Ogier lituje, že nebude s Loebem bojovat o titul

Oba Francouzi se příští rok potkají na 6 soutěžích
Oba Francouzi se příští rok potkají na 6 soutěžích, foto: Joel Martin, RallyZone.cz
-haj 30. prosince 2018 00:01
Sdílej:

Sébastien Ogier je zklamaný z toho, že nebude moci bojovat o titul v roce 2019 se svým krajanem, Sébastienem Loebem. Oba Francouzi jsou nejúspěšnějšími jezdci v historii WRC, dohromady vyhráli 13 titulů a 123 soutěží.

Loeb odešel z WRC po sezoně 2013, loňské tři starty s Citroënem C3 WRC jej však navnadily natolik, že se v roce 2019 rozhodl částečně vrátit. Jezdec se totiž na konci sezony 2018 ocitl bez angažmá, když se Peugeot stáhl z vytrvalostních soutěží i z rallycrossu a Citroën neměl dostatečný rozpočet na třetí auto.

Souboj o titul mezi oběma Sébastieny však neuvidíme, protože Loeb pojede pouze 6 soutěží. S Hyundai Loeb podepsal dvouletý kontrakt. "Je škoda, že to není na celou sezonu. To by pro šampionát bylo ještě o hodně lepší. Ale tak to je," vyjádřil se Sébastien Ogier k návratu Loeba v rámci svých testů ve Francii.

"Náš šampionát to neovlivní, protože pokud Loeb s Hyundai nepojede kompletní sezonu, tak se na něj nebudeme soustředit. Jako obvykle se budeme soustředit na naše reálné soupeře," přiznává nová posila týmu Citroën. Právě zde spolu Ogier a Loeb sváděli těsné souboje v letech 2010 a 2011. Ogier pak po Loebovi převzal žezlo krále WRC, když vyhrál šest titulů v řadě. 

Úřadující mistr světa si před novou sezonou v týmu Citroën nedává žádné konkrétní cíle - vůz už ale otestoval: "Vždy mířím vysoko, to je bez debaty. Ale jsem v klidu a nechci na svoje bedra uvalovat žádný další tlak. Jako vždy, udělám maximum. Snad to bude dost. Pokud ne, tak budeme pracovat ještě tvrději tak, abychom se dostali tam, kde být chceme."

Stalo se
Novinky
Zřejmě nejde o aprílový žert: Yugo má být znovu postaveno pod srbsko-německým vedením. Autorem návrhu je srbský designér Darko Marčeta. Počáteční návrhy ukazují vůz s klasickými prvky Yugo v moderním stylu.

Legenda se vrací: Yugo chystá velký comeback?

V rámci aktuálního trendu oživování retro ikon se na scénu vrací Yugo, bývalý balkánský bestseller, který si vysloužil kultovní status, ale také označení "nejhorší auto na světě". Nyní se objevily první náčrty nového modelu, který by měl spatřit světlo světa v roce 2027. Tento malý vůz s klasickým spalovacím motorem slibuje návrat legendy.

Novinky ze světa EV
BMW Vision Driving Experience (VDX)

BMW VDX: Elektrická bestie s více než 1 000 koňmi se už testuje? +VIDEO

BMW posouvá hranice elektromobility a dokazuje, že extrémní výkon nemusí znamenat nekontrolovatelnou sílu. Na Auto Shanghai představí koncept „Vision Driving Experience“, který ukáže, jak lze obrovský výkon zkrotit pro maximální jízdní dynamiku.

Novinky ze světa EV
Kia EV4 (2025)

První FOTO nové Kia EV4: Plně elektrické EV přichází jako sedan a kombi

Kia odhalila první snímky svého nového elektromobilu EV4, který přichází jako součást rozšiřujícího se portfolia značky. Tento model je postaven na pokročilé platformě E-GM a 400voltové architektuře, což by mu mělo zajistit dojezd přes 600 km na jedno nabití. Cena modelu se očekává od 40 000 eur (cca 1 milion korun).

Novinky ze světa EV
Vytuněná Tesla model Y od CarLab

Tesla model Y Juniper v dravé úpravě. Asi nejhezčí verze vůbec

Tesla model Y Juniper byla představena teprve nedávno. Už se ale našla společnost, která si ji vzala do parády a přetvořila ji v tento vytuněný klenot. Jde o společnost CarLab(Hong Kong)Detailing & Customization. Jak se vám líbí?