FIA oznámila, že kalendář WRC pro příští sezonu bude mít 14 podniků. Podobu kalendáře schválil World Motor Sport Council, jehož jednání se konalo dnes v Paříži.
V původním návrhu kalendáře se počítalo s Japonskem, to je ale ze hry pryč. Přesto se ale příští rok můžeme těšit na nový podnik. Bude jim květnová soutěž v Chile, která se pojede 14 dní po podniku v Argentině. Sezona začíná klasicky v lednu Rally Monte Carlo a skončí o 11 měsíců později v Austrálii. Kandidátské podniky s výhledem na zařazení do kalendáře WRC pro rok 2019 se příští rok pojedou v Japonsku a Keni.
Zástupce společnosti WRC Promoter GmbH, Oliver Ciesla, potvrdil, že cílem je v budoucnu rozšiřovat šampionát mimo Evropu. "Sledujeme strategii další globalizace šampionátu zahrnutím více soutěží mimo Evropu. Turecko úspěšně otisklo stopu WRC zpět na asijském kontinentu a Chile představuje stejně cenný přírůstek v kalendáři roku 2019. Aktuálně zažíváme vlnu poptávek z různých zemí na světě, které se chtějí připojit do WRC, což je jasným ukazatelem rostoucí popularity."
"Chceme pokračovat v rozvoji série v dalších letech a hledání nových zajímavých trhů," dodal Ciesla. Velkou novinkou bude nová série WRC2 Pro pro zaregistrované výrobce. Příští rok se tedy dočkáme ocenění mistrů WRC pro mezi jezdci, spolujezdci i výrobci. Mistr světa WRC2 tak bude čistě soukromník. Kategorie WRC3 nebude pro příští rok vypsána.
Tovární jezdci ve WRC si mohou (podobně jako piloti v F1) vybrat svá stálá startovní čísla, se kterými budou závodit celou sezonu. Nově se také zmenší počet dnů, ve kterých budou mít tovární týmy povoleno testovat z 55 dní na 42 dnů. Maximální počet ostrých kilometrů byl snížen z 500 km na 350 km.
Kalendář WRC pro sezonu 2019:Monte Carlo Rally: 24. - 27. ledna Rally Sweden: 17. - 17. únova Rally Mexico: 7. - 10. března Tour de Corse: 28. - 31. března Rally Argentina: 25. - 28. dubna Rally Chile: 9. - 12. května Rally Portugal: 30. května - 2. června Rally Italy: 13. - 16. června Rally Finland: 1. - 4. srpna Rally Deutschland: 22. - 25. srpna Rally Turkey: 12. - 15. září Rally GB: 3. - 6. října Rally Spain: 24. - 27. října Rally Australia: 14. - 17. listopadu
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.