M-Sport: Nová aerodynamika je teprve začátkem, s Fordem spolupracujeme i v dalších oblastech

Ogier byl jediným, kdo jel ve Finsku s novou aerodynamikou
Ogier byl jediným, kdo jel ve Finsku s novou aerodynamikou, foto: Red Bull Content Pool
-haj 12. srpna 2018 0:03
Sdílej:

Ve Finsku nasadil M-Sport na speciál Ford Fiesta WRC Sébastiena Ogiera vylepšenou aerodynamiku zadní části vozu. Jak teď ale tým potvrzuje, jedná se pouze o první část opatření, díky kterým chce tým zvýšit konkurenceschopnost jejich vozů.

Letošní sezona zatím nabízí velmi zajímavý a vyrovnaný boj o titul, jaký jsme neviděli už několik let. Sébastien Ogier se nachází v nové pozici, když není tím, koho se snaží všichni dohnat, ale on dohání Thierryho Neuvillea. Pro Francouze to může být novou motivací, ale také jeho závodní tým se snaží dělat maximum pro to, aby letos obhájili tituly. 

Ve Finsku tým Malcolma Wilsona poprvé nasadil na speciálu Sébastiena Ogiera novou aerodynamiku, která je výsledkem spolupráce M-Sportu s Ford Performance. Na papíře tato nová aerodynamika přináší až o 30 % zvýšený přítlak. Ogier a jeho inženýři s novou aerodynamikou však ve Finsku dost bojovali, protože ačkoliv byla zadní část auta v rychlých zatáčkách stabilnější, tak nové aero díly rozhodily vyvážení auta, protože přední část Fiesty žádných změn nedoznala. 

"Nemám důvěru v přední nápravu," řekl v průběhu soutěže Sébastien Ogier, který jel Finsko se svými oblíbenými tlumiči ZF. Francouz s nimi měl ale dle všeho málo natestováno, aby mu mohly být ku prospěchu. Na severu Evropy tak rád přijal pomoc svých kolegů, aby stáhl náskok na čele průběžného pořadí, který má jeho rival, Thierry Neuville. 

Ale Ogier může doufat: "Nová aerodynamika byla prvním výsledkem naší spolupráce s Fordem, ale pracujeme s nimi na mnoha dalších oblastech auta. Další změny přijdou brzy. Pro zlepšení jízdní dynamiky využíváme nové simulace a pracujeme na motoru a dalších oblastech, jako například řízení," řekl Massimo Carriero, jeden z techniků M-Sportu. 

Podobnost aerodynamického řešení mezi Fiestou WRC a Toyotou Yaris WRC však Carriera nijak nepřekvapuje: "Samozřejmě je toto dáno. U obou aut by měl být horký vzduch vyveden ze zadních podběhů. Bez těchto výpustí by se vzduch hromadil a auto by doslova nadzvedával. To snižuje přítlak. Hyundai, Toyota a teď i M-Sport se silně přiblížily [svými řešeními], na druhou stranu Citroën se ubírá jiným směrem, kterým by mířil také Volkswagen Polo WRC 2017. Někdy můžete převzít věci z ostatních týmů, někdy ne. Každé auto má rozdílný základní koncept."

Zatímco na rychlé soutěži, jakou je Rally Finland, hrála aerodynamika velkou roli, tak na nadcházející Rallye Deutschland je tempo signifikantně nižší. Ogier se navíc na asfaltové soutěži vrací k doposud používaným tlumičům Reiger. 

Stalo se
Trh s elektromobily
Škoda Elroq

Elektromobily: Škodu doma v Česku poráží v prodejích Tesla

Škoda Auto potvrzuje svou vedoucí pozici na českém trhu, a to i přes nejistotu v oblasti elektromobility. Vedoucí značky Jiří Maláček věří v růst trhu s elektromobily a zdůrazňuje šance Škody uspět. Přestože Tesla zatím v prodejích elektromobilů vede, Škoda vidí v budoucnosti elektrifikace příležitost k dalšímu posílení. 

Trh s elektromobily
Výroba Škody Elroq.

Elektromobily: Jak přesvědčit lidi, aby je kupovali víc?

Situace ve Velké Británii se velmi podobá té v EU. Vláda čelí tlaku ze strany automobilových výrobců, kteří kritizují přísná pravidla podporující elektrická vozidla, jež podle nich narážejí na nízkou poptávku. Informuje o tom BBC.

Novinky ze světa EV
Škoda Superb (2025)

Škoda Superb dostane nový hybrid. Slibuje čistě elektrický dojezd až 120 kilometrů

Škoda Superb přichází s hybridním pohonem, který slibuje revoluci v efektivitě a pohodlí. Velkokapacitní baterie a rychlé nabíjení jsou klíčovými prvky, které tuto novinku odlišují od konkurence. Výroba začíná už tento kvartál, a tak brzy zjistíme, zda papírové hodnoty odpovídají realitě.

Novinky
Mercedes-Benz třídy E

Best Performer 2024: Mercedes-Benz třídy E získal ocenění Euro NCAP za nejbezpečnější testovaný vůz

Mercedes-Benz třídy E stanovil nový standard automobilové bezpečnosti, když byl v roce 2024 oceněn organizací Euro NCAP jako Best Performer za své výjimečné výsledky v bezpečnostních testech, čímž se stal nejbezpečnějším vozem testovaným v uplynulém roce.