Sébastien Loeb podepsal kontrakt na 6 soutěží WRC v sezoně 2019 s továrním týmem Hyundai. Pro francouzského pilota jde o první profesionální kontrakt mimo skupinu PSA za dvě dekády jeho profesionální kariéry.
Loeb byl aktuálně volným jezdcem, když jeho veškeré smluvní vazby s koncernem PSA vypršely po konci týmu Peugeot ve World Rallycross Championship a zároveň letošní Rally Dakar. Ta byla pro tovární tým Peugeotu poslední. Francouz nyní testuje v poušti okolo Abu Dhabi Peugeot 3008DKR týmu PH Sport.
To, že spojil síly s Hyundai, by mu mohlo umožnit pokračování v rallycrossu, kde jeho někdejší rival z WRC, Marcus Grönholm, nasazuje vozy i20 ve svém týmu GRX.
Za volantem speciálu Hyundai i20 Coupe WRC Loeba v roce 2019 uvidíme na šesti soutěžích, když se bude střídat s Danim Sordem. Překvapivě jej uvidíme poprvé již příští měsíc na Rally Monte Carlo. Letos se Loeb po dlouhé odmlce vrátil na tři soutěže do WRC, když svoje starty korunoval senzačním vítězstvím ve Španělsku.
"Letošní vítězství ve Španělsku posílilo moji touhu pokračovat na špici WRC. To, že se připojujeme k Hyundai nám dá čerstvou výzvu a už se nemůžu dočkat, až se do ní pustím. Přístup týmu a jejich odhodlání uspět na mě zapůsobily. Letos pevně bojovaly o titul a já cítím, že jim mohu hodně přinést," říká Sébastien Loeb.
Za Hyundai příští rok odjede celou sezonu Thierry Neuville. Dalšími piloty budou Andreas Mikkelsen, Dani Sordo a Sébastien Loeb. Z kola ven vypadne Hayden Paddon. Dani Sordo, který se s Loebem potkal v minulosti už u Citroënu, dostal nový kontrakt na rok: "Hyundai Motorsport se pro mě stal opravdu zvláštním týmem. Jsem tedy rád, že zůstávám součástí jejich jezdecké sestavy ve WRC. Cítil jsem, že rok 2018 byl jednou z mých nejsilnějších sezon. Víme, že když věci vycházejí v náš prospěch, tak můžeme být opravdu silnými protivníky. Je pro nás důležité učit se z těžkých momentů a vrátit se silnější - to je cíl pro rok 2019."
"Se Sebastienem, který se k nám přidává, máme vzrušující jezdeckou sestavu. Přináší nezměřitelné množství zkušeností, které budou velkou výhodou pro náš tým v cestě kupředu," pokračuje Španěl, kterého za volantem i20 Coupe uvidíme poprvé v březnu v Mexiku. Na této soutěži letos skončil druhý.
Podle šéfa týmu, Michela Nandana, je příchod Loeba do týmu "velmi důležitý". "Získat kontrakt s někým takového obrovského kalibru, ukazuje, že jsme v rámci FIA World Rally Championship atraktivní a konkurenceschopní. Naším cílem je vyhrát titul ve WRC. Věříme, že máme balík na to, abychom toho dosáhli a složení našich posádek pro rok 2019 perfektně reflektuje naše ambice."
Škoda Scala je na trhu už několik let a vždy byla mezi svými rivaly tak trochu opomíjenou volbou. Není vnímána tak prestižně, jako třeba Golf a ani není extravagantní jako třeba Peugeot 308, ale přesto bychom si v této kategorii vybrali právě Scalu, proč?
Šéf Škody Auto Klaus Zellmer dnes oznámil zásadní redukci pracovních míst, která postihne zhruba 15 % zaměstnanců automobilky v Česku. To by znamenalo ztrátu téměř 6000 pracovních míst, přičemž největší dopad se očekává na agenturní pracovníky, kteří tvoří asi desetinu celkového počtu. Redukce však zasáhne i kmenové zaměstnance. Uvedl to ekonom Lukáš Kovanda.
Prodej Tesly v Evropě dramaticky klesá – jen minulý měsíc se propadl o polovinu. Za útlumem zájmu nemusí stát jen konkurence, ale i kontroverzní výroky a politická angažovanost samotného Elona Muska, upozorňuje The Guardian.
V poslední kapitole naší recenze hybridního modelu DS 4 si vše hezky shrneme. Nebude chybět ani srovnání s Lexusem UX, který by se dal nazvat hlavním rivalem. V čem je lepší DS, jaké má slabší stránky a který crossover bychom si koupili?
Peugeot se vrací do boje! Tým Peugeot TotalEnergies vstupuje do své třetí sezóny FIA WEC a hned na úvod ho čeká výzva v podobě maratonu 1812 km Kataru.
BMW Group posouvá hranice elektromobility a na Tech Days v Landshutu odhaluje detaily nové generace elektrického pohonu. Inovativní 800voltová technologie slibuje rychlejší nabíjení a vyšší efektivitu, přičemž bude součástí všech modelů připravované řady Neue Klasse. První vozy s revolučním pohonem zamíří do výroby ještě letos v maďarském Debrecínu.
V rámci aktuálního trendu oživování retro ikon se na scénu vrací Yugo, bývalý balkánský bestseller, který si vysloužil kultovní status, ale také označení "nejhorší auto na světě". Nyní se objevily první náčrty nového modelu, který by měl spatřit světlo světa v roce 2027. Tento malý vůz s klasickým spalovacím motorem slibuje návrat legendy.
BMW posouvá hranice elektromobility a dokazuje, že extrémní výkon nemusí znamenat nekontrolovatelnou sílu. Na Auto Shanghai představí koncept „Vision Driving Experience“, který ukáže, jak lze obrovský výkon zkrotit pro maximální jízdní dynamiku.
Kia odhalila první snímky svého nového elektromobilu EV4, který přichází jako součást rozšiřujícího se portfolia značky. Tento model je postaven na pokročilé platformě E-GM a 400voltové architektuře, což by mu mělo zajistit dojezd přes 600 km na jedno nabití. Cena modelu se očekává od 40 000 eur (cca 1 milion korun).
Tesla model Y Juniper byla představena teprve nedávno. Už se ale našla společnost, která si ji vzala do parády a přetvořila ji v tento vytuněný klenot. Jde o společnost CarLab(Hong Kong)Detailing & Customization. Jak se vám líbí?
Porsche čelí oslabujícím prodejům a podnikání v Číně, což vedlo k zahájení programu úspor a investic. Firma zároveň oznámila snížení počtu pracovních míst v regionu Stuttgart jako součást své restrukturalizace. Informoval o tom web Auto motor und sport.
Terramar je zcela novým modelem samostatné automobilky Cupra, která za poslední roky výrazně získává na popularitě. Jedná se o SUV s lehce rozdvojenou osobností – snaží se být ekologicky šetrné a zároveň se tváří jako maniak, který v zatáčkách natrhne zadek kde komu. Odvaha mu obzvláště v této fialové metalíze nechybí, nicméně jak obstojí v naší recenzi ? Vyplatil se risk a nebo jde o propadák?