Tak jako téměř každý rok i letos je M-Sport Ford na konci sezony bez potvrzené jezdecké sestavy na sezonu následující. Naopak ostatní konkurenční týmy již svoje jezdce na nový rok podepsali.
Jediným potvrzeným jezdcem britského týmu na sezonu 2019 je nejmladší soutěžák ve WRC, Teemu Suninen. Odchod Sébastiena Ogiera z týmu jej velmi oslabí, je navíc možné, že od týmu odejdou někteří sponzoři. Stejně jako v roce 2016, kdy za M-Sport jeli Ostberg a Camilli, se tým může dostat do finančních problémů.
Kandidátů na dvě volná místa, tedy samozřejmě za předpokladu, že si M-Sport Ford bude moct dovolit angažovat ještě další dva jezdce, je několik. Craig Breen zdá se neuhájil svoje místo u Citroënu a tak by měl být hodně vysoko na seznamu M-Sportu. Hayden Paddon má zase zájem o kompletní program, který mu u Hyundai nejsou schopni nabídnout. Zapomenout bychom neměli ani na Elfyna Evanse, který je s M-Sportem spojen již od roku 2013!
Tito tři jezdci však nejsou schopni do týmu přinést žádné dodatečné finance. To Mads Ostberg už sice u M-Sportu několik šancí dostal, avšak s jeho angažmá by se pojily dodatečné finance pro tým. Tito čtyři piloti mají zhruba podobnou rychlost, proto by mohl být Malcolm Wilson v pokušení vyzkoušet jezdce, které z minulosti ještě nezná. To by favorizovalo dvojici Breen/Paddon.
Pro Breena je M-Sport Ford dobrou volbou, protože Citroën mu může nabídnout pouze starty s vozem R5. Pro Paddona je přestup do Fordu zase lákavý v tom, že by mohl odjet kompletní sezonu. U Hyundai jej opět čeká sezona, ve které se bude muset střídat s Danim Sordem.
Na seznam možných kandidátů by se mohli dostat také mladíci působící aktuálně ve Škoda Motorsport, Pontus Tidemand a Kalle Rovanperä. Wilson je znám tím, že dává rád šanci mladým jezdcům. Na závěr ještě zmiňme velkou spekulaci - Peugeot po odchodu z Dakaru stahuje svůj tovární tým také z rallycrossu. To znamená, že Sébastien Loeb nemá v příštím roce co dělat...
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.