M-Sport Ford musí z vozu Ford Fiesta WRC dostat vyšší rychlost, pokud tým i jezdec chtějí obhájit tituly, uvedl Sébastien Ogier. Tým sice minulý týden do Finska přivezl nový aerodynamický balíček, ale Francouz by bez pomoci Teemu Suninena a Elfyna Evanse skončil až sedmý.
Víkend přitom nevyšel ani Thierry Neuvilleovi - aktuálně na něj Ogier ztrácí 21 bodů mezi jezdci, M-Sport Ford ztrácí na vedoucí Hyundai 26 bodů. Hrozba se navíc blíží i zezadu, kdy Ottu Tänakovi po dominantním výkonu na Ogiera chybí 23 bodů a Toyota je na M-Sport Fordem o pouhý 1 bod.
"Jsem zklamaný, že jsme celý víkend neměli žádnou rychlost. Nefungovalo to tady, musím se zaměřit na další soutěž. Vloni jsme všichni tři - Elfyn, Teemu i já, než jsem musel brzy odstoupit - měli rychlost na to, abychom zajížděli nejrychlejší časy.
Jeli jsme do Finska s tím, že snad budeme bojovat ne moc daleko za Toyotou. Výsledkem bylo, že jsme nebyli schopni bojovat o nic a byli na chvostu tabulky," přiznává Sébastien Ogier. Největší problém byla chybějící přilnavost. A to přesto, že jezdec přešel na svoje oblíbené tlumiče Sachs.
To ale nebyla příčina problémů: "Musíte s tím hodně bojovat, abyste udrželi auto na trati. Když se podívám na Toyoty, tak vypadají daleko stabilněji a mají větší přilnavost v zatáčkách. Problém, který máme, nevychází z tlumičů.
Nezdá se, že by nám nová aerodynamika moc pomohla. Jako celý tým jsme byli pomalí a je jedno, kdo jel s jakou evolucí. Chyby musíme hledat všude, zřejmě ani podvozek není fantastický. Bylo nám jasné, že zde Toyota bude silná. Ale i Citroën byl tento víkend rychlejší. Čekali jsme, že jim budeme blíž," zakončil pětinásobný mistr WRC.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.