Citroën zažívá další nepovedenou sezonu, během které vyhodil svoji jedničku. Podle mnohých to byl první krok k tomu, aby se francouzská značka na konci roku stáhla z WRC. V servisním parku italské soutěže, v Alghero, ale Pierre Budar všechny ujistil, že Citroën bude jezdit ve WRC i v sezonách 2019 a 2020.
"Rozhodnutí o konci Krise Meekea v týmu nemá nic společného s tím, že by Citroën na konci roku odcházel z WRC. Mohu Vám prozradit, že v příštím roce bude Citroën ve WRC. Je to 100% potvrzené," potvrzuje šéf týmu.
Francouz navíc využil tohoto setkání s médii, aby se vrátil k odchodu Krise Meekea: "Opravdu si vážím mého vztahu s Krisem a Paulem. Jsou to hodní kluci a strávil jsem s nimi dobré chvíle. Proto bylo to rozhodnutí těžké - ale člověk musí být schopen odlišit osobní sympatie a profesionální přístup," začal Pierre Budar.
Před tím, než se tým začne zabývat příští sezonou, tak chce najít jezdce, kterého by zaměstnal pro zbytek letošní sezony. Toto rozhodnutí padne brzy, protože bude oznámeno ještě před uzavřením přihlášek na Finskou rally.
Moc volných jezdců na trhu ale není. Nikoho by asi nepřekvapilo, kdyby zbytek sezony dojel v týmu Mads Ostberg. Představitelný je také příchod jednoho z dvojice Hayden Paddon a Dani Sordo - oba se u Hyundai dělí o jeden vůz. Citroën by jim byl schopný nabídnout vůz pro zbytek sezony.
Sen o OgieroviKromě toho se bude Citroën snažit sehnat nějakého velkého jezdce pro sezonu 2019. Stejně jako předchůdce, Yves Matton, i Pierre Budar sní o tom, že se by se vrátil Sébastien Ogier: "Všichni v servisním parku by si přáli mít Sébastiena Ogiera v týmu. I my bychom byli velmi rádi, kdyby jezdil za Citroën.
Začínal s námi svoji kariéru v rally. Je to Francouz a my jsme francouzský tým. Máme spolu dobrou historii. Ale není to jediný pilot, kterého sledujeme."
Do další dlouhodobé recenze zavítal francouzský elegantní crossover, který díky svému sebevědomí nemá nejsnazší život. Naše testování bude mít dvě části – první bude z pohledu mého a druhá z pohledu mé ženy. Budeme mít stejné závěrečné hodnocení nebo se naše názory budou výrazně lišit?
Facelift populárního korejského crossoveru Kia Sportage přináší kromě kosmetických úprav i technologický skok. Nový infotainment zvládne streamování videa, aktualizace přes internet i platby za parkování. Pod kapotou se objeví výkonnější hybridy s novou automatickou převodovkou a poprvé i plug-in verze s pohonem předních kol.
BMW na prestižním festivalu elegance u jezera Como představilo vůz, který bere dech. Nový model Speedtop navazuje na loňské koncepty a tentokrát nepůjde jen o výstavní kus – limitovaná série 70 vozů s osmiválcem pod kapotou míří do výroby. Design, luxus a výkon v unikátním shooting braku, který si ale běžný smrtelník nekoupí.
Nejmenší model Toyoty dostal to, co u městských vozů nevídáme – silný full-hybridní pohon. Omlazené Aygo X nejen že výrazně posílilo, ale nově nabídne i techniku z větších modelů a lepší výbavu. A to všechno dál vyrábějí čeští dělníci v Kolíně.
Čínský výrobce Zeekr, vlastněný koncernem Geely, odhalil ceny a specifikace nového elektrického SUV Zeekr 7X pro Austrálii i Evropu. Prémiově laděný elektromobil, který vznikl pod taktovkou evropských vývojářů, míří přímo proti Tesle Model Y, Audi Q6 e-tron či BMW iX3. S dojezdem až 870 km, extrémně rychlým nabíjením a výbavou srovnatelnou s luxusní třídou může výrazně zamíchat kartami v segmentu.
Francouzská značka Alpine oficiálně představila svůj první elektrický crossover. Novinka s označením A390 navazuje na loňský koncept a zaujme nejen ostře řezaným designem, ale především technikou: pod kapotou má tři elektromotory, až 470 koní a baterii s kapacitou 89 kWh. Do prodeje půjde koncem roku.
Škoda Auto představila futuristickou vizi legendárního modelu Favorit. Kultovní hatchback z konce osmdesátých let se v nové studii mění na elektrický crossover, který spojuje retro prvky s aktuálními designovými trendy. Projekt vznikl z iniciativy designérů Ljudmila Slavova a Davida Stingla.
Nissan se s novou Microu vydal cestou nejmenšího odporu – převzal Renault 5 E-Tech a přemaloval ho. Výsledek? Elektromobil bez vlastní identity, který selhává v designu i konkurenceschopnosti. Japonci vsadili na špatného koně a přidali vlastní chyby.
Ročně se v Česku prodá na 650 000 ojetých aut. Může se proto zdát, že koupit si ojeté auto není žádný problém. Velký výběr ovšem ještě není zárukou kvality. Nemalé množství prodávaných ojetin skrývá před kupujícím svou historii. K tomu, aby se nechali vlákat do pasti, napomáhá i řada častých chyb, které zájemci při výběru vozu dělají. Které to jsou a čemu se vyhnout?
Každý motorkář, ať už jezdí po městě, okreskách nebo v lehkém terénu, ví, jak snadno může dojít k nečekanému pádu. Někdy stačí kluzká vozovka, jinak postavený stojan nebo prosté zaváhání při manipulaci na místě. A právě v těchto situacích často dochází k poškození některé z nejcitlivějších částí – ovládacích páček.
Toyota udělala revoluční krok. Její nejprodávanější SUV RAV4 bude od modelového roku 2026 k mání výhradně jako hybrid nebo plug-in hybrid. Bez čistě benzínové varianty tak míří ke stovkám tisíc Američanů, kteří si změny ani nemusí všimnout – a přesto začnou jezdit čistěji.
Čínská technologická značka Xiaomi oficiálně představila svůj druhý elektromobil – sportovní SUV YU7. S dojezdem přes 830 kilometrů, výkonem až 681 koní a vzhledem evokujícím Ferrari Purosangue má YU7 ambici stát se vážnou konkurencí Tesly Model Y – alespoň na domácím trhu.