Sébastien Ogier se jako jediný z M-Sportu může těšit na nový aerodynamický balíček na svém voze už ve Finsku. Jeho týmoví kolegové si musejí počkat až do Německa. Ostatní týmy ale také nespí.
Letošní ročník WRC je napínavý jako už dlouho ne a M-Sport teď přidává plyn. Na voze Sébastiena Ogiera se ve Finsku objeví nový aeropaket, který tým testoval už po soutěži v Mexiku ve větrném tunelu Fordu Severní Americe. Zatímco v přední části auta se jedná jen o drobné změny aerodynamiky, tak zadní část vozu je přepracována silně.
Nové zadní křídlo, silně přepracované bočnice, zadní lamely ve stylu Toyoty Yaris WRC anebo vyšší difuzor - všechny tyto věci mají Fiestu vylepšit, poskytnout ji lepší vyvážení, lepší stabilitu a vyšší grip. Pro soutěž ve Finsku však toto vylepšení dostane pouze vůz Sébastiena Ogiera. M-Sport by na vozy Elfyna Evanse a Teemu Suninena měl nasadit stejné vylepšení v Německu.
"Krátká pauza rychle utekla a já si ji užil s rodinou. Teď ale jdeme opět na věc a už se plně soustředím na Rally Finland. Pro spoustu fanoušků je to vrchol sezony. A já vím proč - atmosféra kolem rychlostních zkoušek je fantastická a tratě vypadají, jako by byly stvořeny pro rally závody. Na nejrychlejším podniku sezony bojujeme o desetiny vteřiny. Konkurence je obrovská.
Inženýři M-Sportu a Ford Performance pracují prakticky bez ustání na tom, abychom měli co nejlepší pozici. Nová aerodynamika na zádi naší Fiesty může být rozhodující. I tak ale musíme během víkendu udělat vše správně, abychom mohli útočit na top výsledek. Vloni jsme měli ve Finsku opravdu rychlé auto a také po testu mám dobrý pocit. Ale tato rally neodpouští žádné chyby," popsal situaci před startem u Fordu Sébastien Ogier.
Ostatní výrobci ale také nespíM-Sport ale není jediný, kdo přijede do Finska s vylepšením. Toyota vybaví své vozy novým, silnějším, motorem. Hyundai využívá jednoho ze tří žolíků, které má k dispozici, a své vozy vybaví novým středním diferenciálem. To by mělo jezdcům pomoci, především na asfaltu, s nedotáčivostí vozů Hyundai.
I u Citroënu se pracuje na ovladatelnosti, kromě zadního zavěšení Francouzi optimalizují také software v motoru. I oni doufají díky žolíkovi ve Finsku v lepší ovladatelnost svých strojů. Nový software by měl zlepšit průběh točivého momentu motoru a využitelnost výkonu motoru.
Škoda Scala je na trhu už několik let a vždy byla mezi svými rivaly tak trochu opomíjenou volbou. Není vnímána tak prestižně, jako třeba Golf a ani není extravagantní jako třeba Peugeot 308, ale přesto bychom si v této kategorii vybrali právě Scalu, proč?
Šéf Škody Auto Klaus Zellmer dnes oznámil zásadní redukci pracovních míst, která postihne zhruba 15 % zaměstnanců automobilky v Česku. To by znamenalo ztrátu téměř 6000 pracovních míst, přičemž největší dopad se očekává na agenturní pracovníky, kteří tvoří asi desetinu celkového počtu. Redukce však zasáhne i kmenové zaměstnance. Uvedl to ekonom Lukáš Kovanda.
Prodej Tesly v Evropě dramaticky klesá – jen minulý měsíc se propadl o polovinu. Za útlumem zájmu nemusí stát jen konkurence, ale i kontroverzní výroky a politická angažovanost samotného Elona Muska, upozorňuje The Guardian.
V poslední kapitole naší recenze hybridního modelu DS 4 si vše hezky shrneme. Nebude chybět ani srovnání s Lexusem UX, který by se dal nazvat hlavním rivalem. V čem je lepší DS, jaké má slabší stránky a který crossover bychom si koupili?
Peugeot se vrací do boje! Tým Peugeot TotalEnergies vstupuje do své třetí sezóny FIA WEC a hned na úvod ho čeká výzva v podobě maratonu 1812 km Kataru.
BMW Group posouvá hranice elektromobility a na Tech Days v Landshutu odhaluje detaily nové generace elektrického pohonu. Inovativní 800voltová technologie slibuje rychlejší nabíjení a vyšší efektivitu, přičemž bude součástí všech modelů připravované řady Neue Klasse. První vozy s revolučním pohonem zamíří do výroby ještě letos v maďarském Debrecínu.
V rámci aktuálního trendu oživování retro ikon se na scénu vrací Yugo, bývalý balkánský bestseller, který si vysloužil kultovní status, ale také označení "nejhorší auto na světě". Nyní se objevily první náčrty nového modelu, který by měl spatřit světlo světa v roce 2027. Tento malý vůz s klasickým spalovacím motorem slibuje návrat legendy.
BMW posouvá hranice elektromobility a dokazuje, že extrémní výkon nemusí znamenat nekontrolovatelnou sílu. Na Auto Shanghai představí koncept „Vision Driving Experience“, který ukáže, jak lze obrovský výkon zkrotit pro maximální jízdní dynamiku.
Kia odhalila první snímky svého nového elektromobilu EV4, který přichází jako součást rozšiřujícího se portfolia značky. Tento model je postaven na pokročilé platformě E-GM a 400voltové architektuře, což by mu mělo zajistit dojezd přes 600 km na jedno nabití. Cena modelu se očekává od 40 000 eur (cca 1 milion korun).
Tesla model Y Juniper byla představena teprve nedávno. Už se ale našla společnost, která si ji vzala do parády a přetvořila ji v tento vytuněný klenot. Jde o společnost CarLab(Hong Kong)Detailing & Customization. Jak se vám líbí?
Porsche čelí oslabujícím prodejům a podnikání v Číně, což vedlo k zahájení programu úspor a investic. Firma zároveň oznámila snížení počtu pracovních míst v regionu Stuttgart jako součást své restrukturalizace. Informoval o tom web Auto motor und sport.
Terramar je zcela novým modelem samostatné automobilky Cupra, která za poslední roky výrazně získává na popularitě. Jedná se o SUV s lehce rozdvojenou osobností – snaží se být ekologicky šetrné a zároveň se tváří jako maniak, který v zatáčkách natrhne zadek kde komu. Odvaha mu obzvláště v této fialové metalíze nechybí, nicméně jak obstojí v naší recenzi ? Vyplatil se risk a nebo jde o propadák?