Ve Finsku nasadil M-Sport na speciál Ford Fiesta WRC Sébastiena Ogiera vylepšenou aerodynamiku zadní části vozu. Jak teď ale tým potvrzuje, jedná se pouze o první část opatření, díky kterým chce tým zvýšit konkurenceschopnost jejich vozů.
Letošní sezona zatím nabízí velmi zajímavý a vyrovnaný boj o titul, jaký jsme neviděli už několik let. Sébastien Ogier se nachází v nové pozici, když není tím, koho se snaží všichni dohnat, ale on dohání Thierryho Neuvillea. Pro Francouze to může být novou motivací, ale také jeho závodní tým se snaží dělat maximum pro to, aby letos obhájili tituly.
Ve Finsku tým Malcolma Wilsona poprvé nasadil na speciálu Sébastiena Ogiera novou aerodynamiku, která je výsledkem spolupráce M-Sportu s Ford Performance. Na papíře tato nová aerodynamika přináší až o 30 % zvýšený přítlak. Ogier a jeho inženýři s novou aerodynamikou však ve Finsku dost bojovali, protože ačkoliv byla zadní část auta v rychlých zatáčkách stabilnější, tak nové aero díly rozhodily vyvážení auta, protože přední část Fiesty žádných změn nedoznala.
"Nemám důvěru v přední nápravu," řekl v průběhu soutěže Sébastien Ogier, který jel Finsko se svými oblíbenými tlumiči ZF. Francouz s nimi měl ale dle všeho málo natestováno, aby mu mohly být ku prospěchu. Na severu Evropy tak rád přijal pomoc svých kolegů, aby stáhl náskok na čele průběžného pořadí, který má jeho rival, Thierry Neuville.
Ale Ogier může doufat: "Nová aerodynamika byla prvním výsledkem naší spolupráce s Fordem, ale pracujeme s nimi na mnoha dalších oblastech auta. Další změny přijdou brzy. Pro zlepšení jízdní dynamiky využíváme nové simulace a pracujeme na motoru a dalších oblastech, jako například řízení," řekl Massimo Carriero, jeden z techniků M-Sportu.
Podobnost aerodynamického řešení mezi Fiestou WRC a Toyotou Yaris WRC však Carriera nijak nepřekvapuje: "Samozřejmě je toto dáno. U obou aut by měl být horký vzduch vyveden ze zadních podběhů. Bez těchto výpustí by se vzduch hromadil a auto by doslova nadzvedával. To snižuje přítlak. Hyundai, Toyota a teď i M-Sport se silně přiblížily [svými řešeními], na druhou stranu Citroën se ubírá jiným směrem, kterým by mířil také Volkswagen Polo WRC 2017. Někdy můžete převzít věci z ostatních týmů, někdy ne. Každé auto má rozdílný základní koncept."
Zatímco na rychlé soutěži, jakou je Rally Finland, hrála aerodynamika velkou roli, tak na nadcházející Rallye Deutschland je tempo signifikantně nižší. Ogier se navíc na asfaltové soutěži vrací k doposud používaným tlumičům Reiger.
Škoda Scala je na trhu už několik let a vždy byla mezi svými rivaly tak trochu opomíjenou volbou. Není vnímána tak prestižně, jako třeba Golf a ani není extravagantní jako třeba Peugeot 308, ale přesto bychom si v této kategorii vybrali právě Scalu, proč?
Šéf Škody Auto Klaus Zellmer dnes oznámil zásadní redukci pracovních míst, která postihne zhruba 15 % zaměstnanců automobilky v Česku. To by znamenalo ztrátu téměř 6000 pracovních míst, přičemž největší dopad se očekává na agenturní pracovníky, kteří tvoří asi desetinu celkového počtu. Redukce však zasáhne i kmenové zaměstnance. Uvedl to ekonom Lukáš Kovanda.
Prodej Tesly v Evropě dramaticky klesá – jen minulý měsíc se propadl o polovinu. Za útlumem zájmu nemusí stát jen konkurence, ale i kontroverzní výroky a politická angažovanost samotného Elona Muska, upozorňuje The Guardian.
V poslední kapitole naší recenze hybridního modelu DS 4 si vše hezky shrneme. Nebude chybět ani srovnání s Lexusem UX, který by se dal nazvat hlavním rivalem. V čem je lepší DS, jaké má slabší stránky a který crossover bychom si koupili?
Peugeot se vrací do boje! Tým Peugeot TotalEnergies vstupuje do své třetí sezóny FIA WEC a hned na úvod ho čeká výzva v podobě maratonu 1812 km Kataru.
BMW Group posouvá hranice elektromobility a na Tech Days v Landshutu odhaluje detaily nové generace elektrického pohonu. Inovativní 800voltová technologie slibuje rychlejší nabíjení a vyšší efektivitu, přičemž bude součástí všech modelů připravované řady Neue Klasse. První vozy s revolučním pohonem zamíří do výroby ještě letos v maďarském Debrecínu.
V rámci aktuálního trendu oživování retro ikon se na scénu vrací Yugo, bývalý balkánský bestseller, který si vysloužil kultovní status, ale také označení "nejhorší auto na světě". Nyní se objevily první náčrty nového modelu, který by měl spatřit světlo světa v roce 2027. Tento malý vůz s klasickým spalovacím motorem slibuje návrat legendy.
BMW posouvá hranice elektromobility a dokazuje, že extrémní výkon nemusí znamenat nekontrolovatelnou sílu. Na Auto Shanghai představí koncept „Vision Driving Experience“, který ukáže, jak lze obrovský výkon zkrotit pro maximální jízdní dynamiku.
Kia odhalila první snímky svého nového elektromobilu EV4, který přichází jako součást rozšiřujícího se portfolia značky. Tento model je postaven na pokročilé platformě E-GM a 400voltové architektuře, což by mu mělo zajistit dojezd přes 600 km na jedno nabití. Cena modelu se očekává od 40 000 eur (cca 1 milion korun).
Tesla model Y Juniper byla představena teprve nedávno. Už se ale našla společnost, která si ji vzala do parády a přetvořila ji v tento vytuněný klenot. Jde o společnost CarLab(Hong Kong)Detailing & Customization. Jak se vám líbí?
Porsche čelí oslabujícím prodejům a podnikání v Číně, což vedlo k zahájení programu úspor a investic. Firma zároveň oznámila snížení počtu pracovních míst v regionu Stuttgart jako součást své restrukturalizace. Informoval o tom web Auto motor und sport.
Terramar je zcela novým modelem samostatné automobilky Cupra, která za poslední roky výrazně získává na popularitě. Jedná se o SUV s lehce rozdvojenou osobností – snaží se být ekologicky šetrné a zároveň se tváří jako maniak, který v zatáčkách natrhne zadek kde komu. Odvaha mu obzvláště v této fialové metalíze nechybí, nicméně jak obstojí v naší recenzi ? Vyplatil se risk a nebo jde o propadák?