Sébastien Ogier přiznal, že v roce 2019 buď zůstane v M-Sportu anebo World Rally Championship úplně opustí, než aby se stěhoval do jiného týmu.
Vyhazov Krise Meekea z Citroënu začal letos hýbat s jezdeckým trhem dříve, než je obvyklé. Jedinými dvěma jezdci, kteří mají svoje místa pro příští rok jistá, jsou Ott Tänak z Toyoty a Andreas Mikkelsen z Hyundai. Ostatním jezdcům končí po sezoně smlouva. Sébastien Ogier je stále na pomyslném vrcholu seznamu potenciálních pilotů u všech týmů. Francouz ale řekl, že by jej nějaký tým musel hodně přesvědčovat, aby se rozhodl pro změnu. K M-Sportu přišel před sezonou 2017 poté, co se z WRC narychlo stáhl Volkswagen.
"Jsem šťastný tam, kde jsem, vždycky jsem to říkal. V M-Sportu se to všechno ubírá směrem, který chci. A když tomu tak je, tak můžete říci, že není žádný důvod ke změně. Řekněme to takto: Potřeboval bych velmi přesvědčivou nabídku, abych odešel, protože jsem šťastný tam, kde jsem," říká Sébastien Ogier. Francouz ale hned dodává, že by bylo omyl spoléhat, že bude ve WRC i příští rok: "Kdo ví, jestli tu budu i příští rok? To je jiná otázka, už jsem párkrát řekl, že to [konec kariéry] je možnost."
Šéf Ogiera, Malcolm Wilson, samozřejmě dodal, že udělá vše pro to, aby si služby Ogiera zajistil i pro budoucnost. "O Sébastiena bude zájem z ostatních týmů, to víme. Ale pokud mu budeme moci dát to, co chce, tak nevidím důvod [k odchodu]. Myslím, že je zde šťastný. Docela má zájem na tom, aby zůstal a pokud se nám to podaří dát dohromady, tak by to mělo být OK."
O Ogiera mají zájem samozřejmě i ostatní týmy. Manažer továrního týmu Huyndai, Alain Penasse, přiznává, že Ogier "drží klíč" od trhů jezdců. "Nemůžu říci, že bychom o Ogierovi neuvažovali. Pokud chcete vyhrát šampionát, tak o něm musíte uvažovat jako o možnosti. Možná můžeme očekávat nějaké pohyby na trhu - pokud se posune jen Ogier, tak se budou muset posouvat i ostatní. Ale pokud se rozhodne pro to stejné, tak to může být zase trochu nudné. Pokud Sébastien Ogier zamíří do Citroënu, tak se toho hodně změní. Pokud zůstane, tak si myslím, že ostatní zůstanou také," říká Penasse.
Jen připomeňme, že Ogier začínal svoji kariéru samozřejmě u Citroënu. Pak ale po konci sezony 2011 a interních třenicích se Sébastienem Loebem od francouzské značky odešel. Rok pak závodil s Fabií S2000 a vyvíjel Polo R WRC, se kterým následně slavil velké úspěchy. Po konci Volkswagenu ve WRC zamířil do M-Sportu. Šéf Citroënu, Pierre Budar, dal jasně najevo, že Ogier je pro něj cílem.
"Každý se zajímá o Ogiera a my bychom byli velmi potěšeni, kdybychom jej viděli znovu s námi v týmu. Svoji rallyovou kariéru začal s námi a bylo by velmi pěkné vidět jej zde. Je Francouz a my jsme francouzský tým, mohl by to být hezký příběh - ale není jediným pilotem, o kterém musíme přemýšlet," zakončil Budar. Kontrakt s Hyundai na konci sezony končí třeba aktuálnímu lídrovi tabulky, Thierrymu Neuvilleovi. "Pokud se nám letos podaří s Hyundai dosáhnout našeho cíle, tak si myslím, že se vše stává jasnější," řekl tajemně Belgičan.
Třetí generace modelu Audi Q3 přijíždí po sedmi letech s výrazným technologickým posunem. Nabídne micro-LED světla s desítkami tisíc pixelů, inteligentní páčky pod volantem i umělou inteligenci v infotainmentu. Kromě benzínu a dieselu nabídne také plug-in hybrid s dojezdem 120 km čistě na elektřinu. Do showroomů dorazí letos v říjnu, cena základní verze startuje v Německu na 44 600 eurech.
