Sébastien Ogier přiznal, že v roce 2019 buď zůstane v M-Sportu anebo World Rally Championship úplně opustí, než aby se stěhoval do jiného týmu.
Vyhazov Krise Meekea z Citroënu začal letos hýbat s jezdeckým trhem dříve, než je obvyklé. Jedinými dvěma jezdci, kteří mají svoje místa pro příští rok jistá, jsou Ott Tänak z Toyoty a Andreas Mikkelsen z Hyundai. Ostatním jezdcům končí po sezoně smlouva. Sébastien Ogier je stále na pomyslném vrcholu seznamu potenciálních pilotů u všech týmů. Francouz ale řekl, že by jej nějaký tým musel hodně přesvědčovat, aby se rozhodl pro změnu. K M-Sportu přišel před sezonou 2017 poté, co se z WRC narychlo stáhl Volkswagen.
"Jsem šťastný tam, kde jsem, vždycky jsem to říkal. V M-Sportu se to všechno ubírá směrem, který chci. A když tomu tak je, tak můžete říci, že není žádný důvod ke změně. Řekněme to takto: Potřeboval bych velmi přesvědčivou nabídku, abych odešel, protože jsem šťastný tam, kde jsem," říká Sébastien Ogier. Francouz ale hned dodává, že by bylo omyl spoléhat, že bude ve WRC i příští rok: "Kdo ví, jestli tu budu i příští rok? To je jiná otázka, už jsem párkrát řekl, že to [konec kariéry] je možnost."
Šéf Ogiera, Malcolm Wilson, samozřejmě dodal, že udělá vše pro to, aby si služby Ogiera zajistil i pro budoucnost. "O Sébastiena bude zájem z ostatních týmů, to víme. Ale pokud mu budeme moci dát to, co chce, tak nevidím důvod [k odchodu]. Myslím, že je zde šťastný. Docela má zájem na tom, aby zůstal a pokud se nám to podaří dát dohromady, tak by to mělo být OK."
O Ogiera mají zájem samozřejmě i ostatní týmy. Manažer továrního týmu Huyndai, Alain Penasse, přiznává, že Ogier "drží klíč" od trhů jezdců. "Nemůžu říci, že bychom o Ogierovi neuvažovali. Pokud chcete vyhrát šampionát, tak o něm musíte uvažovat jako o možnosti. Možná můžeme očekávat nějaké pohyby na trhu - pokud se posune jen Ogier, tak se budou muset posouvat i ostatní. Ale pokud se rozhodne pro to stejné, tak to může být zase trochu nudné. Pokud Sébastien Ogier zamíří do Citroënu, tak se toho hodně změní. Pokud zůstane, tak si myslím, že ostatní zůstanou také," říká Penasse.
Jen připomeňme, že Ogier začínal svoji kariéru samozřejmě u Citroënu. Pak ale po konci sezony 2011 a interních třenicích se Sébastienem Loebem od francouzské značky odešel. Rok pak závodil s Fabií S2000 a vyvíjel Polo R WRC, se kterým následně slavil velké úspěchy. Po konci Volkswagenu ve WRC zamířil do M-Sportu. Šéf Citroënu, Pierre Budar, dal jasně najevo, že Ogier je pro něj cílem.
"Každý se zajímá o Ogiera a my bychom byli velmi potěšeni, kdybychom jej viděli znovu s námi v týmu. Svoji rallyovou kariéru začal s námi a bylo by velmi pěkné vidět jej zde. Je Francouz a my jsme francouzský tým, mohl by to být hezký příběh - ale není jediným pilotem, o kterém musíme přemýšlet," zakončil Budar. Kontrakt s Hyundai na konci sezony končí třeba aktuálnímu lídrovi tabulky, Thierrymu Neuvilleovi. "Pokud se nám letos podaří s Hyundai dosáhnout našeho cíle, tak si myslím, že se vše stává jasnější," řekl tajemně Belgičan.
