Ogier ve Finsku s novou aerodynamikou na Fiestě WRC: "Může to být rozhodující prvek"

Rally Sardinia (ITA)
Rally Sardinia (ITA), foto: Jakub Daniel Machálek, RallyZone.cz
-haj 24. července 2018 20:26
Sdílej:

Sébastien Ogier se jako jediný z M-Sportu může těšit na nový aerodynamický balíček na svém voze už ve Finsku. Jeho týmoví kolegové si musejí počkat až do Německa. Ostatní týmy ale také nespí.

Letošní ročník WRC je napínavý jako už dlouho ne a M-Sport teď přidává plyn. Na voze Sébastiena Ogiera se ve Finsku objeví nový aeropaket, který tým testoval už po soutěži v Mexiku ve větrném tunelu Fordu Severní Americe. Zatímco v přední části auta se jedná jen o drobné změny aerodynamiky, tak zadní část vozu je přepracována silně.

Nové zadní křídlo, silně přepracované bočnice, zadní lamely ve stylu Toyoty Yaris WRC anebo vyšší difuzor - všechny tyto věci mají Fiestu vylepšit, poskytnout ji lepší vyvážení, lepší stabilitu a vyšší grip. Pro soutěž ve Finsku však toto vylepšení dostane pouze vůz Sébastiena Ogiera. M-Sport by na vozy Elfyna Evanse a Teemu Suninena měl nasadit stejné vylepšení v Německu.

"Krátká pauza rychle utekla a já si ji užil s rodinou. Teď ale jdeme opět na věc a už se plně soustředím na Rally Finland. Pro spoustu fanoušků je to vrchol sezony. A já vím proč - atmosféra kolem rychlostních zkoušek je fantastická a tratě vypadají, jako by byly stvořeny pro rally závody. Na nejrychlejším podniku sezony bojujeme o desetiny vteřiny. Konkurence je obrovská.

Inženýři M-Sportu a Ford Performance pracují prakticky bez ustání na tom, abychom měli co nejlepší pozici. Nová aerodynamika na zádi naší Fiesty může být rozhodující. I tak ale musíme během víkendu udělat vše správně, abychom mohli útočit na top výsledek. Vloni jsme měli ve Finsku opravdu rychlé auto a také po testu mám dobrý pocit. Ale tato rally neodpouští žádné chyby," popsal situaci před startem u Fordu Sébastien Ogier. 

Ostatní výrobci ale také nespíM-Sport ale není jediný, kdo přijede do Finska s vylepšením. Toyota vybaví své vozy novým, silnějším, motorem. Hyundai využívá jednoho ze tří žolíků, které má k dispozici, a své vozy vybaví novým středním diferenciálem. To by mělo jezdcům pomoci, především na asfaltu, s nedotáčivostí vozů Hyundai.

I u Citroënu se pracuje na ovladatelnosti, kromě zadního zavěšení Francouzi optimalizují také software v motoru. I oni doufají díky žolíkovi ve Finsku v lepší ovladatelnost svých strojů. Nový software by měl zlepšit průběh točivého momentu motoru a využitelnost výkonu motoru. 

Stalo se
Novinky ze světa EV
Nissan Micra (2025)

Nový Nissan Micra? Zmatený klon Renaultu 5, který propadl v designu i smyslu

Nissan se s novou Microu vydal cestou nejmenšího odporu – převzal Renault 5 E-Tech a přemaloval ho. Výsledek? Elektromobil bez vlastní identity, který selhává v designu i konkurenceschopnosti. Japonci vsadili na špatného koně a přidali vlastní chyby.

Zajímavosti
on-line prodej

Kupujete ojeté auto? Těmto 7 pastem se vyhněte, jinak zapláčete

Ročně se v Česku prodá na 650 000 ojetých aut. Může se proto zdát, že koupit si ojeté auto není žádný problém. Velký výběr ovšem ještě není zárukou kvality. Nemalé množství prodávaných ojetin skrývá před kupujícím svou historii. K tomu, aby se nechali vlákat do pasti, napomáhá i řada častých chyb, které zájemci při výběru vozu dělají. Které to jsou a čemu se vyhnout? 

Zajímavosti
Ochrana motorky při pádu: Proč jsou chrániče páček nezbytnou výbavou nejen pro offroad

Ochrana motorky při pádu: Proč jsou chrániče páček nezbytnou výbavou nejen pro offroad

Každý motorkář, ať už jezdí po městě, okreskách nebo v lehkém terénu, ví, jak snadno může dojít k nečekanému pádu. Někdy stačí kluzká vozovka, jinak postavený stojan nebo prosté zaváhání při manipulaci na místě. A právě v těchto situacích často dochází k poškození některé z nejcitlivějších částí – ovládacích páček.

Novinky
Toyota RAV4 (2026)

Proč je nová Toyota RAV4 větší novinkou, než si myslíte?

Toyota udělala revoluční krok. Její nejprodávanější SUV RAV4 bude od modelového roku 2026 k mání výhradně jako hybrid nebo plug-in hybrid. Bez čistě benzínové varianty tak míří ke stovkám tisíc Američanů, kteří si změny ani nemusí všimnout – a přesto začnou jezdit čistěji.