Hyundai začne sezonu 2019 s nezměněnou jezdeckou sestavou. Podle některých spekulací měl k týmu přijít Sébastien Loeb. Minimálně na Monte Carlu se tak nestane. Tam do vozů i20 Coupé WRC usednou Thierry Neuville, Andreas Mikkelsen a Dani Sordo. Kdo ale nahradí Sorda ve Švédsku, zatím nebylo rozhodnuto. Nejlépe má k tomu nakročeno Hayden Paddon.
Manažer týmu, Alain Penasse, připustil, že tým Hyundai jednal se Sébastienem Loebem. Smlouvu ale (ještě) neuzavřeli: "Jednali jsme s ním, ale takto mluvíme s každým. To je naše logická pozice. Nevím ale, odkud všechny ty spekulace přicházejí. V médiích bylo velké téma, že Loeb nedostane místo od Citroënu. Ale proč pak přišli s tímhle, opravdu nevím."
"Nevím, co dělá. Rallycross? Nemám ponětí. Víme, jaký bude náš tým v Monaku, tam žádné překvapení nečekejte," pokračuje Penasse. A co Paddon, který dojel čtvrtý nebo výše ve čtyřech z posledních pěti soutěží? "Po Austrálii je ve velmi dobré pozici [pro obdržení místa]. Jednali jsme také s Craigem Breenem a Elfynem Evansem, ale nikam to nepokročilo."
"Hayden udělal vše, o co jsme jej v letošním roce požádali. Měl velmi dobrou sezonu. Není to teď pro něj jednoduché vzhledem ke všem těm zprávám, že přijde o místo. Chápu, že média potřebují takové články, ale upřímně, někteří si svoje zprávy vymýšlejí a pak jim věří," popsal situaci u Paddona Penasse.
To Michel Nandan otevřeně hovoří o částečném programu pro Sorda a Paddona i v roce 2019. Samotný Hayden Paddon by pak nejraději odjel celou sezonu, ale Autosportu se svěřil, že prioritu má setrvání u Hyundai: "Cítím, že jsme letos odvedli dobrou práci a dali jsme tomu vše. Na každé rally jsme se snažili dovést dobré výsledky.
Na dvou soutěžích, kde na nás nebyl takový tlak, abychom dojeli do cíle, jsme se zaměřili na výkonnost. A bojovali jsme tam [Portugalsko a Australie] na čele. Vím, že jsme toho schopni častěji. Jasně, rád bych jel celou sezonu, ale pořád věřím v to, že toho ve WRC můžeme hodně dosáhnout. Jsem ale realistou ohledně aktuálních možností," zhodnotil Novozélanďan.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.