Ogier: Pokud chceme obhájit titul, musíme zrychlit

Fordy ve Finsku zrovna nezářily
Fordy ve Finsku zrovna nezářily, foto: Red Bull Content Pool
-haj 5. srpna 2018 00:01
Sdílej:

M-Sport Ford musí z vozu Ford Fiesta WRC dostat vyšší rychlost, pokud tým i jezdec chtějí obhájit tituly, uvedl Sébastien Ogier. Tým sice minulý týden do Finska přivezl nový aerodynamický balíček, ale Francouz by bez pomoci Teemu Suninena a Elfyna Evanse skončil až sedmý.

Víkend přitom nevyšel ani Thierry Neuvilleovi - aktuálně na něj Ogier ztrácí 21 bodů mezi jezdci, M-Sport Ford ztrácí na vedoucí Hyundai 26 bodů. Hrozba se navíc blíží i zezadu, kdy Ottu Tänakovi po dominantním výkonu na Ogiera chybí 23 bodů a Toyota je na M-Sport Fordem o pouhý 1 bod. 

"Jsem zklamaný, že jsme celý víkend neměli žádnou rychlost. Nefungovalo to tady, musím se zaměřit na další soutěž. Vloni jsme všichni tři - Elfyn, Teemu i já, než jsem musel brzy odstoupit - měli rychlost na to, abychom zajížděli nejrychlejší časy. 

Jeli jsme do Finska s tím, že snad budeme bojovat ne moc daleko za Toyotou. Výsledkem bylo, že jsme nebyli schopni bojovat o nic a byli na chvostu tabulky," přiznává Sébastien Ogier. Největší problém byla chybějící přilnavost. A to přesto, že jezdec přešel na svoje oblíbené tlumiče Sachs.

To ale nebyla příčina problémů: "Musíte s tím hodně bojovat, abyste udrželi auto na trati. Když se podívám na Toyoty, tak vypadají daleko stabilněji a mají větší přilnavost v zatáčkách. Problém, který máme, nevychází z tlumičů. 

Nezdá se, že by nám nová aerodynamika moc pomohla. Jako celý tým jsme byli pomalí a je jedno, kdo jel s jakou evolucí. Chyby musíme hledat všude, zřejmě ani podvozek není fantastický. Bylo nám jasné, že zde Toyota bude silná. Ale i Citroën byl tento víkend rychlejší. Čekali jsme, že jim budeme blíž," zakončil pětinásobný mistr WRC.

Stalo se
Testy aut
DS3 Performance Line Hybrid

DS3 Performance Line Hybrid – stylovka do města, která mi nesluší

Do další dlouhodobé recenze zavítal francouzský elegantní crossover, který díky svému sebevědomí nemá nejsnazší život. Naše testování bude mít dvě části – první bude z pohledu mého a druhá z pohledu mé ženy. Budeme mít stejné závěrečné hodnocení nebo se naše názory budou výrazně lišit?

Novinky
Kia Sportage (2026)

Kia Sportage (2026): Láká na facelift s Netflixem, hlasovým ovládáním a hybridem s předním náhonem

Facelift populárního korejského crossoveru Kia Sportage přináší kromě kosmetických úprav i technologický skok. Nový infotainment zvládne streamování videa, aktualizace přes internet i platby za parkování. Pod kapotou se objeví výkonnější hybridy s novou automatickou převodovkou a poprvé i plug-in verze s pohonem předních kol.

Novinky
BMW Speedtop

BMW Speedtop (2025) bere dech. Toto krásné kombi půjde skutečně do výroby

BMW na prestižním festivalu elegance u jezera Como představilo vůz, který bere dech. Nový model Speedtop navazuje na loňské koncepty a tentokrát nepůjde jen o výstavní kus – limitovaná série 70 vozů s osmiválcem pod kapotou míří do výroby. Design, luxus a výkon v unikátním shooting braku, který si ale běžný smrtelník nekoupí.

Novinky
Toyota Aygo X (2025)

Stylovější, silnější, úspornější. Toyota Aygo X z Kolína překvapila hybridem a technikou z Yarisu

Nejmenší model Toyoty dostal to, co u městských vozů nevídáme – silný full-hybridní pohon. Omlazené Aygo X nejen že výrazně posílilo, ale nově nabídne i techniku z větších modelů a lepší výbavu. A to všechno dál vyrábějí čeští dělníci v Kolíně.