Rely je nesmierne náročný šport. Každá zákruta je iná a len ťažko zapamätateľná.
Dobrý rozpis, dobrý navigátor a nekonečná dávka odvahy i koncentrácie sú dôležité, no samy osebe nestačia na dobré výsledky. S dávkou šťastia a vytrvalosti došli Igor Drotár s Imrichom Ferenczom do cieľa nedávnej Rally Hustopeče dvakrát na ôsmom mieste (MSR).
Moravské Hustopeče budia u slovenských posádok veľký rešpekt. Trate sú úplne odlišné od tých našich, je tu množstvo domácich, skúsených posádok a len zriedkavo sa niekomu od nás podarí celkovo dobrý výsledok. Odvahe veľa nedodáva ani veľké množstvo retardérov z betónových ihlanov, ktoré pri zlom nájazde aj výjazde zo zákrut dokážu spôsobiť skutočný galimatiáš.
Drotárovci chceli konečne prelomiť smolu predošlých štyroch účastí, no hneď prvá rýchlostná skúška im ukázala, že to tak nebude…
Igor Drotár: "Uplynulé roky sa mi na Hustopečiach prakticky vôbec nedarilo. Nehody striedali technické problémy a iné komplikácie. Sú to krásne trate, no vôbec nie jednoduché a veľa problémov spôsobili v minulosti aj retardéry z betónových ihlanov. Podmienky sú však pre každého rovnaké a tento rok tomu nebolo inak. Tieto ťažké, tvrdé spomaľovače sú skutočne všade, vrátane šotolinových úsekov. Nedokážem s odvahou nasmerovať auto "na betón" a minúť ho v centimetrovej vzdialenosti na vjazde, i výjazde. Shakedown nám dobre poslúžil a vedel som, že môžem pridávať. Do prvej skúšky v piatok sme odštartovali dobre a prvé kilometre šli podľa mojich predstáv. No na 9. km som trafil jeden z tých betónov, rovnako ako Semerád, Koči a ďalší. Výsledkom bol zlomený disk a defekt. V servise sa dalo auto dokopy, no nasledovali nočné skúšky. Nemali sme dobre nastavené svetlá a na cestu sme takmer nevideli. Aj keď celý život pretekám, šiel som tentokrát do ringu s tým, že mám "odťatú hlavu"… Šli sme trochu systém "hyena" – možno niekto pred nami vypadne. Časy len potvrdzovali náš nedobrý stav, i keď záverečná skúška nám vyšla dobre. Môj predpoklad, že sa smola z Hustopečí zlomí, sa nepotvrdila, no verím tomu, že najbližšia Rally Prešov nám dá viac pozitívnych zážitkov a solídny výsledok."
Tento víkend pokračuje Igorovo ťaženie na Majstrovstvách Slovenska pretekoch automobilov do vrchu v obci Ožďany neďaleko Rimavskej Soboty. Len 2850-m kopec Oždianskych serpentín má svoje úskalia.
Igor Drotár: "Hustopeče sú definitívne za nami, musím sa opäť sústrediť na najbližšie podujatie, ktoré bude pre zmenu kopcové: Oždianske serpentíny sú síce krátke, no o to technickejšie a neodpustia jediné zaváhanie. Práve na takom krátkom kopci nesmieš spraviť chybu, pretože ju už nemáš kde opraviť. Bojujeme ďalej," dodáva Igor na záver.
Zdroj: Race Pro Media
Čínská automobilka BYD pracuje na své expanzi v Německu a přivádí na trh kompaktní SUV Atto 2. Zároveň plánuje výrazné posílení své dealerské sítě ještě před koncem roku.
Lamborghini chystá revoluci – jeho první elektromobil bude zároveň nejsilnějším vozem v historii značky. Italská automobilka vsadí na špičkovou platformu koncernu VW Group, která slibuje extrémní výkon i luxusní technologie.
Xiaomi, známý především jako výrobce mobilních telefonů a elektroniky, se loni odvážně pustil do automobilového průmyslu se sedanem SU7. Jeho ambice ale nezůstaly u prvního kroku – brzy následovala prémiová verze Ultra, která se právě dostala do prodeje. Nový model překvapil trh svou výrazně nižší cenou, než se původně očekávalo.
Společnost Nissan potvrdila, že k 1. dubnu letošního roku skončí ve funkci generálního ředitele Makoto Uchida. Jeho nástupcem se stane Ivan Espinosa, dosavadní ředitel plánování, který se tímto krokem stane čtvrtým generálním ředitelem společnosti za posledních osm let.
Po delší době se do našeho testu dostala čtvrtá generace Škody Octavia v oblíbené konfiguraci s dvoulitrovým turbodieselem o výkonu 110 kW a automatickou převodovkou DSG. Oproti verzi před modernizací přináší osvěžený design, nové motorizace, lepší infotainment a pár dalších detailů. Je dieselová verze optimální volbou nebo má smysl sáhnout spíše po levnější benzínové variantě 1.5 eTSI s totožným výkonem?
Audi A6 e-tron, čistě elektrická verze, byla loni v létě jedním z nových přírůstků do portfolia, ale to neznamená konec spalovacích motorů. K elektrické variantě se nyní připojuje nový model A6 Avant, který stále využívá tradiční naftové a benzínové motory. I když je vybaven mild-hybridním systémem, stále patří k nejtradičnějším pohonům, které si můžete pořídit v segmentu prémiových vozů.
Škoda Scala je na trhu už několik let a vždy byla mezi svými rivaly tak trochu opomíjenou volbou. Není vnímána tak prestižně, jako třeba Golf a ani není extravagantní jako třeba Peugeot 308, ale přesto bychom si v této kategorii vybrali právě Scalu, proč?
Šéf Škody Auto Klaus Zellmer dnes oznámil zásadní redukci pracovních míst, která postihne zhruba 15 % zaměstnanců automobilky v Česku. To by znamenalo ztrátu téměř 6000 pracovních míst, přičemž největší dopad se očekává na agenturní pracovníky, kteří tvoří asi desetinu celkového počtu. Redukce však zasáhne i kmenové zaměstnance. Uvedl to ekonom Lukáš Kovanda.
Prodej Tesly v Evropě dramaticky klesá – jen minulý měsíc se propadl o polovinu. Za útlumem zájmu nemusí stát jen konkurence, ale i kontroverzní výroky a politická angažovanost samotného Elona Muska, upozorňuje The Guardian.
V poslední kapitole naší recenze hybridního modelu DS 4 si vše hezky shrneme. Nebude chybět ani srovnání s Lexusem UX, který by se dal nazvat hlavním rivalem. V čem je lepší DS, jaké má slabší stránky a který crossover bychom si koupili?
Peugeot se vrací do boje! Tým Peugeot TotalEnergies vstupuje do své třetí sezóny FIA WEC a hned na úvod ho čeká výzva v podobě maratonu 1812 km Kataru.
BMW Group posouvá hranice elektromobility a na Tech Days v Landshutu odhaluje detaily nové generace elektrického pohonu. Inovativní 800voltová technologie slibuje rychlejší nabíjení a vyšší efektivitu, přičemž bude součástí všech modelů připravované řady Neue Klasse. První vozy s revolučním pohonem zamíří do výroby ještě letos v maďarském Debrecínu.