AKTUALIZACE PO RZ20; Mistrovství světa v rally se z Portugalska přesunulo na italský ostrov Sardinie. Sledujte s námi průběh dalšího závodu letošního ročníku WRC.
Průběh nedělní sekce:Doplníme...
Výsledky Power Stage:1) Thierry Neuville +5 bodů2) Sébastien Ogier +4 body3) Ott Tänak +3 body4) Andreas Mikkelsen +2 body5) Elfyn Evans +1 bod
Výsledky po RZ20
Pořadí po RZ Posádkavůz Celkový čas(penalizace) Ztráta na vedoucího 1. T. Neuville - N. GilsoulHyundai i20 Coupe WRC 3:29:18,7 - - - 2. S. Ogier - J. IngrassiaFord Fiesta WRC +0,7 3. E. Lappi - J. Ferm Toyota Yaris WRC +1:56,3 4. H. Paddon - S. MarshallHyundai i20 Coupe WRC +2:55,2 5. M. Ostberg - T. EriksenCitroën C3 WRC +3:10,9 6. C. Breen - S. MartinCitroën C3 WRC +4:31,7 7. J.-M. Latvala - M. Anttila Toyota Yaris WRC +11:22,1 8. O. Tänak - M. JärveojaToyota Yaris WRC +12:38,2 9. J. Kopecký - P. DreslerŠkoda Fabia R5 +13:14,6 10. T. Suninen - M. Markkula Ford Fiesta WRC +15:30,4Průběh sobotní odpolední sekce:Doplníme...
Výsledky po RZ16
Pořadí po RZ Posádkavůz Celkový čas(penalizace) Ztráta na vedoucího 1. S. Ogier - J. IngrassiaFord Fiesta WRC 3:02:16,9 - - - 2. T. Neuville - N. GilsoulHyundai i20 Coupe WRC +3,9 3. E. Lappi - J. Ferm Toyota Yaris WRC +54,2 4. H. Paddon - S. MarshallHyundai i20 Coupe WRC +2:01,8 5. M. Ostberg - T. EriksenCitroën C3 WRC +2:03,9 6. C. Breen - S. MartinCitroën C3 WRC +3:13,6 7. J. Kopecký - P. DreslerŠkoda Fabia R5 +10:41,4 8. J.-M. Latvala - M. Anttila Toyota Yaris WRC +10:48,3 9. O. Tänak - M. JärveojaToyota Yaris WRC +12:27,7 10. M. Prokop - J. TománekFord Fiesta RS WRC +13:02,1Průběh sobotní dopolední sekce:Sobotní etapu otevřela RZ10, na které zajel nejrychlejší čas Ott Tänak se svým Yarisem WRC, který se do soutěže v rámci Rally 2 po včerejším odstoupení vrátil. Druhý čas (+1,4s) zajel Thierry Neuville s Hyundai a třetí byl Sébastien Ogier (+2,6s). Zajímavá situace byla po této zkoušce mezi průběžně třetím Latvalou a čtvrtým Lappim. Oba dva tovární piloty Toyoty dělilo pouze 0,9s. I v sobotu se díky dešťům jelo na vlhké šotolině.
RZ11 projel nejrychleji Sébastien Ogier se svoji Fiestou, který byl o 1,8s rychlejší než jeho nejbližší pronásledovatel v průběžném pořadí, Thierry Neuville s i20 Coupe WRC. Třetí čas zajel navrátivší se Andreas Mikkelsen (+5s). Z průběžně osmé pozice musel po poškození tlumiče vzdát do té doby vedoucí muž WRC2, Stéphane Lefebvre, se svým Citroënem C3 R5. Jezdci v cíli přiznávali, že tento test je pro speciály hodně tvrdý a ve druhých průjezdech zde hrozí poškození auta. Paddon, který se dostal o 0,2s za Ostberga, přiznal, že jeho cílem pro zbytek soutěže je pokoření jezdce Citroënu.
Závěr sekce přinesl poměrně zajímavý výsledek, když RZ12 vyhrál Thierry Neuville o 6,7s před Jari-Mattim Latvalou, třetí byl Hayden Paddon +7,5s. Jenomže Sébastien Ogier nechal na trati 14,6s a rázem se jeho náskok na čele smrskl na pouhých 4,9s. Francouz dle svých slov nenašel na této rychlostní zkoušce správný rytmus. Novozélanďan Paddon se dostal na průběžné páté místo před Madse Ostberga.
