Hyundai začne sezonu 2019 s nezměněnou jezdeckou sestavou. Podle některých spekulací měl k týmu přijít Sébastien Loeb. Minimálně na Monte Carlu se tak nestane. Tam do vozů i20 Coupé WRC usednou Thierry Neuville, Andreas Mikkelsen a Dani Sordo. Kdo ale nahradí Sorda ve Švédsku, zatím nebylo rozhodnuto. Nejlépe má k tomu nakročeno Hayden Paddon.
Manažer týmu, Alain Penasse, připustil, že tým Hyundai jednal se Sébastienem Loebem. Smlouvu ale (ještě) neuzavřeli: "Jednali jsme s ním, ale takto mluvíme s každým. To je naše logická pozice. Nevím ale, odkud všechny ty spekulace přicházejí. V médiích bylo velké téma, že Loeb nedostane místo od Citroënu. Ale proč pak přišli s tímhle, opravdu nevím."
"Nevím, co dělá. Rallycross? Nemám ponětí. Víme, jaký bude náš tým v Monaku, tam žádné překvapení nečekejte," pokračuje Penasse. A co Paddon, který dojel čtvrtý nebo výše ve čtyřech z posledních pěti soutěží? "Po Austrálii je ve velmi dobré pozici [pro obdržení místa]. Jednali jsme také s Craigem Breenem a Elfynem Evansem, ale nikam to nepokročilo."
"Hayden udělal vše, o co jsme jej v letošním roce požádali. Měl velmi dobrou sezonu. Není to teď pro něj jednoduché vzhledem ke všem těm zprávám, že přijde o místo. Chápu, že média potřebují takové články, ale upřímně, někteří si svoje zprávy vymýšlejí a pak jim věří," popsal situaci u Paddona Penasse.
To Michel Nandan otevřeně hovoří o částečném programu pro Sorda a Paddona i v roce 2019. Samotný Hayden Paddon by pak nejraději odjel celou sezonu, ale Autosportu se svěřil, že prioritu má setrvání u Hyundai: "Cítím, že jsme letos odvedli dobrou práci a dali jsme tomu vše. Na každé rally jsme se snažili dovést dobré výsledky.
Na dvou soutěžích, kde na nás nebyl takový tlak, abychom dojeli do cíle, jsme se zaměřili na výkonnost. A bojovali jsme tam [Portugalsko a Australie] na čele. Vím, že jsme toho schopni častěji. Jasně, rád bych jel celou sezonu, ale pořád věřím v to, že toho ve WRC můžeme hodně dosáhnout. Jsem ale realistou ohledně aktuálních možností," zhodnotil Novozélanďan.
Před třemi měsíci se společnost AURES Holdings rozhodla po 76 letech transformovat tradiční značku Mototechna do nové podoby. V Praze v ulici Kolbenova otevřela první polistopadovou samostatnou pobočku a značce dala nejen novou podobu loga, ale výrazně posunula na novou úroveň nabídku aut i služeb. To se ukázalo jako dobrý tah, protože tím zacílila na náročnější klientelu. Potvrzuje to i rostoucí NPS (hodnocení úrovně služeb od zákazníků) a vysoké hodnocení na Googlu. Doposud byla Mototechna součástí nabídky všech poboček AURES Holdings v Česku a na Slovensku. Do tří let plánuje Mototechna rozšířit nabídku na 2 000 aut a otevřít další pobočky nejen v České republice, ale i na Slovensku a v Polsku.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.