Sébastien Loeb podepsal kontrakt na 6 soutěží WRC v sezoně 2019 s továrním týmem Hyundai. Pro francouzského pilota jde o první profesionální kontrakt mimo skupinu PSA za dvě dekády jeho profesionální kariéry.
Loeb byl aktuálně volným jezdcem, když jeho veškeré smluvní vazby s koncernem PSA vypršely po konci týmu Peugeot ve World Rallycross Championship a zároveň letošní Rally Dakar. Ta byla pro tovární tým Peugeotu poslední. Francouz nyní testuje v poušti okolo Abu Dhabi Peugeot 3008DKR týmu PH Sport.
To, že spojil síly s Hyundai, by mu mohlo umožnit pokračování v rallycrossu, kde jeho někdejší rival z WRC, Marcus Grönholm, nasazuje vozy i20 ve svém týmu GRX.
Za volantem speciálu Hyundai i20 Coupe WRC Loeba v roce 2019 uvidíme na šesti soutěžích, když se bude střídat s Danim Sordem. Překvapivě jej uvidíme poprvé již příští měsíc na Rally Monte Carlo. Letos se Loeb po dlouhé odmlce vrátil na tři soutěže do WRC, když svoje starty korunoval senzačním vítězstvím ve Španělsku.
"Letošní vítězství ve Španělsku posílilo moji touhu pokračovat na špici WRC. To, že se připojujeme k Hyundai nám dá čerstvou výzvu a už se nemůžu dočkat, až se do ní pustím. Přístup týmu a jejich odhodlání uspět na mě zapůsobily. Letos pevně bojovaly o titul a já cítím, že jim mohu hodně přinést," říká Sébastien Loeb.
Za Hyundai příští rok odjede celou sezonu Thierry Neuville. Dalšími piloty budou Andreas Mikkelsen, Dani Sordo a Sébastien Loeb. Z kola ven vypadne Hayden Paddon. Dani Sordo, který se s Loebem potkal v minulosti už u Citroënu, dostal nový kontrakt na rok: "Hyundai Motorsport se pro mě stal opravdu zvláštním týmem. Jsem tedy rád, že zůstávám součástí jejich jezdecké sestavy ve WRC. Cítil jsem, že rok 2018 byl jednou z mých nejsilnějších sezon. Víme, že když věci vycházejí v náš prospěch, tak můžeme být opravdu silnými protivníky. Je pro nás důležité učit se z těžkých momentů a vrátit se silnější - to je cíl pro rok 2019."
"Se Sebastienem, který se k nám přidává, máme vzrušující jezdeckou sestavu. Přináší nezměřitelné množství zkušeností, které budou velkou výhodou pro náš tým v cestě kupředu," pokračuje Španěl, kterého za volantem i20 Coupe uvidíme poprvé v březnu v Mexiku. Na této soutěži letos skončil druhý.
Podle šéfa týmu, Michela Nandana, je příchod Loeba do týmu "velmi důležitý". "Získat kontrakt s někým takového obrovského kalibru, ukazuje, že jsme v rámci FIA World Rally Championship atraktivní a konkurenceschopní. Naším cílem je vyhrát titul ve WRC. Věříme, že máme balík na to, abychom toho dosáhli a složení našich posádek pro rok 2019 perfektně reflektuje naše ambice."
Facelift populárního korejského crossoveru Kia Sportage přináší kromě kosmetických úprav i technologický skok. Nový infotainment zvládne streamování videa, aktualizace přes internet i platby za parkování. Pod kapotou se objeví výkonnější hybridy s novou automatickou převodovkou a poprvé i plug-in verze s pohonem předních kol.
BMW na prestižním festivalu elegance u jezera Como představilo vůz, který bere dech. Nový model Speedtop navazuje na loňské koncepty a tentokrát nepůjde jen o výstavní kus – limitovaná série 70 vozů s osmiválcem pod kapotou míří do výroby. Design, luxus a výkon v unikátním shooting braku, který si ale běžný smrtelník nekoupí.
Nejmenší model Toyoty dostal to, co u městských vozů nevídáme – silný full-hybridní pohon. Omlazené Aygo X nejen že výrazně posílilo, ale nově nabídne i techniku z větších modelů a lepší výbavu. A to všechno dál vyrábějí čeští dělníci v Kolíně.
Čínský výrobce Zeekr, vlastněný koncernem Geely, odhalil ceny a specifikace nového elektrického SUV Zeekr 7X pro Austrálii i Evropu. Prémiově laděný elektromobil, který vznikl pod taktovkou evropských vývojářů, míří přímo proti Tesle Model Y, Audi Q6 e-tron či BMW iX3. S dojezdem až 870 km, extrémně rychlým nabíjením a výbavou srovnatelnou s luxusní třídou může výrazně zamíchat kartami v segmentu.
Francouzská značka Alpine oficiálně představila svůj první elektrický crossover. Novinka s označením A390 navazuje na loňský koncept a zaujme nejen ostře řezaným designem, ale především technikou: pod kapotou má tři elektromotory, až 470 koní a baterii s kapacitou 89 kWh. Do prodeje půjde koncem roku.
Škoda Auto představila futuristickou vizi legendárního modelu Favorit. Kultovní hatchback z konce osmdesátých let se v nové studii mění na elektrický crossover, který spojuje retro prvky s aktuálními designovými trendy. Projekt vznikl z iniciativy designérů Ljudmila Slavova a Davida Stingla.
Nissan se s novou Microu vydal cestou nejmenšího odporu – převzal Renault 5 E-Tech a přemaloval ho. Výsledek? Elektromobil bez vlastní identity, který selhává v designu i konkurenceschopnosti. Japonci vsadili na špatného koně a přidali vlastní chyby.
Ročně se v Česku prodá na 650 000 ojetých aut. Může se proto zdát, že koupit si ojeté auto není žádný problém. Velký výběr ovšem ještě není zárukou kvality. Nemalé množství prodávaných ojetin skrývá před kupujícím svou historii. K tomu, aby se nechali vlákat do pasti, napomáhá i řada častých chyb, které zájemci při výběru vozu dělají. Které to jsou a čemu se vyhnout?
Každý motorkář, ať už jezdí po městě, okreskách nebo v lehkém terénu, ví, jak snadno může dojít k nečekanému pádu. Někdy stačí kluzká vozovka, jinak postavený stojan nebo prosté zaváhání při manipulaci na místě. A právě v těchto situacích často dochází k poškození některé z nejcitlivějších částí – ovládacích páček.
Toyota udělala revoluční krok. Její nejprodávanější SUV RAV4 bude od modelového roku 2026 k mání výhradně jako hybrid nebo plug-in hybrid. Bez čistě benzínové varianty tak míří ke stovkám tisíc Američanů, kteří si změny ani nemusí všimnout – a přesto začnou jezdit čistěji.
Čínská technologická značka Xiaomi oficiálně představila svůj druhý elektromobil – sportovní SUV YU7. S dojezdem přes 830 kilometrů, výkonem až 681 koní a vzhledem evokujícím Ferrari Purosangue má YU7 ambici stát se vážnou konkurencí Tesly Model Y – alespoň na domácím trhu.
Toyota odhalila šestou generaci svého úspěšného SUV RAV4. Vizuálně navazuje na dosavadní model, ale uvnitř přináší výrazné technologické novinky. Hybrid i plug-in hybrid slibují vyšší výkon, inteligentní využití energie podle trasy v navigaci a posun k softwarově definovanému vozu.