Letošní první ostrý start proměnili Ondřej Bisaha s Petrem Těšínským ve vítězství. Stalo se na druhém podniku Central Rally Trophy v Chorvatsku při Ina Delta Rally 2018, který se jel o druhém červnovém víkendu.
Ondřej Bisaha v první polovině letošní sezóny soutěžního forda hlavně pronajímal. Bez závodění ovšem zlínský jezdec nedokáže vydržet dlouho, a proto vyrazil do Chorvatska. Zde se konal druhý díl Central Rally Trophy (CRT) – Ina Delta Rally. Na této soutěži Bisaha startoval už v loňském roce a závod dokončil na 2. místě absolutně a odvezl si vítězství v CRT. To ovšem bylo s Martinem Běhulou. Ondřej se poohlédl po jiném mitfárovi a volba padla na Petra Těšínského. „Rally v Chorvatsku spojujeme vždy i s krátkým soustředěním u moře, což nám dost pomáhá. Tým chytil od sluníčka lehce přičmoudlou barvu a skvělou náladu. Jen chudáčci mechanici Houbátor se Staníkem museli s technikou dojet až na samotné závody. S autem dojeli kluci právě včas na test, který pro nás byl v kooperaci s organizátorem zajištěn. Povrch testu odpovídal soutěži, a tak jsem si po sedmi měsících na asfaltu mohl osvojit auto trošku lépe,“ přiblížil atmosféru před závodem zlínský jezdec. Do centra soutěže Zagrebu přijelo 67 posádek ze sedmi zemí. Pro všechny přihlášené dvojice byla připravena trať s deseti rychlostními zkouškami. Ondra s Petrem nafasovali od pořadatelů startovní číslo 3. V páteční podvečer měly posádky v harmonogramu čtyři měřené testy, v sobotu zbývajících šest. „V páteční podvečer slavnostně odstartovala hlavní soutěž. Spolujezdec Peťa Těšínský do auta skočil a okamžitě začal dávat přesný diktát na jedničku, takže jsme mohli jet, co to dá. Bohužel při nájezdu do druhého kola 2. RZ těsně před nás pustili na trať další vozidlo, které nás značně zaseklo, a dva kilometry nás posádka VW Polo nenechala předjet. Pro nás trošku smutné, neboť tato posádka se ještě trápila s turbem. Organizátor se nám po rychlostní zkoušce přišel omluvit, ale stejnou chybu udělal i v druhém průjezdu stejnou zkouškou. My jsme jeli mokré pneumatiky do kříže a pěkně to na nich klouzalo. Tentokráte ale posádka pola zareagovala rychleji, přesto jsme zde hodně ztratili. Hlavní část soutěže ovšem začínala v sobotu a na tu jsme se maximálně zaměřili,“ popsal sled událostí v první etapě Ondra Bisaha. Po čtyřech odjetých rychlostních zkouškách figurovala posádka Bisaha – Těšínský na průběžném druhém místě, když na lídra soutěže ztrácela 18,2 vteřiny. Problémy se ovšem nevyhnuly ani soupeřům, a proto měl Ondra na třetího v pořadí více jak minutový náskok. První sobotní zkouška rozbila vedoucí český tandem na čele soutěže. Tomáš Pospíšilík havaroval ve sjezdu do betonových svodidel a ve výsledcích se propadl. „Sobotní etapu odstartovala 25 km dlouhá erzeta v horách Sljeme. Luxusní zkouška, kdy se jelo 11 km do kopce a 14 km z kopce s různými stupni klesání. Bohužel, již tato zkouška znamenala konečnou pro naše konkurenty a my se dostali do vedení. Problémy soupeřů mě obzvláště mrzely, neboť na souboje s nimi jsem se velmi těšil. Od té doby byl pro nás závod spíše o udržení rychlosti s ostatními. Auto fungovalo famózně a jako vždy bez sebemenších problémů. Nic nám tedy nebránilo v cestě dojet si pro první absolutní vítězství a v Zagrebu na cílové rampě si poslechnout nádhernou českou hymnu. Pro nás s Petrem to byla navíc krásná satisfakce za nepovedený start na Bohemce 2016, kde jsme havarovali. Mockrát děkujeme všem za podporu. Extra díky Míšovi za nasazení v posledních dnech,“ uvedl k závodu Ondra Bisaha. Vedle vítězství v absolutní klasifikaci si Ondra s Petrem odvezli i prvenství ve třídě v Central rally Trophy.
