Sébastien Loeb podepsal kontrakt na 6 soutěží WRC v sezoně 2019 s továrním týmem Hyundai. Pro francouzského pilota jde o první profesionální kontrakt mimo skupinu PSA za dvě dekády jeho profesionální kariéry.
Loeb byl aktuálně volným jezdcem, když jeho veškeré smluvní vazby s koncernem PSA vypršely po konci týmu Peugeot ve World Rallycross Championship a zároveň letošní Rally Dakar. Ta byla pro tovární tým Peugeotu poslední. Francouz nyní testuje v poušti okolo Abu Dhabi Peugeot 3008DKR týmu PH Sport.
To, že spojil síly s Hyundai, by mu mohlo umožnit pokračování v rallycrossu, kde jeho někdejší rival z WRC, Marcus Grönholm, nasazuje vozy i20 ve svém týmu GRX.
Za volantem speciálu Hyundai i20 Coupe WRC Loeba v roce 2019 uvidíme na šesti soutěžích, když se bude střídat s Danim Sordem. Překvapivě jej uvidíme poprvé již příští měsíc na Rally Monte Carlo. Letos se Loeb po dlouhé odmlce vrátil na tři soutěže do WRC, když svoje starty korunoval senzačním vítězstvím ve Španělsku.
"Letošní vítězství ve Španělsku posílilo moji touhu pokračovat na špici WRC. To, že se připojujeme k Hyundai nám dá čerstvou výzvu a už se nemůžu dočkat, až se do ní pustím. Přístup týmu a jejich odhodlání uspět na mě zapůsobily. Letos pevně bojovaly o titul a já cítím, že jim mohu hodně přinést," říká Sébastien Loeb.
Za Hyundai příští rok odjede celou sezonu Thierry Neuville. Dalšími piloty budou Andreas Mikkelsen, Dani Sordo a Sébastien Loeb. Z kola ven vypadne Hayden Paddon. Dani Sordo, který se s Loebem potkal v minulosti už u Citroënu, dostal nový kontrakt na rok: "Hyundai Motorsport se pro mě stal opravdu zvláštním týmem. Jsem tedy rád, že zůstávám součástí jejich jezdecké sestavy ve WRC. Cítil jsem, že rok 2018 byl jednou z mých nejsilnějších sezon. Víme, že když věci vycházejí v náš prospěch, tak můžeme být opravdu silnými protivníky. Je pro nás důležité učit se z těžkých momentů a vrátit se silnější - to je cíl pro rok 2019."
"Se Sebastienem, který se k nám přidává, máme vzrušující jezdeckou sestavu. Přináší nezměřitelné množství zkušeností, které budou velkou výhodou pro náš tým v cestě kupředu," pokračuje Španěl, kterého za volantem i20 Coupe uvidíme poprvé v březnu v Mexiku. Na této soutěži letos skončil druhý.
Podle šéfa týmu, Michela Nandana, je příchod Loeba do týmu "velmi důležitý". "Získat kontrakt s někým takového obrovského kalibru, ukazuje, že jsme v rámci FIA World Rally Championship atraktivní a konkurenceschopní. Naším cílem je vyhrát titul ve WRC. Věříme, že máme balík na to, abychom toho dosáhli a složení našich posádek pro rok 2019 perfektně reflektuje naše ambice."
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.