Jaké jezdce vybere M-Sport Ford pro rok 2018?

M-Sport Ford má z čeho vybírat
M-Sport Ford má z čeho vybírat, foto: Joel Martin, RallyZone.cz
-haj 21. října 2018 12:58
Sdílej:

Tak jako téměř každý rok i letos je M-Sport Ford na konci sezony bez potvrzené jezdecké sestavy na sezonu následující. Naopak ostatní konkurenční týmy již svoje jezdce na nový rok podepsali.

Jediným potvrzeným jezdcem britského týmu na sezonu 2019 je nejmladší soutěžák ve WRC, Teemu Suninen. Odchod Sébastiena Ogiera z týmu jej velmi oslabí, je navíc možné, že od týmu odejdou někteří sponzoři. Stejně jako v roce 2016, kdy za M-Sport jeli Ostberg a Camilli, se tým může dostat do finančních problémů.

Kandidátů na dvě volná místa, tedy samozřejmě za předpokladu, že si M-Sport Ford bude moct dovolit angažovat ještě další dva jezdce, je několik. Craig Breen zdá se neuhájil svoje místo u Citroënu a tak by měl být hodně vysoko na seznamu M-Sportu. Hayden Paddon má zase zájem o kompletní program, který mu u Hyundai nejsou schopni nabídnout. Zapomenout bychom neměli ani na Elfyna Evanse, který je s M-Sportem spojen již od roku 2013!

Tito tři jezdci však nejsou schopni do týmu přinést žádné dodatečné finance. To Mads Ostberg už sice u M-Sportu několik šancí dostal, avšak s jeho angažmá by se pojily dodatečné finance pro tým. Tito čtyři piloti mají zhruba podobnou rychlost, proto by mohl být Malcolm Wilson v pokušení vyzkoušet jezdce, které z minulosti ještě nezná. To by favorizovalo dvojici Breen/Paddon.

Pro Breena je M-Sport Ford dobrou volbou, protože Citroën mu může nabídnout pouze starty s vozem R5. Pro Paddona je přestup do Fordu zase lákavý v tom, že by mohl odjet kompletní sezonu. U Hyundai jej opět čeká sezona, ve které se bude muset střídat s Danim Sordem.

Na seznam možných kandidátů by se mohli dostat také mladíci působící aktuálně ve Škoda Motorsport, Pontus Tidemand a Kalle Rovanperä. Wilson je znám tím, že dává rád šanci mladým jezdcům. Na závěr ještě zmiňme velkou spekulaci - Peugeot po odchodu z Dakaru stahuje svůj tovární tým také z rallycrossu. To znamená, že Sébastien Loeb nemá v příštím roce co dělat...

Stalo se
Elektro
Audi Q5 představuje verze e-hybrid SUV a Sportback

Nové Audi Q5 e-hybrid: Rodina se rozšiřuje o plug-in verzi. Koupíte ho už pod 1,7 milionů

Audi rozšiřuje rodinu modelu Q5 o plug-in hybridy. Nové SUV i Sportback e-hybrid kombinují výkon až 367 koní, elektrický dojezd do 100 kilometrů a vyspělé technologie. Do prodeje vstoupí koncem roku 2025, nejlevnější verze vyjde na více než 69 tisíc eur (cca 1,7 milionu korun).

Testy aut
DS3 Performance Line Hybrid

DS3 Performance Line Hybrid – stylovka do města, která mi nesluší

Do další dlouhodobé recenze zavítal francouzský elegantní crossover, který díky svému sebevědomí nemá nejsnazší život. Naše testování bude mít dvě části – první bude z pohledu mého a druhá z pohledu mé ženy. Budeme mít stejné závěrečné hodnocení nebo se naše názory budou výrazně lišit?

Novinky
Kia Sportage (2026)

Kia Sportage (2026): Láká na facelift s Netflixem, hlasovým ovládáním a hybridem s předním náhonem

Facelift populárního korejského crossoveru Kia Sportage přináší kromě kosmetických úprav i technologický skok. Nový infotainment zvládne streamování videa, aktualizace přes internet i platby za parkování. Pod kapotou se objeví výkonnější hybridy s novou automatickou převodovkou a poprvé i plug-in verze s pohonem předních kol.

Novinky
BMW Speedtop

BMW Speedtop (2025) bere dech. Toto krásné kombi půjde skutečně do výroby

BMW na prestižním festivalu elegance u jezera Como představilo vůz, který bere dech. Nový model Speedtop navazuje na loňské koncepty a tentokrát nepůjde jen o výstavní kus – limitovaná série 70 vozů s osmiválcem pod kapotou míří do výroby. Design, luxus a výkon v unikátním shooting braku, který si ale běžný smrtelník nekoupí.