Hyundai začne sezonu 2019 s nezměněnou jezdeckou sestavou. Podle některých spekulací měl k týmu přijít Sébastien Loeb. Minimálně na Monte Carlu se tak nestane. Tam do vozů i20 Coupé WRC usednou Thierry Neuville, Andreas Mikkelsen a Dani Sordo. Kdo ale nahradí Sorda ve Švédsku, zatím nebylo rozhodnuto. Nejlépe má k tomu nakročeno Hayden Paddon.
Manažer týmu, Alain Penasse, připustil, že tým Hyundai jednal se Sébastienem Loebem. Smlouvu ale (ještě) neuzavřeli: "Jednali jsme s ním, ale takto mluvíme s každým. To je naše logická pozice. Nevím ale, odkud všechny ty spekulace přicházejí. V médiích bylo velké téma, že Loeb nedostane místo od Citroënu. Ale proč pak přišli s tímhle, opravdu nevím."
"Nevím, co dělá. Rallycross? Nemám ponětí. Víme, jaký bude náš tým v Monaku, tam žádné překvapení nečekejte," pokračuje Penasse. A co Paddon, který dojel čtvrtý nebo výše ve čtyřech z posledních pěti soutěží? "Po Austrálii je ve velmi dobré pozici [pro obdržení místa]. Jednali jsme také s Craigem Breenem a Elfynem Evansem, ale nikam to nepokročilo."
"Hayden udělal vše, o co jsme jej v letošním roce požádali. Měl velmi dobrou sezonu. Není to teď pro něj jednoduché vzhledem ke všem těm zprávám, že přijde o místo. Chápu, že média potřebují takové články, ale upřímně, někteří si svoje zprávy vymýšlejí a pak jim věří," popsal situaci u Paddona Penasse.
To Michel Nandan otevřeně hovoří o částečném programu pro Sorda a Paddona i v roce 2019. Samotný Hayden Paddon by pak nejraději odjel celou sezonu, ale Autosportu se svěřil, že prioritu má setrvání u Hyundai: "Cítím, že jsme letos odvedli dobrou práci a dali jsme tomu vše. Na každé rally jsme se snažili dovést dobré výsledky.
Na dvou soutěžích, kde na nás nebyl takový tlak, abychom dojeli do cíle, jsme se zaměřili na výkonnost. A bojovali jsme tam [Portugalsko a Australie] na čele. Vím, že jsme toho schopni častěji. Jasně, rád bych jel celou sezonu, ale pořád věřím v to, že toho ve WRC můžeme hodně dosáhnout. Jsem ale realistou ohledně aktuálních možností," zhodnotil Novozélanďan.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.