V euforii z vítězství v Katalánsku se začaly objevovat zprávy o tom, že se Sébastien Loeb vrátí do WRC v příští sezoně. Francouz však návrat na plný úvazek odmítl. Z pohledu Alsasana se od jeho odchodu z WRC v roce 2012 nic nezměnilo.
"Víkend ve Španělsku jsem si užil. Byl to skvělý pocit bojovat o vítězství a nakonec i zvítězit. Zde [ve WRC] se cítím nejlépe, v žádné jiné disciplině to není takové. Na druhou stranu ale vím, proč jsem odešel z WRC. Jezdit soutěže vyžaduje spoustu času.
Není to tak, že bych se nechtěl vrátit na pár rally, proč ne, ale i tak to je komplikované. Povedl se mi zde [ve Španělsku] skvělý výsledek, dojel jsem 2 vteřiny před Sébastienem," popsal svoje pocity v cíli Sébastien Loeb.
Pokud by se Francouz přeci jen rozhodl pro návrat do WRC, tak by o něj zcela určitě byl velký zájem. Třeba Malcolm Wilson, šéf M-Sportu, řekl: "Vždy jsem byl jeho velkým fanouškem a také toho, co předváděl. Bylo by zvláštní se nepobavit o tom, co by teď bylo možné. Kdo ví, co může nastat, ale mě by jeho možný návrat s námi velmi, velmi zajímal. Rozumím důvodům, kvůli kterým si nepřeje jezdit celý rok.
Ale nemám pochyb o tom, že bychom mohli najít způsob výhodný pro něj i pro nás." Loeb si v roce 2005 vyzkoušel v rámci testů Ford Focus WRC a před rokem 2006 se málem k britskému týmu připojil. Nakonec se ale rozhodl pro sezonu v polotovárním týmu Kronos Racing. I zde se mu povedlo vyhrát titul.
"Bylo skvělé vidět ho v autě v té době. Věděli jsme, co chce dělat a věděli jsme, že budeme schopni najít dostatečný rozpočet, aby u nás jezdil. Nakonec se ale rozhodl zůstat s Citroënem. Myslím, že věděl, že rok 2006 bude provizorní a poté došlo k dlouhodobému továrnímu angažmá - je Francouz, jezdil ve francouzském autě a francouzském týmu."
Škoda Scala je na trhu už několik let a vždy byla mezi svými rivaly tak trochu opomíjenou volbou. Není vnímána tak prestižně, jako třeba Golf a ani není extravagantní jako třeba Peugeot 308, ale přesto bychom si v této kategorii vybrali právě Scalu, proč?
Šéf Škody Auto Klaus Zellmer dnes oznámil zásadní redukci pracovních míst, která postihne zhruba 15 % zaměstnanců automobilky v Česku. To by znamenalo ztrátu téměř 6000 pracovních míst, přičemž největší dopad se očekává na agenturní pracovníky, kteří tvoří asi desetinu celkového počtu. Redukce však zasáhne i kmenové zaměstnance. Uvedl to ekonom Lukáš Kovanda.
Prodej Tesly v Evropě dramaticky klesá – jen minulý měsíc se propadl o polovinu. Za útlumem zájmu nemusí stát jen konkurence, ale i kontroverzní výroky a politická angažovanost samotného Elona Muska, upozorňuje The Guardian.
V poslední kapitole naší recenze hybridního modelu DS 4 si vše hezky shrneme. Nebude chybět ani srovnání s Lexusem UX, který by se dal nazvat hlavním rivalem. V čem je lepší DS, jaké má slabší stránky a který crossover bychom si koupili?
Peugeot se vrací do boje! Tým Peugeot TotalEnergies vstupuje do své třetí sezóny FIA WEC a hned na úvod ho čeká výzva v podobě maratonu 1812 km Kataru.
BMW Group posouvá hranice elektromobility a na Tech Days v Landshutu odhaluje detaily nové generace elektrického pohonu. Inovativní 800voltová technologie slibuje rychlejší nabíjení a vyšší efektivitu, přičemž bude součástí všech modelů připravované řady Neue Klasse. První vozy s revolučním pohonem zamíří do výroby ještě letos v maďarském Debrecínu.
V rámci aktuálního trendu oživování retro ikon se na scénu vrací Yugo, bývalý balkánský bestseller, který si vysloužil kultovní status, ale také označení "nejhorší auto na světě". Nyní se objevily první náčrty nového modelu, který by měl spatřit světlo světa v roce 2027. Tento malý vůz s klasickým spalovacím motorem slibuje návrat legendy.
BMW posouvá hranice elektromobility a dokazuje, že extrémní výkon nemusí znamenat nekontrolovatelnou sílu. Na Auto Shanghai představí koncept „Vision Driving Experience“, který ukáže, jak lze obrovský výkon zkrotit pro maximální jízdní dynamiku.
Kia odhalila první snímky svého nového elektromobilu EV4, který přichází jako součást rozšiřujícího se portfolia značky. Tento model je postaven na pokročilé platformě E-GM a 400voltové architektuře, což by mu mělo zajistit dojezd přes 600 km na jedno nabití. Cena modelu se očekává od 40 000 eur (cca 1 milion korun).
Tesla model Y Juniper byla představena teprve nedávno. Už se ale našla společnost, která si ji vzala do parády a přetvořila ji v tento vytuněný klenot. Jde o společnost CarLab(Hong Kong)Detailing & Customization. Jak se vám líbí?
Porsche čelí oslabujícím prodejům a podnikání v Číně, což vedlo k zahájení programu úspor a investic. Firma zároveň oznámila snížení počtu pracovních míst v regionu Stuttgart jako součást své restrukturalizace. Informoval o tom web Auto motor und sport.
Terramar je zcela novým modelem samostatné automobilky Cupra, která za poslední roky výrazně získává na popularitě. Jedná se o SUV s lehce rozdvojenou osobností – snaží se být ekologicky šetrné a zároveň se tváří jako maniak, který v zatáčkách natrhne zadek kde komu. Odvaha mu obzvláště v této fialové metalíze nechybí, nicméně jak obstojí v naší recenzi ? Vyplatil se risk a nebo jde o propadák?