Thierry Neuvilleovi se podařilo před letní přestávkou změnit stav MS v rally ve svůj prospěch, když převzal průběžné vedení od Sébastiena Ogiera a vybudoval si náskok. M-Sport Ford chce ale už ve Finsku Hyundai vrátit úder.
Jde o změnu trendu v MS nebo jen dvě nepovedené soutěže v podání Sébastiena Ogiera? Francouz má aktuálně ztrátu 27 bodů a je v pro něj nezvyklé roli "lovce, nikoliv naháněné zvěře". Do konce ale ještě zbývá šest soutěží a šéf M-Sportu, Malcolm Wilson, plně věří, že Ogier může ještě získat svůj šestý titul MS.
"Na základě předchozí spolupráce a výsledků z předešlých let je vidět, jak moc je Thierry silný a konkurenceschopný. Aktuálně má velmi dobrý náskok. Co je ale také známé o Séstienovi, je, že ví, jak vyhrát šampionát. Je jasné, že se my ani on sám nevzdáme. Je třeba jen, aby do toho všichni dávali 100 %," slibuje tvrdý souboj Wilson.
Pro Finskou rally plánuje britský tým nasazení nové aerodynamiky, aby se zvýšila konkurenceschopnost Fordu Fiesta WRC: "Aktuálně probíhají testy a pokud bude vše v pořádku, tak plánujeme vylepšení nasadit na auto," prozrazuje Malcolm.
Seb do Finska nepojede s dobrými vzpomínkami - vloni po tvrdém dopadu na jednom ze skoků poškodil zavěšení, což jej poslalo do stromu. Spolujezdec Julien Ingrassia utrpěl otřes mozku, což znemožnilo další pokračování v soutěži. "Ano, Sébastien zde vloni měl nějaké problémy, ale naše auta byla velmi konkurenceschopná. Proto nevidím žádný důvod k tomu, abychom letos nemohli pořádně zabrat," zakončil Malcolm Wilson.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.