Sébastien Ogier je zklamaný z toho, že nebude moci bojovat o titul v roce 2019 se svým krajanem, Sébastienem Loebem. Oba Francouzi jsou nejúspěšnějšími jezdci v historii WRC, dohromady vyhráli 13 titulů a 123 soutěží.
Loeb odešel z WRC po sezoně 2013, loňské tři starty s Citroënem C3 WRC jej však navnadily natolik, že se v roce 2019 rozhodl částečně vrátit. Jezdec se totiž na konci sezony 2018 ocitl bez angažmá, když se Peugeot stáhl z vytrvalostních soutěží i z rallycrossu a Citroën neměl dostatečný rozpočet na třetí auto.
Souboj o titul mezi oběma Sébastieny však neuvidíme, protože Loeb pojede pouze 6 soutěží. S Hyundai Loeb podepsal dvouletý kontrakt. "Je škoda, že to není na celou sezonu. To by pro šampionát bylo ještě o hodně lepší. Ale tak to je," vyjádřil se Sébastien Ogier k návratu Loeba v rámci svých testů ve Francii.
"Náš šampionát to neovlivní, protože pokud Loeb s Hyundai nepojede kompletní sezonu, tak se na něj nebudeme soustředit. Jako obvykle se budeme soustředit na naše reálné soupeře," přiznává nová posila týmu Citroën. Právě zde spolu Ogier a Loeb sváděli těsné souboje v letech 2010 a 2011. Ogier pak po Loebovi převzal žezlo krále WRC, když vyhrál šest titulů v řadě.
Úřadující mistr světa si před novou sezonou v týmu Citroën nedává žádné konkrétní cíle - vůz už ale otestoval: "Vždy mířím vysoko, to je bez debaty. Ale jsem v klidu a nechci na svoje bedra uvalovat žádný další tlak. Jako vždy, udělám maximum. Snad to bude dost. Pokud ne, tak budeme pracovat ještě tvrději tak, abychom se dostali tam, kde být chceme."
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.