Rally Sardinia: Neuville na Power Stage otočil pořadí v rally a připsal si vítězství nad Ogierem!

Neuville, Thierry - Gilsoul, Nicolas
Neuville, Thierry - Gilsoul, Nicolas, foto: Red Bull
-haj 8. června 2018 23:04 10. června 2018 13:37
Sdílej:

AKTUALIZACE PO RZ20; Mistrovství světa v rally se z Portugalska přesunulo na italský ostrov Sardinie. Sledujte s námi průběh dalšího závodu letošního ročníku WRC.

Průběh nedělní sekce:Doplníme...

Výsledky Power Stage:1) Thierry Neuville +5 bodů2) Sébastien Ogier +4 body3) Ott Tänak +3 body4) Andreas Mikkelsen +2 body5) Elfyn Evans +1 bod

Výsledky po RZ20

Pořadí po RZ Posádkavůz Celkový čas(penalizace) Ztráta na vedoucího 1. T. Neuville - N. GilsoulHyundai i20 Coupe WRC 3:29:18,7 - - - 2. S. Ogier - J. IngrassiaFord Fiesta WRC   +0,7 3. E. Lappi - J. Ferm Toyota Yaris WRC   +1:56,3 4. H. Paddon - S. MarshallHyundai i20 Coupe WRC +2:55,2 5. M. Ostberg - T. EriksenCitroën C3 WRC    +3:10,9 6. C. Breen - S. MartinCitroën C3 WRC   +4:31,7 7. J.-M. Latvala - M. Anttila Toyota Yaris WRC   +11:22,1 8. O. Tänak - M. JärveojaToyota Yaris WRC +12:38,2 9. J. Kopecký - P. DreslerŠkoda Fabia R5   +13:14,6 10. T. Suninen - M. Markkula Ford Fiesta WRC   +15:30,4

Průběh sobotní odpolední sekce:Doplníme...

Výsledky po RZ16

Pořadí po RZ Posádkavůz Celkový čas(penalizace) Ztráta na vedoucího 1. S. Ogier - J. IngrassiaFord Fiesta WRC 3:02:16,9 - - - 2. T. Neuville - N. GilsoulHyundai i20 Coupe WRC   +3,9 3. E. Lappi - J. Ferm Toyota Yaris WRC   +54,2 4. H. Paddon - S. MarshallHyundai i20 Coupe WRC +2:01,8 5. M. Ostberg - T. EriksenCitroën C3 WRC    +2:03,9 6. C. Breen - S. MartinCitroën C3 WRC   +3:13,6 7. J. Kopecký - P. DreslerŠkoda Fabia R5   +10:41,4 8. J.-M. Latvala - M. Anttila Toyota Yaris WRC +10:48,3 9. O. Tänak - M. JärveojaToyota Yaris WRC   +12:27,7 10. M. Prokop - J. TománekFord Fiesta RS WRC   +13:02,1

Průběh sobotní dopolední sekce:Sobotní etapu otevřela RZ10, na které zajel nejrychlejší čas Ott Tänak se svým Yarisem WRC, který se do soutěže v rámci Rally 2 po včerejším odstoupení vrátil. Druhý čas (+1,4s) zajel Thierry Neuville s Hyundai a třetí byl Sébastien Ogier (+2,6s). Zajímavá situace byla po této zkoušce mezi průběžně třetím Latvalou a čtvrtým Lappim. Oba dva tovární piloty Toyoty dělilo pouze 0,9s. I v sobotu se díky dešťům jelo na vlhké šotolině.

RZ11 projel nejrychleji Sébastien Ogier se svoji Fiestou, který byl o 1,8s rychlejší než jeho nejbližší pronásledovatel v průběžném pořadí, Thierry Neuville s i20 Coupe WRC. Třetí čas zajel navrátivší se Andreas Mikkelsen (+5s). Z průběžně osmé pozice musel po poškození tlumiče vzdát do té doby vedoucí muž WRC2, Stéphane Lefebvre, se svým Citroënem C3 R5. Jezdci v cíli přiznávali, že tento test je pro speciály hodně tvrdý a ve druhých průjezdech zde hrozí poškození auta. Paddon, který se dostal o 0,2s za Ostberga, přiznal, že jeho cílem pro zbytek soutěže je pokoření jezdce Citroënu.

Závěr sekce přinesl poměrně zajímavý výsledek, když RZ12 vyhrál Thierry Neuville o 6,7s před Jari-Mattim Latvalou, třetí byl Hayden Paddon +7,5s. Jenomže Sébastien Ogier nechal na trati 14,6s a rázem se jeho náskok na čele smrskl na pouhých 4,9s. Francouz dle svých slov nenašel na této rychlostní zkoušce správný rytmus. Novozélanďan Paddon se dostal na průběžné páté místo před Madse Ostberga. 

