FIA oznámila, že kalendář WRC pro příští sezonu bude mít 14 podniků. Podobu kalendáře schválil World Motor Sport Council, jehož jednání se konalo dnes v Paříži.
V původním návrhu kalendáře se počítalo s Japonskem, to je ale ze hry pryč. Přesto se ale příští rok můžeme těšit na nový podnik. Bude jim květnová soutěž v Chile, která se pojede 14 dní po podniku v Argentině. Sezona začíná klasicky v lednu Rally Monte Carlo a skončí o 11 měsíců později v Austrálii. Kandidátské podniky s výhledem na zařazení do kalendáře WRC pro rok 2019 se příští rok pojedou v Japonsku a Keni.
Zástupce společnosti WRC Promoter GmbH, Oliver Ciesla, potvrdil, že cílem je v budoucnu rozšiřovat šampionát mimo Evropu. "Sledujeme strategii další globalizace šampionátu zahrnutím více soutěží mimo Evropu. Turecko úspěšně otisklo stopu WRC zpět na asijském kontinentu a Chile představuje stejně cenný přírůstek v kalendáři roku 2019. Aktuálně zažíváme vlnu poptávek z různých zemí na světě, které se chtějí připojit do WRC, což je jasným ukazatelem rostoucí popularity."
"Chceme pokračovat v rozvoji série v dalších letech a hledání nových zajímavých trhů," dodal Ciesla. Velkou novinkou bude nová série WRC2 Pro pro zaregistrované výrobce. Příští rok se tedy dočkáme ocenění mistrů WRC pro mezi jezdci, spolujezdci i výrobci. Mistr světa WRC2 tak bude čistě soukromník. Kategorie WRC3 nebude pro příští rok vypsána.
Tovární jezdci ve WRC si mohou (podobně jako piloti v F1) vybrat svá stálá startovní čísla, se kterými budou závodit celou sezonu. Nově se také zmenší počet dnů, ve kterých budou mít tovární týmy povoleno testovat z 55 dní na 42 dnů. Maximální počet ostrých kilometrů byl snížen z 500 km na 350 km.
Kalendář WRC pro sezonu 2019:Monte Carlo Rally: 24. - 27. ledna Rally Sweden: 17. - 17. únova Rally Mexico: 7. - 10. března Tour de Corse: 28. - 31. března Rally Argentina: 25. - 28. dubna Rally Chile: 9. - 12. května Rally Portugal: 30. května - 2. června Rally Italy: 13. - 16. června Rally Finland: 1. - 4. srpna Rally Deutschland: 22. - 25. srpna Rally Turkey: 12. - 15. září Rally GB: 3. - 6. října Rally Spain: 24. - 27. října Rally Australia: 14. - 17. listopadu
Před třemi měsíci se společnost AURES Holdings rozhodla po 76 letech transformovat tradiční značku Mototechna do nové podoby. V Praze v ulici Kolbenova otevřela první polistopadovou samostatnou pobočku a značce dala nejen novou podobu loga, ale výrazně posunula na novou úroveň nabídku aut i služeb. To se ukázalo jako dobrý tah, protože tím zacílila na náročnější klientelu. Potvrzuje to i rostoucí NPS (hodnocení úrovně služeb od zákazníků) a vysoké hodnocení na Googlu. Doposud byla Mototechna součástí nabídky všech poboček AURES Holdings v Česku a na Slovensku. Do tří let plánuje Mototechna rozšířit nabídku na 2 000 aut a otevřít další pobočky nejen v České republice, ale i na Slovensku a v Polsku.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.