Sébastien Loeb podepsal kontrakt na 6 soutěží WRC v sezoně 2019 s továrním týmem Hyundai. Pro francouzského pilota jde o první profesionální kontrakt mimo skupinu PSA za dvě dekády jeho profesionální kariéry.
Loeb byl aktuálně volným jezdcem, když jeho veškeré smluvní vazby s koncernem PSA vypršely po konci týmu Peugeot ve World Rallycross Championship a zároveň letošní Rally Dakar. Ta byla pro tovární tým Peugeotu poslední. Francouz nyní testuje v poušti okolo Abu Dhabi Peugeot 3008DKR týmu PH Sport.
To, že spojil síly s Hyundai, by mu mohlo umožnit pokračování v rallycrossu, kde jeho někdejší rival z WRC, Marcus Grönholm, nasazuje vozy i20 ve svém týmu GRX.
Za volantem speciálu Hyundai i20 Coupe WRC Loeba v roce 2019 uvidíme na šesti soutěžích, když se bude střídat s Danim Sordem. Překvapivě jej uvidíme poprvé již příští měsíc na Rally Monte Carlo. Letos se Loeb po dlouhé odmlce vrátil na tři soutěže do WRC, když svoje starty korunoval senzačním vítězstvím ve Španělsku.
"Letošní vítězství ve Španělsku posílilo moji touhu pokračovat na špici WRC. To, že se připojujeme k Hyundai nám dá čerstvou výzvu a už se nemůžu dočkat, až se do ní pustím. Přístup týmu a jejich odhodlání uspět na mě zapůsobily. Letos pevně bojovaly o titul a já cítím, že jim mohu hodně přinést," říká Sébastien Loeb.
Za Hyundai příští rok odjede celou sezonu Thierry Neuville. Dalšími piloty budou Andreas Mikkelsen, Dani Sordo a Sébastien Loeb. Z kola ven vypadne Hayden Paddon. Dani Sordo, který se s Loebem potkal v minulosti už u Citroënu, dostal nový kontrakt na rok: "Hyundai Motorsport se pro mě stal opravdu zvláštním týmem. Jsem tedy rád, že zůstávám součástí jejich jezdecké sestavy ve WRC. Cítil jsem, že rok 2018 byl jednou z mých nejsilnějších sezon. Víme, že když věci vycházejí v náš prospěch, tak můžeme být opravdu silnými protivníky. Je pro nás důležité učit se z těžkých momentů a vrátit se silnější - to je cíl pro rok 2019."
"Se Sebastienem, který se k nám přidává, máme vzrušující jezdeckou sestavu. Přináší nezměřitelné množství zkušeností, které budou velkou výhodou pro náš tým v cestě kupředu," pokračuje Španěl, kterého za volantem i20 Coupe uvidíme poprvé v březnu v Mexiku. Na této soutěži letos skončil druhý.
Podle šéfa týmu, Michela Nandana, je příchod Loeba do týmu "velmi důležitý". "Získat kontrakt s někým takového obrovského kalibru, ukazuje, že jsme v rámci FIA World Rally Championship atraktivní a konkurenceschopní. Naším cílem je vyhrát titul ve WRC. Věříme, že máme balík na to, abychom toho dosáhli a složení našich posádek pro rok 2019 perfektně reflektuje naše ambice."
Před třemi měsíci se společnost AURES Holdings rozhodla po 76 letech transformovat tradiční značku Mototechna do nové podoby. V Praze v ulici Kolbenova otevřela první polistopadovou samostatnou pobočku a značce dala nejen novou podobu loga, ale výrazně posunula na novou úroveň nabídku aut i služeb. To se ukázalo jako dobrý tah, protože tím zacílila na náročnější klientelu. Potvrzuje to i rostoucí NPS (hodnocení úrovně služeb od zákazníků) a vysoké hodnocení na Googlu. Doposud byla Mototechna součástí nabídky všech poboček AURES Holdings v Česku a na Slovensku. Do tří let plánuje Mototechna rozšířit nabídku na 2 000 aut a otevřít další pobočky nejen v České republice, ale i na Slovensku a v Polsku.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.