Ve Finsku nasadil M-Sport na speciál Ford Fiesta WRC Sébastiena Ogiera vylepšenou aerodynamiku zadní části vozu. Jak teď ale tým potvrzuje, jedná se pouze o první část opatření, díky kterým chce tým zvýšit konkurenceschopnost jejich vozů.
Letošní sezona zatím nabízí velmi zajímavý a vyrovnaný boj o titul, jaký jsme neviděli už několik let. Sébastien Ogier se nachází v nové pozici, když není tím, koho se snaží všichni dohnat, ale on dohání Thierryho Neuvillea. Pro Francouze to může být novou motivací, ale také jeho závodní tým se snaží dělat maximum pro to, aby letos obhájili tituly.
Ve Finsku tým Malcolma Wilsona poprvé nasadil na speciálu Sébastiena Ogiera novou aerodynamiku, která je výsledkem spolupráce M-Sportu s Ford Performance. Na papíře tato nová aerodynamika přináší až o 30 % zvýšený přítlak. Ogier a jeho inženýři s novou aerodynamikou však ve Finsku dost bojovali, protože ačkoliv byla zadní část auta v rychlých zatáčkách stabilnější, tak nové aero díly rozhodily vyvážení auta, protože přední část Fiesty žádných změn nedoznala.
"Nemám důvěru v přední nápravu," řekl v průběhu soutěže Sébastien Ogier, který jel Finsko se svými oblíbenými tlumiči ZF. Francouz s nimi měl ale dle všeho málo natestováno, aby mu mohly být ku prospěchu. Na severu Evropy tak rád přijal pomoc svých kolegů, aby stáhl náskok na čele průběžného pořadí, který má jeho rival, Thierry Neuville.
Ale Ogier může doufat: "Nová aerodynamika byla prvním výsledkem naší spolupráce s Fordem, ale pracujeme s nimi na mnoha dalších oblastech auta. Další změny přijdou brzy. Pro zlepšení jízdní dynamiky využíváme nové simulace a pracujeme na motoru a dalších oblastech, jako například řízení," řekl Massimo Carriero, jeden z techniků M-Sportu.
Podobnost aerodynamického řešení mezi Fiestou WRC a Toyotou Yaris WRC však Carriera nijak nepřekvapuje: "Samozřejmě je toto dáno. U obou aut by měl být horký vzduch vyveden ze zadních podběhů. Bez těchto výpustí by se vzduch hromadil a auto by doslova nadzvedával. To snižuje přítlak. Hyundai, Toyota a teď i M-Sport se silně přiblížily [svými řešeními], na druhou stranu Citroën se ubírá jiným směrem, kterým by mířil také Volkswagen Polo WRC 2017. Někdy můžete převzít věci z ostatních týmů, někdy ne. Každé auto má rozdílný základní koncept."
Zatímco na rychlé soutěži, jakou je Rally Finland, hrála aerodynamika velkou roli, tak na nadcházející Rallye Deutschland je tempo signifikantně nižší. Ogier se navíc na asfaltové soutěži vrací k doposud používaným tlumičům Reiger.
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?