Ve Finsku nasadil M-Sport na speciál Ford Fiesta WRC Sébastiena Ogiera vylepšenou aerodynamiku zadní části vozu. Jak teď ale tým potvrzuje, jedná se pouze o první část opatření, díky kterým chce tým zvýšit konkurenceschopnost jejich vozů.
Letošní sezona zatím nabízí velmi zajímavý a vyrovnaný boj o titul, jaký jsme neviděli už několik let. Sébastien Ogier se nachází v nové pozici, když není tím, koho se snaží všichni dohnat, ale on dohání Thierryho Neuvillea. Pro Francouze to může být novou motivací, ale také jeho závodní tým se snaží dělat maximum pro to, aby letos obhájili tituly.
Ve Finsku tým Malcolma Wilsona poprvé nasadil na speciálu Sébastiena Ogiera novou aerodynamiku, která je výsledkem spolupráce M-Sportu s Ford Performance. Na papíře tato nová aerodynamika přináší až o 30 % zvýšený přítlak. Ogier a jeho inženýři s novou aerodynamikou však ve Finsku dost bojovali, protože ačkoliv byla zadní část auta v rychlých zatáčkách stabilnější, tak nové aero díly rozhodily vyvážení auta, protože přední část Fiesty žádných změn nedoznala.
"Nemám důvěru v přední nápravu," řekl v průběhu soutěže Sébastien Ogier, který jel Finsko se svými oblíbenými tlumiči ZF. Francouz s nimi měl ale dle všeho málo natestováno, aby mu mohly být ku prospěchu. Na severu Evropy tak rád přijal pomoc svých kolegů, aby stáhl náskok na čele průběžného pořadí, který má jeho rival, Thierry Neuville.
Ale Ogier může doufat: "Nová aerodynamika byla prvním výsledkem naší spolupráce s Fordem, ale pracujeme s nimi na mnoha dalších oblastech auta. Další změny přijdou brzy. Pro zlepšení jízdní dynamiky využíváme nové simulace a pracujeme na motoru a dalších oblastech, jako například řízení," řekl Massimo Carriero, jeden z techniků M-Sportu.
Podobnost aerodynamického řešení mezi Fiestou WRC a Toyotou Yaris WRC však Carriera nijak nepřekvapuje: "Samozřejmě je toto dáno. U obou aut by měl být horký vzduch vyveden ze zadních podběhů. Bez těchto výpustí by se vzduch hromadil a auto by doslova nadzvedával. To snižuje přítlak. Hyundai, Toyota a teď i M-Sport se silně přiblížily [svými řešeními], na druhou stranu Citroën se ubírá jiným směrem, kterým by mířil také Volkswagen Polo WRC 2017. Někdy můžete převzít věci z ostatních týmů, někdy ne. Každé auto má rozdílný základní koncept."
Zatímco na rychlé soutěži, jakou je Rally Finland, hrála aerodynamika velkou roli, tak na nadcházející Rallye Deutschland je tempo signifikantně nižší. Ogier se navíc na asfaltové soutěži vrací k doposud používaným tlumičům Reiger.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, které na semaforu sice potrápily kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.
Společnost BYD, světový lídr v oblasti vozidel na nové energie, oficiálně vstupuje na český trh. Tuzemským zákazníkům nabídne čistě elektrické i plug-in hybridní vozy s technologiemi, které jsou součástí její rychlé expanze v Evropě.
V Druhé kapitole naší dlouhodobé recenze se podíváme na zoubek naftovému čtyřválci o objemu 1,5 litrů, který pracuje ve voze, jehož pohotovostní hmotnost činí 1585 kg. Je to důstojná motorizace pro načančané SUV, které o sobě tvrdí, že hraje vysokou hru? A co spotřeba?
Tento týden v naší redakční garáži zaparkoval nejsilnější Superb, který na první pohled vypadá celkem běžně, ale opak je pravdou. Na silnici dokáže být překvapivě svižným autem, které si však stále zachovává svou klidnou povahu, která je nad věcí. Jaká je nová generace ve srovnání s tou předchozí, která nabídla výkon 206 kW ?