AKTUALIZACE PO RZ20; Mistrovství světa v rally se z Portugalska přesunulo na italský ostrov Sardinie. Sledujte s námi průběh dalšího závodu letošního ročníku WRC.
Průběh nedělní sekce:Doplníme...
Výsledky Power Stage:1) Thierry Neuville +5 bodů2) Sébastien Ogier +4 body3) Ott Tänak +3 body4) Andreas Mikkelsen +2 body5) Elfyn Evans +1 bod
Výsledky po RZ20
Pořadí po RZ Posádkavůz Celkový čas(penalizace) Ztráta na vedoucího 1. T. Neuville - N. GilsoulHyundai i20 Coupe WRC 3:29:18,7 - - - 2. S. Ogier - J. IngrassiaFord Fiesta WRC +0,7 3. E. Lappi - J. Ferm Toyota Yaris WRC +1:56,3 4. H. Paddon - S. MarshallHyundai i20 Coupe WRC +2:55,2 5. M. Ostberg - T. EriksenCitroën C3 WRC +3:10,9 6. C. Breen - S. MartinCitroën C3 WRC +4:31,7 7. J.-M. Latvala - M. Anttila Toyota Yaris WRC +11:22,1 8. O. Tänak - M. JärveojaToyota Yaris WRC +12:38,2 9. J. Kopecký - P. DreslerŠkoda Fabia R5 +13:14,6 10. T. Suninen - M. Markkula Ford Fiesta WRC +15:30,4Průběh sobotní odpolední sekce:Doplníme...
Výsledky po RZ16
Pořadí po RZ Posádkavůz Celkový čas(penalizace) Ztráta na vedoucího 1. S. Ogier - J. IngrassiaFord Fiesta WRC 3:02:16,9 - - - 2. T. Neuville - N. GilsoulHyundai i20 Coupe WRC +3,9 3. E. Lappi - J. Ferm Toyota Yaris WRC +54,2 4. H. Paddon - S. MarshallHyundai i20 Coupe WRC +2:01,8 5. M. Ostberg - T. EriksenCitroën C3 WRC +2:03,9 6. C. Breen - S. MartinCitroën C3 WRC +3:13,6 7. J. Kopecký - P. DreslerŠkoda Fabia R5 +10:41,4 8. J.-M. Latvala - M. Anttila Toyota Yaris WRC +10:48,3 9. O. Tänak - M. JärveojaToyota Yaris WRC +12:27,7 10. M. Prokop - J. TománekFord Fiesta RS WRC +13:02,1Průběh sobotní dopolední sekce:Sobotní etapu otevřela RZ10, na které zajel nejrychlejší čas Ott Tänak se svým Yarisem WRC, který se do soutěže v rámci Rally 2 po včerejším odstoupení vrátil. Druhý čas (+1,4s) zajel Thierry Neuville s Hyundai a třetí byl Sébastien Ogier (+2,6s). Zajímavá situace byla po této zkoušce mezi průběžně třetím Latvalou a čtvrtým Lappim. Oba dva tovární piloty Toyoty dělilo pouze 0,9s. I v sobotu se díky dešťům jelo na vlhké šotolině.
RZ11 projel nejrychleji Sébastien Ogier se svoji Fiestou, který byl o 1,8s rychlejší než jeho nejbližší pronásledovatel v průběžném pořadí, Thierry Neuville s i20 Coupe WRC. Třetí čas zajel navrátivší se Andreas Mikkelsen (+5s). Z průběžně osmé pozice musel po poškození tlumiče vzdát do té doby vedoucí muž WRC2, Stéphane Lefebvre, se svým Citroënem C3 R5. Jezdci v cíli přiznávali, že tento test je pro speciály hodně tvrdý a ve druhých průjezdech zde hrozí poškození auta. Paddon, který se dostal o 0,2s za Ostberga, přiznal, že jeho cílem pro zbytek soutěže je pokoření jezdce Citroënu.
