Letošní první ostrý start proměnili Ondřej Bisaha s Petrem Těšínským ve vítězství. Stalo se na druhém podniku Central Rally Trophy v Chorvatsku při Ina Delta Rally 2018, který se jel o druhém červnovém víkendu.
Ondřej Bisaha v první polovině letošní sezóny soutěžního forda hlavně pronajímal. Bez závodění ovšem zlínský jezdec nedokáže vydržet dlouho, a proto vyrazil do Chorvatska. Zde se konal druhý díl Central Rally Trophy (CRT) – Ina Delta Rally. Na této soutěži Bisaha startoval už v loňském roce a závod dokončil na 2. místě absolutně a odvezl si vítězství v CRT. To ovšem bylo s Martinem Běhulou. Ondřej se poohlédl po jiném mitfárovi a volba padla na Petra Těšínského. „Rally v Chorvatsku spojujeme vždy i s krátkým soustředěním u moře, což nám dost pomáhá. Tým chytil od sluníčka lehce přičmoudlou barvu a skvělou náladu. Jen chudáčci mechanici Houbátor se Staníkem museli s technikou dojet až na samotné závody. S autem dojeli kluci právě včas na test, který pro nás byl v kooperaci s organizátorem zajištěn. Povrch testu odpovídal soutěži, a tak jsem si po sedmi měsících na asfaltu mohl osvojit auto trošku lépe,“ přiblížil atmosféru před závodem zlínský jezdec. Do centra soutěže Zagrebu přijelo 67 posádek ze sedmi zemí. Pro všechny přihlášené dvojice byla připravena trať s deseti rychlostními zkouškami. Ondra s Petrem nafasovali od pořadatelů startovní číslo 3. V páteční podvečer měly posádky v harmonogramu čtyři měřené testy, v sobotu zbývajících šest. „V páteční podvečer slavnostně odstartovala hlavní soutěž. Spolujezdec Peťa Těšínský do auta skočil a okamžitě začal dávat přesný diktát na jedničku, takže jsme mohli jet, co to dá. Bohužel při nájezdu do druhého kola 2. RZ těsně před nás pustili na trať další vozidlo, které nás značně zaseklo, a dva kilometry nás posádka VW Polo nenechala předjet. Pro nás trošku smutné, neboť tato posádka se ještě trápila s turbem. Organizátor se nám po rychlostní zkoušce přišel omluvit, ale stejnou chybu udělal i v druhém průjezdu stejnou zkouškou. My jsme jeli mokré pneumatiky do kříže a pěkně to na nich klouzalo. Tentokráte ale posádka pola zareagovala rychleji, přesto jsme zde hodně ztratili. Hlavní část soutěže ovšem začínala v sobotu a na tu jsme se maximálně zaměřili,“ popsal sled událostí v první etapě Ondra Bisaha. Po čtyřech odjetých rychlostních zkouškách figurovala posádka Bisaha – Těšínský na průběžném druhém místě, když na lídra soutěže ztrácela 18,2 vteřiny. Problémy se ovšem nevyhnuly ani soupeřům, a proto měl Ondra na třetího v pořadí více jak minutový náskok. První sobotní zkouška rozbila vedoucí český tandem na čele soutěže. Tomáš Pospíšilík havaroval ve sjezdu do betonových svodidel a ve výsledcích se propadl. „Sobotní etapu odstartovala 25 km dlouhá erzeta v horách Sljeme. Luxusní zkouška, kdy se jelo 11 km do kopce a 14 km z kopce s různými stupni klesání. Bohužel, již tato zkouška znamenala konečnou pro naše konkurenty a my se dostali do vedení. Problémy soupeřů mě obzvláště mrzely, neboť na souboje s nimi jsem se velmi těšil. Od té doby byl pro nás závod spíše o udržení rychlosti s ostatními. Auto fungovalo famózně a jako vždy bez sebemenších problémů. Nic nám tedy nebránilo v cestě dojet si pro první absolutní vítězství a v Zagrebu na cílové rampě si poslechnout nádhernou českou hymnu. Pro nás s Petrem to byla navíc krásná satisfakce za nepovedený start na Bohemce 2016, kde jsme havarovali. Mockrát děkujeme všem za podporu. Extra díky Míšovi za nasazení v posledních dnech,“ uvedl k závodu Ondra Bisaha. Vedle vítězství v absolutní klasifikaci si Ondra s Petrem odvezli i prvenství ve třídě v Central rally Trophy.
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.
Sháníte-li ojeté SUV se silným motorem, tak máte v nabídce sekundárního trhu s auty rozhodně z čeho vybírat. Mnoho lidí má rozpočet na rodinné SUV přibližně milion korun, což na nového Kodiaqa nestačí, na prémiové značky už vůbec ne. Dnešní recenze se podívá na zoubek 6 let staré Audi Q7, kterou za milion pořídíte. To je mimochodem podobná částka, za jakou koupíte modernizovaný Kodiaq RS první generace – co je lepší volba?
Čtyřková Octavia se po pěti letech dočkala faceliftu v rámci kterého přišlo několik inovací. Důležité ovšem je, že byl zachován charakter vozu, který si stále drží velice dobrou kombinaci praktičnosti a zábavy za volantem. Jedná se o nejsilnější Octavii, která kdy vznikla. Měli byste si ji koupit nebo se vyplatí porozhlédnout u sourozenecké Cupry, která nabízí ještě podstatně silnější exempláře?