Tak jako téměř každý rok i letos je M-Sport Ford na konci sezony bez potvrzené jezdecké sestavy na sezonu následující. Naopak ostatní konkurenční týmy již svoje jezdce na nový rok podepsali.
Jediným potvrzeným jezdcem britského týmu na sezonu 2019 je nejmladší soutěžák ve WRC, Teemu Suninen. Odchod Sébastiena Ogiera z týmu jej velmi oslabí, je navíc možné, že od týmu odejdou někteří sponzoři. Stejně jako v roce 2016, kdy za M-Sport jeli Ostberg a Camilli, se tým může dostat do finančních problémů.
Kandidátů na dvě volná místa, tedy samozřejmě za předpokladu, že si M-Sport Ford bude moct dovolit angažovat ještě další dva jezdce, je několik. Craig Breen zdá se neuhájil svoje místo u Citroënu a tak by měl být hodně vysoko na seznamu M-Sportu. Hayden Paddon má zase zájem o kompletní program, který mu u Hyundai nejsou schopni nabídnout. Zapomenout bychom neměli ani na Elfyna Evanse, který je s M-Sportem spojen již od roku 2013!
Tito tři jezdci však nejsou schopni do týmu přinést žádné dodatečné finance. To Mads Ostberg už sice u M-Sportu několik šancí dostal, avšak s jeho angažmá by se pojily dodatečné finance pro tým. Tito čtyři piloti mají zhruba podobnou rychlost, proto by mohl být Malcolm Wilson v pokušení vyzkoušet jezdce, které z minulosti ještě nezná. To by favorizovalo dvojici Breen/Paddon.
Pro Breena je M-Sport Ford dobrou volbou, protože Citroën mu může nabídnout pouze starty s vozem R5. Pro Paddona je přestup do Fordu zase lákavý v tom, že by mohl odjet kompletní sezonu. U Hyundai jej opět čeká sezona, ve které se bude muset střídat s Danim Sordem.
Na seznam možných kandidátů by se mohli dostat také mladíci působící aktuálně ve Škoda Motorsport, Pontus Tidemand a Kalle Rovanperä. Wilson je znám tím, že dává rád šanci mladým jezdcům. Na závěr ještě zmiňme velkou spekulaci - Peugeot po odchodu z Dakaru stahuje svůj tovární tým také z rallycrossu. To znamená, že Sébastien Loeb nemá v příštím roce co dělat...
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.