Rozhodnutí týmu Hyundai podepsat se Sébastienem Loebem na 6 soutěží v příští sezoně nechalo Haydena Paddona bez tovární sedačky. Novozélanďan se rozhodl stáhnout se z WRC.
Vítěz Rally Argentina 2016 vsázel veškeré svoje naděje pro příští rok na setrvání s Hyundai. Nicméně příchod Loeba veškeré jeho naděje ukončil. Management Hyundai připustil, že s jezdcem vyjednával ale dle britského Autosportu mu nabídli natolik limitovaný program, že to pro Paddona nebylo zajímavé. 31letému pilotovi měl Hyundai nabídnout pouze jediný start, pravděpodobně ve Finsku.
"Nemohli jsme najít shodu, která by byla výhodná pro obě strany. Vždy jsem říkal, že Hyundai byl mým jediným reálným cílem pro příští sezonu, nikde jinde prostě nejsou místa. Po podpisu se Sébastienem Loebem jsme byli ponecháni napospas - sedačka a pozice, o které jsme několik měsíců mluvili, byla pryč," říká Hayden Paddon.
"Několik posledních měsíců bylo mentálně velmi náročných. V zákulisí bylo hodně diskuzí, bylo nám řečeno a přislíbeno mnoho věcí, které nebyly naplněny. O rozhodnutí Sébastiena Loeba jsme byli informováni včera [ve čtvrtek] a poté nám byla nabídnuta pouze jedna rally, což pro nás nebylo možností. Přirozeně jsme velmi zklamaní, ale zároveň rozumíme tomu, že toto může být realita profesionálního sportu. Můžeme být hrdí na to, čeho jsme dosáhli a držet svoje hlavy vzhůru," pokračuje Novozélanďan.
"Vždycky nám říkali, že není možné, aby Novozélanďan jezdil ve WRC. Nám nejenom že se to povedlo, ale vyhráli jsme také jednu soutěž a získali 8 podiových umístění. To jsou výsledky, kterých bychom nemohli dosáhnout bez podpory spousty lidí z Nového Zélandu, kteří v nás věřili. Jasně, pořád cítím, že bychom bývali mohli dosáhnout víc," líčí jezdec.
Paddon jezdil pro Hyundai posledních 5 let a i když se stáhne z WRC, s rally končit nebude: "Tohle není konec [kariéry]. Rally mám v krvi a teď je to jenom o utřídění si myšlenek a plánů. Máme nějaké projekty, které zkusíme. Pořád jsme konkurenceschopní, motivovaní a chceme soutěžit."
Hayden jezdil letos v novozélandském šampionátu s Hyundai i20 AP4, který postavil jeho tým. S tímto vozem mistrovství opanoval, když vyhrál 5 z 5 soutěží. Paddon by měl i nadále zůstat ambasadorem Hyundai pro Nový Zéland, což je pro Hyundai klíčový trh.
V továrním týmu WRC tak vedle Thierryho Neuvillea bude, i přes některé spekulace, zřejmě i nadále pravidelně nastupovat Andreas Mikkelsen. Ve třetím autě se budou střídat Dani Sordo (8 soutěží) a Sébastien Loeb (6 soutěží).
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.