Závěr sekce přinesl poměrně zajímavý výsledek, když RZ12 vyhrál Thierry Neuville o 6,7s před Jari-Mattim Latvalou, třetí byl Hayden Paddon +7,5s. Jenomže Sébastien Ogier nechal na trati 14,6s a rázem se jeho náskok na čele smrskl na pouhých 4,9s. Francouz dle svých slov nenašel na této rychlostní zkoušce správný rytmus. Novozélanďan Paddon se dostal na průběžné páté místo před Madse Ostberga.
Výsledky po RZ12
Pořadí po RZ Posádkavůz Celkový čas(penalizace) Ztráta na vedoucího 1. S. Ogier - J. IngrassiaFord Fiesta WRC 2:18:43,5 - - - 2. T. Neuville - N. GilsoulHyundai i20 Coupe WRC +4,9 3. J.-M. Latvala - M. Anttila Toyota Yaris WRC +41,1 4. E. Lappi - J. FermToyota Yaris WRC +48,1 5. H. Paddon - S. MarshallHyundai i20 Coupe WRC +1:10,1 6. M. Ostberg - T. EriksenCitroën C3 WRC +1:15,0 7. C. Breen - S. MartinCitroën C3 WRC +2:06,6 8. J. Kopecký - P. DreslerŠkoda Fabia R5 +7:25,5 9. M. Prokop - J. TománekFord Fiesta RS WRC +9:31,0 10. N. Ciamin - T. de la HayeHyundai i20 R5 +9:51,0Průběh páteční odpolední sekce:RZ6 se možná zpětně ukáže jako rozhodující zkouška soutěže. Andreas Mikkelsen totiž na této rychlostní zkoušce zaznamenal problémy s převodovkou, které jej na RZ6 stály zhruba půl minuty a propad na průběžně druhé místo. Do čela se místo něj posunul Sébastien Ogier, který doslova deklasoval konkurenci, druhý Lappi ztratil 12,2s, třetí Tänak 15,2s. Jezdci později startující (Ostberg, Paddon nebo Suninen) si hodně stěžovali na kluzké podmínky, které nahrávali dříve startujícím vozům.
V RZ7 se bohůžel Hyundai i20 Coupé WRC Andrease Mikkelsena na 10. kilometru zastavil úplně. Důvodem byla nefunkční převodovka, Nor se na přejezdu pokoušel o provizorní opravu, ale ta nestačila. Test vyhrál Suninen před Ogierem a Neuvillem. Celkově se za vedoucího Ogiera dostal Neuville a Tänak.
V osmé rychlostní zkoušce letošní Rally Sardinia se z vítězství radoval Thierry Neuville, před Sébastienem Ogierem a Ottem Tänakem. Jezdci hodne laborovali s pneumatikami - většina z nich musela chtě nechtě nasadit tvrdší směs, protože neměli dostatek měkkých pneumatik (i s výhledem na zbytek víkendu). Jenomže dnešní chladné a deštivé počasí znamenalo, že to nebyla nejlepší volba, tudíž šlo často o limitaci škod.
RZ9 znamenala konečnou pro do té doby velmi slušně jedoucího Suninena (byl 4.), když se svým Fordem vyjel mimo trať a havaroval. Ze soutěže na tomto testu vypadl také do té doby třetí jezdec pořadí, Ott Tänak. Ten po tvrdém nárazu po dopadu poškodil chlazení u své Toyoty Yaris WRC. Z vítězství se radoval Latvala, který porazil Ogiera a Lappiho. Jari-Matti přiznal, že nebýt informace od Tänaka, mohl na stejném skoku jako Tänak i on poškodit svůj vůz.
