Sébastien Loeb dle svých slov nemá motivaci pro více startů v rámci World Rally Championship v sezoně 2018 a to i přes náhlý rozchod týmu a dosavadní jedničky, Krise Meekea.
Devítinásobný mistr světa v rally letos s Citroënem poprvé za poslední tři roky odjel nějakých závod, zatím má na kontě dvě soutěže a jedna mu ještě zbývá (v říjnu jej ještě uvidíme v Katalánsku). Loeb, který je teď továrním jezdcem Peugeotu v MS v rallycrossu, již v minulosti odmítl spekulace, dle kterých by se mohl objevit v srpnu na Rally Deutschland. Teď ale řekl, že nehodlá přehodnocovat svůj názor z důvodu odchodu Krise Meekea z týmu.
"Teď pracuji ve WRX. Nechci dělat toto a WRC, nemám pro to motivaci. Nic se nemění kvůli tomu, že Meeke už nejezdí pro Citroën. Nechci do svého kalendáře přidávat více soutěží, chci být klidnější. Už teď závodním tady [ve WRX] každé dva týdny a pak máme testy a promo akce. Pro mě se nic nemění. Pojedu ve Španělsku, jak jsme plánovali, ale to je vše," říká Sébastien Loeb.
Francouz ale připustil, že by zvážil případnou pomoc Citroënu s testy speciálu C3 WRC. "Možná bych mohl pomoci s testem nebo tak něco. Tohle by mohla být možnost, ale zatím jsme o tom nemluvili." Loeb zatím nemá pro rok 2019 smlouvu s Peugeotem na rallycross, ale: "jednáme o tom a je to pro mě priorita."
Je tedy pravděpodobné, že Craig Breen a Mads Ostberg, kteří reprezentují kdysi neporazitelný Citroën v Itálii, dojedou sezonu 2018 jako dva stálí jezdci. Dle Pierra Budara jim Sardinie nabídne možnost pro ověření možností: "Uvidíme, co se stane na Sardinii. Uvidíme, není to pro ně [Breena a Ostberga] jednoduchá pozice. Pokud po nich budeme chtít, aby vedli tým, tak to může být obtížná pozice.
Ještě jsme se nerozhodli, co uděláme na soutěžích následujících po Sardinii. Máme ještě čas. Ohledně Finska se musíme rozhodnout do konce června. Máme pár možností, ne moc, ale nějaké jsou. Uvidíme, co bude pro nás ta nejlepší volba i vzhledem k přípravě na příští sezonu," popsal situaci šéf týmu.
Ostberg testoval před Sardinií místo jednoho dne dva. Jenomže ani Nor nemá dle svých slov s Citroënem po Sardnii nic jasného: "Tuto soutěž jsem měl odjet [bez ohledu na to, co se stalo]. Je mi jasné, že se teď naskytla šance a udělám pro to vše. Opravdu chci týmu ukázat, čeho jsem schopný a co dokážu na Sardinii."
Facelift populárního korejského crossoveru Kia Sportage přináší kromě kosmetických úprav i technologický skok. Nový infotainment zvládne streamování videa, aktualizace přes internet i platby za parkování. Pod kapotou se objeví výkonnější hybridy s novou automatickou převodovkou a poprvé i plug-in verze s pohonem předních kol.
BMW na prestižním festivalu elegance u jezera Como představilo vůz, který bere dech. Nový model Speedtop navazuje na loňské koncepty a tentokrát nepůjde jen o výstavní kus – limitovaná série 70 vozů s osmiválcem pod kapotou míří do výroby. Design, luxus a výkon v unikátním shooting braku, který si ale běžný smrtelník nekoupí.
Nejmenší model Toyoty dostal to, co u městských vozů nevídáme – silný full-hybridní pohon. Omlazené Aygo X nejen že výrazně posílilo, ale nově nabídne i techniku z větších modelů a lepší výbavu. A to všechno dál vyrábějí čeští dělníci v Kolíně.
Čínský výrobce Zeekr, vlastněný koncernem Geely, odhalil ceny a specifikace nového elektrického SUV Zeekr 7X pro Austrálii i Evropu. Prémiově laděný elektromobil, který vznikl pod taktovkou evropských vývojářů, míří přímo proti Tesle Model Y, Audi Q6 e-tron či BMW iX3. S dojezdem až 870 km, extrémně rychlým nabíjením a výbavou srovnatelnou s luxusní třídou může výrazně zamíchat kartami v segmentu.
Francouzská značka Alpine oficiálně představila svůj první elektrický crossover. Novinka s označením A390 navazuje na loňský koncept a zaujme nejen ostře řezaným designem, ale především technikou: pod kapotou má tři elektromotory, až 470 koní a baterii s kapacitou 89 kWh. Do prodeje půjde koncem roku.
Škoda Auto představila futuristickou vizi legendárního modelu Favorit. Kultovní hatchback z konce osmdesátých let se v nové studii mění na elektrický crossover, který spojuje retro prvky s aktuálními designovými trendy. Projekt vznikl z iniciativy designérů Ljudmila Slavova a Davida Stingla.
Nissan se s novou Microu vydal cestou nejmenšího odporu – převzal Renault 5 E-Tech a přemaloval ho. Výsledek? Elektromobil bez vlastní identity, který selhává v designu i konkurenceschopnosti. Japonci vsadili na špatného koně a přidali vlastní chyby.
Ročně se v Česku prodá na 650 000 ojetých aut. Může se proto zdát, že koupit si ojeté auto není žádný problém. Velký výběr ovšem ještě není zárukou kvality. Nemalé množství prodávaných ojetin skrývá před kupujícím svou historii. K tomu, aby se nechali vlákat do pasti, napomáhá i řada častých chyb, které zájemci při výběru vozu dělají. Které to jsou a čemu se vyhnout?
Každý motorkář, ať už jezdí po městě, okreskách nebo v lehkém terénu, ví, jak snadno může dojít k nečekanému pádu. Někdy stačí kluzká vozovka, jinak postavený stojan nebo prosté zaváhání při manipulaci na místě. A právě v těchto situacích často dochází k poškození některé z nejcitlivějších částí – ovládacích páček.
Toyota udělala revoluční krok. Její nejprodávanější SUV RAV4 bude od modelového roku 2026 k mání výhradně jako hybrid nebo plug-in hybrid. Bez čistě benzínové varianty tak míří ke stovkám tisíc Američanů, kteří si změny ani nemusí všimnout – a přesto začnou jezdit čistěji.
Čínská technologická značka Xiaomi oficiálně představila svůj druhý elektromobil – sportovní SUV YU7. S dojezdem přes 830 kilometrů, výkonem až 681 koní a vzhledem evokujícím Ferrari Purosangue má YU7 ambici stát se vážnou konkurencí Tesly Model Y – alespoň na domácím trhu.
Toyota odhalila šestou generaci svého úspěšného SUV RAV4. Vizuálně navazuje na dosavadní model, ale uvnitř přináší výrazné technologické novinky. Hybrid i plug-in hybrid slibují vyšší výkon, inteligentní využití energie podle trasy v navigaci a posun k softwarově definovanému vozu.