Výsledky po RZ12

Pořadí po RZ Posádkavůz Celkový čas(penalizace) Ztráta na vedoucího 1. S. Ogier - J. IngrassiaFord Fiesta WRC 2:18:43,5 - - - 2. T. Neuville - N. GilsoulHyundai i20 Coupe WRC   +4,9 3. J.-M. Latvala - M. Anttila Toyota Yaris WRC   +41,1 4. E. Lappi - J. FermToyota Yaris WRC +48,1 5. H. Paddon - S. MarshallHyundai i20 Coupe WRC    +1:10,1 6. M. Ostberg - T. EriksenCitroën C3 WRC   +1:15,0 7. C. Breen - S. MartinCitroën C3 WRC   +2:06,6 8. J. Kopecký - P. DreslerŠkoda Fabia R5 +7:25,5 9. M. Prokop - J. TománekFord Fiesta RS WRC   +9:31,0 10. N. Ciamin - T. de la HayeHyundai i20 R5   +9:51,0

Průběh páteční odpolední sekce:RZ6 se možná zpětně ukáže jako rozhodující zkouška soutěže. Andreas Mikkelsen totiž na této rychlostní zkoušce zaznamenal problémy s převodovkou, které jej na RZ6 stály zhruba půl minuty a propad na průběžně druhé místo. Do čela se místo něj posunul Sébastien Ogier, který doslova deklasoval konkurenci, druhý Lappi ztratil 12,2s, třetí Tänak 15,2s. Jezdci později startující (Ostberg, Paddon nebo Suninen) si hodně stěžovali na kluzké podmínky, které nahrávali dříve startujícím vozům.

V RZ7 se bohůžel Hyundai i20 Coupé WRC Andrease Mikkelsena na 10. kilometru zastavil úplně. Důvodem byla nefunkční převodovka, Nor se na přejezdu pokoušel o provizorní opravu, ale ta nestačila. Test vyhrál Suninen před Ogierem a Neuvillem. Celkově se za vedoucího Ogiera dostal Neuville a Tänak. 

V osmé rychlostní zkoušce letošní Rally Sardinia se z vítězství radoval Thierry Neuville, před Sébastienem Ogierem a Ottem Tänakem. Jezdci hodne laborovali s pneumatikami - většina z nich musela chtě nechtě nasadit tvrdší směs, protože neměli dostatek měkkých pneumatik (i s výhledem na zbytek víkendu). Jenomže dnešní chladné a deštivé počasí znamenalo, že to nebyla nejlepší volba, tudíž šlo často o limitaci škod.

RZ9 znamenala konečnou pro do té doby velmi slušně jedoucího Suninena (byl 4.), když se svým Fordem vyjel mimo trať a havaroval. Ze soutěže na tomto testu vypadl také do té doby třetí jezdec pořadí, Ott Tänak. Ten po tvrdém nárazu po dopadu poškodil chlazení u své Toyoty Yaris WRC. Z vítězství se radoval Latvala, který porazil Ogiera a Lappiho. Jari-Matti přiznal, že nebýt informace od Tänaka, mohl na stejném skoku jako Tänak i on poškodit svůj vůz. 

Výsledky po RZ9

Pořadí po RZ Posádkavůz Celkový čas(penalizace) Ztráta na vedoucího 1. S. Ogier - J. IngrassiaFord Fiesta WRC 1:35:56,9 - - - 2. T. Neuville - N. GilsoulHyundai i20 Coupe WRC   +18,9 3. J.-M. Latvala - M. Anttila Toyota Yaris WRC   +37,2 4. E. Lappi - J. FermToyota Yaris WRC +41,6 5. M. Ostberg - T. EriksenCitroën C3 WRC    +58,3 6. H. Paddon - S. MarshallHyundai i20 Coupe WRC   +1:01,5 7. C. Breen - S. MartinCitroën C3 WRC   +1:26,0 8. S. Lefebvre - G. MoreauCitroën C3 R5 +4:02,9 9. J. Kopecký - P. DreslerŠkoda Fabia R5   +4:16,9 10. N. Ciamin - T. de la HayeHyundai i20 R5   +5:20,7

Průběh páteční dopolední sekce:Soutěž otevřela už ve čtvrtek večer RZ1, kterou ale byla krátká (2 km) superspeciálka. Nejrychlejší na ní byl Sébastien Ogier s Fiestou WRC, druhý čas zajel Andreas Mikkelsen s i20 Coupe WRC a třetí byl Thierry Neuville s další i20. 

