AKTUALIZACE PO RZ20; Mistrovství světa v rally se z Portugalska přesunulo na italský ostrov Sardinie. Sledujte s námi průběh dalšího závodu letošního ročníku WRC.
Průběh nedělní sekce:Doplníme...
Výsledky Power Stage:1) Thierry Neuville +5 bodů2) Sébastien Ogier +4 body3) Ott Tänak +3 body4) Andreas Mikkelsen +2 body5) Elfyn Evans +1 bod
Výsledky po RZ20
Pořadí po RZ Posádkavůz Celkový čas(penalizace) Ztráta na vedoucího 1. T. Neuville - N. GilsoulHyundai i20 Coupe WRC 3:29:18,7 - - - 2. S. Ogier - J. IngrassiaFord Fiesta WRC +0,7 3. E. Lappi - J. Ferm Toyota Yaris WRC +1:56,3 4. H. Paddon - S. MarshallHyundai i20 Coupe WRC +2:55,2 5. M. Ostberg - T. EriksenCitroën C3 WRC +3:10,9 6. C. Breen - S. MartinCitroën C3 WRC +4:31,7 7. J.-M. Latvala - M. Anttila Toyota Yaris WRC +11:22,1 8. O. Tänak - M. JärveojaToyota Yaris WRC +12:38,2 9. J. Kopecký - P. DreslerŠkoda Fabia R5 +13:14,6 10. T. Suninen - M. Markkula Ford Fiesta WRC +15:30,4Průběh sobotní odpolední sekce:Doplníme...
Výsledky po RZ16
Pořadí po RZ Posádkavůz Celkový čas(penalizace) Ztráta na vedoucího 1. S. Ogier - J. IngrassiaFord Fiesta WRC 3:02:16,9 - - - 2. T. Neuville - N. GilsoulHyundai i20 Coupe WRC +3,9 3. E. Lappi - J. Ferm Toyota Yaris WRC +54,2 4. H. Paddon - S. MarshallHyundai i20 Coupe WRC +2:01,8 5. M. Ostberg - T. EriksenCitroën C3 WRC +2:03,9 6. C. Breen - S. MartinCitroën C3 WRC +3:13,6 7. J. Kopecký - P. DreslerŠkoda Fabia R5 +10:41,4 8. J.-M. Latvala - M. Anttila Toyota Yaris WRC +10:48,3 9. O. Tänak - M. JärveojaToyota Yaris WRC +12:27,7 10. M. Prokop - J. TománekFord Fiesta RS WRC +13:02,1Průběh sobotní dopolední sekce:Sobotní etapu otevřela RZ10, na které zajel nejrychlejší čas Ott Tänak se svým Yarisem WRC, který se do soutěže v rámci Rally 2 po včerejším odstoupení vrátil. Druhý čas (+1,4s) zajel Thierry Neuville s Hyundai a třetí byl Sébastien Ogier (+2,6s). Zajímavá situace byla po této zkoušce mezi průběžně třetím Latvalou a čtvrtým Lappim. Oba dva tovární piloty Toyoty dělilo pouze 0,9s. I v sobotu se díky dešťům jelo na vlhké šotolině.
RZ11 projel nejrychleji Sébastien Ogier se svoji Fiestou, který byl o 1,8s rychlejší než jeho nejbližší pronásledovatel v průběžném pořadí, Thierry Neuville s i20 Coupe WRC. Třetí čas zajel navrátivší se Andreas Mikkelsen (+5s). Z průběžně osmé pozice musel po poškození tlumiče vzdát do té doby vedoucí muž WRC2, Stéphane Lefebvre, se svým Citroënem C3 R5. Jezdci v cíli přiznávali, že tento test je pro speciály hodně tvrdý a ve druhých průjezdech zde hrozí poškození auta. Paddon, který se dostal o 0,2s za Ostberga, přiznal, že jeho cílem pro zbytek soutěže je pokoření jezdce Citroënu.