Výsledky po RZ12
Pořadí po RZ Posádkavůz Celkový čas(penalizace) Ztráta na vedoucího 1. S. Ogier - J. IngrassiaFord Fiesta WRC 2:18:43,5 - - - 2. T. Neuville - N. GilsoulHyundai i20 Coupe WRC +4,9 3. J.-M. Latvala - M. Anttila Toyota Yaris WRC +41,1 4. E. Lappi - J. FermToyota Yaris WRC +48,1 5. H. Paddon - S. MarshallHyundai i20 Coupe WRC +1:10,1 6. M. Ostberg - T. EriksenCitroën C3 WRC +1:15,0 7. C. Breen - S. MartinCitroën C3 WRC +2:06,6 8. J. Kopecký - P. DreslerŠkoda Fabia R5 +7:25,5 9. M. Prokop - J. TománekFord Fiesta RS WRC +9:31,0 10. N. Ciamin - T. de la HayeHyundai i20 R5 +9:51,0Průběh páteční odpolední sekce:RZ6 se možná zpětně ukáže jako rozhodující zkouška soutěže. Andreas Mikkelsen totiž na této rychlostní zkoušce zaznamenal problémy s převodovkou, které jej na RZ6 stály zhruba půl minuty a propad na průběžně druhé místo. Do čela se místo něj posunul Sébastien Ogier, který doslova deklasoval konkurenci, druhý Lappi ztratil 12,2s, třetí Tänak 15,2s. Jezdci později startující (Ostberg, Paddon nebo Suninen) si hodně stěžovali na kluzké podmínky, které nahrávali dříve startujícím vozům.
V RZ7 se bohůžel Hyundai i20 Coupé WRC Andrease Mikkelsena na 10. kilometru zastavil úplně. Důvodem byla nefunkční převodovka, Nor se na přejezdu pokoušel o provizorní opravu, ale ta nestačila. Test vyhrál Suninen před Ogierem a Neuvillem. Celkově se za vedoucího Ogiera dostal Neuville a Tänak.
V osmé rychlostní zkoušce letošní Rally Sardinia se z vítězství radoval Thierry Neuville, před Sébastienem Ogierem a Ottem Tänakem. Jezdci hodne laborovali s pneumatikami - většina z nich musela chtě nechtě nasadit tvrdší směs, protože neměli dostatek měkkých pneumatik (i s výhledem na zbytek víkendu). Jenomže dnešní chladné a deštivé počasí znamenalo, že to nebyla nejlepší volba, tudíž šlo často o limitaci škod.
RZ9 znamenala konečnou pro do té doby velmi slušně jedoucího Suninena (byl 4.), když se svým Fordem vyjel mimo trať a havaroval. Ze soutěže na tomto testu vypadl také do té doby třetí jezdec pořadí, Ott Tänak. Ten po tvrdém nárazu po dopadu poškodil chlazení u své Toyoty Yaris WRC. Z vítězství se radoval Latvala, který porazil Ogiera a Lappiho. Jari-Matti přiznal, že nebýt informace od Tänaka, mohl na stejném skoku jako Tänak i on poškodit svůj vůz.
Výsledky po RZ9
Pořadí po RZ Posádkavůz Celkový čas(penalizace) Ztráta na vedoucího 1. S. Ogier - J. IngrassiaFord Fiesta WRC 1:35:56,9 - - - 2. T. Neuville - N. GilsoulHyundai i20 Coupe WRC +18,9 3. J.-M. Latvala - M. Anttila Toyota Yaris WRC +37,2 4. E. Lappi - J. FermToyota Yaris WRC +41,6 5. M. Ostberg - T. EriksenCitroën C3 WRC +58,3 6. H. Paddon - S. MarshallHyundai i20 Coupe WRC +1:01,5 7. C. Breen - S. MartinCitroën C3 WRC +1:26,0 8. S. Lefebvre - G. MoreauCitroën C3 R5 +4:02,9 9. J. Kopecký - P. DreslerŠkoda Fabia R5 +4:16,9 10. N. Ciamin - T. de la HayeHyundai i20 R5 +5:20,7Průběh páteční dopolední sekce:Soutěž otevřela už ve čtvrtek večer RZ1, kterou ale byla krátká (2 km) superspeciálka. Nejrychlejší na ní byl Sébastien Ogier s Fiestou WRC, druhý čas zajel Andreas Mikkelsen s i20 Coupe WRC a třetí byl Thierry Neuville s další i20.
