Letošní první ostrý start proměnili Ondřej Bisaha s Petrem Těšínským ve vítězství. Stalo se na druhém podniku Central Rally Trophy v Chorvatsku při Ina Delta Rally 2018, který se jel o druhém červnovém víkendu.
Ondřej Bisaha v první polovině letošní sezóny soutěžního forda hlavně pronajímal. Bez závodění ovšem zlínský jezdec nedokáže vydržet dlouho, a proto vyrazil do Chorvatska. Zde se konal druhý díl Central Rally Trophy (CRT) – Ina Delta Rally. Na této soutěži Bisaha startoval už v loňském roce a závod dokončil na 2. místě absolutně a odvezl si vítězství v CRT. To ovšem bylo s Martinem Běhulou. Ondřej se poohlédl po jiném mitfárovi a volba padla na Petra Těšínského. „Rally v Chorvatsku spojujeme vždy i s krátkým soustředěním u moře, což nám dost pomáhá. Tým chytil od sluníčka lehce přičmoudlou barvu a skvělou náladu. Jen chudáčci mechanici Houbátor se Staníkem museli s technikou dojet až na samotné závody. S autem dojeli kluci právě včas na test, který pro nás byl v kooperaci s organizátorem zajištěn. Povrch testu odpovídal soutěži, a tak jsem si po sedmi měsících na asfaltu mohl osvojit auto trošku lépe,“ přiblížil atmosféru před závodem zlínský jezdec. Do centra soutěže Zagrebu přijelo 67 posádek ze sedmi zemí. Pro všechny přihlášené dvojice byla připravena trať s deseti rychlostními zkouškami. Ondra s Petrem nafasovali od pořadatelů startovní číslo 3. V páteční podvečer měly posádky v harmonogramu čtyři měřené testy, v sobotu zbývajících šest. „V páteční podvečer slavnostně odstartovala hlavní soutěž. Spolujezdec Peťa Těšínský do auta skočil a okamžitě začal dávat přesný diktát na jedničku, takže jsme mohli jet, co to dá. Bohužel při nájezdu do druhého kola 2. RZ těsně před nás pustili na trať další vozidlo, které nás značně zaseklo, a dva kilometry nás posádka VW Polo nenechala předjet. Pro nás trošku smutné, neboť tato posádka se ještě trápila s turbem. Organizátor se nám po rychlostní zkoušce přišel omluvit, ale stejnou chybu udělal i v druhém průjezdu stejnou zkouškou. My jsme jeli mokré pneumatiky do kříže a pěkně to na nich klouzalo. Tentokráte ale posádka pola zareagovala rychleji, přesto jsme zde hodně ztratili. Hlavní část soutěže ovšem začínala v sobotu a na tu jsme se maximálně zaměřili,“ popsal sled událostí v první etapě Ondra Bisaha. Po čtyřech odjetých rychlostních zkouškách figurovala posádka Bisaha – Těšínský na průběžném druhém místě, když na lídra soutěže ztrácela 18,2 vteřiny. Problémy se ovšem nevyhnuly ani soupeřům, a proto měl Ondra na třetího v pořadí více jak minutový náskok. První sobotní zkouška rozbila vedoucí český tandem na čele soutěže. Tomáš Pospíšilík havaroval ve sjezdu do betonových svodidel a ve výsledcích se propadl. „Sobotní etapu odstartovala 25 km dlouhá erzeta v horách Sljeme. Luxusní zkouška, kdy se jelo 11 km do kopce a 14 km z kopce s různými stupni klesání. Bohužel, již tato zkouška znamenala konečnou pro naše konkurenty a my se dostali do vedení. Problémy soupeřů mě obzvláště mrzely, neboť na souboje s nimi jsem se velmi těšil. Od té doby byl pro nás závod spíše o udržení rychlosti s ostatními. Auto fungovalo famózně a jako vždy bez sebemenších problémů. Nic nám tedy nebránilo v cestě dojet si pro první absolutní vítězství a v Zagrebu na cílové rampě si poslechnout nádhernou českou hymnu. Pro nás s Petrem to byla navíc krásná satisfakce za nepovedený start na Bohemce 2016, kde jsme havarovali. Mockrát děkujeme všem za podporu. Extra díky Míšovi za nasazení v posledních dnech,“ uvedl k závodu Ondra Bisaha. Vedle vítězství v absolutní klasifikaci si Ondra s Petrem odvezli i prvenství ve třídě v Central rally Trophy.
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.
Společnost BYD, světový lídr v oblasti vozidel na nové energie, oficiálně vstupuje na český trh. Tuzemským zákazníkům nabídne čistě elektrické i plug-in hybridní vozy s technologiemi, které jsou součástí její rychlé expanze v Evropě.
V Druhé kapitole naší dlouhodobé recenze se podíváme na zoubek naftovému čtyřválci o objemu 1,5 litrů, který pracuje ve voze, jehož pohotovostní hmotnost činí 1585 kg. Je to důstojná motorizace pro načančané SUV, které o sobě tvrdí, že hraje vysokou hru? A co spotřeba?
Tento týden v naší redakční garáži zaparkoval nejsilnější Superb, který na první pohled vypadá celkem běžně, ale opak je pravdou. Na silnici dokáže být překvapivě svižným autem, které si však stále zachovává svou klidnou povahu, která je nad věcí. Jaká je nová generace ve srovnání s tou předchozí, která nabídla výkon 206 kW ?
Americký prezident Donald Trump oznámil, že Spojené státy uvalí 25% cla na dovoz automobilů vyrobených mimo USA, přičemž tato opatření vstoupí v platnost 2. dubna. V reakci na tuto novinku předsedkyně Evropské komise Ursula von der Leyenová vyjádřila lítost a EU její rozhodnutí důkladně prozkoumá. Trump rovněž odložil výběr cla na automobilové díly o měsíc. Tento krok způsobil pokles akcií automobilek na asijských burzách a očekává se, že výprodeje se rozšíří i na evropské a americké trhy. Uvedl to server CNBS.
Následující měsíc nám bude dělat společnost prostorné SUV od francouzské značky DS Automobiles, která si potrpí na unikátní design, kvalitní interiéry a jedinečnost. S DS7 jsme již měli dvakrát tu čest, ovšem jednalo se vždy o vrcholná provedení s cenovkou kolem dvou milionů. DS na „sedmičku“ aktuálně nabízí zvýhodněnou verzi Edition France, kterou pořídíte za 950 tisíc, což je ve srovnání s konkurenty fantastická cena. Má to nějaký háček?
Automobilka Tesla oznámila svolávací akci téměř všech dosud vyrobených vozů Cybertruck – bezmála 50 tisíc kusů musí zpět kvůli závadě na karoserii. Ve stejném čase ale firma čelí i narůstajícímu napětí mimo výrobní linky. Po celých Spojených státech se množí útoky na prodejny i zákazníky Tesly, které jsou motivovány nelibostí vůči veřejnému vystupování Elona Muska.