Sébastien Ogier je zklamaný z toho, že nebude moci bojovat o titul v roce 2019 se svým krajanem, Sébastienem Loebem. Oba Francouzi jsou nejúspěšnějšími jezdci v historii WRC, dohromady vyhráli 13 titulů a 123 soutěží.
Loeb odešel z WRC po sezoně 2013, loňské tři starty s Citroënem C3 WRC jej však navnadily natolik, že se v roce 2019 rozhodl částečně vrátit. Jezdec se totiž na konci sezony 2018 ocitl bez angažmá, když se Peugeot stáhl z vytrvalostních soutěží i z rallycrossu a Citroën neměl dostatečný rozpočet na třetí auto.
Souboj o titul mezi oběma Sébastieny však neuvidíme, protože Loeb pojede pouze 6 soutěží. S Hyundai Loeb podepsal dvouletý kontrakt. "Je škoda, že to není na celou sezonu. To by pro šampionát bylo ještě o hodně lepší. Ale tak to je," vyjádřil se Sébastien Ogier k návratu Loeba v rámci svých testů ve Francii.
"Náš šampionát to neovlivní, protože pokud Loeb s Hyundai nepojede kompletní sezonu, tak se na něj nebudeme soustředit. Jako obvykle se budeme soustředit na naše reálné soupeře," přiznává nová posila týmu Citroën. Právě zde spolu Ogier a Loeb sváděli těsné souboje v letech 2010 a 2011. Ogier pak po Loebovi převzal žezlo krále WRC, když vyhrál šest titulů v řadě.
Úřadující mistr světa si před novou sezonou v týmu Citroën nedává žádné konkrétní cíle - vůz už ale otestoval: "Vždy mířím vysoko, to je bez debaty. Ale jsem v klidu a nechci na svoje bedra uvalovat žádný další tlak. Jako vždy, udělám maximum. Snad to bude dost. Pokud ne, tak budeme pracovat ještě tvrději tak, abychom se dostali tam, kde být chceme."
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.