Soutěž tedy pořádně začala až v pátek ráno asi 22 kilometrovou RZ2. Na Sardinii navíc netypicky prší, což pro posádky přestavuje velkou výzvu. Nejrychlejšího času na ní dosáhl Andreas Mikkelsen, který byl o 9,1 vteřiny rychlejší než Mads Ostberg s Citroënem C3 WRC. Třetí čas (+9,7s) zajel Jari-Matti Latvala s Yarisem WRC. Hned na úvod chyboval Elfyn Evans, který se svojí Fiestou chyboval a nedobrzdil v jedné pravotočivé zatáčce, trefil břeh a poškodil zavěšení a řízení svého speciálu.
RZ3 ovládl rovněž Andreas Mikkelsen, druhý čas (+0,8s) zajel mladík Teemu Suninen se třetí tovární Fiestou WRC a třetí byl Ott Tänak (+2,8s). Obecně řečeno si posádky ve stopce po RZ hodně naříkaly na podmínky, když cesty byly hodně kluzké. Pro piloty je tak velkou výzvou najít správný set-up.
RZ4 projel nejrychleji Ott Tänak s Yarisem, který se díky tomu posunul už na druhé místo průběžně. Druhý čas zajel dopoledne skvěle jedoucí Andreas Mikkelsen (+1,4s) a třetí byl Jari-Matti Latvala (+2,4s). Oba dva Seveřané mohli těžit ze svých výhodných startovních pozic. Zajímavé bylo, slyšet komentář Mikkelsena ve stopce, který letos snad poprvé během dopolední sekce chválil svoje auto.
Na RZ5 zajel nejrychlejší čas Thierry Neuville s Hyundai, druhý byl Sébastien Ogier (3,0s) a třetí Andreas Mikkelsen (+4,2s). Belgičan ve službách korejsko-německého týmu se tak posunul na průběžné druhé místo na úkor Otta Tänaka.
Výsledky po RZ5
Pořadí po RZ Posádkavůz Celkový čas(penalizace) Ztráta na vedoucího 1. A. Mikkelsen - A. Jæger Hyundai i20 Coupe WRC 48:31,0 - - - 2. T. Neuville - N. GilsoulHyundai i20 Coupe WRC +14,0 3. O. Tänak - M. JärveojaToyota Yaris WRC +16,4 4. T. Suninen - M. MarkkulaFord Fiesta WRC +22,9 5. S. Ogier - J. IngrassiaFord Fiesta WRC +23,0 6. J.-M. Latvala - M. Anttila Toyota Yaris WRC +26,0 7. M. Ostberg - T. EriksenCitroën C3 WRC +28,6 8. H. Paddon - S. MarshallHyundai i20 Coupe WRC +36,4 9. C. Breen - S. MartinCitroën C3 WRC +39,0 10. E. Lappi - J. FermToyota Yaris WRC +41,3V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.
Společnost BYD, světový lídr v oblasti vozidel na nové energie, oficiálně vstupuje na český trh. Tuzemským zákazníkům nabídne čistě elektrické i plug-in hybridní vozy s technologiemi, které jsou součástí její rychlé expanze v Evropě.
V Druhé kapitole naší dlouhodobé recenze se podíváme na zoubek naftovému čtyřválci o objemu 1,5 litrů, který pracuje ve voze, jehož pohotovostní hmotnost činí 1585 kg. Je to důstojná motorizace pro načančané SUV, které o sobě tvrdí, že hraje vysokou hru? A co spotřeba?
Tento týden v naší redakční garáži zaparkoval nejsilnější Superb, který na první pohled vypadá celkem běžně, ale opak je pravdou. Na silnici dokáže být překvapivě svižným autem, které si však stále zachovává svou klidnou povahu, která je nad věcí. Jaká je nová generace ve srovnání s tou předchozí, která nabídla výkon 206 kW ?
Americký prezident Donald Trump oznámil, že Spojené státy uvalí 25% cla na dovoz automobilů vyrobených mimo USA, přičemž tato opatření vstoupí v platnost 2. dubna. V reakci na tuto novinku předsedkyně Evropské komise Ursula von der Leyenová vyjádřila lítost a EU její rozhodnutí důkladně prozkoumá. Trump rovněž odložil výběr cla na automobilové díly o měsíc. Tento krok způsobil pokles akcií automobilek na asijských burzách a očekává se, že výprodeje se rozšíří i na evropské a americké trhy. Uvedl to server CNBS.