Rozhodnutí týmu Hyundai podepsat se Sébastienem Loebem na 6 soutěží v příští sezoně nechalo Haydena Paddona bez tovární sedačky. Novozélanďan se rozhodl stáhnout se z WRC.
Vítěz Rally Argentina 2016 vsázel veškeré svoje naděje pro příští rok na setrvání s Hyundai. Nicméně příchod Loeba veškeré jeho naděje ukončil. Management Hyundai připustil, že s jezdcem vyjednával ale dle britského Autosportu mu nabídli natolik limitovaný program, že to pro Paddona nebylo zajímavé. 31letému pilotovi měl Hyundai nabídnout pouze jediný start, pravděpodobně ve Finsku.
"Nemohli jsme najít shodu, která by byla výhodná pro obě strany. Vždy jsem říkal, že Hyundai byl mým jediným reálným cílem pro příští sezonu, nikde jinde prostě nejsou místa. Po podpisu se Sébastienem Loebem jsme byli ponecháni napospas - sedačka a pozice, o které jsme několik měsíců mluvili, byla pryč," říká Hayden Paddon.
"Několik posledních měsíců bylo mentálně velmi náročných. V zákulisí bylo hodně diskuzí, bylo nám řečeno a přislíbeno mnoho věcí, které nebyly naplněny. O rozhodnutí Sébastiena Loeba jsme byli informováni včera [ve čtvrtek] a poté nám byla nabídnuta pouze jedna rally, což pro nás nebylo možností. Přirozeně jsme velmi zklamaní, ale zároveň rozumíme tomu, že toto může být realita profesionálního sportu. Můžeme být hrdí na to, čeho jsme dosáhli a držet svoje hlavy vzhůru," pokračuje Novozélanďan.
"Vždycky nám říkali, že není možné, aby Novozélanďan jezdil ve WRC. Nám nejenom že se to povedlo, ale vyhráli jsme také jednu soutěž a získali 8 podiových umístění. To jsou výsledky, kterých bychom nemohli dosáhnout bez podpory spousty lidí z Nového Zélandu, kteří v nás věřili. Jasně, pořád cítím, že bychom bývali mohli dosáhnout víc," líčí jezdec.
Paddon jezdil pro Hyundai posledních 5 let a i když se stáhne z WRC, s rally končit nebude: "Tohle není konec [kariéry]. Rally mám v krvi a teď je to jenom o utřídění si myšlenek a plánů. Máme nějaké projekty, které zkusíme. Pořád jsme konkurenceschopní, motivovaní a chceme soutěžit."
Hayden jezdil letos v novozélandském šampionátu s Hyundai i20 AP4, který postavil jeho tým. S tímto vozem mistrovství opanoval, když vyhrál 5 z 5 soutěží. Paddon by měl i nadále zůstat ambasadorem Hyundai pro Nový Zéland, což je pro Hyundai klíčový trh.
V továrním týmu WRC tak vedle Thierryho Neuvillea bude, i přes některé spekulace, zřejmě i nadále pravidelně nastupovat Andreas Mikkelsen. Ve třetím autě se budou střídat Dani Sordo (8 soutěží) a Sébastien Loeb (6 soutěží).
Do další dlouhodobé recenze zavítal francouzský elegantní crossover, který díky svému sebevědomí nemá nejsnazší život. Naše testování bude mít dvě části – první bude z pohledu mého a druhá z pohledu mé ženy. Budeme mít stejné závěrečné hodnocení nebo se naše názory budou výrazně lišit?
Facelift populárního korejského crossoveru Kia Sportage přináší kromě kosmetických úprav i technologický skok. Nový infotainment zvládne streamování videa, aktualizace přes internet i platby za parkování. Pod kapotou se objeví výkonnější hybridy s novou automatickou převodovkou a poprvé i plug-in verze s pohonem předních kol.
BMW na prestižním festivalu elegance u jezera Como představilo vůz, který bere dech. Nový model Speedtop navazuje na loňské koncepty a tentokrát nepůjde jen o výstavní kus – limitovaná série 70 vozů s osmiválcem pod kapotou míří do výroby. Design, luxus a výkon v unikátním shooting braku, který si ale běžný smrtelník nekoupí.
Nejmenší model Toyoty dostal to, co u městských vozů nevídáme – silný full-hybridní pohon. Omlazené Aygo X nejen že výrazně posílilo, ale nově nabídne i techniku z větších modelů a lepší výbavu. A to všechno dál vyrábějí čeští dělníci v Kolíně.
Čínský výrobce Zeekr, vlastněný koncernem Geely, odhalil ceny a specifikace nového elektrického SUV Zeekr 7X pro Austrálii i Evropu. Prémiově laděný elektromobil, který vznikl pod taktovkou evropských vývojářů, míří přímo proti Tesle Model Y, Audi Q6 e-tron či BMW iX3. S dojezdem až 870 km, extrémně rychlým nabíjením a výbavou srovnatelnou s luxusní třídou může výrazně zamíchat kartami v segmentu.
Francouzská značka Alpine oficiálně představila svůj první elektrický crossover. Novinka s označením A390 navazuje na loňský koncept a zaujme nejen ostře řezaným designem, ale především technikou: pod kapotou má tři elektromotory, až 470 koní a baterii s kapacitou 89 kWh. Do prodeje půjde koncem roku.
Škoda Auto představila futuristickou vizi legendárního modelu Favorit. Kultovní hatchback z konce osmdesátých let se v nové studii mění na elektrický crossover, který spojuje retro prvky s aktuálními designovými trendy. Projekt vznikl z iniciativy designérů Ljudmila Slavova a Davida Stingla.
Nissan se s novou Microu vydal cestou nejmenšího odporu – převzal Renault 5 E-Tech a přemaloval ho. Výsledek? Elektromobil bez vlastní identity, který selhává v designu i konkurenceschopnosti. Japonci vsadili na špatného koně a přidali vlastní chyby.
Ročně se v Česku prodá na 650 000 ojetých aut. Může se proto zdát, že koupit si ojeté auto není žádný problém. Velký výběr ovšem ještě není zárukou kvality. Nemalé množství prodávaných ojetin skrývá před kupujícím svou historii. K tomu, aby se nechali vlákat do pasti, napomáhá i řada častých chyb, které zájemci při výběru vozu dělají. Které to jsou a čemu se vyhnout?
Každý motorkář, ať už jezdí po městě, okreskách nebo v lehkém terénu, ví, jak snadno může dojít k nečekanému pádu. Někdy stačí kluzká vozovka, jinak postavený stojan nebo prosté zaváhání při manipulaci na místě. A právě v těchto situacích často dochází k poškození některé z nejcitlivějších částí – ovládacích páček.
Toyota udělala revoluční krok. Její nejprodávanější SUV RAV4 bude od modelového roku 2026 k mání výhradně jako hybrid nebo plug-in hybrid. Bez čistě benzínové varianty tak míří ke stovkám tisíc Američanů, kteří si změny ani nemusí všimnout – a přesto začnou jezdit čistěji.
Čínská technologická značka Xiaomi oficiálně představila svůj druhý elektromobil – sportovní SUV YU7. S dojezdem přes 830 kilometrů, výkonem až 681 koní a vzhledem evokujícím Ferrari Purosangue má YU7 ambici stát se vážnou konkurencí Tesly Model Y – alespoň na domácím trhu.