Škoda měla elektromobily už v roce 1944, podívejte se na unikátní video.
Automotodrom Brno vstupuje do nové závodní sezony s řadou novinek v kalendáři. Hlavním lákadlem je bezesporu návrat světového šampionátu MotoGP™, ale na své si přijdou i příznivci automobilových sérií.
BMW M3 CS Touring přepisuje pravidla sportovních kombíků. Nejostřejší verze legendární M3 přináší nekompromisní výkon, agresivní design a zároveň praktičnost pro každodenní použití. Speciální edice staví na úspěchu modelu M3 Competition Touring, ale přidává ještě větší dávku adrenalinu a emocí. S pohonem M xDrive a vyladěnou dynamikou jde o vůz, který zvládne rodinný výlet i sprint na okruhu. BMW tak znovu dokazuje, že radost z jízdy a praktičnost se mohou dokonale doplňovat.
V zimních měsících se řidiči elektromobilů setkávají se specifickými výhodami i výzvami. Je zkrátka třeba naučit se pár nových věcí a některé dlouhodobé návyky upravit.
Když se řekne off-road, mnozí si představí dobrodružství, náročné podmínky a terén, kde selhávají běžná auta. Společnost Dajbych4x4 se již téměř 30 let specializuje na prodej, úpravy a servis terénních vozů, které nejen splňují, ale často překračují očekávání svých majitelů.
Automobilový svět se dočkal – jeden z nejočekávanějších modelů poslední doby má konečně české ceny. Základní varianta s pohonem zadních kol startuje na částce kolem 1,1 milionu korun, což dává tušit, že půjde o horké zboží pro nadšence i běžné řidiče. Novinka je tak modernější, komfortnější a nabízí dojezd na jedno nabití až 568 kilometrů v ideálních podmínkách.
Škoda Auto potvrzuje svou vedoucí pozici na českém trhu, a to i přes nejistotu v oblasti elektromobility. Vedoucí značky Jiří Maláček věří v růst trhu s elektromobily a zdůrazňuje šance Škody uspět. Přestože Tesla zatím v prodejích elektromobilů vede, Škoda vidí v budoucnosti elektrifikace příležitost k dalšímu posílení.
Situace ve Velké Británii se velmi podobá té v EU. Vláda čelí tlaku ze strany automobilových výrobců, kteří kritizují přísná pravidla podporující elektrická vozidla, jež podle nich narážejí na nízkou poptávku. Informuje o tom BBC.
Škoda Superb přichází s hybridním pohonem, který slibuje revoluci v efektivitě a pohodlí. Velkokapacitní baterie a rychlé nabíjení jsou klíčovými prvky, které tuto novinku odlišují od konkurence. Výroba začíná už tento kvartál, a tak brzy zjistíme, zda papírové hodnoty odpovídají realitě.
Mercedes-Benz třídy E stanovil nový standard automobilové bezpečnosti, když byl v roce 2024 oceněn organizací Euro NCAP jako Best Performer za své výjimečné výsledky v bezpečnostních testech, čímž se stal nejbezpečnějším vozem testovaným v uplynulém roce.
Škoda tradičně, jak jsou už roky zákazníci české automobilky zvyklí, klade důraz na funkčnost a pohodlí, což potvrzuje i nový model Elroq. Velkorysý prostor, chytré úložné prvky a promyšlené detaily zavazadlového prostoru usnadňují každodenní život a zvyšují komfort užívání vozu.
Audi koncem roku 2024 zahájilo předprodej zcela nové plně elektrické řady A6 e-tron, která přichází na platformě PPE. Nabízí se ve dvou karosářských variantách – Sportback a Avant – a čtyřech verzích pohonu. Základní model začíná na ceně 1 659 900 Kč. Nové Audi A6 e-tron překvapuje dlouhým dojezdem až 756 km na jedno nabití a rychlým nabíjením. Tato modelová řada nastavuje nové standardy v oblasti elektromobility.