Thierry Neuvilleovi se podařilo před letní přestávkou změnit stav MS v rally ve svůj prospěch, když převzal průběžné vedení od Sébastiena Ogiera a vybudoval si náskok. M-Sport Ford chce ale už ve Finsku Hyundai vrátit úder.
Jde o změnu trendu v MS nebo jen dvě nepovedené soutěže v podání Sébastiena Ogiera? Francouz má aktuálně ztrátu 27 bodů a je v pro něj nezvyklé roli "lovce, nikoliv naháněné zvěře". Do konce ale ještě zbývá šest soutěží a šéf M-Sportu, Malcolm Wilson, plně věří, že Ogier může ještě získat svůj šestý titul MS.
"Na základě předchozí spolupráce a výsledků z předešlých let je vidět, jak moc je Thierry silný a konkurenceschopný. Aktuálně má velmi dobrý náskok. Co je ale také známé o Séstienovi, je, že ví, jak vyhrát šampionát. Je jasné, že se my ani on sám nevzdáme. Je třeba jen, aby do toho všichni dávali 100 %," slibuje tvrdý souboj Wilson.
Pro Finskou rally plánuje britský tým nasazení nové aerodynamiky, aby se zvýšila konkurenceschopnost Fordu Fiesta WRC: "Aktuálně probíhají testy a pokud bude vše v pořádku, tak plánujeme vylepšení nasadit na auto," prozrazuje Malcolm.
Seb do Finska nepojede s dobrými vzpomínkami - vloni po tvrdém dopadu na jednom ze skoků poškodil zavěšení, což jej poslalo do stromu. Spolujezdec Julien Ingrassia utrpěl otřes mozku, což znemožnilo další pokračování v soutěži. "Ano, Sébastien zde vloni měl nějaké problémy, ale naše auta byla velmi konkurenceschopná. Proto nevidím žádný důvod k tomu, abychom letos nemohli pořádně zabrat," zakončil Malcolm Wilson.
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.