Škoda měla elektromobily už v roce 1944, podívejte se na unikátní video.
Automotodrom Brno vstupuje do nové závodní sezony s řadou novinek v kalendáři. Hlavním lákadlem je bezesporu návrat světového šampionátu MotoGP™, ale na své si přijdou i příznivci automobilových sérií.
BMW M3 CS Touring přepisuje pravidla sportovních kombíků. Nejostřejší verze legendární M3 přináší nekompromisní výkon, agresivní design a zároveň praktičnost pro každodenní použití. Speciální edice staví na úspěchu modelu M3 Competition Touring, ale přidává ještě větší dávku adrenalinu a emocí. S pohonem M xDrive a vyladěnou dynamikou jde o vůz, který zvládne rodinný výlet i sprint na okruhu. BMW tak znovu dokazuje, že radost z jízdy a praktičnost se mohou dokonale doplňovat.
V zimních měsících se řidiči elektromobilů setkávají se specifickými výhodami i výzvami. Je zkrátka třeba naučit se pár nových věcí a některé dlouhodobé návyky upravit.
Když se řekne off-road, mnozí si představí dobrodružství, náročné podmínky a terén, kde selhávají běžná auta. Společnost Dajbych4x4 se již téměř 30 let specializuje na prodej, úpravy a servis terénních vozů, které nejen splňují, ale často překračují očekávání svých majitelů.
Automobilový svět se dočkal – jeden z nejočekávanějších modelů poslední doby má konečně české ceny. Základní varianta s pohonem zadních kol startuje na částce kolem 1,1 milionu korun, což dává tušit, že půjde o horké zboží pro nadšence i běžné řidiče. Novinka je tak modernější, komfortnější a nabízí dojezd na jedno nabití až 568 kilometrů v ideálních podmínkách.
Škoda Auto potvrzuje svou vedoucí pozici na českém trhu, a to i přes nejistotu v oblasti elektromobility. Vedoucí značky Jiří Maláček věří v růst trhu s elektromobily a zdůrazňuje šance Škody uspět. Přestože Tesla zatím v prodejích elektromobilů vede, Škoda vidí v budoucnosti elektrifikace příležitost k dalšímu posílení.
Situace ve Velké Británii se velmi podobá té v EU. Vláda čelí tlaku ze strany automobilových výrobců, kteří kritizují přísná pravidla podporující elektrická vozidla, jež podle nich narážejí na nízkou poptávku. Informuje o tom BBC.
Škoda Superb přichází s hybridním pohonem, který slibuje revoluci v efektivitě a pohodlí. Velkokapacitní baterie a rychlé nabíjení jsou klíčovými prvky, které tuto novinku odlišují od konkurence. Výroba začíná už tento kvartál, a tak brzy zjistíme, zda papírové hodnoty odpovídají realitě.
Mercedes-Benz třídy E stanovil nový standard automobilové bezpečnosti, když byl v roce 2024 oceněn organizací Euro NCAP jako Best Performer za své výjimečné výsledky v bezpečnostních testech, čímž se stal nejbezpečnějším vozem testovaným v uplynulém roce.
Škoda tradičně, jak jsou už roky zákazníci české automobilky zvyklí, klade důraz na funkčnost a pohodlí, což potvrzuje i nový model Elroq. Velkorysý prostor, chytré úložné prvky a promyšlené detaily zavazadlového prostoru usnadňují každodenní život a zvyšují komfort užívání vozu.
Audi koncem roku 2024 zahájilo předprodej zcela nové plně elektrické řady A6 e-tron, která přichází na platformě PPE. Nabízí se ve dvou karosářských variantách – Sportback a Avant – a čtyřech verzích pohonu. Základní model začíná na ceně 1 659 900 Kč. Nové Audi A6 e-tron překvapuje dlouhým dojezdem až 756 km na jedno nabití a rychlým nabíjením. Tato modelová řada nastavuje nové standardy v oblasti elektromobility.