Vrátí se Loeb v roce 2019 do WRC? Wilson jej chce získat pro M-Sport

Loeb svým vítězstvím způsobil ve WRC pořádný rozruch
Loeb svým vítězstvím způsobil ve WRC pořádný rozruch, foto: Red Bull Content Pool
-haj 3. listopadu 2018 14:19
Sdílej:

V euforii z vítězství v Katalánsku se začaly objevovat zprávy o tom, že se Sébastien Loeb vrátí do WRC v příští sezoně. Francouz však návrat na plný úvazek odmítl. Z pohledu Alsasana se od jeho odchodu z WRC v roce 2012 nic nezměnilo.

"Víkend ve Španělsku jsem si užil. Byl to skvělý pocit bojovat o vítězství a nakonec i zvítězit. Zde [ve WRC] se cítím nejlépe, v žádné jiné disciplině to není takové. Na druhou stranu ale vím, proč jsem odešel z WRC. Jezdit soutěže vyžaduje spoustu času.

Není to tak, že bych se nechtěl vrátit na pár rally, proč ne, ale i tak to je komplikované. Povedl se mi zde [ve Španělsku] skvělý výsledek, dojel jsem 2 vteřiny před Sébastienem," popsal svoje pocity v cíli Sébastien Loeb.

Pokud by se Francouz přeci jen rozhodl pro návrat do WRC, tak by o něj zcela určitě byl velký zájem. Třeba Malcolm Wilson, šéf M-Sportu, řekl: "Vždy jsem byl jeho velkým fanouškem a také toho, co předváděl. Bylo by zvláštní se nepobavit o tom, co by teď bylo možné. Kdo ví, co může nastat, ale mě by jeho možný návrat s námi velmi, velmi zajímal. Rozumím důvodům, kvůli kterým si nepřeje jezdit celý rok.

Ale nemám pochyb o tom, že bychom mohli najít způsob výhodný pro něj i pro nás." Loeb si v roce 2005 vyzkoušel v rámci testů Ford Focus WRC a před rokem 2006 se málem k britskému týmu připojil. Nakonec se ale rozhodl pro sezonu v polotovárním týmu Kronos Racing. I zde se mu povedlo vyhrát titul.

"Bylo skvělé vidět ho v autě v té době. Věděli jsme, co chce dělat a věděli jsme, že budeme schopni najít dostatečný rozpočet, aby u nás jezdil. Nakonec se ale rozhodl zůstat s Citroënem. Myslím, že věděl, že rok 2006 bude provizorní a poté došlo k dlouhodobému továrnímu angažmá - je Francouz, jezdil ve francouzském autě a francouzském týmu."

Stalo se
Testy aut
DS3 Performance Line Hybrid

DS3 Performance Line Hybrid – stylovka do města, která mi nesluší

Do další dlouhodobé recenze zavítal francouzský elegantní crossover, který díky svému sebevědomí nemá nejsnazší život. Naše testování bude mít dvě části – první bude z pohledu mého a druhá z pohledu mé ženy. Budeme mít stejné závěrečné hodnocení nebo se naše názory budou výrazně lišit?

Novinky
Kia Sportage (2026)

Kia Sportage (2026): Láká na facelift s Netflixem, hlasovým ovládáním a hybridem s předním náhonem

Facelift populárního korejského crossoveru Kia Sportage přináší kromě kosmetických úprav i technologický skok. Nový infotainment zvládne streamování videa, aktualizace přes internet i platby za parkování. Pod kapotou se objeví výkonnější hybridy s novou automatickou převodovkou a poprvé i plug-in verze s pohonem předních kol.

Novinky
BMW Speedtop

BMW Speedtop (2025) bere dech. Toto krásné kombi půjde skutečně do výroby

BMW na prestižním festivalu elegance u jezera Como představilo vůz, který bere dech. Nový model Speedtop navazuje na loňské koncepty a tentokrát nepůjde jen o výstavní kus – limitovaná série 70 vozů s osmiválcem pod kapotou míří do výroby. Design, luxus a výkon v unikátním shooting braku, který si ale běžný smrtelník nekoupí.

Novinky
Toyota Aygo X (2025)

Stylovější, silnější, úspornější. Toyota Aygo X z Kolína překvapila hybridem a technikou z Yarisu

Nejmenší model Toyoty dostal to, co u městských vozů nevídáme – silný full-hybridní pohon. Omlazené Aygo X nejen že výrazně posílilo, ale nově nabídne i techniku z větších modelů a lepší výbavu. A to všechno dál vyrábějí čeští dělníci v Kolíně.