M-Sport Ford musí z vozu Ford Fiesta WRC dostat vyšší rychlost, pokud tým i jezdec chtějí obhájit tituly, uvedl Sébastien Ogier. Tým sice minulý týden do Finska přivezl nový aerodynamický balíček, ale Francouz by bez pomoci Teemu Suninena a Elfyna Evanse skončil až sedmý.
Víkend přitom nevyšel ani Thierry Neuvilleovi - aktuálně na něj Ogier ztrácí 21 bodů mezi jezdci, M-Sport Ford ztrácí na vedoucí Hyundai 26 bodů. Hrozba se navíc blíží i zezadu, kdy Ottu Tänakovi po dominantním výkonu na Ogiera chybí 23 bodů a Toyota je na M-Sport Fordem o pouhý 1 bod.
"Jsem zklamaný, že jsme celý víkend neměli žádnou rychlost. Nefungovalo to tady, musím se zaměřit na další soutěž. Vloni jsme všichni tři - Elfyn, Teemu i já, než jsem musel brzy odstoupit - měli rychlost na to, abychom zajížděli nejrychlejší časy.
Jeli jsme do Finska s tím, že snad budeme bojovat ne moc daleko za Toyotou. Výsledkem bylo, že jsme nebyli schopni bojovat o nic a byli na chvostu tabulky," přiznává Sébastien Ogier. Největší problém byla chybějící přilnavost. A to přesto, že jezdec přešel na svoje oblíbené tlumiče Sachs.
To ale nebyla příčina problémů: "Musíte s tím hodně bojovat, abyste udrželi auto na trati. Když se podívám na Toyoty, tak vypadají daleko stabilněji a mají větší přilnavost v zatáčkách. Problém, který máme, nevychází z tlumičů.
Nezdá se, že by nám nová aerodynamika moc pomohla. Jako celý tým jsme byli pomalí a je jedno, kdo jel s jakou evolucí. Chyby musíme hledat všude, zřejmě ani podvozek není fantastický. Bylo nám jasné, že zde Toyota bude silná. Ale i Citroën byl tento víkend rychlejší. Čekali jsme, že jim budeme blíž," zakončil pětinásobný mistr WRC.
V rámci aktuálního trendu oživování retro ikon se na scénu vrací Yugo, bývalý balkánský bestseller, který si vysloužil kultovní status, ale také označení "nejhorší auto na světě". Nyní se objevily první náčrty nového modelu, který by měl spatřit světlo světa v roce 2027. Tento malý vůz s klasickým spalovacím motorem slibuje návrat legendy.
BMW posouvá hranice elektromobility a dokazuje, že extrémní výkon nemusí znamenat nekontrolovatelnou sílu. Na Auto Shanghai představí koncept „Vision Driving Experience“, který ukáže, jak lze obrovský výkon zkrotit pro maximální jízdní dynamiku.
Kia odhalila první snímky svého nového elektromobilu EV4, který přichází jako součást rozšiřujícího se portfolia značky. Tento model je postaven na pokročilé platformě E-GM a 400voltové architektuře, což by mu mělo zajistit dojezd přes 600 km na jedno nabití. Cena modelu se očekává od 40 000 eur (cca 1 milion korun).
Tesla model Y Juniper byla představena teprve nedávno. Už se ale našla společnost, která si ji vzala do parády a přetvořila ji v tento vytuněný klenot. Jde o společnost CarLab(Hong Kong)Detailing & Customization. Jak se vám líbí?
Porsche čelí oslabujícím prodejům a podnikání v Číně, což vedlo k zahájení programu úspor a investic. Firma zároveň oznámila snížení počtu pracovních míst v regionu Stuttgart jako součást své restrukturalizace. Informoval o tom web Auto motor und sport.
Terramar je zcela novým modelem samostatné automobilky Cupra, která za poslední roky výrazně získává na popularitě. Jedná se o SUV s lehce rozdvojenou osobností – snaží se být ekologicky šetrné a zároveň se tváří jako maniak, který v zatáčkách natrhne zadek kde komu. Odvaha mu obzvláště v této fialové metalíze nechybí, nicméně jak obstojí v naší recenzi ? Vyplatil se risk a nebo jde o propadák?
VW představuje nový malý elektromobil ID.1, který nahrazuje model E-Up. S cenovkou kolem 20 000 eur (kolem 510.000 Kč - pozn. redakce) přináší revoluci v cenově dostupné elektromobilitě. Web Auto motor und sport zveřejnil první informace o jeho technologii, designu a plánovaném uvedení na trh.
Naše dlouhodobá recenze pokračuje s hlavní jízdní sekcí. Auto jsme pořádně protáhli v různých prostředích, kde se nová hybridní DS 4 ukázala jako překvapivě všestranné auto. Není však vše zalité sluncem a nějaká ta ale se přeci jen našla. To, že má hezkou spotřebu ve městě či na okresce asi tušíte, ale co na dálnici?
Ferrari v úterý odhalilo své rekordní výsledky, kdy čistý zisk za loňský rok vzrostl na více než 1,5 miliardy eur, čímž si automobilka opět potvrdila svou silnou pozici na trhu.
K povinnému ručení se dnes dozvíte, co všechno ovlivňuje výši pojistného, zda vám může pojišťovna jednostranně zvýšit pojistné či zda budete platit újmu v plné výši v případě nehody bez povinného ručení.
Letošní sezóna vytrvalostního mistrovství světa FIA WEC se blíží a s ní i jeden z nejvíce očekávaných debutů: Aston Martin Racing nasadí své nové hypervozy Valkyrie již 28. února do úvodního závodu v Kataru, který měří 1812 kilometrů. Tým dnes odhalil svou závodní identitu pro rok 2025 a také představil jezdecké posádky pro tento náročný ročník.
Ferrari chystá zásadní revoluci – 9. října odhalí svůj první čistě elektrický model. Během dne investorů představí dosud tajemný vůz, který slibuje nejen špičkový výkon, ale i zábavu za volantem.