Ogier prozradil, proč opouští M-Sport a míří do Citroënu

Ogier, Sebastien
Ogier, Sebastien, foto: Red Bull Content Pool
-haj 2. října 2018 06:18
Sdílej:

Sébastien Ogier učinil rozhodnutí ohledně své budoucnosti a vrací se zpět do Citroënu, se kterým ve WRC začínal. Teď ale úřadující mistr světa poodhalil, co ho k tomuto rozhodnutí vedlo.

Už vloni Citroën vyjednával s Ogierem o možném přestupu. Tehdy však bez úspěchu. "Tehdy se Ford zdál být motivovaným a chtěli nám pomoci. Byl jsem ale bohužel v této otázce trochu zklamaný. Očekávané podpory se mi zatím nedostalo a pokračovat za těchto podmínek pro mě nebylo možné," začal Sébastien Ogier. 

Ogier zkusil na koncern Ford zatlačit: "Dal jsem Fordu ultimátum: Buď dostaneme oficiální tovární podporu, nebo je tu možnost, že se rozhodnu pro alternativu." Ze strany Fordu ale nedošlo k žádným změnám, a tak Francouz přijal nabídku Citroënu. "Bylo mi líto opustit Malcolma Wilsona a jeho M-Sport, protože to nebyla jejich chyba. Dávali do toho vše, ale Ford se nepřidal."

Mezitím se také podstatně změnily podmínky u Citroënu - tým přebral jako jeho šéf Pierre Budar. Od ledna se zdá, že se tým stabilizoval. Francouzský jezdec má navíc s Budarem daleko lepší vztah než s jeho předchůdcem, kterým byl Yves Matton: "To byl také jeden z důvodů, který mně pomohl při rozhodování," souhlasí jezdec.

Dalším podstatným bodem bylo zlepšení Citroënu C3 WRC. Ogier nesledoval jenom výsledky, ale také byl zorganizován jeden tajný test, kde si Seb auto vyzkoušel. "Pokud dokáže auto jet alespoň v nějaké soutěži na čele, tak máte dojem, že má potenciál. Ale je jasné, že bylo důležité se s ním svést. Při testu jsem si udělal představu a podpořilo to moje smýšlení vyzkoušet toto dobrodružství."

Ogier již před časem prozradil, že jeho další smlouva bude tou poslední ve WRC. Za Citroën pětinásobný mistr světa pojede v sezonách 2019 a 2020. "Zavázat se k takovému projektu pouze na rok by byla chyba," říká Ogier, který chce dosáhnout na to, co se povedlo před ním Juhu Kankunenovi. "Myšlenka zisku titulu ve vozech tří různých značek je skvělá a motivuje mě. Byl by to skvělý způsob, jak ukončit moji kariéru."

Stalo se
Testy aut
DS3 Performance Line Hybrid

DS3 Performance Line Hybrid – stylovka do města, která mi nesluší

Do další dlouhodobé recenze zavítal francouzský elegantní crossover, který díky svému sebevědomí nemá nejsnazší život. Naše testování bude mít dvě části – první bude z pohledu mého a druhá z pohledu mé ženy. Budeme mít stejné závěrečné hodnocení nebo se naše názory budou výrazně lišit?

Novinky
Kia Sportage (2026)

Kia Sportage (2026): Láká na facelift s Netflixem, hlasovým ovládáním a hybridem s předním náhonem

Facelift populárního korejského crossoveru Kia Sportage přináší kromě kosmetických úprav i technologický skok. Nový infotainment zvládne streamování videa, aktualizace přes internet i platby za parkování. Pod kapotou se objeví výkonnější hybridy s novou automatickou převodovkou a poprvé i plug-in verze s pohonem předních kol.

Novinky
BMW Speedtop

BMW Speedtop (2025) bere dech. Toto krásné kombi půjde skutečně do výroby

BMW na prestižním festivalu elegance u jezera Como představilo vůz, který bere dech. Nový model Speedtop navazuje na loňské koncepty a tentokrát nepůjde jen o výstavní kus – limitovaná série 70 vozů s osmiválcem pod kapotou míří do výroby. Design, luxus a výkon v unikátním shooting braku, který si ale běžný smrtelník nekoupí.

Novinky
Toyota Aygo X (2025)

Stylovější, silnější, úspornější. Toyota Aygo X z Kolína překvapila hybridem a technikou z Yarisu

Nejmenší model Toyoty dostal to, co u městských vozů nevídáme – silný full-hybridní pohon. Omlazené Aygo X nejen že výrazně posílilo, ale nově nabídne i techniku z větších modelů a lepší výbavu. A to všechno dál vyrábějí čeští dělníci v Kolíně.