Rozhodnutí týmu Hyundai podepsat se Sébastienem Loebem na 6 soutěží v příští sezoně nechalo Haydena Paddona bez tovární sedačky. Novozélanďan se rozhodl stáhnout se z WRC.
Vítěz Rally Argentina 2016 vsázel veškeré svoje naděje pro příští rok na setrvání s Hyundai. Nicméně příchod Loeba veškeré jeho naděje ukončil. Management Hyundai připustil, že s jezdcem vyjednával ale dle britského Autosportu mu nabídli natolik limitovaný program, že to pro Paddona nebylo zajímavé. 31letému pilotovi měl Hyundai nabídnout pouze jediný start, pravděpodobně ve Finsku.
"Nemohli jsme najít shodu, která by byla výhodná pro obě strany. Vždy jsem říkal, že Hyundai byl mým jediným reálným cílem pro příští sezonu, nikde jinde prostě nejsou místa. Po podpisu se Sébastienem Loebem jsme byli ponecháni napospas - sedačka a pozice, o které jsme několik měsíců mluvili, byla pryč," říká Hayden Paddon.
"Několik posledních měsíců bylo mentálně velmi náročných. V zákulisí bylo hodně diskuzí, bylo nám řečeno a přislíbeno mnoho věcí, které nebyly naplněny. O rozhodnutí Sébastiena Loeba jsme byli informováni včera [ve čtvrtek] a poté nám byla nabídnuta pouze jedna rally, což pro nás nebylo možností. Přirozeně jsme velmi zklamaní, ale zároveň rozumíme tomu, že toto může být realita profesionálního sportu. Můžeme být hrdí na to, čeho jsme dosáhli a držet svoje hlavy vzhůru," pokračuje Novozélanďan.
"Vždycky nám říkali, že není možné, aby Novozélanďan jezdil ve WRC. Nám nejenom že se to povedlo, ale vyhráli jsme také jednu soutěž a získali 8 podiových umístění. To jsou výsledky, kterých bychom nemohli dosáhnout bez podpory spousty lidí z Nového Zélandu, kteří v nás věřili. Jasně, pořád cítím, že bychom bývali mohli dosáhnout víc," líčí jezdec.
Paddon jezdil pro Hyundai posledních 5 let a i když se stáhne z WRC, s rally končit nebude: "Tohle není konec [kariéry]. Rally mám v krvi a teď je to jenom o utřídění si myšlenek a plánů. Máme nějaké projekty, které zkusíme. Pořád jsme konkurenceschopní, motivovaní a chceme soutěžit."
Hayden jezdil letos v novozélandském šampionátu s Hyundai i20 AP4, který postavil jeho tým. S tímto vozem mistrovství opanoval, když vyhrál 5 z 5 soutěží. Paddon by měl i nadále zůstat ambasadorem Hyundai pro Nový Zéland, což je pro Hyundai klíčový trh.
V továrním týmu WRC tak vedle Thierryho Neuvillea bude, i přes některé spekulace, zřejmě i nadále pravidelně nastupovat Andreas Mikkelsen. Ve třetím autě se budou střídat Dani Sordo (8 soutěží) a Sébastien Loeb (6 soutěží).
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.