Závěr sekce přinesl poměrně zajímavý výsledek, když RZ12 vyhrál Thierry Neuville o 6,7s před Jari-Mattim Latvalou, třetí byl Hayden Paddon +7,5s. Jenomže Sébastien Ogier nechal na trati 14,6s a rázem se jeho náskok na čele smrskl na pouhých 4,9s. Francouz dle svých slov nenašel na této rychlostní zkoušce správný rytmus. Novozélanďan Paddon se dostal na průběžné páté místo před Madse Ostberga.
Výsledky po RZ12
Pořadí po RZ Posádkavůz Celkový čas(penalizace) Ztráta na vedoucího 1. S. Ogier - J. IngrassiaFord Fiesta WRC 2:18:43,5 - - - 2. T. Neuville - N. GilsoulHyundai i20 Coupe WRC +4,9 3. J.-M. Latvala - M. Anttila Toyota Yaris WRC +41,1 4. E. Lappi - J. FermToyota Yaris WRC +48,1 5. H. Paddon - S. MarshallHyundai i20 Coupe WRC +1:10,1 6. M. Ostberg - T. EriksenCitroën C3 WRC +1:15,0 7. C. Breen - S. MartinCitroën C3 WRC +2:06,6 8. J. Kopecký - P. DreslerŠkoda Fabia R5 +7:25,5 9. M. Prokop - J. TománekFord Fiesta RS WRC +9:31,0 10. N. Ciamin - T. de la HayeHyundai i20 R5 +9:51,0Průběh páteční odpolední sekce:RZ6 se možná zpětně ukáže jako rozhodující zkouška soutěže. Andreas Mikkelsen totiž na této rychlostní zkoušce zaznamenal problémy s převodovkou, které jej na RZ6 stály zhruba půl minuty a propad na průběžně druhé místo. Do čela se místo něj posunul Sébastien Ogier, který doslova deklasoval konkurenci, druhý Lappi ztratil 12,2s, třetí Tänak 15,2s. Jezdci později startující (Ostberg, Paddon nebo Suninen) si hodně stěžovali na kluzké podmínky, které nahrávali dříve startujícím vozům.
V RZ7 se bohůžel Hyundai i20 Coupé WRC Andrease Mikkelsena na 10. kilometru zastavil úplně. Důvodem byla nefunkční převodovka, Nor se na přejezdu pokoušel o provizorní opravu, ale ta nestačila. Test vyhrál Suninen před Ogierem a Neuvillem. Celkově se za vedoucího Ogiera dostal Neuville a Tänak.
V osmé rychlostní zkoušce letošní Rally Sardinia se z vítězství radoval Thierry Neuville, před Sébastienem Ogierem a Ottem Tänakem. Jezdci hodne laborovali s pneumatikami - většina z nich musela chtě nechtě nasadit tvrdší směs, protože neměli dostatek měkkých pneumatik (i s výhledem na zbytek víkendu). Jenomže dnešní chladné a deštivé počasí znamenalo, že to nebyla nejlepší volba, tudíž šlo často o limitaci škod.
RZ9 znamenala konečnou pro do té doby velmi slušně jedoucího Suninena (byl 4.), když se svým Fordem vyjel mimo trať a havaroval. Ze soutěže na tomto testu vypadl také do té doby třetí jezdec pořadí, Ott Tänak. Ten po tvrdém nárazu po dopadu poškodil chlazení u své Toyoty Yaris WRC. Z vítězství se radoval Latvala, který porazil Ogiera a Lappiho. Jari-Matti přiznal, že nebýt informace od Tänaka, mohl na stejném skoku jako Tänak i on poškodit svůj vůz.
