Úřadující mistr DTM, Sébastien Ogier, by si v září mohl vyzkoušet na Red Bull Ringu závodní víkend DTM v barvách Mercedesu.
V německé sérii cestovních vozů platí letos pravidlo, že každá značka může jednou za sezonu nasadit sedm místo standardních šesti vozů. Audi tuto možnost využilo hned na úvodním závodě na Hockenheimringu, kde dalo možnost rozloučit se s kariérou v DTM Mattiasi Ekströmovi. BMW zase plánuje nasadit příští měsíc do prvního nočního závodu v sérii Alexe Zanardiho.
Dle informací britského Autosportu by Mercedes svoji možnost rád využil tak, že by pro zářijový závod v Rakousku do svého speciálu Mercedes-AMG C63 DTM nasadil Sébastiena Ogiera. Celou akci by zastřešila samozřejmě společnost Red Bull, která Ogiera sponzoruje ve WRC, DTM dlouhé roky podporovala a které zároveň patří rovněž okruh ve Spielbergu.
Pravidla DTM sice oficiálně neumožňují start speciálního závodníka v posledních třech závodních víkendech sezony, ale Mercedes by od německého DMSB a svých rivalů Audi a BMW mohl dostat výjimku. Všeobecně se má za to, že by tato výjimka měla být spíše formalitou.
Ogier přitom nedávno v Rakousku speciál taxi DTM už testoval. Na sedadle spolujezdce byla jeho manželka, Andrea, která je reportérkou německé stanice SAT1. V roce 2013 si také vyzkoušel Audi RS 5 DTM, když si před tehdejší Rally Deutschland vyměnil sportovní náčiní s Mattiasem Ekströmem. Švéd si zase vyzkoušel Volkswagen Polo R WRC.
Pětinásobný mistr světa v rally má s okruhovými závody zkušenosti, když se v letech 2013 a 2014 dvakrát prezentoval v Porsche Supercup. Po jednom startu má také ze sérií FFSA GT a ADAC GT Masters. Vloni si na Red Bull Ringu vyzkoušel také monopost Red Bullu z F1 z roku 2011.
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.