Citroën bude jezdit WRC až do roku 2020, ujišťuje Budar. Chce získat Ogiera

Pierre Budar přišel s dobrou zprávou
Pierre Budar přišel s dobrou zprávou, foto: Red Bull
-haj 11. června 2018 19:10
Sdílej:

Citroën zažívá další nepovedenou sezonu, během které vyhodil svoji jedničku. Podle mnohých to byl první krok k tomu, aby se francouzská značka na konci roku stáhla z WRC. V servisním parku italské soutěže, v Alghero, ale Pierre Budar všechny ujistil, že Citroën bude jezdit ve WRC i v sezonách 2019 a 2020.

"Rozhodnutí o konci Krise Meekea v týmu nemá nic společného s tím, že by Citroën na konci roku odcházel z WRC. Mohu Vám prozradit, že v příštím roce bude Citroën ve WRC. Je to 100% potvrzené," potvrzuje šéf týmu. 

Francouz navíc využil tohoto setkání s médii, aby se vrátil k odchodu Krise Meekea: "Opravdu si vážím mého vztahu s Krisem a Paulem. Jsou to hodní kluci a strávil jsem s nimi dobré chvíle. Proto bylo to rozhodnutí těžké - ale člověk musí být schopen odlišit osobní sympatie a profesionální přístup," začal Pierre Budar. 

Před tím, než se tým začne zabývat příští sezonou, tak chce najít jezdce, kterého by zaměstnal pro zbytek letošní sezony. Toto rozhodnutí padne brzy, protože bude oznámeno ještě před uzavřením přihlášek na Finskou rally.

Moc volných jezdců na trhu ale není. Nikoho by asi nepřekvapilo, kdyby zbytek sezony dojel v týmu Mads Ostberg. Představitelný je také příchod jednoho z dvojice Hayden Paddon a Dani Sordo - oba se u Hyundai dělí o jeden vůz. Citroën by jim byl schopný nabídnout vůz pro zbytek sezony. 

Sen o OgieroviKromě toho se bude Citroën snažit sehnat nějakého velkého jezdce pro sezonu 2019. Stejně jako předchůdce, Yves Matton, i Pierre Budar sní o tom, že se by se vrátil Sébastien Ogier: "Všichni v servisním parku by si přáli mít Sébastiena Ogiera v týmu. I my bychom byli velmi rádi, kdyby jezdil za Citroën. 

Začínal s námi svoji kariéru v rally. Je to Francouz a my jsme francouzský tým. Máme spolu dobrou historii. Ale není to jediný pilot, kterého sledujeme."

Stalo se
Novinky ze světa EV
Namísto hatchbacku už spíše crossover.

Škoda Favorit se vrací. Jako povedený elektrický crossover. Retro design míří do budoucnosti

Škoda Auto představila futuristickou vizi legendárního modelu Favorit. Kultovní hatchback z konce osmdesátých let se v nové studii mění na elektrický crossover, který spojuje retro prvky s aktuálními designovými trendy. Projekt vznikl z iniciativy designérů Ljudmila Slavova a Davida Stingla.

Novinky ze světa EV
Nissan Micra (2025)

Nový Nissan Micra? Zmatený klon Renaultu 5, který propadl v designu i smyslu

Nissan se s novou Microu vydal cestou nejmenšího odporu – převzal Renault 5 E-Tech a přemaloval ho. Výsledek? Elektromobil bez vlastní identity, který selhává v designu i konkurenceschopnosti. Japonci vsadili na špatného koně a přidali vlastní chyby.

Zajímavosti
on-line prodej

Kupujete ojeté auto? Těmto 7 pastem se vyhněte, jinak zapláčete

Ročně se v Česku prodá na 650 000 ojetých aut. Může se proto zdát, že koupit si ojeté auto není žádný problém. Velký výběr ovšem ještě není zárukou kvality. Nemalé množství prodávaných ojetin skrývá před kupujícím svou historii. K tomu, aby se nechali vlákat do pasti, napomáhá i řada častých chyb, které zájemci při výběru vozu dělají. Které to jsou a čemu se vyhnout? 

Zajímavosti
Ochrana motorky při pádu: Proč jsou chrániče páček nezbytnou výbavou nejen pro offroad

Ochrana motorky při pádu: Proč jsou chrániče páček nezbytnou výbavou nejen pro offroad

Každý motorkář, ať už jezdí po městě, okreskách nebo v lehkém terénu, ví, jak snadno může dojít k nečekanému pádu. Někdy stačí kluzká vozovka, jinak postavený stojan nebo prosté zaváhání při manipulaci na místě. A právě v těchto situacích často dochází k poškození některé z nejcitlivějších částí – ovládacích páček.