Igor Drotár: z moravských polí na Oždianske serpentíny

Rally Hustopeče (CZE)
Rally Hustopeče (CZE), foto: Jan Dušek, RallyZone.cz
RallyZone.cz 19. června 2019 19:37
Sdílej:

Rely je nesmierne náročný šport. Každá zákruta je iná a len ťažko zapamätateľná.

Dobrý rozpis, dobrý navigátor a nekonečná dávka odvahy i koncentrácie sú dôležité, no samy osebe nestačia na dobré výsledky. S dávkou šťastia a vytrvalosti došli Igor Drotár s Imrichom Ferenczom do cieľa nedávnej Rally Hustopeče dvakrát na ôsmom mieste (MSR).

Moravské Hustopeče budia u slovenských posádok veľký rešpekt. Trate sú úplne odlišné od tých našich, je tu množstvo domácich, skúsených posádok a len zriedkavo sa niekomu od nás podarí celkovo dobrý výsledok. Odvahe veľa nedodáva ani veľké množstvo retardérov z betónových ihlanov, ktoré pri zlom nájazde aj výjazde zo zákrut dokážu spôsobiť skutočný galimatiáš.

Drotárovci chceli konečne prelomiť smolu predošlých štyroch účastí, no hneď prvá rýchlostná skúška im ukázala, že to tak nebude…

Igor Drotár: "Uplynulé roky sa mi na Hustopečiach prakticky vôbec nedarilo. Nehody striedali technické problémy a iné komplikácie. Sú to krásne trate, no vôbec nie jednoduché a veľa problémov spôsobili v minulosti aj retardéry z betónových ihlanov. Podmienky sú však pre každého rovnaké a tento rok tomu nebolo inak. Tieto ťažké, tvrdé spomaľovače sú skutočne všade, vrátane šotolinových úsekov. Nedokážem s odvahou nasmerovať auto "na betón" a minúť ho v centimetrovej vzdialenosti na vjazde, i výjazde. Shakedown nám dobre poslúžil a vedel som, že môžem pridávať. Do prvej skúšky v piatok sme odštartovali dobre a prvé kilometre šli podľa mojich predstáv. No na 9. km som trafil jeden z tých betónov, rovnako ako Semerád, Koči a ďalší. Výsledkom bol zlomený disk a defekt. V servise sa dalo auto dokopy, no nasledovali nočné skúšky. Nemali sme dobre nastavené svetlá a na cestu sme takmer nevideli. Aj keď celý život pretekám, šiel som tentokrát do ringu s tým, že mám "odťatú hlavu"… Šli sme trochu systém "hyena" – možno niekto pred nami vypadne. Časy len potvrdzovali náš nedobrý stav, i keď záverečná skúška nám vyšla dobre. Môj predpoklad, že sa smola z Hustopečí zlomí, sa nepotvrdila, no verím tomu, že najbližšia Rally Prešov nám dá viac pozitívnych zážitkov a solídny výsledok."

Tento víkend pokračuje Igorovo ťaženie na Majstrovstvách Slovenska pretekoch automobilov do vrchu v obci Ožďany neďaleko Rimavskej Soboty. Len 2850-m kopec Oždianskych serpentín má svoje úskalia.

Igor Drotár: "Hustopeče sú definitívne za nami, musím sa opäť sústrediť na najbližšie podujatie, ktoré bude pre zmenu kopcové: Oždianske serpentíny sú síce krátke, no o to technickejšie a neodpustia jediné zaváhanie. Práve na takom krátkom kopci nesmieš spraviť chybu, pretože ju už nemáš kde opraviť. Bojujeme ďalej," dodáva Igor na záver.

Zdroj: Race Pro Media

Stalo se
Novinky ze světa EV
Audi A6 e-tron Avant a Sportback (2024)

Elektrické Audi A6 e-tron v Česku. Jaké je?

Audi koncem roku 2024 zahájilo předprodej zcela nové plně elektrické řady A6 e-tron, která přichází na platformě PPE. Nabízí se ve dvou karosářských variantách – Sportback a Avant – a čtyřech verzích pohonu. Základní model začíná na ceně 1 659 900 Kč. Nové Audi A6 e-tron překvapuje dlouhým dojezdem až 756 km na jedno nabití a rychlým nabíjením. Tato modelová řada nastavuje nové standardy v oblasti elektromobility.

Trh s elektromobily
Výroba Škody Elroq.

EU zřejmě zavede dotace na nákup elektromobilů

Prodeje elektromobilů v Evropě klesají, a Evropská unie proto zvažuje přímou podporu jejich nákupu. Místopředsedkyně Evropské komise Teresa Riberová na Světovém ekonomickém fóru v Davosu oznámila, že jednou z možných cest, jak podpořit ekologickou dopravu, je zavedení dotací. Tento záměr už získal podporu Německa, které v elektromobilitě vidí klíč k plnění klimatických cílů.

Trh s elektromobily
Ilustrační fotografie

Donald Trump vrací elektromobily zpět. Konec dotací a stopka emisním omezením

Donald Trump se rozhodl zaměřit na podporu spalovacích motorů, což může znamenat zásadní změnu pro elektromobilitu v USA. Jeho iniciativa ruší dotace pro elektrická vozidla a omezení pro klasické vozy, aby spotřebitelé měli „skutečnou svobodu volby“.

Zajímavosti
Sekční měření rychlosti se ukazuje být mnohem efektivnější než rychlostní kamery.

V Polsku můžete pořádně doplatit na tuto novinku. Hrozí pokuty až 15 tisíc

Na polských silnicích přibude 43 nových úsekových měření rychlosti, včetně obchvatu Vratislavi, kde radní usilují o rozšíření plánu. Řeší tím problém nelegálních závodů, hluku a překračování rychlosti. Má tento krok potenciál zvýšit bezpečnost, nebo jde o další administrativní zátěž?