Citroën začal jednat s pětinásobným mistrem světa, Sébastienem Ogierem, o možnostech jeho návratu k Citroënu. Cílem Francouzů je uzavřít s Ogierem smlouvu pro rok 2019.
Citroën chce získat Ogiera do svých služeb 7 let poté, co jej nechal odejít po interních neshodách mezi ním a Loebem. Aktuální smlouva Francouze s M-Sportem vyprší na konci tohoto roku a ulovit jej bude chtít asi každá značka. Jen připomeňme, že poté, co Citroën v květnu vyhodil Krise Meekea, angažoval Madse Ostberga. Tým je ale bez jasné týmové jedničky a Nor má navíc smlouvu jen do konce sezony.
Šéf týmu, Pierre Budar, pro britský Autosport řekl: "Aktuálně hodně přemýšlím o jezdecké sestavě pro příští rok. Máme mnoho možností a mluvíme s několika piloty - mohly by zde být nějaké změny pro příští rok." Když byl přímo dotázán na možný návrat Ogiera do francouzského týmu, tak řekl: "Mluvím se Sébastienem Ogierem stejně tak, jako mluvím s ostatními jezdci. Samozřejmě bychom byli rádi, kdybychom měli v týmu takového jezdce."
Všeobecně se ale má za to, že Ogier bude chtít primárně zůstat u M-Sportu. Nedávno říkal, jak je v týmu spokojený a dalším bonusem v M-Sportu, který je přeci jen privátním týmem, jsou menší PR povinnosti ve srovnání s kterýmkoliv továrním týmem. Citroën se už pokoušel získat Francouze pro sezonu 2018, ale nakonec jednání skončila na finanční otázce. CEO skupiny PSA, Carlos Tavares, navíc prozradil, že pro letošek snížil rozpočet týmu. Tou dobou byl také ale Tavares spokojen se sestavou Meeke a Breen... Vše se tedy může rychle změnit.
Když se Autosport zeptal Budara, jestli může Citroën nabídnout Ogierovi peníze, které žádá, tak řekl: "Nemohu mluvit o otázkách našeho rozpočtu, nechci o tom mluvit. Máme určitý rozpočet a firma nám věří, že jej využijeme tou co možná nejlepší cestou pro tým, aby vyhrával. Je to na nás, musíme použít budget tou nejlepší cestou, bychom mohli vyhrávat."
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.
Společnost BYD, světový lídr v oblasti vozidel na nové energie, oficiálně vstupuje na český trh. Tuzemským zákazníkům nabídne čistě elektrické i plug-in hybridní vozy s technologiemi, které jsou součástí její rychlé expanze v Evropě.
V Druhé kapitole naší dlouhodobé recenze se podíváme na zoubek naftovému čtyřválci o objemu 1,5 litrů, který pracuje ve voze, jehož pohotovostní hmotnost činí 1585 kg. Je to důstojná motorizace pro načančané SUV, které o sobě tvrdí, že hraje vysokou hru? A co spotřeba?
Tento týden v naší redakční garáži zaparkoval nejsilnější Superb, který na první pohled vypadá celkem běžně, ale opak je pravdou. Na silnici dokáže být překvapivě svižným autem, které si však stále zachovává svou klidnou povahu, která je nad věcí. Jaká je nová generace ve srovnání s tou předchozí, která nabídla výkon 206 kW ?
Americký prezident Donald Trump oznámil, že Spojené státy uvalí 25% cla na dovoz automobilů vyrobených mimo USA, přičemž tato opatření vstoupí v platnost 2. dubna. V reakci na tuto novinku předsedkyně Evropské komise Ursula von der Leyenová vyjádřila lítost a EU její rozhodnutí důkladně prozkoumá. Trump rovněž odložil výběr cla na automobilové díly o měsíc. Tento krok způsobil pokles akcií automobilek na asijských burzách a očekává se, že výprodeje se rozšíří i na evropské a americké trhy. Uvedl to server CNBS.