Rely je nesmierne náročný šport. Každá zákruta je iná a len ťažko zapamätateľná.
Dobrý rozpis, dobrý navigátor a nekonečná dávka odvahy i koncentrácie sú dôležité, no samy osebe nestačia na dobré výsledky. S dávkou šťastia a vytrvalosti došli Igor Drotár s Imrichom Ferenczom do cieľa nedávnej Rally Hustopeče dvakrát na ôsmom mieste (MSR).
Moravské Hustopeče budia u slovenských posádok veľký rešpekt. Trate sú úplne odlišné od tých našich, je tu množstvo domácich, skúsených posádok a len zriedkavo sa niekomu od nás podarí celkovo dobrý výsledok. Odvahe veľa nedodáva ani veľké množstvo retardérov z betónových ihlanov, ktoré pri zlom nájazde aj výjazde zo zákrut dokážu spôsobiť skutočný galimatiáš.
Drotárovci chceli konečne prelomiť smolu predošlých štyroch účastí, no hneď prvá rýchlostná skúška im ukázala, že to tak nebude…
Igor Drotár: "Uplynulé roky sa mi na Hustopečiach prakticky vôbec nedarilo. Nehody striedali technické problémy a iné komplikácie. Sú to krásne trate, no vôbec nie jednoduché a veľa problémov spôsobili v minulosti aj retardéry z betónových ihlanov. Podmienky sú však pre každého rovnaké a tento rok tomu nebolo inak. Tieto ťažké, tvrdé spomaľovače sú skutočne všade, vrátane šotolinových úsekov. Nedokážem s odvahou nasmerovať auto "na betón" a minúť ho v centimetrovej vzdialenosti na vjazde, i výjazde. Shakedown nám dobre poslúžil a vedel som, že môžem pridávať. Do prvej skúšky v piatok sme odštartovali dobre a prvé kilometre šli podľa mojich predstáv. No na 9. km som trafil jeden z tých betónov, rovnako ako Semerád, Koči a ďalší. Výsledkom bol zlomený disk a defekt. V servise sa dalo auto dokopy, no nasledovali nočné skúšky. Nemali sme dobre nastavené svetlá a na cestu sme takmer nevideli. Aj keď celý život pretekám, šiel som tentokrát do ringu s tým, že mám "odťatú hlavu"… Šli sme trochu systém "hyena" – možno niekto pred nami vypadne. Časy len potvrdzovali náš nedobrý stav, i keď záverečná skúška nám vyšla dobre. Môj predpoklad, že sa smola z Hustopečí zlomí, sa nepotvrdila, no verím tomu, že najbližšia Rally Prešov nám dá viac pozitívnych zážitkov a solídny výsledok."
Tento víkend pokračuje Igorovo ťaženie na Majstrovstvách Slovenska pretekoch automobilov do vrchu v obci Ožďany neďaleko Rimavskej Soboty. Len 2850-m kopec Oždianskych serpentín má svoje úskalia.
Igor Drotár: "Hustopeče sú definitívne za nami, musím sa opäť sústrediť na najbližšie podujatie, ktoré bude pre zmenu kopcové: Oždianske serpentíny sú síce krátke, no o to technickejšie a neodpustia jediné zaváhanie. Práve na takom krátkom kopci nesmieš spraviť chybu, pretože ju už nemáš kde opraviť. Bojujeme ďalej," dodáva Igor na záver.
Zdroj: Race Pro Media
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.