Výsledky po RZ9
Pořadí po RZ Posádkavůz Celkový čas(penalizace) Ztráta na vedoucího 1. S. Ogier - J. IngrassiaFord Fiesta WRC 1:35:56,9 - - - 2. T. Neuville - N. GilsoulHyundai i20 Coupe WRC +18,9 3. J.-M. Latvala - M. Anttila Toyota Yaris WRC +37,2 4. E. Lappi - J. FermToyota Yaris WRC +41,6 5. M. Ostberg - T. EriksenCitroën C3 WRC +58,3 6. H. Paddon - S. MarshallHyundai i20 Coupe WRC +1:01,5 7. C. Breen - S. MartinCitroën C3 WRC +1:26,0 8. S. Lefebvre - G. MoreauCitroën C3 R5 +4:02,9 9. J. Kopecký - P. DreslerŠkoda Fabia R5 +4:16,9 10. N. Ciamin - T. de la HayeHyundai i20 R5 +5:20,7Průběh páteční dopolední sekce:Soutěž otevřela už ve čtvrtek večer RZ1, kterou ale byla krátká (2 km) superspeciálka. Nejrychlejší na ní byl Sébastien Ogier s Fiestou WRC, druhý čas zajel Andreas Mikkelsen s i20 Coupe WRC a třetí byl Thierry Neuville s další i20.
Soutěž tedy pořádně začala až v pátek ráno asi 22 kilometrovou RZ2. Na Sardinii navíc netypicky prší, což pro posádky přestavuje velkou výzvu. Nejrychlejšího času na ní dosáhl Andreas Mikkelsen, který byl o 9,1 vteřiny rychlejší než Mads Ostberg s Citroënem C3 WRC. Třetí čas (+9,7s) zajel Jari-Matti Latvala s Yarisem WRC. Hned na úvod chyboval Elfyn Evans, který se svojí Fiestou chyboval a nedobrzdil v jedné pravotočivé zatáčce, trefil břeh a poškodil zavěšení a řízení svého speciálu.
RZ3 ovládl rovněž Andreas Mikkelsen, druhý čas (+0,8s) zajel mladík Teemu Suninen se třetí tovární Fiestou WRC a třetí byl Ott Tänak (+2,8s). Obecně řečeno si posádky ve stopce po RZ hodně naříkaly na podmínky, když cesty byly hodně kluzké. Pro piloty je tak velkou výzvou najít správný set-up.
RZ4 projel nejrychleji Ott Tänak s Yarisem, který se díky tomu posunul už na druhé místo průběžně. Druhý čas zajel dopoledne skvěle jedoucí Andreas Mikkelsen (+1,4s) a třetí byl Jari-Matti Latvala (+2,4s). Oba dva Seveřané mohli těžit ze svých výhodných startovních pozic. Zajímavé bylo, slyšet komentář Mikkelsena ve stopce, který letos snad poprvé během dopolední sekce chválil svoje auto.
Na RZ5 zajel nejrychlejší čas Thierry Neuville s Hyundai, druhý byl Sébastien Ogier (3,0s) a třetí Andreas Mikkelsen (+4,2s). Belgičan ve službách korejsko-německého týmu se tak posunul na průběžné druhé místo na úkor Otta Tänaka.
Výsledky po RZ5
Pořadí po RZ Posádkavůz Celkový čas(penalizace) Ztráta na vedoucího 1. A. Mikkelsen - A. Jæger Hyundai i20 Coupe WRC 48:31,0 - - - 2. T. Neuville - N. GilsoulHyundai i20 Coupe WRC +14,0 3. O. Tänak - M. JärveojaToyota Yaris WRC +16,4 4. T. Suninen - M. MarkkulaFord Fiesta WRC +22,9 5. S. Ogier - J. IngrassiaFord Fiesta WRC +23,0 6. J.-M. Latvala - M. Anttila Toyota Yaris WRC +26,0 7. M. Ostberg - T. EriksenCitroën C3 WRC +28,6 8. H. Paddon - S. MarshallHyundai i20 Coupe WRC +36,4 9. C. Breen - S. MartinCitroën C3 WRC +39,0 10. E. Lappi - J. FermToyota Yaris WRC +41,3Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?