Podle zpráv britského Autosportu je stále více pravděpodobné, že se Sébastien Ogier vrátí pro rok 2019 zpět do Citroënu. Úřadující mistr světa by měl svoji budoucnost oznámit v nejbližších dnech.
Ogier se již nechal slyšet, že jeho další smlouva bude tou poslední ve WRC, ale potenciálně může prodloužit až o další tři roky. "Myslím, že se to již blíží," komentoval jednání o své smlouvě Sébastien Ogier. "Chci vědět více o zapojení té automobilky do rallysportu a pak se domluvíme.
Víte, že tohle jsem chtěl mít vždy vyřešené co nejrychleji." Ogier u Citroënu začínal svoji kariéru a získal zde prvních sedm vítězství. Ale na konci sezony 2011 z týmu odešel po neshodách se Sébastienem Loebem. Podle Pierre Budara, šéfa továrního týmu Citroën, není třeba spěchat s oznámením jezdecké sestavy pro rok 2019.
"Nemáme žádnou časovou řadu pro oznámení naší sestavy - nemohu Vám říct, že to bude příští víkend nebo až příští měsíc. Oznámíme to, až bude vše ujednáno." A preferoval by Budar 3 letý kontrakt s Ogierem? "Uvidíme...".
Francouzi vyhráli titul naposledy s Loebem v roce 2012, od té doby navíc vyhráli jenom 7 soutěží. V roce 2016 navíc oficiální tovární tým v MS nebyl, v roce 2017 se s Citroënem C3 WRC sice vrátil, ale na dřívější úspěchy nenavázal.
A jak komentuje tyto spekulace Malcolm Wilson, současný šéf Sébastiena Ogiera? "Nikdy nevíte, co se stane. Pracovali jsme na tomto hodně dlouho a nikdy nepřestaneme. Udržet Sébastiena zůstává našim hlavním cílem pro rok 2019. Budeme na tom pracovat."
Facelift populárního korejského crossoveru Kia Sportage přináší kromě kosmetických úprav i technologický skok. Nový infotainment zvládne streamování videa, aktualizace přes internet i platby za parkování. Pod kapotou se objeví výkonnější hybridy s novou automatickou převodovkou a poprvé i plug-in verze s pohonem předních kol.
BMW na prestižním festivalu elegance u jezera Como představilo vůz, který bere dech. Nový model Speedtop navazuje na loňské koncepty a tentokrát nepůjde jen o výstavní kus – limitovaná série 70 vozů s osmiválcem pod kapotou míří do výroby. Design, luxus a výkon v unikátním shooting braku, který si ale běžný smrtelník nekoupí.
Nejmenší model Toyoty dostal to, co u městských vozů nevídáme – silný full-hybridní pohon. Omlazené Aygo X nejen že výrazně posílilo, ale nově nabídne i techniku z větších modelů a lepší výbavu. A to všechno dál vyrábějí čeští dělníci v Kolíně.
Čínský výrobce Zeekr, vlastněný koncernem Geely, odhalil ceny a specifikace nového elektrického SUV Zeekr 7X pro Austrálii i Evropu. Prémiově laděný elektromobil, který vznikl pod taktovkou evropských vývojářů, míří přímo proti Tesle Model Y, Audi Q6 e-tron či BMW iX3. S dojezdem až 870 km, extrémně rychlým nabíjením a výbavou srovnatelnou s luxusní třídou může výrazně zamíchat kartami v segmentu.
Francouzská značka Alpine oficiálně představila svůj první elektrický crossover. Novinka s označením A390 navazuje na loňský koncept a zaujme nejen ostře řezaným designem, ale především technikou: pod kapotou má tři elektromotory, až 470 koní a baterii s kapacitou 89 kWh. Do prodeje půjde koncem roku.
Škoda Auto představila futuristickou vizi legendárního modelu Favorit. Kultovní hatchback z konce osmdesátých let se v nové studii mění na elektrický crossover, který spojuje retro prvky s aktuálními designovými trendy. Projekt vznikl z iniciativy designérů Ljudmila Slavova a Davida Stingla.
Nissan se s novou Microu vydal cestou nejmenšího odporu – převzal Renault 5 E-Tech a přemaloval ho. Výsledek? Elektromobil bez vlastní identity, který selhává v designu i konkurenceschopnosti. Japonci vsadili na špatného koně a přidali vlastní chyby.
Ročně se v Česku prodá na 650 000 ojetých aut. Může se proto zdát, že koupit si ojeté auto není žádný problém. Velký výběr ovšem ještě není zárukou kvality. Nemalé množství prodávaných ojetin skrývá před kupujícím svou historii. K tomu, aby se nechali vlákat do pasti, napomáhá i řada častých chyb, které zájemci při výběru vozu dělají. Které to jsou a čemu se vyhnout?
Každý motorkář, ať už jezdí po městě, okreskách nebo v lehkém terénu, ví, jak snadno může dojít k nečekanému pádu. Někdy stačí kluzká vozovka, jinak postavený stojan nebo prosté zaváhání při manipulaci na místě. A právě v těchto situacích často dochází k poškození některé z nejcitlivějších částí – ovládacích páček.
Toyota udělala revoluční krok. Její nejprodávanější SUV RAV4 bude od modelového roku 2026 k mání výhradně jako hybrid nebo plug-in hybrid. Bez čistě benzínové varianty tak míří ke stovkám tisíc Američanů, kteří si změny ani nemusí všimnout – a přesto začnou jezdit čistěji.
Čínská technologická značka Xiaomi oficiálně představila svůj druhý elektromobil – sportovní SUV YU7. S dojezdem přes 830 kilometrů, výkonem až 681 koní a vzhledem evokujícím Ferrari Purosangue má YU7 ambici stát se vážnou konkurencí Tesly Model Y – alespoň na domácím trhu.
Toyota odhalila šestou generaci svého úspěšného SUV RAV4. Vizuálně navazuje na dosavadní model, ale uvnitř přináší výrazné technologické novinky. Hybrid i plug-in hybrid slibují vyšší výkon, inteligentní využití energie podle trasy v navigaci a posun k softwarově definovanému vozu.