FIA oznámila, že kalendář WRC pro příští sezonu bude mít 14 podniků. Podobu kalendáře schválil World Motor Sport Council, jehož jednání se konalo dnes v Paříži.
V původním návrhu kalendáře se počítalo s Japonskem, to je ale ze hry pryč. Přesto se ale příští rok můžeme těšit na nový podnik. Bude jim květnová soutěž v Chile, která se pojede 14 dní po podniku v Argentině. Sezona začíná klasicky v lednu Rally Monte Carlo a skončí o 11 měsíců později v Austrálii. Kandidátské podniky s výhledem na zařazení do kalendáře WRC pro rok 2019 se příští rok pojedou v Japonsku a Keni.
Zástupce společnosti WRC Promoter GmbH, Oliver Ciesla, potvrdil, že cílem je v budoucnu rozšiřovat šampionát mimo Evropu. "Sledujeme strategii další globalizace šampionátu zahrnutím více soutěží mimo Evropu. Turecko úspěšně otisklo stopu WRC zpět na asijském kontinentu a Chile představuje stejně cenný přírůstek v kalendáři roku 2019. Aktuálně zažíváme vlnu poptávek z různých zemí na světě, které se chtějí připojit do WRC, což je jasným ukazatelem rostoucí popularity."
"Chceme pokračovat v rozvoji série v dalších letech a hledání nových zajímavých trhů," dodal Ciesla. Velkou novinkou bude nová série WRC2 Pro pro zaregistrované výrobce. Příští rok se tedy dočkáme ocenění mistrů WRC pro mezi jezdci, spolujezdci i výrobci. Mistr světa WRC2 tak bude čistě soukromník. Kategorie WRC3 nebude pro příští rok vypsána.
Tovární jezdci ve WRC si mohou (podobně jako piloti v F1) vybrat svá stálá startovní čísla, se kterými budou závodit celou sezonu. Nově se také zmenší počet dnů, ve kterých budou mít tovární týmy povoleno testovat z 55 dní na 42 dnů. Maximální počet ostrých kilometrů byl snížen z 500 km na 350 km.
Kalendář WRC pro sezonu 2019:Monte Carlo Rally: 24. - 27. ledna Rally Sweden: 17. - 17. únova Rally Mexico: 7. - 10. března Tour de Corse: 28. - 31. března Rally Argentina: 25. - 28. dubna Rally Chile: 9. - 12. května Rally Portugal: 30. května - 2. června Rally Italy: 13. - 16. června Rally Finland: 1. - 4. srpna Rally Deutschland: 22. - 25. srpna Rally Turkey: 12. - 15. září Rally GB: 3. - 6. října Rally Spain: 24. - 27. října Rally Australia: 14. - 17. listopadu
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.