Ogier ve Finsku s novou aerodynamikou na Fiestě WRC: "Může to být rozhodující prvek"

Rally Sardinia (ITA)
Rally Sardinia (ITA), foto: Jakub Daniel Machálek, RallyZone.cz
-haj 24. července 2018 20:26
Sdílej:

Sébastien Ogier se jako jediný z M-Sportu může těšit na nový aerodynamický balíček na svém voze už ve Finsku. Jeho týmoví kolegové si musejí počkat až do Německa. Ostatní týmy ale také nespí.

Letošní ročník WRC je napínavý jako už dlouho ne a M-Sport teď přidává plyn. Na voze Sébastiena Ogiera se ve Finsku objeví nový aeropaket, který tým testoval už po soutěži v Mexiku ve větrném tunelu Fordu Severní Americe. Zatímco v přední části auta se jedná jen o drobné změny aerodynamiky, tak zadní část vozu je přepracována silně.

Nové zadní křídlo, silně přepracované bočnice, zadní lamely ve stylu Toyoty Yaris WRC anebo vyšší difuzor - všechny tyto věci mají Fiestu vylepšit, poskytnout ji lepší vyvážení, lepší stabilitu a vyšší grip. Pro soutěž ve Finsku však toto vylepšení dostane pouze vůz Sébastiena Ogiera. M-Sport by na vozy Elfyna Evanse a Teemu Suninena měl nasadit stejné vylepšení v Německu.

"Krátká pauza rychle utekla a já si ji užil s rodinou. Teď ale jdeme opět na věc a už se plně soustředím na Rally Finland. Pro spoustu fanoušků je to vrchol sezony. A já vím proč - atmosféra kolem rychlostních zkoušek je fantastická a tratě vypadají, jako by byly stvořeny pro rally závody. Na nejrychlejším podniku sezony bojujeme o desetiny vteřiny. Konkurence je obrovská.

Inženýři M-Sportu a Ford Performance pracují prakticky bez ustání na tom, abychom měli co nejlepší pozici. Nová aerodynamika na zádi naší Fiesty může být rozhodující. I tak ale musíme během víkendu udělat vše správně, abychom mohli útočit na top výsledek. Vloni jsme měli ve Finsku opravdu rychlé auto a také po testu mám dobrý pocit. Ale tato rally neodpouští žádné chyby," popsal situaci před startem u Fordu Sébastien Ogier. 

Ostatní výrobci ale také nespíM-Sport ale není jediný, kdo přijede do Finska s vylepšením. Toyota vybaví své vozy novým, silnějším, motorem. Hyundai využívá jednoho ze tří žolíků, které má k dispozici, a své vozy vybaví novým středním diferenciálem. To by mělo jezdcům pomoci, především na asfaltu, s nedotáčivostí vozů Hyundai.

I u Citroënu se pracuje na ovladatelnosti, kromě zadního zavěšení Francouzi optimalizují také software v motoru. I oni doufají díky žolíkovi ve Finsku v lepší ovladatelnost svých strojů. Nový software by měl zlepšit průběh točivého momentu motoru a využitelnost výkonu motoru. 

Stalo se
Novinky
Zřejmě nejde o aprílový žert: Yugo má být znovu postaveno pod srbsko-německým vedením. Autorem návrhu je srbský designér Darko Marčeta. Počáteční návrhy ukazují vůz s klasickými prvky Yugo v moderním stylu.

Legenda se vrací: Yugo chystá velký comeback?

V rámci aktuálního trendu oživování retro ikon se na scénu vrací Yugo, bývalý balkánský bestseller, který si vysloužil kultovní status, ale také označení "nejhorší auto na světě". Nyní se objevily první náčrty nového modelu, který by měl spatřit světlo světa v roce 2027. Tento malý vůz s klasickým spalovacím motorem slibuje návrat legendy.

Novinky ze světa EV
BMW Vision Driving Experience (VDX)

BMW VDX: Elektrická bestie s více než 1 000 koňmi se už testuje? +VIDEO

BMW posouvá hranice elektromobility a dokazuje, že extrémní výkon nemusí znamenat nekontrolovatelnou sílu. Na Auto Shanghai představí koncept „Vision Driving Experience“, který ukáže, jak lze obrovský výkon zkrotit pro maximální jízdní dynamiku.

Novinky ze světa EV
Kia EV4 (2025)

První FOTO nové Kia EV4: Plně elektrické EV přichází jako sedan a kombi

Kia odhalila první snímky svého nového elektromobilu EV4, který přichází jako součást rozšiřujícího se portfolia značky. Tento model je postaven na pokročilé platformě E-GM a 400voltové architektuře, což by mu mělo zajistit dojezd přes 600 km na jedno nabití. Cena modelu se očekává od 40 000 eur (cca 1 milion korun).

Novinky ze světa EV
Vytuněná Tesla model Y od CarLab

Tesla model Y Juniper v dravé úpravě. Asi nejhezčí verze vůbec

Tesla model Y Juniper byla představena teprve nedávno. Už se ale našla společnost, která si ji vzala do parády a přetvořila ji v tento vytuněný klenot. Jde o společnost CarLab(Hong Kong)Detailing & Customization. Jak se vám líbí?