Sébastien Loeb podepsal kontrakt na 6 soutěží WRC v sezoně 2019 s továrním týmem Hyundai. Pro francouzského pilota jde o první profesionální kontrakt mimo skupinu PSA za dvě dekády jeho profesionální kariéry.
Loeb byl aktuálně volným jezdcem, když jeho veškeré smluvní vazby s koncernem PSA vypršely po konci týmu Peugeot ve World Rallycross Championship a zároveň letošní Rally Dakar. Ta byla pro tovární tým Peugeotu poslední. Francouz nyní testuje v poušti okolo Abu Dhabi Peugeot 3008DKR týmu PH Sport.
To, že spojil síly s Hyundai, by mu mohlo umožnit pokračování v rallycrossu, kde jeho někdejší rival z WRC, Marcus Grönholm, nasazuje vozy i20 ve svém týmu GRX.
Za volantem speciálu Hyundai i20 Coupe WRC Loeba v roce 2019 uvidíme na šesti soutěžích, když se bude střídat s Danim Sordem. Překvapivě jej uvidíme poprvé již příští měsíc na Rally Monte Carlo. Letos se Loeb po dlouhé odmlce vrátil na tři soutěže do WRC, když svoje starty korunoval senzačním vítězstvím ve Španělsku.
"Letošní vítězství ve Španělsku posílilo moji touhu pokračovat na špici WRC. To, že se připojujeme k Hyundai nám dá čerstvou výzvu a už se nemůžu dočkat, až se do ní pustím. Přístup týmu a jejich odhodlání uspět na mě zapůsobily. Letos pevně bojovaly o titul a já cítím, že jim mohu hodně přinést," říká Sébastien Loeb.
Za Hyundai příští rok odjede celou sezonu Thierry Neuville. Dalšími piloty budou Andreas Mikkelsen, Dani Sordo a Sébastien Loeb. Z kola ven vypadne Hayden Paddon. Dani Sordo, který se s Loebem potkal v minulosti už u Citroënu, dostal nový kontrakt na rok: "Hyundai Motorsport se pro mě stal opravdu zvláštním týmem. Jsem tedy rád, že zůstávám součástí jejich jezdecké sestavy ve WRC. Cítil jsem, že rok 2018 byl jednou z mých nejsilnějších sezon. Víme, že když věci vycházejí v náš prospěch, tak můžeme být opravdu silnými protivníky. Je pro nás důležité učit se z těžkých momentů a vrátit se silnější - to je cíl pro rok 2019."
"Se Sebastienem, který se k nám přidává, máme vzrušující jezdeckou sestavu. Přináší nezměřitelné množství zkušeností, které budou velkou výhodou pro náš tým v cestě kupředu," pokračuje Španěl, kterého za volantem i20 Coupe uvidíme poprvé v březnu v Mexiku. Na této soutěži letos skončil druhý.
Podle šéfa týmu, Michela Nandana, je příchod Loeba do týmu "velmi důležitý". "Získat kontrakt s někým takového obrovského kalibru, ukazuje, že jsme v rámci FIA World Rally Championship atraktivní a konkurenceschopní. Naším cílem je vyhrát titul ve WRC. Věříme, že máme balík na to, abychom toho dosáhli a složení našich posádek pro rok 2019 perfektně reflektuje naše ambice."
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.