Ogier ve Finsku s novou aerodynamikou na Fiestě WRC: "Může to být rozhodující prvek"

Rally Sardinia (ITA)
Rally Sardinia (ITA), foto: Jakub Daniel Machálek, RallyZone.cz
-haj 24. července 2018 20:26
Sdílej:

Sébastien Ogier se jako jediný z M-Sportu může těšit na nový aerodynamický balíček na svém voze už ve Finsku. Jeho týmoví kolegové si musejí počkat až do Německa. Ostatní týmy ale také nespí.

Letošní ročník WRC je napínavý jako už dlouho ne a M-Sport teď přidává plyn. Na voze Sébastiena Ogiera se ve Finsku objeví nový aeropaket, který tým testoval už po soutěži v Mexiku ve větrném tunelu Fordu Severní Americe. Zatímco v přední části auta se jedná jen o drobné změny aerodynamiky, tak zadní část vozu je přepracována silně.

Nové zadní křídlo, silně přepracované bočnice, zadní lamely ve stylu Toyoty Yaris WRC anebo vyšší difuzor - všechny tyto věci mají Fiestu vylepšit, poskytnout ji lepší vyvážení, lepší stabilitu a vyšší grip. Pro soutěž ve Finsku však toto vylepšení dostane pouze vůz Sébastiena Ogiera. M-Sport by na vozy Elfyna Evanse a Teemu Suninena měl nasadit stejné vylepšení v Německu.

"Krátká pauza rychle utekla a já si ji užil s rodinou. Teď ale jdeme opět na věc a už se plně soustředím na Rally Finland. Pro spoustu fanoušků je to vrchol sezony. A já vím proč - atmosféra kolem rychlostních zkoušek je fantastická a tratě vypadají, jako by byly stvořeny pro rally závody. Na nejrychlejším podniku sezony bojujeme o desetiny vteřiny. Konkurence je obrovská.

Inženýři M-Sportu a Ford Performance pracují prakticky bez ustání na tom, abychom měli co nejlepší pozici. Nová aerodynamika na zádi naší Fiesty může být rozhodující. I tak ale musíme během víkendu udělat vše správně, abychom mohli útočit na top výsledek. Vloni jsme měli ve Finsku opravdu rychlé auto a také po testu mám dobrý pocit. Ale tato rally neodpouští žádné chyby," popsal situaci před startem u Fordu Sébastien Ogier. 

Ostatní výrobci ale také nespíM-Sport ale není jediný, kdo přijede do Finska s vylepšením. Toyota vybaví své vozy novým, silnějším, motorem. Hyundai využívá jednoho ze tří žolíků, které má k dispozici, a své vozy vybaví novým středním diferenciálem. To by mělo jezdcům pomoci, především na asfaltu, s nedotáčivostí vozů Hyundai.

I u Citroënu se pracuje na ovladatelnosti, kromě zadního zavěšení Francouzi optimalizují také software v motoru. I oni doufají díky žolíkovi ve Finsku v lepší ovladatelnost svých strojů. Nový software by měl zlepšit průběh točivého momentu motoru a využitelnost výkonu motoru. 

Stalo se
Trh s elektromobily
Škoda Elroq

Elektromobily: Škodu doma v Česku poráží v prodejích Tesla

Škoda Auto potvrzuje svou vedoucí pozici na českém trhu, a to i přes nejistotu v oblasti elektromobility. Vedoucí značky Jiří Maláček věří v růst trhu s elektromobily a zdůrazňuje šance Škody uspět. Přestože Tesla zatím v prodejích elektromobilů vede, Škoda vidí v budoucnosti elektrifikace příležitost k dalšímu posílení. 

Trh s elektromobily
Výroba Škody Elroq.

Elektromobily: Jak přesvědčit lidi, aby je kupovali víc?

Situace ve Velké Británii se velmi podobá té v EU. Vláda čelí tlaku ze strany automobilových výrobců, kteří kritizují přísná pravidla podporující elektrická vozidla, jež podle nich narážejí na nízkou poptávku. Informuje o tom BBC.

Novinky ze světa EV
Škoda Superb (2025)

Škoda Superb dostane nový hybrid. Slibuje čistě elektrický dojezd až 120 kilometrů

Škoda Superb přichází s hybridním pohonem, který slibuje revoluci v efektivitě a pohodlí. Velkokapacitní baterie a rychlé nabíjení jsou klíčovými prvky, které tuto novinku odlišují od konkurence. Výroba začíná už tento kvartál, a tak brzy zjistíme, zda papírové hodnoty odpovídají realitě.

Novinky
Mercedes-Benz třídy E

Best Performer 2024: Mercedes-Benz třídy E získal ocenění Euro NCAP za nejbezpečnější testovaný vůz

Mercedes-Benz třídy E stanovil nový standard automobilové bezpečnosti, když byl v roce 2024 oceněn organizací Euro NCAP jako Best Performer za své výjimečné výsledky v bezpečnostních testech, čímž se stal nejbezpečnějším vozem testovaným v uplynulém roce.