BMW vypustilo první technické detaily k nové generaci elektromobilu iX3 a nastavilo laťku vysoko. Dojezd přes 800 kilometrů, ultrarychlé nabíjení výkonem 400 kW a zcela nový softwarový mozek s názvem „Srdce radosti“. Premiéru chystá v září na autosalonu IAA.
Tesla rozšiřuje nabídku restylovaných Modelů S a X. Design téměř beze změn, ale dojezd i ceny míří nahoru. Novinkou jsou adaptivní světla, vylepšené odpružení a delší dojezd až 660 kilometrů. Američané si ale připlatí – až o 5 tisíc dolarů (cca 108 tisíc korun) více než dosud.
Tento týden nám do redakční garáže přijela nová generace legendárního Land Cruiseru. Proti předchůdci udělala velký skok kupředu, což je znát hlavně uvnitř. Mezi novinky se však neřadí jen hranatější design a modernější interiér, ale také různé technické vychytávky, které oceníte především v terénu, kde je proti předchůdci schopnější. Dnešní recenze však ukáže i nějaké oblasti, které jsou v novince horší, které to jsou?
Před začátkem 81. ročníku Polské rally došlo k tragické události. Jednadvacetiletý italský jezdec Matteo Doretto, juniorský mistr Itálie pro rok 2024, zahynul při nehodě během soukromého testu. Podle dostupných informací jeho vůz narazil do stromu poté, co sjel ze silnice.
Audi rozšiřuje rodinu modelu Q5 o plug-in hybridy. Nové SUV i Sportback e-hybrid kombinují výkon až 367 koní, elektrický dojezd do 100 kilometrů a vyspělé technologie. Do prodeje vstoupí koncem roku 2025, nejlevnější verze vyjde na více než 69 tisíc eur (cca 1,7 milionu korun).
Do další dlouhodobé recenze zavítal francouzský elegantní crossover, který díky svému sebevědomí nemá nejsnazší život. Naše testování bude mít dvě části – první bude z pohledu mého a druhá z pohledu mé ženy. Budeme mít stejné závěrečné hodnocení nebo se naše názory budou výrazně lišit?
Facelift populárního korejského crossoveru Kia Sportage přináší kromě kosmetických úprav i technologický skok. Nový infotainment zvládne streamování videa, aktualizace přes internet i platby za parkování. Pod kapotou se objeví výkonnější hybridy s novou automatickou převodovkou a poprvé i plug-in verze s pohonem předních kol.
BMW na prestižním festivalu elegance u jezera Como představilo vůz, který bere dech. Nový model Speedtop navazuje na loňské koncepty a tentokrát nepůjde jen o výstavní kus – limitovaná série 70 vozů s osmiválcem pod kapotou míří do výroby. Design, luxus a výkon v unikátním shooting braku, který si ale běžný smrtelník nekoupí.
Nejmenší model Toyoty dostal to, co u městských vozů nevídáme – silný full-hybridní pohon. Omlazené Aygo X nejen že výrazně posílilo, ale nově nabídne i techniku z větších modelů a lepší výbavu. A to všechno dál vyrábějí čeští dělníci v Kolíně.
Čínský výrobce Zeekr, vlastněný koncernem Geely, odhalil ceny a specifikace nového elektrického SUV Zeekr 7X pro Austrálii i Evropu. Prémiově laděný elektromobil, který vznikl pod taktovkou evropských vývojářů, míří přímo proti Tesle Model Y, Audi Q6 e-tron či BMW iX3. S dojezdem až 870 km, extrémně rychlým nabíjením a výbavou srovnatelnou s luxusní třídou může výrazně zamíchat kartami v segmentu.
Francouzská značka Alpine oficiálně představila svůj první elektrický crossover. Novinka s označením A390 navazuje na loňský koncept a zaujme nejen ostře řezaným designem, ale především technikou: pod kapotou má tři elektromotory, až 470 koní a baterii s kapacitou 89 kWh. Do prodeje půjde koncem roku.