Rozhodnutí týmu Hyundai podepsat se Sébastienem Loebem na 6 soutěží v příští sezoně nechalo Haydena Paddona bez tovární sedačky. Novozélanďan se rozhodl stáhnout se z WRC.
Vítěz Rally Argentina 2016 vsázel veškeré svoje naděje pro příští rok na setrvání s Hyundai. Nicméně příchod Loeba veškeré jeho naděje ukončil. Management Hyundai připustil, že s jezdcem vyjednával ale dle britského Autosportu mu nabídli natolik limitovaný program, že to pro Paddona nebylo zajímavé. 31letému pilotovi měl Hyundai nabídnout pouze jediný start, pravděpodobně ve Finsku.
"Nemohli jsme najít shodu, která by byla výhodná pro obě strany. Vždy jsem říkal, že Hyundai byl mým jediným reálným cílem pro příští sezonu, nikde jinde prostě nejsou místa. Po podpisu se Sébastienem Loebem jsme byli ponecháni napospas - sedačka a pozice, o které jsme několik měsíců mluvili, byla pryč," říká Hayden Paddon.
"Několik posledních měsíců bylo mentálně velmi náročných. V zákulisí bylo hodně diskuzí, bylo nám řečeno a přislíbeno mnoho věcí, které nebyly naplněny. O rozhodnutí Sébastiena Loeba jsme byli informováni včera [ve čtvrtek] a poté nám byla nabídnuta pouze jedna rally, což pro nás nebylo možností. Přirozeně jsme velmi zklamaní, ale zároveň rozumíme tomu, že toto může být realita profesionálního sportu. Můžeme být hrdí na to, čeho jsme dosáhli a držet svoje hlavy vzhůru," pokračuje Novozélanďan.
"Vždycky nám říkali, že není možné, aby Novozélanďan jezdil ve WRC. Nám nejenom že se to povedlo, ale vyhráli jsme také jednu soutěž a získali 8 podiových umístění. To jsou výsledky, kterých bychom nemohli dosáhnout bez podpory spousty lidí z Nového Zélandu, kteří v nás věřili. Jasně, pořád cítím, že bychom bývali mohli dosáhnout víc," líčí jezdec.
Paddon jezdil pro Hyundai posledních 5 let a i když se stáhne z WRC, s rally končit nebude: "Tohle není konec [kariéry]. Rally mám v krvi a teď je to jenom o utřídění si myšlenek a plánů. Máme nějaké projekty, které zkusíme. Pořád jsme konkurenceschopní, motivovaní a chceme soutěžit."
Hayden jezdil letos v novozélandském šampionátu s Hyundai i20 AP4, který postavil jeho tým. S tímto vozem mistrovství opanoval, když vyhrál 5 z 5 soutěží. Paddon by měl i nadále zůstat ambasadorem Hyundai pro Nový Zéland, což je pro Hyundai klíčový trh.
V továrním týmu WRC tak vedle Thierryho Neuvillea bude, i přes některé spekulace, zřejmě i nadále pravidelně nastupovat Andreas Mikkelsen. Ve třetím autě se budou střídat Dani Sordo (8 soutěží) a Sébastien Loeb (6 soutěží).
Před třemi měsíci se společnost AURES Holdings rozhodla po 76 letech transformovat tradiční značku Mototechna do nové podoby. V Praze v ulici Kolbenova otevřela první polistopadovou samostatnou pobočku a značce dala nejen novou podobu loga, ale výrazně posunula na novou úroveň nabídku aut i služeb. To se ukázalo jako dobrý tah, protože tím zacílila na náročnější klientelu. Potvrzuje to i rostoucí NPS (hodnocení úrovně služeb od zákazníků) a vysoké hodnocení na Googlu. Doposud byla Mototechna součástí nabídky všech poboček AURES Holdings v Česku a na Slovensku. Do tří let plánuje Mototechna rozšířit nabídku na 2 000 aut a otevřít další pobočky nejen v České republice, ale i na Slovensku a v Polsku.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.