Výsledky po RZ9
Pořadí po RZ Posádkavůz Celkový čas(penalizace) Ztráta na vedoucího 1. S. Ogier - J. IngrassiaFord Fiesta WRC 1:35:56,9 - - - 2. T. Neuville - N. GilsoulHyundai i20 Coupe WRC +18,9 3. J.-M. Latvala - M. Anttila Toyota Yaris WRC +37,2 4. E. Lappi - J. FermToyota Yaris WRC +41,6 5. M. Ostberg - T. EriksenCitroën C3 WRC +58,3 6. H. Paddon - S. MarshallHyundai i20 Coupe WRC +1:01,5 7. C. Breen - S. MartinCitroën C3 WRC +1:26,0 8. S. Lefebvre - G. MoreauCitroën C3 R5 +4:02,9 9. J. Kopecký - P. DreslerŠkoda Fabia R5 +4:16,9 10. N. Ciamin - T. de la HayeHyundai i20 R5 +5:20,7Průběh páteční dopolední sekce:Soutěž otevřela už ve čtvrtek večer RZ1, kterou ale byla krátká (2 km) superspeciálka. Nejrychlejší na ní byl Sébastien Ogier s Fiestou WRC, druhý čas zajel Andreas Mikkelsen s i20 Coupe WRC a třetí byl Thierry Neuville s další i20.
Soutěž tedy pořádně začala až v pátek ráno asi 22 kilometrovou RZ2. Na Sardinii navíc netypicky prší, což pro posádky přestavuje velkou výzvu. Nejrychlejšího času na ní dosáhl Andreas Mikkelsen, který byl o 9,1 vteřiny rychlejší než Mads Ostberg s Citroënem C3 WRC. Třetí čas (+9,7s) zajel Jari-Matti Latvala s Yarisem WRC. Hned na úvod chyboval Elfyn Evans, který se svojí Fiestou chyboval a nedobrzdil v jedné pravotočivé zatáčce, trefil břeh a poškodil zavěšení a řízení svého speciálu.
RZ3 ovládl rovněž Andreas Mikkelsen, druhý čas (+0,8s) zajel mladík Teemu Suninen se třetí tovární Fiestou WRC a třetí byl Ott Tänak (+2,8s). Obecně řečeno si posádky ve stopce po RZ hodně naříkaly na podmínky, když cesty byly hodně kluzké. Pro piloty je tak velkou výzvou najít správný set-up.
RZ4 projel nejrychleji Ott Tänak s Yarisem, který se díky tomu posunul už na druhé místo průběžně. Druhý čas zajel dopoledne skvěle jedoucí Andreas Mikkelsen (+1,4s) a třetí byl Jari-Matti Latvala (+2,4s). Oba dva Seveřané mohli těžit ze svých výhodných startovních pozic. Zajímavé bylo, slyšet komentář Mikkelsena ve stopce, který letos snad poprvé během dopolední sekce chválil svoje auto.
Na RZ5 zajel nejrychlejší čas Thierry Neuville s Hyundai, druhý byl Sébastien Ogier (3,0s) a třetí Andreas Mikkelsen (+4,2s). Belgičan ve službách korejsko-německého týmu se tak posunul na průběžné druhé místo na úkor Otta Tänaka.
Výsledky po RZ5
Pořadí po RZ Posádkavůz Celkový čas(penalizace) Ztráta na vedoucího 1. A. Mikkelsen - A. Jæger Hyundai i20 Coupe WRC 48:31,0 - - - 2. T. Neuville - N. GilsoulHyundai i20 Coupe WRC +14,0 3. O. Tänak - M. JärveojaToyota Yaris WRC +16,4 4. T. Suninen - M. MarkkulaFord Fiesta WRC +22,9 5. S. Ogier - J. IngrassiaFord Fiesta WRC +23,0 6. J.-M. Latvala - M. Anttila Toyota Yaris WRC +26,0 7. M. Ostberg - T. EriksenCitroën C3 WRC +28,6 8. H. Paddon - S. MarshallHyundai i20 Coupe WRC +36,4 9. C. Breen - S. MartinCitroën C3 WRC +39,0 10. E. Lappi - J. FermToyota Yaris WRC +41,3Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.