Soutěž tedy pořádně začala až v pátek ráno asi 22 kilometrovou RZ2. Na Sardinii navíc netypicky prší, což pro posádky přestavuje velkou výzvu.  Nejrychlejšího času na ní dosáhl Andreas Mikkelsen, který byl o 9,1 vteřiny rychlejší než Mads Ostberg s Citroënem C3 WRC. Třetí čas (+9,7s) zajel Jari-Matti Latvala s Yarisem WRC. Hned na úvod chyboval Elfyn Evans, který se svojí Fiestou chyboval a nedobrzdil v jedné pravotočivé zatáčce, trefil břeh a poškodil zavěšení a řízení svého speciálu. 

RZ3 ovládl rovněž Andreas Mikkelsen, druhý čas (+0,8s) zajel mladík Teemu Suninen se třetí tovární Fiestou WRC a třetí byl Ott Tänak (+2,8s). Obecně řečeno si posádky ve stopce po RZ hodně naříkaly na podmínky, když cesty byly hodně kluzké. Pro piloty je tak velkou výzvou najít správný set-up. 

RZ4 projel nejrychleji Ott Tänak s Yarisem, který se díky tomu posunul už na druhé místo průběžně. Druhý čas zajel dopoledne skvěle jedoucí Andreas Mikkelsen (+1,4s) a třetí byl Jari-Matti Latvala (+2,4s). Oba dva Seveřané mohli těžit ze svých výhodných startovních pozic. Zajímavé bylo, slyšet komentář Mikkelsena ve stopce, který letos snad poprvé během dopolední sekce chválil svoje auto. 

Na RZ5 zajel nejrychlejší čas Thierry Neuville s Hyundai, druhý byl Sébastien Ogier (3,0s) a třetí Andreas Mikkelsen (+4,2s). Belgičan ve službách korejsko-německého týmu se tak posunul na průběžné druhé místo na úkor Otta Tänaka. 

Výsledky po RZ5

Pořadí po RZ Posádkavůz Celkový čas(penalizace) Ztráta na vedoucího 1. A. Mikkelsen - A. Jæger Hyundai i20 Coupe WRC 48:31,0 - - - 2. T. Neuville - N. GilsoulHyundai i20 Coupe WRC   +14,0 3. O. Tänak - M. JärveojaToyota Yaris WRC   +16,4 4. T. Suninen - M. MarkkulaFord Fiesta WRC +22,9 5. S. Ogier - J. IngrassiaFord Fiesta WRC    +23,0 6. J.-M. Latvala - M. Anttila Toyota Yaris WRC   +26,0 7. M. Ostberg - T. EriksenCitroën C3 WRC   +28,6 8. H. Paddon - S. MarshallHyundai i20 Coupe WRC +36,4 9. C. Breen - S. MartinCitroën C3 WRC   +39,0 10. E. Lappi - J. FermToyota Yaris WRC   +41,3
Stalo se
Trh s elektromobily
Škoda Elroq

Elektromobily: Škodu doma v Česku poráží v prodejích Tesla

Škoda Auto potvrzuje svou vedoucí pozici na českém trhu, a to i přes nejistotu v oblasti elektromobility. Vedoucí značky Jiří Maláček věří v růst trhu s elektromobily a zdůrazňuje šance Škody uspět. Přestože Tesla zatím v prodejích elektromobilů vede, Škoda vidí v budoucnosti elektrifikace příležitost k dalšímu posílení. 

Trh s elektromobily
Výroba Škody Elroq.

Elektromobily: Jak přesvědčit lidi, aby je kupovali víc?

Situace ve Velké Británii se velmi podobá té v EU. Vláda čelí tlaku ze strany automobilových výrobců, kteří kritizují přísná pravidla podporující elektrická vozidla, jež podle nich narážejí na nízkou poptávku. Informuje o tom BBC.

Novinky ze světa EV
Škoda Superb (2025)

Škoda Superb dostane nový hybrid. Slibuje čistě elektrický dojezd až 120 kilometrů

Škoda Superb přichází s hybridním pohonem, který slibuje revoluci v efektivitě a pohodlí. Velkokapacitní baterie a rychlé nabíjení jsou klíčovými prvky, které tuto novinku odlišují od konkurence. Výroba začíná už tento kvartál, a tak brzy zjistíme, zda papírové hodnoty odpovídají realitě.

Novinky
Mercedes-Benz třídy E

Best Performer 2024: Mercedes-Benz třídy E získal ocenění Euro NCAP za nejbezpečnější testovaný vůz

Mercedes-Benz třídy E stanovil nový standard automobilové bezpečnosti, když byl v roce 2024 oceněn organizací Euro NCAP jako Best Performer za své výjimečné výsledky v bezpečnostních testech, čímž se stal nejbezpečnějším vozem testovaným v uplynulém roce.