Sébastien Ogier učinil rozhodnutí ohledně své budoucnosti a vrací se zpět do Citroënu, se kterým ve WRC začínal. Teď ale úřadující mistr světa poodhalil, co ho k tomuto rozhodnutí vedlo.
Už vloni Citroën vyjednával s Ogierem o možném přestupu. Tehdy však bez úspěchu. "Tehdy se Ford zdál být motivovaným a chtěli nám pomoci. Byl jsem ale bohužel v této otázce trochu zklamaný. Očekávané podpory se mi zatím nedostalo a pokračovat za těchto podmínek pro mě nebylo možné," začal Sébastien Ogier.
Ogier zkusil na koncern Ford zatlačit: "Dal jsem Fordu ultimátum: Buď dostaneme oficiální tovární podporu, nebo je tu možnost, že se rozhodnu pro alternativu." Ze strany Fordu ale nedošlo k žádným změnám, a tak Francouz přijal nabídku Citroënu. "Bylo mi líto opustit Malcolma Wilsona a jeho M-Sport, protože to nebyla jejich chyba. Dávali do toho vše, ale Ford se nepřidal."
Mezitím se také podstatně změnily podmínky u Citroënu - tým přebral jako jeho šéf Pierre Budar. Od ledna se zdá, že se tým stabilizoval. Francouzský jezdec má navíc s Budarem daleko lepší vztah než s jeho předchůdcem, kterým byl Yves Matton: "To byl také jeden z důvodů, který mně pomohl při rozhodování," souhlasí jezdec.
Dalším podstatným bodem bylo zlepšení Citroënu C3 WRC. Ogier nesledoval jenom výsledky, ale také byl zorganizován jeden tajný test, kde si Seb auto vyzkoušel. "Pokud dokáže auto jet alespoň v nějaké soutěži na čele, tak máte dojem, že má potenciál. Ale je jasné, že bylo důležité se s ním svést. Při testu jsem si udělal představu a podpořilo to moje smýšlení vyzkoušet toto dobrodružství."
Ogier již před časem prozradil, že jeho další smlouva bude tou poslední ve WRC. Za Citroën pětinásobný mistr světa pojede v sezonách 2019 a 2020. "Zavázat se k takovému projektu pouze na rok by byla chyba," říká Ogier, který chce dosáhnout na to, co se povedlo před ním Juhu Kankunenovi. "Myšlenka zisku titulu ve vozech tří různých značek je skvělá a motivuje mě. Byl by to skvělý způsob, jak ukončit moji kariéru."
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.