M-Sport Ford musí z vozu Ford Fiesta WRC dostat vyšší rychlost, pokud tým i jezdec chtějí obhájit tituly, uvedl Sébastien Ogier. Tým sice minulý týden do Finska přivezl nový aerodynamický balíček, ale Francouz by bez pomoci Teemu Suninena a Elfyna Evanse skončil až sedmý.
Víkend přitom nevyšel ani Thierry Neuvilleovi - aktuálně na něj Ogier ztrácí 21 bodů mezi jezdci, M-Sport Ford ztrácí na vedoucí Hyundai 26 bodů. Hrozba se navíc blíží i zezadu, kdy Ottu Tänakovi po dominantním výkonu na Ogiera chybí 23 bodů a Toyota je na M-Sport Fordem o pouhý 1 bod.
"Jsem zklamaný, že jsme celý víkend neměli žádnou rychlost. Nefungovalo to tady, musím se zaměřit na další soutěž. Vloni jsme všichni tři - Elfyn, Teemu i já, než jsem musel brzy odstoupit - měli rychlost na to, abychom zajížděli nejrychlejší časy.
Jeli jsme do Finska s tím, že snad budeme bojovat ne moc daleko za Toyotou. Výsledkem bylo, že jsme nebyli schopni bojovat o nic a byli na chvostu tabulky," přiznává Sébastien Ogier. Největší problém byla chybějící přilnavost. A to přesto, že jezdec přešel na svoje oblíbené tlumiče Sachs.
To ale nebyla příčina problémů: "Musíte s tím hodně bojovat, abyste udrželi auto na trati. Když se podívám na Toyoty, tak vypadají daleko stabilněji a mají větší přilnavost v zatáčkách. Problém, který máme, nevychází z tlumičů.
Nezdá se, že by nám nová aerodynamika moc pomohla. Jako celý tým jsme byli pomalí a je jedno, kdo jel s jakou evolucí. Chyby musíme hledat všude, zřejmě ani podvozek není fantastický. Bylo nám jasné, že zde Toyota bude silná. Ale i Citroën byl tento víkend rychlejší. Čekali jsme, že jim budeme blíž," zakončil pětinásobný mistr WRC.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.