Třetí generace modelu Audi Q3 přijíždí po sedmi letech s výrazným technologickým posunem. Nabídne micro-LED světla s desítkami tisíc pixelů, inteligentní páčky pod volantem i umělou inteligenci v infotainmentu. Kromě benzínu a dieselu nabídne také plug-in hybrid s dojezdem 120 km čistě na elektřinu. Do showroomů dorazí letos v říjnu, cena základní verze startuje v Německu na 44 600 eurech.
BMW vypustilo první technické detaily k nové generaci elektromobilu iX3 a nastavilo laťku vysoko. Dojezd přes 800 kilometrů, ultrarychlé nabíjení výkonem 400 kW a zcela nový softwarový mozek s názvem „Srdce radosti“. Premiéru chystá v září na autosalonu IAA.
Tesla rozšiřuje nabídku restylovaných Modelů S a X. Design téměř beze změn, ale dojezd i ceny míří nahoru. Novinkou jsou adaptivní světla, vylepšené odpružení a delší dojezd až 660 kilometrů. Američané si ale připlatí – až o 5 tisíc dolarů (cca 108 tisíc korun) více než dosud.
Tento týden nám do redakční garáže přijela nová generace legendárního Land Cruiseru. Proti předchůdci udělala velký skok kupředu, což je znát hlavně uvnitř. Mezi novinky se však neřadí jen hranatější design a modernější interiér, ale také různé technické vychytávky, které oceníte především v terénu, kde je proti předchůdci schopnější. Dnešní recenze však ukáže i nějaké oblasti, které jsou v novince horší, které to jsou?
Před začátkem 81. ročníku Polské rally došlo k tragické události. Jednadvacetiletý italský jezdec Matteo Doretto, juniorský mistr Itálie pro rok 2024, zahynul při nehodě během soukromého testu. Podle dostupných informací jeho vůz narazil do stromu poté, co sjel ze silnice.
Audi rozšiřuje rodinu modelu Q5 o plug-in hybridy. Nové SUV i Sportback e-hybrid kombinují výkon až 367 koní, elektrický dojezd do 100 kilometrů a vyspělé technologie. Do prodeje vstoupí koncem roku 2025, nejlevnější verze vyjde na více než 69 tisíc eur (cca 1,7 milionu korun).
Do další dlouhodobé recenze zavítal francouzský elegantní crossover, který díky svému sebevědomí nemá nejsnazší život. Naše testování bude mít dvě části – první bude z pohledu mého a druhá z pohledu mé ženy. Budeme mít stejné závěrečné hodnocení nebo se naše názory budou výrazně lišit?
Facelift populárního korejského crossoveru Kia Sportage přináší kromě kosmetických úprav i technologický skok. Nový infotainment zvládne streamování videa, aktualizace přes internet i platby za parkování. Pod kapotou se objeví výkonnější hybridy s novou automatickou převodovkou a poprvé i plug-in verze s pohonem předních kol.
BMW na prestižním festivalu elegance u jezera Como představilo vůz, který bere dech. Nový model Speedtop navazuje na loňské koncepty a tentokrát nepůjde jen o výstavní kus – limitovaná série 70 vozů s osmiválcem pod kapotou míří do výroby. Design, luxus a výkon v unikátním shooting braku, který si ale běžný smrtelník nekoupí.
Nejmenší model Toyoty dostal to, co u městských vozů nevídáme – silný full-hybridní pohon. Omlazené Aygo X nejen že výrazně posílilo, ale nově nabídne i techniku z větších modelů a lepší výbavu. A to všechno dál vyrábějí čeští dělníci v Kolíně.
Čínský výrobce Zeekr, vlastněný koncernem Geely, odhalil ceny a specifikace nového elektrického SUV Zeekr 7X pro Austrálii i Evropu. Prémiově laděný elektromobil, který vznikl pod taktovkou evropských vývojářů, míří přímo proti Tesle Model Y, Audi Q6 e-tron či BMW iX3. S dojezdem až 870 km, extrémně rychlým nabíjením a výbavou srovnatelnou s luxusní třídou může výrazně zamíchat kartami v segmentu.