FIA oznámila, že kalendář WRC pro příští sezonu bude mít 14 podniků. Podobu kalendáře schválil World Motor Sport Council, jehož jednání se konalo dnes v Paříži.
V původním návrhu kalendáře se počítalo s Japonskem, to je ale ze hry pryč. Přesto se ale příští rok můžeme těšit na nový podnik. Bude jim květnová soutěž v Chile, která se pojede 14 dní po podniku v Argentině. Sezona začíná klasicky v lednu Rally Monte Carlo a skončí o 11 měsíců později v Austrálii. Kandidátské podniky s výhledem na zařazení do kalendáře WRC pro rok 2019 se příští rok pojedou v Japonsku a Keni.
Zástupce společnosti WRC Promoter GmbH, Oliver Ciesla, potvrdil, že cílem je v budoucnu rozšiřovat šampionát mimo Evropu. "Sledujeme strategii další globalizace šampionátu zahrnutím více soutěží mimo Evropu. Turecko úspěšně otisklo stopu WRC zpět na asijském kontinentu a Chile představuje stejně cenný přírůstek v kalendáři roku 2019. Aktuálně zažíváme vlnu poptávek z různých zemí na světě, které se chtějí připojit do WRC, což je jasným ukazatelem rostoucí popularity."
"Chceme pokračovat v rozvoji série v dalších letech a hledání nových zajímavých trhů," dodal Ciesla. Velkou novinkou bude nová série WRC2 Pro pro zaregistrované výrobce. Příští rok se tedy dočkáme ocenění mistrů WRC pro mezi jezdci, spolujezdci i výrobci. Mistr světa WRC2 tak bude čistě soukromník. Kategorie WRC3 nebude pro příští rok vypsána.
Tovární jezdci ve WRC si mohou (podobně jako piloti v F1) vybrat svá stálá startovní čísla, se kterými budou závodit celou sezonu. Nově se také zmenší počet dnů, ve kterých budou mít tovární týmy povoleno testovat z 55 dní na 42 dnů. Maximální počet ostrých kilometrů byl snížen z 500 km na 350 km.
Kalendář WRC pro sezonu 2019:Monte Carlo Rally: 24. - 27. ledna Rally Sweden: 17. - 17. únova Rally Mexico: 7. - 10. března Tour de Corse: 28. - 31. března Rally Argentina: 25. - 28. dubna Rally Chile: 9. - 12. května Rally Portugal: 30. května - 2. června Rally Italy: 13. - 16. června Rally Finland: 1. - 4. srpna Rally Deutschland: 22. - 25. srpna Rally Turkey: 12. - 15. září Rally GB: 3. - 6. října Rally Spain: 24. - 27. října Rally Australia: 14. - 17. listopadu
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.
Společnost BYD, světový lídr v oblasti vozidel na nové energie, oficiálně vstupuje na český trh. Tuzemským zákazníkům nabídne čistě elektrické i plug-in hybridní vozy s technologiemi, které jsou součástí její rychlé expanze v Evropě.
V Druhé kapitole naší dlouhodobé recenze se podíváme na zoubek naftovému čtyřválci o objemu 1,5 litrů, který pracuje ve voze, jehož pohotovostní hmotnost činí 1585 kg. Je to důstojná motorizace pro načančané SUV, které o sobě tvrdí, že hraje vysokou hru? A co spotřeba?
Tento týden v naší redakční garáži zaparkoval nejsilnější Superb, který na první pohled vypadá celkem běžně, ale opak je pravdou. Na silnici dokáže být překvapivě svižným autem, které si však stále zachovává svou klidnou povahu, která je nad věcí. Jaká je nová generace ve srovnání s tou předchozí, která nabídla výkon 206 kW ?
Americký prezident Donald Trump oznámil, že Spojené státy uvalí 25% cla na dovoz automobilů vyrobených mimo USA, přičemž tato opatření vstoupí v platnost 2. dubna. V reakci na tuto novinku předsedkyně Evropské komise Ursula von der Leyenová vyjádřila lítost a EU její rozhodnutí důkladně prozkoumá. Trump rovněž odložil výběr cla na automobilové díly o měsíc. Tento krok způsobil pokles akcií automobilek na asijských burzách a očekává se, že výprodeje se rozšíří i na evropské a americké trhy. Uvedl to server CNBS.