Sébastien Loeb dle svých slov nemá motivaci pro více startů v rámci World Rally Championship v sezoně 2018 a to i přes náhlý rozchod týmu a dosavadní jedničky, Krise Meekea.
Devítinásobný mistr světa v rally letos s Citroënem poprvé za poslední tři roky odjel nějakých závod, zatím má na kontě dvě soutěže a jedna mu ještě zbývá (v říjnu jej ještě uvidíme v Katalánsku). Loeb, který je teď továrním jezdcem Peugeotu v MS v rallycrossu, již v minulosti odmítl spekulace, dle kterých by se mohl objevit v srpnu na Rally Deutschland. Teď ale řekl, že nehodlá přehodnocovat svůj názor z důvodu odchodu Krise Meekea z týmu.
"Teď pracuji ve WRX. Nechci dělat toto a WRC, nemám pro to motivaci. Nic se nemění kvůli tomu, že Meeke už nejezdí pro Citroën. Nechci do svého kalendáře přidávat více soutěží, chci být klidnější. Už teď závodním tady [ve WRX] každé dva týdny a pak máme testy a promo akce. Pro mě se nic nemění. Pojedu ve Španělsku, jak jsme plánovali, ale to je vše," říká Sébastien Loeb.
Francouz ale připustil, že by zvážil případnou pomoc Citroënu s testy speciálu C3 WRC. "Možná bych mohl pomoci s testem nebo tak něco. Tohle by mohla být možnost, ale zatím jsme o tom nemluvili." Loeb zatím nemá pro rok 2019 smlouvu s Peugeotem na rallycross, ale: "jednáme o tom a je to pro mě priorita."
Je tedy pravděpodobné, že Craig Breen a Mads Ostberg, kteří reprezentují kdysi neporazitelný Citroën v Itálii, dojedou sezonu 2018 jako dva stálí jezdci. Dle Pierra Budara jim Sardinie nabídne možnost pro ověření možností: "Uvidíme, co se stane na Sardinii. Uvidíme, není to pro ně [Breena a Ostberga] jednoduchá pozice. Pokud po nich budeme chtít, aby vedli tým, tak to může být obtížná pozice.
Ještě jsme se nerozhodli, co uděláme na soutěžích následujících po Sardinii. Máme ještě čas. Ohledně Finska se musíme rozhodnout do konce června. Máme pár možností, ne moc, ale nějaké jsou. Uvidíme, co bude pro nás ta nejlepší volba i vzhledem k přípravě na příští sezonu," popsal situaci šéf týmu.
Ostberg testoval před Sardinií místo jednoho dne dva. Jenomže ani Nor nemá dle svých slov s Citroënem po Sardnii nic jasného: "Tuto soutěž jsem měl odjet [bez ohledu na to, co se stalo]. Je mi jasné, že se teď naskytla šance a udělám pro to vše. Opravdu chci týmu ukázat, čeho jsem schopný a co dokážu na Sardinii."
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?