Hyundai začne sezonu 2019 s nezměněnou jezdeckou sestavou. Podle některých spekulací měl k týmu přijít Sébastien Loeb. Minimálně na Monte Carlu se tak nestane. Tam do vozů i20 Coupé WRC usednou Thierry Neuville, Andreas Mikkelsen a Dani Sordo. Kdo ale nahradí Sorda ve Švédsku, zatím nebylo rozhodnuto. Nejlépe má k tomu nakročeno Hayden Paddon.
Manažer týmu, Alain Penasse, připustil, že tým Hyundai jednal se Sébastienem Loebem. Smlouvu ale (ještě) neuzavřeli: "Jednali jsme s ním, ale takto mluvíme s každým. To je naše logická pozice. Nevím ale, odkud všechny ty spekulace přicházejí. V médiích bylo velké téma, že Loeb nedostane místo od Citroënu. Ale proč pak přišli s tímhle, opravdu nevím."
"Nevím, co dělá. Rallycross? Nemám ponětí. Víme, jaký bude náš tým v Monaku, tam žádné překvapení nečekejte," pokračuje Penasse. A co Paddon, který dojel čtvrtý nebo výše ve čtyřech z posledních pěti soutěží? "Po Austrálii je ve velmi dobré pozici [pro obdržení místa]. Jednali jsme také s Craigem Breenem a Elfynem Evansem, ale nikam to nepokročilo."
"Hayden udělal vše, o co jsme jej v letošním roce požádali. Měl velmi dobrou sezonu. Není to teď pro něj jednoduché vzhledem ke všem těm zprávám, že přijde o místo. Chápu, že média potřebují takové články, ale upřímně, někteří si svoje zprávy vymýšlejí a pak jim věří," popsal situaci u Paddona Penasse.
To Michel Nandan otevřeně hovoří o částečném programu pro Sorda a Paddona i v roce 2019. Samotný Hayden Paddon by pak nejraději odjel celou sezonu, ale Autosportu se svěřil, že prioritu má setrvání u Hyundai: "Cítím, že jsme letos odvedli dobrou práci a dali jsme tomu vše. Na každé rally jsme se snažili dovést dobré výsledky.
Na dvou soutěžích, kde na nás nebyl takový tlak, abychom dojeli do cíle, jsme se zaměřili na výkonnost. A bojovali jsme tam [Portugalsko a Australie] na čele. Vím, že jsme toho schopni častěji. Jasně, rád bych jel celou sezonu, ale pořád věřím v to, že toho ve WRC můžeme hodně dosáhnout. Jsem ale realistou ohledně aktuálních možností," zhodnotil Novozélanďan.
Třetí generace modelu Audi Q3 přijíždí po sedmi letech s výrazným technologickým posunem. Nabídne micro-LED světla s desítkami tisíc pixelů, inteligentní páčky pod volantem i umělou inteligenci v infotainmentu. Kromě benzínu a dieselu nabídne také plug-in hybrid s dojezdem 120 km čistě na elektřinu. Do showroomů dorazí letos v říjnu, cena základní verze startuje v Německu na 44 600 eurech.
BMW vypustilo první technické detaily k nové generaci elektromobilu iX3 a nastavilo laťku vysoko. Dojezd přes 800 kilometrů, ultrarychlé nabíjení výkonem 400 kW a zcela nový softwarový mozek s názvem „Srdce radosti“. Premiéru chystá v září na autosalonu IAA.
Tesla rozšiřuje nabídku restylovaných Modelů S a X. Design téměř beze změn, ale dojezd i ceny míří nahoru. Novinkou jsou adaptivní světla, vylepšené odpružení a delší dojezd až 660 kilometrů. Američané si ale připlatí – až o 5 tisíc dolarů (cca 108 tisíc korun) více než dosud.
Tento týden nám do redakční garáže přijela nová generace legendárního Land Cruiseru. Proti předchůdci udělala velký skok kupředu, což je znát hlavně uvnitř. Mezi novinky se však neřadí jen hranatější design a modernější interiér, ale také různé technické vychytávky, které oceníte především v terénu, kde je proti předchůdci schopnější. Dnešní recenze však ukáže i nějaké oblasti, které jsou v novince horší, které to jsou?
Před začátkem 81. ročníku Polské rally došlo k tragické události. Jednadvacetiletý italský jezdec Matteo Doretto, juniorský mistr Itálie pro rok 2024, zahynul při nehodě během soukromého testu. Podle dostupných informací jeho vůz narazil do stromu poté, co sjel ze silnice.
Audi rozšiřuje rodinu modelu Q5 o plug-in hybridy. Nové SUV i Sportback e-hybrid kombinují výkon až 367 koní, elektrický dojezd do 100 kilometrů a vyspělé technologie. Do prodeje vstoupí koncem roku 2025, nejlevnější verze vyjde na více než 69 tisíc eur (cca 1,7 milionu korun).
Do další dlouhodobé recenze zavítal francouzský elegantní crossover, který díky svému sebevědomí nemá nejsnazší život. Naše testování bude mít dvě části – první bude z pohledu mého a druhá z pohledu mé ženy. Budeme mít stejné závěrečné hodnocení nebo se naše názory budou výrazně lišit?
Facelift populárního korejského crossoveru Kia Sportage přináší kromě kosmetických úprav i technologický skok. Nový infotainment zvládne streamování videa, aktualizace přes internet i platby za parkování. Pod kapotou se objeví výkonnější hybridy s novou automatickou převodovkou a poprvé i plug-in verze s pohonem předních kol.
BMW na prestižním festivalu elegance u jezera Como představilo vůz, který bere dech. Nový model Speedtop navazuje na loňské koncepty a tentokrát nepůjde jen o výstavní kus – limitovaná série 70 vozů s osmiválcem pod kapotou míří do výroby. Design, luxus a výkon v unikátním shooting braku, který si ale běžný smrtelník nekoupí.
Nejmenší model Toyoty dostal to, co u městských vozů nevídáme – silný full-hybridní pohon. Omlazené Aygo X nejen že výrazně posílilo, ale nově nabídne i techniku z větších modelů a lepší výbavu. A to všechno dál vyrábějí čeští dělníci v Kolíně.
Čínský výrobce Zeekr, vlastněný koncernem Geely, odhalil ceny a specifikace nového elektrického SUV Zeekr 7X pro Austrálii i Evropu. Prémiově laděný elektromobil, který vznikl pod taktovkou evropských vývojářů, míří přímo proti Tesle Model Y, Audi Q6 e-tron či BMW iX3. S dojezdem až 870 km, extrémně rychlým nabíjením a výbavou srovnatelnou s luxusní třídou může výrazně zamíchat kartami v segmentu.
Francouzská značka Alpine oficiálně představila svůj první elektrický crossover. Novinka s označením A390 navazuje na loňský koncept a zaujme nejen ostře řezaným designem, ale především technikou: pod kapotou má tři elektromotory, až 470 koní a baterii s kapacitou 89 kWh. Do prodeje půjde koncem roku.