Citroën začal jednat s pětinásobným mistrem světa, Sébastienem Ogierem, o možnostech jeho návratu k Citroënu. Cílem Francouzů je uzavřít s Ogierem smlouvu pro rok 2019.
Citroën chce získat Ogiera do svých služeb 7 let poté, co jej nechal odejít po interních neshodách mezi ním a Loebem. Aktuální smlouva Francouze s M-Sportem vyprší na konci tohoto roku a ulovit jej bude chtít asi každá značka. Jen připomeňme, že poté, co Citroën v květnu vyhodil Krise Meekea, angažoval Madse Ostberga. Tým je ale bez jasné týmové jedničky a Nor má navíc smlouvu jen do konce sezony.
Šéf týmu, Pierre Budar, pro britský Autosport řekl: "Aktuálně hodně přemýšlím o jezdecké sestavě pro příští rok. Máme mnoho možností a mluvíme s několika piloty - mohly by zde být nějaké změny pro příští rok." Když byl přímo dotázán na možný návrat Ogiera do francouzského týmu, tak řekl: "Mluvím se Sébastienem Ogierem stejně tak, jako mluvím s ostatními jezdci. Samozřejmě bychom byli rádi, kdybychom měli v týmu takového jezdce."
Všeobecně se ale má za to, že Ogier bude chtít primárně zůstat u M-Sportu. Nedávno říkal, jak je v týmu spokojený a dalším bonusem v M-Sportu, který je přeci jen privátním týmem, jsou menší PR povinnosti ve srovnání s kterýmkoliv továrním týmem. Citroën se už pokoušel získat Francouze pro sezonu 2018, ale nakonec jednání skončila na finanční otázce. CEO skupiny PSA, Carlos Tavares, navíc prozradil, že pro letošek snížil rozpočet týmu. Tou dobou byl také ale Tavares spokojen se sestavou Meeke a Breen... Vše se tedy může rychle změnit.
Když se Autosport zeptal Budara, jestli může Citroën nabídnout Ogierovi peníze, které žádá, tak řekl: "Nemohu mluvit o otázkách našeho rozpočtu, nechci o tom mluvit. Máme určitý rozpočet a firma nám věří, že jej využijeme tou co možná nejlepší cestou pro tým, aby vyhrával. Je to na nás, musíme použít budget tou nejlepší cestou, bychom mohli vyhrávat."
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.