohemce jsme všem přidělali hodně práce i starostí a nebýt nasazení každého člena týmu, v Itálii bychom nestartovali. Naše obrovské díky patří rovněž všem sponzorům, kteří náš start v Římě podpořili," neopomněl Filip Mareš a Roman Kresta k tomu dodává:„Filip splnil všechny pokyny, které jsme si před touto náročnou soutěží stanovili a dokázal je proměnit v nad očekávání dobrý výsledek. Udržet se na tratích takového charakteru v necelé minutě a půl za Bassem je velmi dobrý výkon. Obzvláště s ohledem na to, že na neděli jsme si jasně stanovili zbytečně neriskovat a udržet za sebou Chrise Ingrama, který je hlavním soupeřem Filipa v boji o titul v juniorech. Barum rally bude tedy velmi zajímavá a v ERC se bude bojovat do posledního kilometru letošní sezóny. Děkuji celému týmu za velké nasazení."
Velké letošní finále si posádka Mareš – Hloušek užije na legendární Barum Czech Rally Zlín, která zakončí nejen naše domácí mistrovství, ale také kalendář ERC1 Junior. Devětačtyřicátý ročník „barumky" se koná už 16. – 18. srpna.
PR ACA Škoda Autoklub Team
Automobilový svět se dočkal – jeden z nejočekávanějších modelů poslední doby má konečně české ceny. Základní varianta s pohonem zadních kol startuje na částce kolem 1,1 milionu korun, což dává tušit, že půjde o horké zboží pro nadšence i běžné řidiče. Novinka je tak modernější, komfortnější a nabízí dojezd na jedno nabití až 568 kilometrů v ideálních podmínkách.
Škoda Auto potvrzuje svou vedoucí pozici na českém trhu, a to i přes nejistotu v oblasti elektromobility. Vedoucí značky Jiří Maláček věří v růst trhu s elektromobily a zdůrazňuje šance Škody uspět. Přestože Tesla zatím v prodejích elektromobilů vede, Škoda vidí v budoucnosti elektrifikace příležitost k dalšímu posílení.
Situace ve Velké Británii se velmi podobá té v EU. Vláda čelí tlaku ze strany automobilových výrobců, kteří kritizují přísná pravidla podporující elektrická vozidla, jež podle nich narážejí na nízkou poptávku. Informuje o tom BBC.
Škoda Superb přichází s hybridním pohonem, který slibuje revoluci v efektivitě a pohodlí. Velkokapacitní baterie a rychlé nabíjení jsou klíčovými prvky, které tuto novinku odlišují od konkurence. Výroba začíná už tento kvartál, a tak brzy zjistíme, zda papírové hodnoty odpovídají realitě.
Mercedes-Benz třídy E stanovil nový standard automobilové bezpečnosti, když byl v roce 2024 oceněn organizací Euro NCAP jako Best Performer za své výjimečné výsledky v bezpečnostních testech, čímž se stal nejbezpečnějším vozem testovaným v uplynulém roce.
Škoda tradičně, jak jsou už roky zákazníci české automobilky zvyklí, klade důraz na funkčnost a pohodlí, což potvrzuje i nový model Elroq. Velkorysý prostor, chytré úložné prvky a promyšlené detaily zavazadlového prostoru usnadňují každodenní život a zvyšují komfort užívání vozu.
Audi koncem roku 2024 zahájilo předprodej zcela nové plně elektrické řady A6 e-tron, která přichází na platformě PPE. Nabízí se ve dvou karosářských variantách – Sportback a Avant – a čtyřech verzích pohonu. Základní model začíná na ceně 1 659 900 Kč. Nové Audi A6 e-tron překvapuje dlouhým dojezdem až 756 km na jedno nabití a rychlým nabíjením. Tato modelová řada nastavuje nové standardy v oblasti elektromobility.
Prodeje elektromobilů v Evropě klesají, a Evropská unie proto zvažuje přímou podporu jejich nákupu. Místopředsedkyně Evropské komise Teresa Riberová na Světovém ekonomickém fóru v Davosu oznámila, že jednou z možných cest, jak podpořit ekologickou dopravu, je zavedení dotací. Tento záměr už získal podporu Německa, které v elektromobilitě vidí klíč k plnění klimatických cílů.
Donald Trump se rozhodl zaměřit na podporu spalovacích motorů, což může znamenat zásadní změnu pro elektromobilitu v USA. Jeho iniciativa ruší dotace pro elektrická vozidla a omezení pro klasické vozy, aby spotřebitelé měli „skutečnou svobodu volby“.
Na polských silnicích přibude 43 nových úsekových měření rychlosti, včetně obchvatu Vratislavi, kde radní usilují o rozšíření plánu. Řeší tím problém nelegálních závodů, hluku a překračování rychlosti. Má tento krok potenciál zvýšit bezpečnost, nebo jde o další administrativní zátěž?
Motorsport je fascinující svět plný adrenalinu, technických inovací a neuvěřitelných výkonů. Pokud jste ho dosud neobjevili, tady je deset důvodů, proč stojí za to stát se fanouškem této úžasné disciplíny.
Členské státy Evropské unie definitivně schválily zavedení dodatečných cel až do výše 45 % na elektromobily dovážené z Číny, navzdory silnému odporu Německa a několika dalších zemí. Evropská komise (EK) o hlasování informovala na svém webu.