Italská rally Marešovi vyšla, zvítězil v ERC1 Junior

Rally di Roma Capitale (ITA)
Rally di Roma Capitale (ITA), foto: Archiv jezdce
RallyZone.cz 29. července 2019 15:49
Sdílej:

Po odstoupení na domácí Bohemce si posádka Filip Mareš – Jan Hloušek spravila chuť na dalším podniku evropského šampionátu. V náročné Rally di Roma Capitale skončili členové ACCR Czech Rally Teamu pátí v absolutním pořadí a v hodnocení ERC1 Junior zvítězili. Na srpnové Barum Czech Rally Zlín tak budou v šampionátu pro jezdce do 28 let bojovat o celkové vítězství!

Filip Mareš zahájil své italské tažení sedmým místem v kvalifikaci a úvodní sekci tří rychlostních zkoušek dokončil jako šestý nejrychlejší. V druhých průjezdech Filip s Honzou zrychlili a v závěru prvního dne jim, po minutové penalizaci Lukyanuka, patřila skvělá třetí pozice průběžného pořadí. „Po havárii na Rally Bohemia nebylo snadné dostat se zpět do správného tempa. Začali jsme opatrně, za žádnou cenu jsme nechtěli riskovat,"prozradil taktiku pro úvod soutěže Filip a pokračoval: „Erzeta Pico byla jednou z nejtěžších, které jsme na asfaltu jeli. Z hlediska rozpisu a vyvarování se defektu se jednalo o skutečnou výzvu. V prvních průjezdech jsme si ověřili, že v našich poznámkách sedí vše na sto procent. Pro druhé průjezdy jsme obuli nejtvrdší směs pneumatik Michelin a to se vyplatilo. Vyhnuli jsme se jezdeckým chybám i defektům a i proto jsme byli s našimi výkony ve druhých průjezdech spokojenější."

V desáté erzetě se před naší posádku dostal Alexey Lukyanuk a zezadu začal dotírat také domácí rychlík Andrea Crugnola. Hlavním soupeřem posádky Mareš – Hloušek v juniorské kategorii byl ale Chris Ingram, kterého si Filip hlídal a udržel před ním náskok až do cíle. Konečné páté místo a vítězství v ERC1 Junior patří mezi další výrazné výsledky mladé posádky ACCR Czech Rally teamu. „Nedělní etapa už nebyla naštestí tak záludná a riziko defektu bylo minimální. Sice jsme přišli o nějakou pozici v absolutním pořadí, vše jsme ale podřídili výsledku v juniorské kategorii. Jeli jsme rozvážně a náskok před soupěři si bezpečně pohlídali," líčil spokojený Mareš v cíli závodu. „Vítězství z Říma je přesně ten výsledek, ve který jsme doufali a věřili. Po Bohemii to nebylo snadné. Hlavní cíl se ale podařil vyplnit a před barumkou jsme stále ve hře o juniorský titul mistrů evropy," neskrýval radost z výsledku navigátor Honza Hloušek.

Účast na Rally di Roma Capitale byla po nehodě na Rally Bohemia do poslední chvíle ohrožena. Skvělou práci odvedl tým KRESTA RACING, který během dvou necelých dvou dnů dokázal Fabii R5 opravit a připravit do stoprocentního stavu před náročnou italskou soutěží. „Výsledek z Říma patří především našim mechanikům. Havárii na bohemce jsme všem přidělali hodně práce i starostí a nebýt nasazení každého člena týmu, v Itálii bychom nestartovali. Naše obrovské díky patří rovněž všem sponzorům, kteří náš start v Římě podpořili," neopomněl Filip Mareš a Roman Kresta k tomu dodává:„Filip splnil všechny pokyny, které jsme si před touto náročnou soutěží stanovili a dokázal je proměnit v nad očekávání dobrý výsledek. Udržet se na tratích takového charakteru v necelé minutě a půl za Bassem je velmi dobrý výkon. Obzvláště s ohledem na to, že na neděli jsme si jasně stanovili zbytečně neriskovat a udržet za sebou Chrise Ingrama, který je hlavním soupeřem Filipa v boji o titul v juniorech. Barum rally bude tedy velmi zajímavá a v ERC se bude bojovat do posledního kilometru letošní sezóny. Děkuji celému týmu za velké nasazení."

Velké letošní finále si posádka Mareš – Hloušek užije na legendární Barum Czech Rally Zlín, která zakončí nejen naše domácí mistrovství, ale také kalendář ERC1 Junior. Devětačtyřicátý ročník „barumky" se koná už 16. – 18. srpna.

PR ACA Škoda Autoklub Team 

Stalo se
Novinky ze světa EV
Zeekr 7x

Nový Zeekr 7X: Kladivo na soupeře Tesla model Y, Kia EV5 nebo Audi Q6 e-tron a BMW iX3?

Čínský výrobce Zeekr, vlastněný koncernem Geely, odhalil ceny a specifikace nového elektrického SUV Zeekr 7X pro Austrálii i Evropu. Prémiově laděný elektromobil, který vznikl pod taktovkou evropských vývojářů, míří přímo proti Tesle Model Y, Audi Q6 e-tron či BMW iX3. S dojezdem až 870 km, extrémně rychlým nabíjením a výbavou srovnatelnou s luxusní třídou může výrazně zamíchat kartami v segmentu.

Novinky ze světa EV
Alpine crossover A390

Alpine A390: Francouzská odpověď na elektrické SUV. Tři motory, výkon až 470 koní a dojezd přes 550 km

Francouzská značka Alpine oficiálně představila svůj první elektrický crossover. Novinka s označením A390 navazuje na loňský koncept a zaujme nejen ostře řezaným designem, ale především technikou: pod kapotou má tři elektromotory, až 470 koní a baterii s kapacitou 89 kWh. Do prodeje půjde koncem roku.

Novinky ze světa EV
Namísto hatchbacku už spíše crossover.

Škoda Favorit se vrací. Jako povedený elektrický crossover. Retro design míří do budoucnosti

Škoda Auto představila futuristickou vizi legendárního modelu Favorit. Kultovní hatchback z konce osmdesátých let se v nové studii mění na elektrický crossover, který spojuje retro prvky s aktuálními designovými trendy. Projekt vznikl z iniciativy designérů Ljudmila Slavova a Davida Stingla.

Novinky ze světa EV
Nissan Micra (2025)

Nový Nissan Micra? Zmatený klon Renaultu 5, který propadl v designu i smyslu. Ale je dobře, že tu je

Nissan se s novou Microu vydal cestou nejmenšího odporu – převzal Renault 5 E-Tech a přemaloval ho. Výsledek? Elektromobil bez vlastní identity, který selhává v designu i konkurenceschopnosti. Japonci vsadili na špatného koně a přidali vlastní chyby.