Sébastien Ogier učinil rozhodnutí ohledně své budoucnosti a vrací se zpět do Citroënu, se kterým ve WRC začínal. Teď ale úřadující mistr světa poodhalil, co ho k tomuto rozhodnutí vedlo.
Už vloni Citroën vyjednával s Ogierem o možném přestupu. Tehdy však bez úspěchu. "Tehdy se Ford zdál být motivovaným a chtěli nám pomoci. Byl jsem ale bohužel v této otázce trochu zklamaný. Očekávané podpory se mi zatím nedostalo a pokračovat za těchto podmínek pro mě nebylo možné," začal Sébastien Ogier.
Ogier zkusil na koncern Ford zatlačit: "Dal jsem Fordu ultimátum: Buď dostaneme oficiální tovární podporu, nebo je tu možnost, že se rozhodnu pro alternativu." Ze strany Fordu ale nedošlo k žádným změnám, a tak Francouz přijal nabídku Citroënu. "Bylo mi líto opustit Malcolma Wilsona a jeho M-Sport, protože to nebyla jejich chyba. Dávali do toho vše, ale Ford se nepřidal."
Mezitím se také podstatně změnily podmínky u Citroënu - tým přebral jako jeho šéf Pierre Budar. Od ledna se zdá, že se tým stabilizoval. Francouzský jezdec má navíc s Budarem daleko lepší vztah než s jeho předchůdcem, kterým byl Yves Matton: "To byl také jeden z důvodů, který mně pomohl při rozhodování," souhlasí jezdec.
Dalším podstatným bodem bylo zlepšení Citroënu C3 WRC. Ogier nesledoval jenom výsledky, ale také byl zorganizován jeden tajný test, kde si Seb auto vyzkoušel. "Pokud dokáže auto jet alespoň v nějaké soutěži na čele, tak máte dojem, že má potenciál. Ale je jasné, že bylo důležité se s ním svést. Při testu jsem si udělal představu a podpořilo to moje smýšlení vyzkoušet toto dobrodružství."
Ogier již před časem prozradil, že jeho další smlouva bude tou poslední ve WRC. Za Citroën pětinásobný mistr světa pojede v sezonách 2019 a 2020. "Zavázat se k takovému projektu pouze na rok by byla chyba," říká Ogier, který chce dosáhnout na to, co se povedlo před ním Juhu Kankunenovi. "Myšlenka zisku titulu ve vozech tří různých značek je skvělá a motivuje mě. Byl by to skvělý způsob, jak ukončit moji kariéru."
Škoda měla elektromobily už v roce 1944, podívejte se na unikátní video.
Automotodrom Brno vstupuje do nové závodní sezony s řadou novinek v kalendáři. Hlavním lákadlem je bezesporu návrat světového šampionátu MotoGP™, ale na své si přijdou i příznivci automobilových sérií.
BMW M3 CS Touring přepisuje pravidla sportovních kombíků. Nejostřejší verze legendární M3 přináší nekompromisní výkon, agresivní design a zároveň praktičnost pro každodenní použití. Speciální edice staví na úspěchu modelu M3 Competition Touring, ale přidává ještě větší dávku adrenalinu a emocí. S pohonem M xDrive a vyladěnou dynamikou jde o vůz, který zvládne rodinný výlet i sprint na okruhu. BMW tak znovu dokazuje, že radost z jízdy a praktičnost se mohou dokonale doplňovat.
V zimních měsících se řidiči elektromobilů setkávají se specifickými výhodami i výzvami. Je zkrátka třeba naučit se pár nových věcí a některé dlouhodobé návyky upravit.
Když se řekne off-road, mnozí si představí dobrodružství, náročné podmínky a terén, kde selhávají běžná auta. Společnost Dajbych4x4 se již téměř 30 let specializuje na prodej, úpravy a servis terénních vozů, které nejen splňují, ale často překračují očekávání svých majitelů.
Automobilový svět se dočkal – jeden z nejočekávanějších modelů poslední doby má konečně české ceny. Základní varianta s pohonem zadních kol startuje na částce kolem 1,1 milionu korun, což dává tušit, že půjde o horké zboží pro nadšence i běžné řidiče. Novinka je tak modernější, komfortnější a nabízí dojezd na jedno nabití až 568 kilometrů v ideálních podmínkách.
Škoda Auto potvrzuje svou vedoucí pozici na českém trhu, a to i přes nejistotu v oblasti elektromobility. Vedoucí značky Jiří Maláček věří v růst trhu s elektromobily a zdůrazňuje šance Škody uspět. Přestože Tesla zatím v prodejích elektromobilů vede, Škoda vidí v budoucnosti elektrifikace příležitost k dalšímu posílení.
Situace ve Velké Británii se velmi podobá té v EU. Vláda čelí tlaku ze strany automobilových výrobců, kteří kritizují přísná pravidla podporující elektrická vozidla, jež podle nich narážejí na nízkou poptávku. Informuje o tom BBC.
Škoda Superb přichází s hybridním pohonem, který slibuje revoluci v efektivitě a pohodlí. Velkokapacitní baterie a rychlé nabíjení jsou klíčovými prvky, které tuto novinku odlišují od konkurence. Výroba začíná už tento kvartál, a tak brzy zjistíme, zda papírové hodnoty odpovídají realitě.
Mercedes-Benz třídy E stanovil nový standard automobilové bezpečnosti, když byl v roce 2024 oceněn organizací Euro NCAP jako Best Performer za své výjimečné výsledky v bezpečnostních testech, čímž se stal nejbezpečnějším vozem testovaným v uplynulém roce.
Škoda tradičně, jak jsou už roky zákazníci české automobilky zvyklí, klade důraz na funkčnost a pohodlí, což potvrzuje i nový model Elroq. Velkorysý prostor, chytré úložné prvky a promyšlené detaily zavazadlového prostoru usnadňují každodenní život a zvyšují komfort užívání vozu.
Audi koncem roku 2024 zahájilo předprodej zcela nové plně elektrické řady A6 e-tron, která přichází na platformě PPE. Nabízí se ve dvou karosářských variantách – Sportback a Avant – a čtyřech verzích pohonu. Základní model začíná na ceně 1 659 900 Kč. Nové Audi A6 e-tron překvapuje dlouhým dojezdem až 756 km na jedno nabití a rychlým nabíjením. Tato modelová řada nastavuje nové standardy v oblasti elektromobility.